Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ligt het aan mij??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: ligt het aan mij??

    Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
    Foto’s met storende elementen zoals ruis, scheve horizonten, onscherpte enz worden goede foto’s enkel en alleen door de gehele context, nl. auteur, nieuwswaarde, onderwerp, zeggingskracht enzovoorts. Indien een of twee van deze elementen ontbreekt zal zelfs een Magnum-fotograaf niet aarzelen de delete-knop te gebruiken.
    200% correct! Maar helaas hebben de meesten hier een *iets* andere visie: "Foto’s met storende elementen zoals ruis, scheve horizonten, onscherpte enz worden NOOIT goede foto’s. (punt!)"

    Comment


    • #92
      Re: ligt het aan mij??

      Goed, prima, iedereen heeft zijn zegje gehad. Dit toont nog maar eens aan hoeveel verschillende strekkingen er in de fotografie zijn. Laat dit alstublieft niet uitgroeien tot een zoveelste 'war of the words'. Daar is niemand bij gebaat.

      gr mod ballistic
      "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
      Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
      Uit: Apocrief

      Comment


      • #93
        Re: ligt het aan mij??

        Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
        Daarnaast komt het denk ik ook (en nu gooi ik misschien wel de knuppel in het hoenderhok) omdat er mensen zijn die heel snel senior member of member willen worden dat ze maar heel veel commentaar geven op foto's, want daarvoor hoef je geen technische bagage te hebben. terwijl het echt niets uitmaakt of je nu senior member bent of niet. En ik moet bekennen dat ik mij daar ook in het begin wel schuldig aan heb gemaakt. Want (destijds werkte BD nog met sterren ipv senior, junior enz) 0 sterren vond ik wat triest staan bij mijn nickname
        Zou eigenlijk moet kunnen opgevangen worden
        Bvb voor member mistens 1 jaar actief, voor senior 3 jaar
        Canikon 40D - D200, D300

        Comment


        • #94
          Re: ligt het aan mij??

          Misschien een voorstel om't origineel probleem op te lossen/op te vangen?

          Als je in de showcase een foto ziet die je niet aanstaat, die je niet showcase waardig vindt, dan sluit je die gewoon en ga je naar de volgende foto's.

          Dit zou misschien kunnen werken...
          www.YourConcertShots.com

          Comment


          • #95
            Re: ligt het aan mij??

            Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
            Mooi gezegd, maar net als ik erger jij je toch ook wel dood aan sommigen die blijkbaar niet gehinderd door enige technische bagage afval tot kunst verheffen.
            Om het eens van de andere kant te bekijken: ik leer ook door foto's van anderen te bekijken. En als ik dan de fout inga met mijn beoordeling, tant pis. Als ik een foto wel goed vind en iemand anders heeft een betere reden om hem niet goed te vinden (of hem voor verbetering vatbaar te vinden), dan leer ik daar als commentaargever ook uit: ik heb een fout gemaakt en ik leer door een ander wat ik over het hoofd heb gezien.

            Want zoals je het nu voorstelt (toegegeven, ik lees nogal zwart-wit) mag je pas commentaar geven als je vreselijk goed bent. En dat zou niet fair zijn tegenover de beginnende fotografen. Want ik heb geen kilo's bagage, maar ik wil beginners wel helpen als ik dat kan.
            http://peliculiar.lalunerouge.net

            Comment


            • #96
              Re: ligt het aan mij??

              Ik had het echt niet over beginnersfoto's in het algemeen hoor, maar wel vooral over :
              1. technisch zwakke foto's, door mensen in het discussieforum gezet met de vraag "wat kan ik hier doen om dergelijke fotos in de toekomst te verbeteren", er wordt op gereageerd met goede suggesties en een voorbeeld, waarop dan sommigen doodserieus - maar volkomen onterecht want de vraagsteller wil verbeteringen - antwoorden dat de verbeteringen slechter zijn dan het origineel

              en in mindere mate over:
              2. mislukte foto's zowel in discussie als in showcase die in plaats van in de prullenbak terecht te komen toch getoond worden - al dan niet om de fouten te verdoezelen door Photoshop gehaald met zw/w conversie, filters, cross-processing, rasters enz., enz., of die, en dat is dan naar mijn mening artistiek en intellectueel oneerlijk, als gewild creatief genomen voorgesteld worden

              Comment


              • #97
                Re: ligt het aan mij??

                Joepie… ik wil ook wat zeggen

                Ik vind wel dat Bouk gelijk heeft. Echter is het voor een poster vaak zelf heel moeilijk om te beoordelen of zijn/haar foto goed of slecht is. Ik weet nog goed toen ik mijn eerste foto maakte vorig jaar met mij nieuw aangeschafte Bowens flits set. Jeeezz. Wat was ik trots. Buurmeisje tegen een stuc muur, effe een lekkere laag blur erover heen en posten die handel.
                Wat was ik teleurgesteld over de eerste reacties zeg.

                Ik heb geen concrete oplossing voor dit ‘probleem’ omdat je nu eenmaal als beginner heel snel tevreden bent over je werk. Totdat iemand je idd gaat wijzen op onscherpte, DOF, sluitertijden, keuren, witbalans en noem maar op. Had ik 12 maanden geleden ook nog nooit van gehoord.

                En dan hebben we natuurlijk ook altijd nog met smaak te maken. Veel foto’s worden idd door filters en bewerkingen tot kunstwerken verheven en daar is niks mis mee zolang de basis goed is. Daar kijk ik ook wel doorheen. Soms vraag ik om een origineel als ik twijfel, maar dan nog. Ieder zijn/haar ding.

                Intussen ben ik mede door jullie behoorlijk gegroeid. Toch postte ik deze week een plaatje waar ik van Perrush de wind van voren kreeg, terwijl ik dacht die kan zo het HOF in.
                En denk je nu echt dat ik zelf de mankementen gezien had? Nee.
                Nu komt dat misschien omdat ik per week tussen de 20-40 foto’s bewerk en een beetje blind aan het worden ben.
                Nu is het natuurlijk leuk als je alleen maar oes en aas hoort en komt het vaak hard aan als je even met je neus op de feiten wordt gedrukt. Ik maak dat meer mee met bekende leden hier als ik of een ander een opmerking over hun foto’s plaats. Gevolg: geen reacties meer van hun kant. Jammer want dat zijn vaak toch de betere fotografen hier.
                Toch doe het zeer als de reacties negatief zijn en ik probeer dan altijd tot 10 te tellen, later de reacties nog eens goed door te lezen, en dan zelf besluiten wat ik er mee doe… of niet. Veelal zijn ze echter gegrond.

                Toch heb ik nog niet zolang geleden heel even getwijfeld of ik dit forum zou verlaten of niet, mede door het ontbreken van reacties, het zoeken naar fouten die er eigenlijk niet zijn, de reacties op andere leden die me soms erg storen omdat het vaak kant nog wal raakt…. enz enz. Heb toen toch maar besloten hier te blijven omdat ik mezelf als amateur zie die zich rima thuis voelt tussen een stel BD-idioten.

                Mooi systeem vind ik I-stock waar ik de laatste maanden met stijgend succes mijn platen verkoop. Om daar binnen te komen moet je 3 foto’s opsturen die door de ballotage gaan om te zien of je überhaupt kan fotograferen. Daar wordt dus echt op alles gelet.
                Kom je daar doorheen mag je per week 15 foto’s in de verkoop zetten. MAAR. Elke foto wordt met een loep bekeken. Niet goed. Terug. Opnieuw. Ik heb soms wel eens 5 keer een foto opnieuw opgestuurd omdat er te veel ruis in zat. I-stock heeft natuurlijk een heel andere strekking en is voor commerciële doeleinden bedoeld, maar toch. Wil je een showcase met alleen maar showcase waardige foto’s zul je ze toch op een of andere manier moeten screenen.

                Nadeel daarvan is dat ik waarschijnlijk niet zover was als dat ik nu ben, juist omdat ik in showcase reacties krijg en in discussie nagenoeg niets.

                Jullie komen er vast wel uit. Ik post lekker door, probeer op iedere posting in mensen en modellen mijn zegje te doen, en kijk lekker de kat uit de boom.
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

                Comment


                • #98
                  Re: ligt het aan mij??

                  Ik heb de wens mijn commentaar uit dit topic terug te trekken.
                  Last edited by peterfoto; 17 mei 2007, 19:09.

                  Comment


                  • #99
                    Re: ligt het aan mij??

                    Ik heb met veel belangstelling dit topic gelezen van voor naar achter, erg leuk, ik kom er zelfs enige malen in voor, al of niet tussen " ***** " of met een iets minder vriendelijke benaming. Tof gewoon mannen, het doet deugt van der bij te horen.

                    En om te vervolgen met een antwoord op de vraag van TS, Ja het gaat er op achteruit, je hebt gelijk man ! Maar niet alleen het niveau van de showcase gaat achteruit. BD wordt erg groot maar de kwaliteit daalt. En bijna iedereen heeft lange tenen want ze vragen om reactie's, maar wel goede reactie's of gefundeerde commentaar, liefst dan nog zacht geformuleerd, en dan der ook direct bijzeggen wat er fout is hé. Want iets opzoeken of is opzoek gaan naar verbetering zit der niet meer in.

                    Maar BD mag niet ontaarden in een elitair clubje hé, het kiekje mag niets van zijn waarde verliezen, het kiekje heeft " bestaansrecht " Want wij hebben ni allemaal witte toeters op nen dikke vette body staan hé.

                    Wij zochten vroeger tot we een oplossing hadden voor een probleem, en waar zochten we dan ! In de bib, hier en daar tussen tijdschriften over fotografie, of is vragen aan een ervaren gast in de club. Allez wij deden der moeite voor, en wij waren niet op onze pik getrapt als de voorzitter van Club tijdens een besprekeng van uw werk, uw werk gewoon kapot scheurde voor de ogen van alle aanwezigen leden en het zeer demonstratief in de vuilbak kieperde, met de woorden " Jeffke dat ga de nog is terug moeten maken ventje, mor dan veul beiter as dees hé "

                    Resultaat, de volgende maand stond het nieuwe werk op de plank, en het was beter als het vorige, maar het was belange nog niet goed, maar het werd al niemeer kapot gescheurd en in de vuilbak gekieperd, nee ik mocht weer is terug beginnen maar kreeg het werk al wel mee terug naar huis, en ik blij hé . Maar volgende maand ne nieuwe maken en den ouwe terug meebrengen hé, zei de voorzitter der nog bij !

                    Resultaat na één jaar werken, twee foto's van mij op het salon ! Twee hé, en wij waren blij want we hingen met 2 foto's op het salon. Der waren der nog slechter als ik, en mochten niet hangen! Misschien volgend jaar, had de voorzitter gezegd, als ge goed uw best doet gé, anders ni he !

                    Dat was in mijn jeugd, ik was amper 16 toen ik da mocht beleven, en ben ik der dood van gegaan, nee hoor, .... ik heb geleerd van niet te vlug tevreden te zijn en voor mezelf de lat hoog te leggen .

                    Das nu het verschil met de hedendaagse mentaliteit, ze maken één beeld en om niet te zeggen bij het tweede beeld staat hunne naam der al onder en voorzien van © tekentje, ze wisten nog wel niet hoe da © uit hunne PC te wringen, maar daar posten ze dan een vraag voor op het forum hé.

                    Want een copyright op uw werk is belangrijk, ze moesten het is stelen .......
                    terwijl het nog te slecht is voor ne ****** in te verpakken.

                    Ik besluit met vriendelijke groeten uit het zonnige Kontich Les Bains

                    Jeff Ceuppens
                    Last edited by Digipics357; 13 april 2007, 13:34.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • Re: ligt het aan mij??

                      'k Heb al het bovenstaande aandachtig gelezen en ik heb het begrepen:
                      aan mijn foto's hoeft in showcase niemand zich nog te storen.

                      m.v.g.

                      Comment


                      • Re: ligt het aan mij??

                        Ik kan niet meer volgen...
                        "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                        Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                        Uit: Apocrief

                        Comment


                        • Re: ligt het aan mij??

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
                          Ik kan niet meer volgen...
                          Moderator, 't is een hondenjob.
                          Tussen haakjes, ik vind dat gisteren om 11.26u het meest interessante uit heel dit topic gezegd is...

                          Comment


                          • Re: ligt het aan mij??

                            Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
                            Moderator, 't is een hondenjob.
                            Tussen haakjes, ik vind dat gisteren om 11.26u het meest interessante uit heel dit topic gezegd is...
                            Ja, maar dat is niet relevant want dan kan er niet meer over 'gepraat' worden.
                            "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                            Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                            Uit: Apocrief

                            Comment


                            • Re: ligt het aan mij??

                              Oorspronkelijk geplaatst door derich Bekijk bericht
                              'k Heb al het bovenstaande aandachtig gelezen en ik heb het begrepen:
                              aan mijn foto's hoeft in showcase niemand zich nog te storen.

                              m.v.g.
                              Het is een open discussie en iedereen mag zijn/haar zegje doen. Heb ik een paar post terug ook gedaan.
                              Heb het ook helemaal doorgelezen en vind het een zeer nette discussie en totaal niet op de man/vrouw.

                              Maar om dan meteen alle foto's te verwijderen vind ik nogal kinderachtig. Vind het sowieso al balen als er foto's niet zichtbaar zijn omdat de post wat ouder is en dat men wisselt van server of wat dan ook. (heb ik ook last van). Dat maakt het forum er niet mooier of overzichterlijker op.
                              Maar goed. Iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet denk ik.
                              Groetjes, Jörgen
                              www.beautyshoot.nl

                              Comment


                              • Re: ligt het aan mij??

                                Oorspronkelijk geplaatst door derich Bekijk bericht
                                'k Heb al het bovenstaande aandachtig gelezen en ik heb het begrepen:
                                aan mijn foto's hoeft in showcase niemand zich nog te storen.
                                Lijkt me een overhaaste beslissing en niet de juiste mentaliteit als je wil vooruitgang boeken (lees ook nog maar eens de vorige post van digipics).
                                Mijn fotowebsite : www.filover.be

                                Comment

                                Working...
                                X