Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ligt het aan mij??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: ligt het aan mij??

    alles heel aandachtig en meerdere keren gelezen te hebben, ligt het dus niet alleen aan mij en is het meerdere opgevallen.
    bedankt voor de reacties.
    weet niet of de regels er in voorzien, maar om verdere discussies te voorkomen mag ie van mij dicht hoor, heb nl een voor mij duidelijk antwoord op mijn vraag gehad.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #32
      Re: ligt het aan mij??

      Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
      Dit topic startte met een (volgens mij terechte) opmerking dat de gemiddelde kwaliteit van foto's in de showcase achteruit gaat. Dit was een vaststelling. Een aantal reacties trachten daar een verklaring voor te geven, een aantal andere reacties stelt oplossingen voor. Na x reacties wordt er (zoals gewoonlijk) eens of topic gegaan en uiteraard verschijnen er ook minder positieve commentaren. Maar de starter van dit forum nu in de schoenen schuiven dat ie onrust aan het stoken is, slaat nergens op. Hij maakte een pertinente en relevante opmerking en deed dit in het juiste forum.
      Een vaststelling inderdaad, een vaststelling die ook vorig jaar en het jaar daarvoor, en mss ook wel het jaar daarvoor werd gedaan. Misschien weet u het niet, maar dit is en blijft een hot topic bij de mods. Het is niet eenvoudig hiervoor een oplossing te zoeken. Tweemaal nadenken alvorens hierover een topic te starten is aangewezen. Gezond verstand weet dat hier op de ene of andere manier mensen aanstoot aan nemen. En zoals je zelf kon lezen is dat al gebeurd. Als iemand afhaakt daardoor is dat toch heel jammer...

      Onderbelicht, niet scherp én slecht gecropt maar dan lees je 8 commentaren over 'mooie DOF' en 'leuke compo' .
      Dan is het aan jou om jouw gevoel over die opname toe te lichten en eens tegen de stroom van de typische showcase replies in te zwemmen. Zoals ik al zei moeten we allemaal gewoon de moeite doen. 'Moeten' in showcase, neen, maar de 'mag' mag wel eens meer gebruikt worden. Daar komt dan nog extra probleem. Vele bd'ers kennen elkaar persoonlijk, zowel goeie als minder goeie fotografen. Dit maakt het al wat moeilijker om objectief te oordelen, althans is dat voor mij het geval.

      Hierover ging deze topic, en wellicht ook de opmerking over (te) veel (slechte) dierenfoto's. De meeste reacties in deze topic geven aan dat men het eens is met de opmerking van de topic-starter.
      En wat hebben we dan bijgeleerd? Niets! Nul! Rien de knots!
      Want dit weten we al langer. Wat we er kunnen aan doen is veel belangrijker, niet?
      Last edited by yowan-kenobi; 4 april 2007, 13:08. Reden: misverstand...

      Comment


      • #33
        Re: ligt het aan mij??

        Hallo,

        Ik ben zo een van die nieuwelingen hier, en ja ik heb ook al in Showcase gepost. Maar van die foto's vond 'ik' dan ook dat ze er paste.

        Dat wil uiteraard nier zeggen dat iedereen die even goed vond ...

        En daar zit juist het probleem natuurlijk. Mijn interpretatie is anders dan die van anderen, elk heeft zijn eigen.

        Kan daar iets aan gebeuren? Wel, ik denk het wel, kwestie van creatief te zijn hé, want we willen de mod's ook niet een pak werk bezorgen.

        Wat denken jullie hiervan:
        Showcase staat niet meer open om rechtstreeks in te posten.
        1 x per maand worden de foto's met de beste commentaren door de mod's overgezet naar Showcase.

        Een voorwaarde hiervoor is dan volgens mij wel dat er zeer opbouwende kritieken worden gegeven. En, sorry als ik al nieuweling mijn boekje te buiten ga, dat is volgens mij niet altijd het geval. Opmerkingen als 'Ik vind ze niet goed' zijn mogelijk terecht, maar beter is dan toch 'Ik vind dat de witbalans teveel naar het blauwe neigt'.

        Geloof me, dat is voor een beginner (zoals ik) een enorme stimulans.
        Voor de gevorderden krijg je zo meer kwaliteit.

        Mijn idee is daarmee geuit, ik dank jullie voor jullie aandacht.

        Peeke
        ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

        Comment


        • #34
          Re: ligt het aan mij??

          Ik ben ook nog niet lang bezig met fotografie en had gehoopt om hier wat raad te krijgen over hoe ik mijn foto's kan verbeteren.

          Ik heb het geprobeert door mijn foto's in fotodiscussie en fotodiscussie extra te plaatsen.
          Veel views, maar weinig inhoudelijke commentaar.

          Ik heb het dan eens geprobeert in Showcase.
          Zelfde resultaat.

          Ik kan daar 2 conclusies uit trekken :
          1. Mijn foto's zijn zo slecht dat ze geen commentaar verdienen.
          of
          2. Mijn foto's zijn zo goed dat ze met geen woorden te beschrijven zijn.

          Ik denk in mijn geval dat het noch 1 noch 2 is.

          Dus zal ik naar een andere manier moeten zoeken om toch reacties te krijgen.
          Want het is door die reacties dat mijn niveau ( en dus ook het niveau van andere beginners die mijn foto's en commentaren bekijken ) omhoog gaat.
          It's not the size that matters, it's how you use it.
          Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

          Comment


          • #35
            Re: ligt het aan mij??

            Oorspronkelijk geplaatst door Consiglieri Bekijk bericht
            Dus zal ik naar een andere manier moeten zoeken om toch reacties te krijgen.
            Want het is door die reacties dat mijn niveau ( en dus ook het niveau van andere beginners die mijn foto's en commentaren bekijken ) omhoog gaat.
            Reacties (trachten te ) krijgen is imo het hoofddoel van dit forum, zodat we er kunnen uit leren. Of we die nu verkrijgen via Showcase of niet lijkt me van ondergeschikt belang. Kwaliteit mag natuurlijk, maar je kan niet van iedereen verwachten dat ze telkens weer maar nieuwe pareltjes neerzetten.
            Zoniet ga je hier een elite-cultuur creëren en dat kan/mag niet de bedoeling zijn
            Canikon 40D - D200, D300

            Comment


            • #36
              Re: ligt het aan mij??

              Als je nu echt alleen goeie foto's wil zien , of originele , dan kijk je gewoon naar de post's van een week geleden naar deze die veel reacties hebben gehad. Je zal nie alle goeie zien maar toch redelijk wat.

              Maar niet vergeten dat ook zelfs de "elite" soms slechte foto's inzend. En daar ook nx dan lovende kritiek op komt.
              [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

              Comment


              • #37
                Re: ligt het aan mij??

                Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                Aan de opmerking van Flotootje heb ik me persoonlijk ook zeer erg gestoord.
                Als er dan toch te veel dieren getoond worden in de rubriek "Dieren", misschien dan maar beter gans die handel afvoeren, kwestie van het forum niet te belasten met te veel dierenfoto's.
                Daarna kunnen we misschien verder gaan met de rubriek "Mensen en modellen", ik vind namelijk dat daar nogal veel mensen worden getoond.
                En "Architectuur", da's nog zoiets, daar staan alleen maar gebouwen in

                Flotootje : als je iets te zeggen hebt tegen iemand, heb dan tenminste de guts om het in zijn gezicht te zeggen en ga niet het halve forum verdacht maken.
                1) Snap echt niet waar de "spanning" zit hoor.
                2) Heb niet gezegd dat er TEveel dieren worden getoond of mij stoord
                3) MOOIE dieren(tuin) foto's...
                4) Lees: ieder gelukkig zijn ding...
                5) Meningen over daling kwaliteit milder dan de mijne?
                6) De guts om iemand persoonlijk dit in zijn gezicht te zeggen? Halve forum verdacht maken?
                7) Iedereen leest maar wat ie wil lezen hoor!
                M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                Comment


                • #38
                  Re: ligt het aan mij??

                  Het niveau van de foto's in Showcase daalt jaar na jaar, maar ook het niveau van de reacties volgt dezelfde lijn.

                  Eén en anders is het gevolg van de explosieve groei van het aantal amateur-"fotografen", die een forum als BD overspoelen met probeersels en vakantiekiekjes allerhande en deze van elkaar vanzelfsprekend prachtig vinden.

                  Aan de andere kant blijven de echt goede fotografen hier weg om uiteenlopende redenen. ***
                  Als de groeiende groep veelposters bij iedere geposte foto met "mooie foto" gaat reageren, ongeacht de kwaliteit van het getoonde werk, wat is zo'n mening dan nog waard?

                  Het belabberde niveau van de gegeven reacties is mijns inziens een minstens even groot probleem als de massa ondermaatse foto's. Als het opnieuw zou toegelaten zijn een foto negatief te beoordelen, zonder dat je een ongebreideld protestcommentaar krijgt op je eigen mening van bepaalde forumgangers die het niet kunnen hebben dat een foto niet met "mooie foto" onthaald wordt, maar het wel normaal vinden iemand te moeten aanvallen omwille van zijn of haar mening en dit oogluikend toegelaten door moderatoren, dan zou men onmiddellijk een daling van het aantal middelmatige kiekjes en tevens van het aantal nietszeggende reacties bekomen.

                  Het probleem van dit forum is dat niemand nog de moeite wil doen om een deftig onderbouwde reactie te geven, gezien die maar al te vaak aanleiding geeft tot eindeloos gemekker van een aantal zogenaamde positivisten die menen dat ze met hun manier van werken, i.c. overal "mooie foto" neerpoten en iedere vorm van kritiek de kop proberen in te drukken, het niveau hier zullen kunnen opkrikken.

                  En nu ga ik terug gaan zitten bij de alsmaar groeiende groep oudgedienden die hier nog komen piepen, maar zelden of nooit nog foto's of reacties posten, omwille van de hierboven aangehaalde redenen.


                  seppuku.
                  Last edited by Ludo; 4 april 2007, 15:02. Reden: Kleine aanpassing tekst met respect voor jouw mening EN de oude koeien ;)

                  Comment


                  • #39
                    Re: ligt het aan mij??

                    Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
                    1
                    6) De guts om iemand persoonlijk dit in zijn gezicht te zeggen? Halve forum verdacht maken?

                    Yep Wimpy tis al een BNer of BVer zeker!


                    post nr #21
                    fotosite

                    Comment


                    • #40
                      Re: ligt het aan mij??

                      Bon, we hadden vooraf afgesproken topics niet langer in 'vlammende' discussies te laten ontaarden. Dus alstublieft, iedereen, de oorzaken zijn gekend, er wordt achter de schermen hard gewerkt aan een oplossing en alle constructieve voorstellen zijn welkom. We moeten hier anderen niet de zwarte piet gaan toeschuiven.

                      gr mod ballistic
                      "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                      Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                      Uit: Apocrief

                      Comment


                      • #41
                        Re: ligt het aan mij??

                        Ik hou toch ook meer van showcase omdat je er drie foto's mag posten. Ik hoop er altijd wel op enig commentaar, en dankzij (onder meer) bouk komt dat er ook... zo heb ik al een idee wat er nog allemaal moet verbeteren. Ik kan mij voorstellen dat een gefundeerde uitgebreide mening geven op alle geposte foto's niet echt mogelijk is. En aan dat kernachtige commentaar heb ik vaak al genoeg om weer nog wat aan te passen in de toekomst.

                        Tja, showcase of display, een discussie die onlangs pas gevoerd is en waar er verschillende kampen in zijn... Volgens mij posten mensen foto's in showcase als ze er tevreden over zijn (wat nog niet wil zeggen dat ze goed zijn), en in fotodiscussie (al dan niet extra) als ze er niet uit geraken wat er nog aan verbeterd moet worden.

                        Als ik geen slechte foto's in showcase had mogen posten zou ik nooit veel bijgeleerd hebben vrees ik - en ik moet nog véél meer bijleren. 'k Zou het dus jammer vinden als er met een soort "kwaliteitscommissie" gewaakt zou moeten worden over de inzendingen...

                        Misschien is 't een beetje zoals de tv, bouk... sommige weken is er niks dan pulp en zever op, sommige weken weet je niet waar eerst kijken omdat ze overal goeie dingen geven...
                        Als een heel pak beginners de weg vinden naar hier en de zeer goeie fotografen nemen allemaal een snipperweekje, of ze nemen de moeite niet meer om te posten, dan zakt het niveau... maar hopelijk leren die beginnelingen mettertijd ook bij en dan zal het wel weer beteren zeker?

                        Die ongemeen lovende kritieken voor halfslachtige foto's zijn mij ook al opgevallen, soms heb ik dan ook het hart niet om er tegen in te gaan. Misschien is het soms ook wat "ons kent ons", voor mij hoeft dat niet. Ik kijk eerst naar de foto, en dan naar de naam. Soms zijn er ook foto's waar ik niet koud of warm van word, dan geef ik ook geen commentaar... want 't is niet omdat het onderwerp me niet interesseert dat het een slechte foto is.

                        Wat de hoeveelheid geposte dieren- en andere foto's betreft: dat hangt af van de interesse van de fotografen zelf hé, en van de seizoenen... de ene moment zijn 't allemaal vlinders, daarna is 't weer een stormvloed van "18+"'en, dan zijn 't weer landschapjes... Net zoals ze op TV plots allemaal documentaires gaan uitzenden over Da Vinci, de week erna weer allemaal "reality"-reeksjes...

                        Niks aan te doen, over die "showcase" zijn er evenveel verschillende gedachten als mensen denk ik, en ik weet ook niet wat "de" goeie richting is hoor... maar ik vrees dat een forum vol Cartier-Bressons niet tot de mogelijkheid behoort... of het zou moeten afgesloten worden en beperkt tot een aantal vaste kwaliteitsfotografen, en de rest mag "sprakeloos" toekijken... toch ook niet de bedoeling van bd denk ik?

                        Allez, en nu terug aan 't werk ofwel achter de fototoestellen!

                        Comment


                        • #42
                          Re: ligt het aan mij??

                          Tot eind vorig jaar voelde ik me hier redelijk thuis als beginnende fotogr... oh nee, kiekjes maker. Als ik sommige reacties hierboven lees lijkt het wel alsof BD voor de elitaire fotografen moet blijven, een soort golfclubje eigenlijk en daar voel ik me niet zo thuis geloof ik.
                          Ik ben er klaar mee.

                          Comment


                          • #43
                            Re: ligt het aan mij??

                            Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                            En wat hebben we dan bijgeleerd? Niets! Nul! Rien de knots!
                            Beste,

                            Bovenaan mijn schrijven stond jouw citaat. Dit was omwille van de 'onrust-stoken' verwijzing waar ik niet mee akkoord ging, zoals blijkt uit mijn eerste paragraaf. Jouw reactie overtuigt me niet, maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Ze is evenveel waard als mijn versie.

                            Al de rest wat ik schreef was geen reactie op jouw schrijven, maar op elementen die eerder in de topic aan bod kwamen. Sorry als dit niet duidelijk was. Je antwoorden/reacties in de stijl van "heb ik dat gezegd" of "lees eens goed" zijn dus eigenlijk naast de kwestie.

                            Niets bijgeleerd? Ok, jij niet. Anderen misschien wel.

                            mvg,

                            Comment


                            • #44
                              Re: ligt het aan mij??

                              Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                              Al de rest wat ik schreef was geen reactie op jouw schrijven, maar op elementen die eerder in de topic aan bod kwamen. Sorry als dit niet duidelijk was. Je antwoorden/reacties in de stijl van "heb ik dat gezegd" of "lees eens goed" zijn dus eigenlijk naast de kwestie.
                              Dat weten we dan alweer Zet het er in't vervolg bij met een @-tje ofzo.
                              Mijn ge-quote is bij deze dan ook aangepast. Kwestie van misverstanden te vermijden.

                              Comment


                              • #45
                                Re: ligt het aan mij??

                                Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960
                                Ik weet niet hoe je had gedacht de diversiteit te regelen in een show case die daar speciaal voor bedoeld is , in het forum Dieren staan erg vaak véél dieren en in de showcase Macro en cloosup staan nu eenmaal veel macro en cloosup foto's . De diversiteit zou je zelf kunnen regelen door na een paar foto's te switchen van showcase, of ga wat vaker naar foto discussie daar is veel variatie in foto's. Persoonlijk vind ik het erg goed dat de foto's nu gesorteerd op onderwerp,zodat ik dié foto's kan bekijken waarin ik geïnteresseerd ben.
                                Nogmaals, Wim geen kritiek van mijne zijde he, ´t valt mij gewoon op, niks meer en niks minder. En het zal zoals Stefaan ´t zegt, misschien wel aan de tijd van het jaar liggen. Laten we daar ook maar van genieten En het systeem van nu is ook gewoon goed.
                                M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                                Comment

                                Working...
                                X