Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ligt het aan mij??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: ligt het aan mij??

    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
    En soms kan je zelfs wel beschrijven waarom, maar heb je geen tijd. BD bekijken is soms ook een vluggertje hé . Vooral als "ze" roepen : het eten is klaar.... Ook dat zijn praktische redenen waarom een "" toch waardevol kan zijn. Vooral om de T/S te kunnen waarderen zonder naar je (afgewikte en afgewogen) woorden te moeten zoeken.
    Dan kun je er toch over nadenken tijdens het eten.
    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
    MySite - All your base are belong to us - What you say

    Comment


    • Re: ligt het aan mij??

      Enkele bedenkingen:
      1. Waarom worden sommige foto's meer bekeken en krijgen ze meer reacties dan andere? Eer een foto geopend wordt, kan men toch niet weten hoe hij eruit ziet ? Tenzij men enkele reageert op de naam van de fotograaf, want ik vind alle titels haast even "aanlokkelijk".
      2. In showcase krijg je doorgaans meer reacties dan in fotodiscussie. Vandaar dat ook beginnelingen liever in showcase posten. In fotodiscussie krijgen ze weinig respons en leren ze dus ook weinig bij.
      Ik weet uit ondervinding dat het veel gemakkelijker is op een foto te reageren met "waw, super, mooi, ..." dan kritiek te geven die op de gebreken wijst, maar meteen ook het middel aangeeft om deze in het vervolg te vermijden.
      Nochtans kunnen de betere fotografen uit showcase dat, maar ik zie ze toch zo weinig in fotodiscussie. (misschien toch een clubje in de club ?)

      m.v.g.

      Comment


      • Re: ligt het aan mij??

        Oorspronkelijk geplaatst door derich Bekijk bericht
        Nochtans kunnen de betere fotografen uit showcase dat, maar ik zie ze toch zo weinig in fotodiscussie. (misschien toch een clubje in de club ?)

        m.v.g.
        Ze kunnen dat waarschijnlijk wel, maar wat mij betreft is niemand iets verplicht (niet dat ik me tot dat clubje reken). Iedereen vrij te doen en laten wat hij wil denk ik
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • Re: ligt het aan mij??

          Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
          Ze kunnen dat waarschijnlijk wel, maar wat mij betreft is niemand iets verplicht (niet dat ik me tot dat clubje reken). Iedereen vrij te doen en laten wat hij wil denk ik
          Akkoord, niemand is verplicht een reactie te posten.
          Maar we zijn wel verplicht de forumregels te respecteren. Daarin lees ik nergens dat iemand die zijn foto goed vindt (al is hij nog zo slecht) die niet mag posten in showcase. En daarover gaat het in deze discussie toch.

          m.v.g.

          Comment


          • Re: ligt het aan mij??

            NEE dat is de discussie NIET, lees de openingpost eens goed.
            sorry.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • Re: ligt het aan mij??

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              ......en dat de belangrijke regel (als je er zelf tevreden over bent) nogal eens wordt vergeten......
              Ziezo, 'k heb de openingspost nog eens gelezen.
              Misschien er 'n regel van maken dat als de TS laat uitschijnen dat hij over z'n foto twijfelt hem laten verplaatsen naar fotodiscussie ?
              Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
              MySite - All your base are belong to us - What you say

              Comment


              • Re: ligt het aan mij??

                Volgens mij is 't vaak 'n kwestie van reacties uit willen lokken als iemand schrijft te twijfelen over 'n foto. Ze hopen dan vooral op reacties die zeggen dat 't allemaal wel meevalt of dat de foto juist erg goed is. (Uitzonderingen daar gelaten)
                Op het DPZ-forum zijn de reacties een stukske pittiger dan hier. Als daar 'n snapshotje in 'n showcase wordt gezet kun je d'r op rekenen dat je afgebrand wordt. Ook heb ik er al 'ns een fotograaf die hier vooral lovend commentaar van zijn schare fans krijgt, negatief commentaar zien krijgen. Heb 'm daarna volgens mij niets meer zien posten daar.

                Comment


                • Re: ligt het aan mij??

                  ik heb niet meer àlle bladzijden gelezen, maar ik heb nu al een foto of twee in fotodiscussie gezet en 'k ben daar héél tevreden met de reacties. Voorlopig blijf ik daar dus. 't Is echt wel een groot verschil met die paar die ik in showcase postte... Als (ik zeg àls) mijn kleine ervaring representatief is, dan is dit misschien een oplossing die geen ingrijpende wijzigingen vereist:

                  Als iemand foto's in showcase zet die "onder niveau" zijn of die persoon vraagt om meer hulp, raad 'm dan aan om in "fotodiscussie" te posten (dit kan zowel door mods als andere lezers gedaan worden denk ik). Voor velen die hier op het forum beginnen lijkt "fotodiscussie" de plaats waar je foto afgekraakt zal worden denk ik... terwijl het eigenlijk de plaats is waar je het meest leert.

                  Tot zover mijn idee op basis van een paar fotootjes.

                  Comment


                  • Re: ligt het aan mij??

                    Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                    ik heb niet meer àlle bladzijden gelezen, maar ik heb nu al een foto of twee in fotodiscussie gezet en 'k ben daar héél tevreden met de reacties. Voorlopig blijf ik daar dus. 't Is echt wel een groot verschil met die paar die ik in showcase postte... Als (ik zeg àls) mijn kleine ervaring representatief is, dan is dit misschien een oplossing die geen ingrijpende wijzigingen vereist:

                    Als iemand foto's in showcase zet die "onder niveau" zijn of die persoon vraagt om meer hulp, raad 'm dan aan om in "fotodiscussie" te posten (dit kan zowel door mods als andere lezers gedaan worden denk ik). Voor velen die hier op het forum beginnen lijkt "fotodiscussie" de plaats waar je foto afgekraakt zal worden denk ik... terwijl het eigenlijk de plaats is waar je het meest leert.

                    Tot zover mijn idee op basis van een paar fotootjes.
                    Oprecht bedankt, je haalt me de woorden uit de mond.

                    Comment


                    • Re: ligt het aan mij??

                      Laten we alstublief bij de constructieve discussie blijven en niet met de vingers naar elkaar wijzen.
                      Dank je wel voor jullie medewerking
                      Alle posts hierrond zijn verwijderd en zullen worden verwijderd
                      Groeten,
                      Ludo

                      Comment


                      • Re: ligt het aan mij??

                        Nog een factor die imho echte "beginners" weghoudt uit fotodiscussie :
                        de verplichting om EXIF-waarden toe te voegen.
                        Dat lijkt evident, maar niet voor wie pas begint.
                        Wat is in hemelsnaam "EXIF" ? Hoe kan je die achterhalen ? Hoe plaats je die op een forum ?
                        Dan toch maar liever showcase, dat is zo ingewikkeld niet
                        Mijn fotowebsite : www.filover.be

                        Comment


                        • Re: ligt het aan mij??

                          kan de redenering van filipo volledig volgen want bij mijn eerste BD-stappen hoorde ik het "donderen in Keulen" toen ze me om Exif-gegevens vroegen
                          The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                          Comment


                          • Re: ligt het aan mij??

                            Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                            Nog een factor die imho echte "beginners" weghoudt uit fotodiscussie :
                            de verplichting om EXIF-waarden toe te voegen.
                            Dat lijkt evident, maar niet voor wie pas begint.
                            Wat is in hemelsnaam "EXIF" ? Hoe kan je die achterhalen ? Hoe plaats je die op een forum ?
                            Dan toch maar liever showcase, dat is zo ingewikkeld niet
                            Als je nu het sticky (het eerste berichtje) van Foto discussie hebt gelezen had je kunnen weten dat je geen Exif hoeft te plaatsen. Dit is overigens de plek waar bij ieder forum onderdeel uitgelegd wordt wat de bedoeling is van het onderdeel.
                            Bij foto discussie extra zijn wel de Exif gegevens gewenst. Ook in dat Sticky staat vermeld wat daar mee bedoeld wordt. En soms moet je gewoon eerst een foutje maken om daar achter te komen. Er zijn genoeg mensen in fotodiscussie en fotodiscussie extra te vinden die dat haar fijn kunnen uitleggen. Zelfs met de zoekfunctie van het forum kun je erachter komen wat waar en hoe. Dit lijkt mij dus niet echt een goede reden om daarom maar in showcase te posten. Ik denk dat dit één van de redenen is waarom de TS dit topic is begonnen.
                            En van posten in Discussie en Discussie Extra leer je dit soort dingen ook nog eens. Er van uitgaande dat die gene die showcase wat hoogwaardiger willen maken, er ook voor zorgen dat ze ook in disc. en disc.ex. hun goede commentaar daar posten zodat beginnende fotografen ze niet in showcase hoeven te posten, omdat ze in de daarvoor bestemde forum onderdelen genoeg leerzame kritiek krijgen.
                            Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
                            Canon eos 7D Mijn site

                            Comment


                            • Re: ligt het aan mij??

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
                              Als je nu het sticky (het eerste berichtje) van Foto discussie hebt gelezen had je kunnen weten dat je geen Exif hoeft te plaatsen.
                              Oeps, ik had die gelezen maar bij het vlug doornemen ervan was het mij ontgaan dat het eerste woordje extra in "Om een extra kritiek of commentaar te bekomen moet de topicstarter ook wat extra aanbieden: namelijk, de EXIF:" slaat op "fotodiscussie extra" ...
                              Eenzelfde sticky voor 2 forums

                              Ik was bovendien misleid door deze topic, waarin blijkt dat het verschil zelfs voor moderators niet altijd duidelijk is : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=157187


                              En mocht je twijfelen, ik weet heus wel wat een EXIF is en hoe je die kan vinden enz ... het zou jammer zijn mocht ik dat na een aantal jaar op dit forum nog niet weten


                              En TS doelt vooral op : "als je er zelf tevreden over bent" mag je posten in showcase, waarbij hetgeen tussen quotes staat soms uit het oog verloren wordt...
                              Mijn fotowebsite : www.filover.be

                              Comment


                              • Re: ligt het aan mij??

                                Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                                Oeps, ik had die gelezen maar bij het vlug doornemen ervan was het mij ontgaan dat het eerste woordje extra in "Om een extra kritiek of commentaar te bekomen moet de topicstarter ook wat extra aanbieden: namelijk, de EXIF:" slaat op "fotodiscussie extra" ...
                                Eenzelfde sticky voor 2 forums

                                Ik was bovendien misleid door deze topic, waarin blijkt dat het verschil zelfs voor moderators niet altijd duidelijk is : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=157187


                                En mocht je twijfelen, ik weet heus wel wat een EXIF is en hoe je die kan vinden enz ... het zou jammer zijn mocht ik dat na een aantal jaar op dit forum nog niet weten


                                En TS doelt vooral op : "als je er zelf tevreden over bent" mag je posten in showcase, waarbij hetgeen tussen quotes staat soms uit het oog verloren wordt...
                                Ok hier heb je me even , ik ben zelf ook al eens de fout ingegaan. Alle begin is moeilijk, ook voor een moderator
                                Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
                                Canon eos 7D Mijn site

                                Comment

                                Working...
                                X