Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ligt het aan mij??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: ligt het aan mij??

    Deze discussie is zeker niet nieuw, ook niet bij de forumleiding.
    In het verleden (toen Fotodiscussie / Extra nog Beginners en Gevorderden heette) was dit "probleem" er ook al. Mensen zien zichtzelf niet zo graag als beginner en daarom postte men liever in Showcase. Ondanks dat je destijds ook 3 foto's mocht posten in Fotodiscussie / Beginners. Om toch mensen de weg te laten vinden naar Fotodiscussie is er besloten om om de forumonderdelen anders te noemen, dus geen "Beginner" en "Gevorderde" meer, maar het neutralere Fotodiscussie / Extra. En omdat er vaak niet commentaar gegeven werd op alle 3 de foto's, werd er een maximum van 1 foto ingesteld.
    Achteraf (want we zijn alweer een tijdje verder) maken deze veranderingen niet veel uit, want het was de bedoeling dat het niveau van Showcase wat constanter zou worden. Maar in vergelijking met de vorige forumindeling maakt het eigenlijk niet zoveel uit.
    Uiteraard discussieren de mods en de forumleiding hier ook over, maar dé oplossing is nog niet gevonden.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #17
      Re: ligt het aan mij??

      Zou het niet kunnen dat sommige anciens vertrokken zijn en andere het posten een beetje verleerd hebben? Dan heb je zowizo een serie nieuwelingen die in de plaats komen en voor hen is dat resultaat veel beter in hun ogen dan voor de gevorderden.

      Een beetje logisch dat uw beoordeling volgt met uw ervaring ...

      En dan nog iets ... na zoveel jaren wordt het al moeilijker een uitzonderlijk boeiend onderwerp te vinden. Je moet dan al heel goed zijn om iets op een aparte manier te tonen.

      Ik denk dat algemeen bekeken het geheel er niet op verslechterd is, er zijn gewoon meer gevorderden die het anders bekijken.

      Is maar een mening hé, geen verwijt naar iemand
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: ligt het aan mij??

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        of is het werkelijk zo, dat de inzendingen in Showcase minder van kwaliteit worden.
        en dat de belangrijke regel (als je er zelf tevreden over bent) nogal eens wordt vergeten.
        wil niets los maken, maar het valt me gewoon op hier op BD.
        grt,bouk.
        Yep...

        En zo weinig negatieve commentaar op foto's. All foto's zijn hier precies perfect... (en ja, meningen verschillen... )

        Raar...; en ook daardoor blijf ik al een tijdje op de achtergrond en zal zo blijven. tja...
        -=- Light is the key...

        Comment


        • #19
          Re: ligt het aan mij??

          de ontbrekende diversiteit valt mij nog meer op. Met alle respect voor de vele mooie dieren(tuin) -en macrofoto's, het worden er wel heel veel.
          Maar ja, ieder zijn ding gelukkig...
          En wat betreft de kritieken, niet onderbouwde kreten als; Wat een rommel! en Een rommelig zootje ! slaan natuurlijk nergens op.
          M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

          Comment


          • #20
            Re: ligt het aan mij??

            En een aantal 'mindere' foto's, of alleszins ook geen toppers, krijgen soms veel reacties, gewoon omdat het 'bekende' posters of populaire forumleden zijn ...
            En er zijn nog steeds erg veel mooie foto's te vinden op BD ook !

            @ flotootje, , dit soort commentaar komt meestal van dezelfde bullebak zeker ?

            Het is waar, een aantal (wel zeer beperkt) personen scheppen er plezier in mensen die iets posten te kwetsen...
            Last edited by Wimpy; 4 april 2007, 13:11.

            Comment


            • #21
              Re: ligt het aan mij??

              Yep Wimpy tis al een BNer of BVer zeker!
              M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

              Comment


              • #22
                Re: ligt het aan mij??

                Ik zal beginnen met het goede voorbeeld te geven en vanaf vandaag stop ik dan maar met posten op dit forum!...

                Je zal van mij dus ook geen (natuur)foto's meer moeten verwachten en ik zal mijn goedbedoelde raad aan beginnende fotografen dan maar voor mezelf houden!

                Hopelijk doe ik jullie hiermee dan toch nog eens plezier!

                Comment


                • #23
                  Re: ligt het aan mij??

                  Hmmm... mag ik u vragen waarom?
                  Ik geniet namelijk van jou foto's.

                  Ik heb de indruk dat u zich aangevallen voelt.
                  Ik vind in dit topic nochtans geen aanval terug op uw persoon. (of ik moet stekeblind zijn).
                  Mvg Tim

                  Comment


                  • #24
                    Re: ligt het aan mij??

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                    Hmmm... mag ik u vragen waarom?
                    Ik geniet namelijk van jou foto's.

                    Ik heb de indruk dat u zich aangevallen voelt.
                    Ik vind in dit topic nochtans geen aanval terug op uw persoon. (of ik moet stekeblind zijn).
                    @ Ticor, bedankt voor uw reactie!

                    Ik tracht op een eerlijke manier échte natuurfoto's te maken, niet in dierentuinen, niet aan voederbakken enz., maar gewoon zoals je dieren in de vrije natuur tegenkomt, en dat is idd. niet altijd in ideale fotografische omstandigheden.

                    Er zijn hier blijkbaar een aantal mensen die zich gestoord voelen door de - voor hen althans - té grote hoeveelheid natuurfoto's!

                    Citaat van bvb. Flotootje hierboven: "Met alle respect voor de vele mooie dieren(tuin) -en macrofoto's, het worden er wel heel veel...."

                    Ik wil ze dus niet verder storen en ze verder laten genieten van hun eigen inzendingen!

                    BTW, ik antwoord wél op jouw posting omdat het een correcte vraag is die direct aan mij is gesteld en waarop ik dan ook een correct antwoord wil geven.
                    Het is echter niet de eerste keer dat sommigen - uit pure verveling of frustratie? - op anderen schieten zonder daarom iets beters in de plaats te kunnen stellen.
                    Als dit de weg is waarin dit forum wenst verder te gaan, dan wens ik jullie veel geluk.

                    Indien ik mij vergis en mijn inzendingen niet geviseerd worden, dan zou ik het tenminste waarderen dat de kritikasters rechtstreeks hun "bezwaren" meedelen aan diegenen waar ze zich aan storen.
                    Indien echter in algemene bewoordingen wordt gesproken, dan wordt in principe iedereen geviseerd.
                    Vandaar dus...

                    Comment


                    • #25
                      Re: ligt het aan mij??

                      Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
                      Er zijn hier blijkbaar een aantal mensen die zich gestoord voelen door de - voor hen althans - té grote hoeveelheid natuurfoto's!

                      Citaat van bvb. Flotootje hierboven: "Met alle respect voor de vele mooie dieren(tuin) -en macrofoto's, het worden er wel heel veel...."

                      Ik wil ze dus niet verder storen en ze verder laten genieten van hun eigen inzendingen!
                      Ik denk dat dit vooral persoonlijke smaak is.
                      De onderdelen in showcase die ik het meest volg zijn 'macro -en close up', 'dieren' en 'natuur en landschappen'. Dus hoe meer van dit type foto's hoe liever, voor mij althans.

                      Maar ja, de gustibus et coloribus non disputandum est. En gelukkig maar
                      Mvg Tim

                      Comment


                      • #26
                        Re: ligt het aan mij??

                        Aan de opmerking van Flotootje heb ik me persoonlijk ook zeer erg gestoord.
                        Als er dan toch te veel dieren getoond worden in de rubriek "Dieren", misschien dan maar beter gans die handel afvoeren, kwestie van het forum niet te belasten met te veel dierenfoto's.
                        Daarna kunnen we misschien verder gaan met de rubriek "Mensen en modellen", ik vind namelijk dat daar nogal veel mensen worden getoond.
                        En "Architectuur", da's nog zoiets, daar staan alleen maar gebouwen in

                        Flotootje : als je iets te zeggen hebt tegen iemand, heb dan tenminste de guts om het in zijn gezicht te zeggen en ga niet het halve forum verdacht maken.
                        fotosite

                        Comment


                        • #27
                          Re: ligt het aan mij??

                          Als we adn toch bezig zijn: misschien een rubriek vliegtuigen aan maken? Want dit passen wat mij betreft niet echt in de rubriek evenementen. Maar soit.

                          Wat gedachten van mij:
                          - de showcase gewoon indelen in beginnelingen/eliten -> de beginnelingen kunnen wat foto's laten zien en de elite hebben eigen stekje waar ze hun super-foto's kunnen posten.
                          - de showcase showcase laten zijn en geen fotodiscussie forum zoals 't tegenwoordig is. Als je commentaar op je foto's wil, zet ze dan in fotodiscussie en niet in showcase. Dikwijls zie ik zoiets als: 'maar allé, zoveel views en zo weinig comments...' Zo hoort het ook volgens mij in een showcase.
                          www.YourConcertShots.com

                          Comment


                          • #28
                            Re: ligt het aan mij??

                            't heeft weer eens lang geduurd eer er vodden van gingen komen. 't is nogthans simpel: als we niet akkoord gaan met een post in showcase en we zouden die liever in discussie zien, laat ons dat dan neerschrijven, samen met een waarom!

                            Op die manier hebben we a) de poster duidelijk gemaakt dat hij/zij nog wat bij te leren heeft en beter even nadenkt over waar hij/zij post - en b) aan de fotograaf in kwestie iets van onze kennis/ervaring overgedragen hebben waaruit hij/zij effectief iets kan opsteken. Ik wil nog even onderstrepen dat ik hier over wij praat, dwz dat ik mijzelf hier ook schuldig aan maak, en niet persé iemand specifiek terecht wijs. Zoals het forum nu technisch en functioneel opgebouwd is is dit de enige oplossing, om er samen met zen allen werk van te maken.

                            Dit is voor iedereen beter én ook voor de sfeer hier op dit toch wel leuke forum. Zo vermijden we - als we tenminste de moeite doen - laffe en achterbakse verwijten zoals hierboven in dit topic. Nog even terzijde: een topic als dit opstarten is goed en wel, maar 't heeft meer weg van onrust-stoken dan een oproep naar een constructieve discussie hierrond.


                            Oorspronkelijk geplaatst door rsted Bekijk bericht
                            Als we adn toch bezig zijn: misschien een rubriek vliegtuigen aan maken? Want dit passen wat mij betreft niet echt in de rubriek evenementen. Maar soit.
                            Intussen is er de rubriek "transport", waar intussen al heel wat vliegtuigen te bewonderen zijn

                            Comment


                            • #29
                              Re: ligt het aan mij??

                              Plaats je een slechte foto in Showcase krijg je megaveel reactie's... zet je die in fotodiscussie krijg je niets. Ofwel een reactie van een andere beginner met op het einde: '...maar ik laat het aan de echte kenners over..." Maar die echte kenners komen nooit...
                              Plaats je eenmaal enkele foto's in de Showcase, lijkt het wel alsof je fotodiscussie vergeet en er niet meer naar gaat kijken. Althans, dat is mijn mening, en geld dus voor mij!

                              Het posten gaat in discussie ook vaak zoooosnel dat het niet meer bij te houden is.
                              Maar misschien is dit iets waar wij allemaal wat aan kunnen meewerken? Als we allemaal eens proberen af en toe eens naar fotodiscussie te kijken, en daar commentaar te plaatsen zal het daar prettiger worden voor de beginners, alsook aantrekkelijker.
                              1 of twee foto's uitpikken uit de lijst, willekeurig (zodanig dat niet iedereen in de zelfde post zijn mening gaan geven... komen we weer geen stap vooruit) en vervolgens jouw mening en tips geven. Zoveel tijd neemt dit niet in beslag, en zij zullen je dankbaar zijn.
                              Ach, het is maar een voorstel... Ik zal alvast mijn best doen.

                              Groeten, Cahor

                              Comment


                              • #30
                                Re: ligt het aan mij??

                                Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht

                                Nog even terzijde: een topic als dit opstarten is goed en wel, maar 't heeft meer weg van onrust-stoken dan een oproep naar een constructieve discussie hierrond.

                                Dit topic startte met een (volgens mij terechte) opmerking dat de gemiddelde kwaliteit van foto's in de showcase achteruit gaat. Dit was een vaststelling. Een aantal reacties trachten daar een verklaring voor te geven, een aantal andere reacties stelt oplossingen voor. Na x reacties wordt er (zoals gewoonlijk) eens of topic gegaan en uiteraard verschijnen er ook minder positieve commentaren. Maar de starter van dit forum nu in de schoenen schuiven dat ie onrust aan het stoken is, slaat nergens op. Hij maakte een pertinente en relevante opmerking en deed dit in het juiste forum.

                                Als persoon x vind dat er teveel dieren worden getoond, dan is dat toch zijn/haar goed recht om dat te vinden? Je kan daar mee akkoord gaan of niet, maar waarom mag iemand dat niet vinden? Heeft die persoon gevraagd om een forumonderdeel af te schaffen? Neen toch. Bepaalde showcases bekijk ik nooit omdat het me hoegenaamd geen bal interesseert. Maar als ik dit dan schrijf, dan mag dit niet meer? En waarom zou men enkel mogen reageren in de zin van: persoon a heeft op dag b deze foto gepost en die trekt op geen fluit. Lijkt me nogal stigmatiserend voor die persoon, terwijl je moeilijk volledig kan zijn en alle posters vermelden die achter een trend zitten. De topic ging over een algemene trend in showcase. Gelieve eens de moeite te nemen om te grasduinen in de foto's van afgelopen week. Onderbelicht, niet scherp én slecht gecropt maar dan lees je 8 commentaren over 'mooie DOF' en 'leuke compo' Hierover ging deze topic, en wellicht ook de opmerking over (te) veel (slechte) dierenfoto's.

                                De meeste reacties in deze topic geven aan dat men het eens is met de opmerking van de topic-starter.

                                Comment

                                Working...
                                X