Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ligt het aan mij??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: ligt het aan mij??

    :-/ " heren... knip" .. jlp, toch effe slikke zenne
    [vanaf hier gericht aan het hele bdvolkje ]
    maar voor al dat showcase gedoe, mensen willen hun werk nu eenmaal naar buiten brengen. stoort het jou als daar "slecht" werk tussen zit?

    we hebben nu toch de HoF om alle "goede" werken te verzamelen.

    [vanaf hier een gelukkige pasen gewenst]
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #77
      Re: ligt het aan mij??

      Oorspronkelijk geplaatst door Kade Bekijk bericht
      Voilà, da's ook helemaal mijn gedacht. Ik zal hier nog wel zaken komen opzoeken, maar een foto plaatsen zal ik niet meer durven. Het niveau van dit forum kan er alleen maar wel bij varen...
      Ik kan dit enkel bevestigen.Ik weet van mezelf dat ik nog héél veel te leren heb.Daarom ook dat ik mijn foto's hier op post om van mensen die meer ervaring hebben te weten te komen wat ik goed-of mis doe.
      Enkel zo kan een beginneling bijleren,dat is met alles zo.De beginners leren van de routiniers.Dat is zo op school ,op 't werk,in de sport ,noem maar op.
      Enkel hier op BD willen bepaalde mensen(ik viseer niemand!,zeker niet de topicstarter!!!!,ik waardeer Bouk voor zijn steeds veelvuldige en correcte commentaar)dat er een duidelijk scheiding komt tussen ervaren fotografen en de beginners.Ik krijg dan ook wat het gevoel dat ik met mijn "kwalitatief niet zo hoogstaande foto's"een beetje als een "vervuiler"wordt aanzien op BD.Jammer.
      het was liefde op het eerste gezicht....mijn Canon en ik.

      Comment


      • #78
        Re: ligt het aan mij??

        Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
        :-/ " heren... knip" .. jlp, toch effe slikke zenne
        [vanaf hier gericht aan het hele bdvolkje ]
        maar voor al dat showcase gedoe, mensen willen hun werk nu eenmaal naar buiten brengen. stoort het jou als daar "slecht" werk tussen zit?

        we hebben nu toch de HoF om alle "goede" werken te verzamelen.

        [vanaf hier een gelukkige pasen gewenst]
        Nee mijniet zo zeer , maar een hoop anderen blijkbaar wel.
        Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
        Canon eos 7D Mijn site

        Comment


        • #79
          Re: ligt het aan mij??

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
          Ik heb de boel nog eens even door zitten lezen en moet zeggen dat er een hoop waarheden en een aantal goede tips bij zitten. Wat mij van hart moet is wel dat wat mij opvalt dat veel goede fotografen die in show case hun foto's posten (erg mooie vaak ) , bijna niet in discussie of discussie extra te zien zijn, met commentaar dan, uitzonderingen daar gelaten. wat mij nu een leuk idee lijkt is bij de basis beginnen. Willen we het niveau van showcase omhoog hebben zullen alle goede fotografen met veel gedegen commentaar de foto's moeten bekijken in discussie en discussie extra. Een veel gehoorde klacht is "ik ben beginneling maar krijg in disc. en disc, extr. bijna geen commentaar, daarom ge ik maar naar showcase" Om dit te voorkomen moeten we dus met zijn allen aan de slag om te zorgen dat deze foto's weer in discussie, bediscussieerd worden, zodat de beginners leren van hun fouten, en als ze een heel stuk beter zijn geworden, wij ze allemaal met hele mooie foto's in show case kunnen bewonderen.

          Dus herenzorg er voor dat iedereen krijgt waar hij recht op heeft . 1/ Een showcase die zijn weerga niet kent
          2/ Een Foto discussie /extra waar mensen iets kunnen leren, waar gedegen commentaar komt op iedere foto.

          En met gedegen commentaar bedoel ik dan; waarom is iets mooi of niet
          waarom is de foto mislukt
          hoe kan je het anders doen
          probeer het zo en zo
          Kortom niet ....mooi , in de vuilbak ermee, lelijk geen kleuren, geen dof, niet scherp.......ja ik kom ze zat tegen dit soort commentaar, zonder verdere uitleg.

          Als we er een mooi gezond forum van willen maken zullen we met zijn allen aan de slag moeten, van onderaf mensen opleiden tot goede (hobby)fotografen, we zijn allemaal een keer begonnen. Dan hebben we niet eens veranderingen nodig zoals hier eerder genoemd , maar gewoon gezond verstand.

          Ik wou dit nog even quoten omdat ik dit het meest wijze standpunt vind dat ik in deze discussie (en de voorgaande) reeds gehoord heb.
          In diezelfde geest ook nogmaals hulde voor Bouk die toch de tijd neemt om alles te bekijken en van enig commentaar te voorzien, en indien nodig verdere uitleg te geven.
          Hoewel ik nog niet zoveel foto's gepost heb heb ik wel al veel bijgeleerd, en mijn bedoeling is ook van gaandeweg een betere fotograaf te worden. Hopelijk wil bd daarbij een hulp zijn - het potentieel aan zeer getalenteerde fotografen is er, hopelijk willen zij de beginners een beetje vooruit helpen. Ik heb alvast al veel gehad aan dit forum, waarvoor dank aan iedereen.

          Comment


          • #80
            Re: ligt het aan mij??

            Ik zie dit topic voor het eerst .
            Ik ga niet alles lezen, beetje veel allemaal.
            Om gewoon te reageren waar bouk over begon:

            Hij heeft in mijn ogen gelijk.
            Maar dan volgt de vraag, waneer is een foto showcasewaardig en wie bepaalt dat?
            Dit is zeer moeilijk om hier op te antwoorden.
            Er word tegenwoordig zoveel geplaatst (teveel om allemaal te bekijken).
            Dat is jammer, want dat betekend dat het echte mooie werk vaak niet gezien word.
            Misschien moet er een soort commissie komen die een soort showcasealbum bij gaan houden.
            Juist die mense bepalen dan wat er wel of niet in thuis hoort, net zoiets als The Hall of Fame.(niet te becommentariseren)
            M.a.w: de naam showcase laten vervallen en het gewoon "plaats hier uw foto's" noemen.
            En dan kan die zg. commissie het album hieruit samenstellen.
            Ik loop hier al langer aan te denken maar weet niet of dit allemaal realiseerbaar is.

            Ik ben benieuwd wat anderen hiervan vinden.

            Gr Kees
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

            Comment


            • #81
              Re: ligt het aan mij??

              de discussie is niet; waarneer een opname showcase waardig is lieve mensen was ook mijn vraag niet. ik vroeg alleen: (zie mijn startpost).
              later zelfs nog geschreven, dat ik genoeg antwoord op mijn vraag had gekregen.
              als ik maar het geringste vermoeden had gehad, dat het maar enig ophef zou geven, had ik het zelfs niet eens gestart.
              de meeste antwoorden, gaan helemaal niet meer over mijn vraag, dus van mij als TSer, mag het dicht hoor en even goeie vrienden.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #82
                Re: ligt het aan mij??

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                de discussie is niet; waarneer een opname showcase waardig is lieve mensen was ook mijn vraag niet. ik vroeg alleen: (zie mijn startpost).
                later zelfs nog geschreven, dat ik genoeg antwoord op mijn vraag had gekregen.
                als ik maar het geringste vermoeden had gehad, dat het maar enig ophef zou geven, had ik het zelfs niet eens gestart.
                de meeste antwoorden, gaan helemaal niet meer over mijn vraag, dus van mij als TSer, mag het dicht hoor en even goeie vrienden.
                grt,bouk.
                Dit is jouw thread mss, maar niet jouw eigendom he...
                Toch gezond dat er discussie wordt gevoerd, daarom zitten we hier.
                Zolang er geen doden vallen blijven we vrienden hoor
                flickr

                Comment


                • #83
                  Re: ligt het aan mij??

                  ok dan......ga maar lekker jullie gang hoor.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #84
                    Re: ligt het aan mij??

                    Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                    Wel Wim, ik wil niet de pretentie heben een goede fotograaf te te zijn, maar ik heb wel behoorlijk wat ervaring met sommige soorten fotografie, en ik moet zeggen dat het onder invloed van dit draadje is geweest dat ik deze week weer eens wat meer actiever geworden ben in fotodiscussie, en ik heb daar gemerkt dat ik niet alleen was. Wat me opviel was dat veel mensen ook daadwerkelijk iets doen met je opmerkingen over een foto.
                    Mooi gezegd, maar net als ik erger jij je toch ook wel dood aan sommigen die blijkbaar niet gehinderd door enige technische bagage afval tot kunst verheffen.
                    Last edited by pol parasol; 12 april 2007, 09:28. Reden: typfoutje

                    Comment


                    • #85
                      Re: ligt het aan mij??

                      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                      Mooi gezegd, maar net als ik erger jij je toch ook wel dood aan sommigen die blijkbaar niet gehinderd door enige techische bagage afval tot kunst verheffen.
                      Zoals ik al ergens anders gezegd heb : het eeuwige verhaal van kaars en bril zeker ?
                      Spijtig vind ik het, maar ik heb er intussen behoorlijk mijn buik van vol. Mijn goede voornemens ten spijt.
                      Last edited by elsan; 11 april 2007, 20:03.
                      fotosite

                      Comment


                      • #86
                        Re: ligt het aan mij??

                        Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                        Mooi gezegd, maar net als ik erger jij je toch ook wel dood aan sommigen die blijkbaar niet gehinderd door enige techische bagage afval tot kunst verheffen.
                        Hehehe, daar heb je zeker een punt. Dit komt ook omdat niet iedereen even ver is gegroeid in de fotografie. Concreter, toen ik net begon dacht ik dat ik mooie foto's maakte. Maar als ik die foto's nu terugbekijk, dan vind ik ze helemaal niet zo mooi als destijds. Dus dat is ook een kwestie van smaak en ontwikkeling. Daarnaast is een foto uit de camera bijna altijd wel scherp, en als je bijvoorbeeld vooral dat belangrijk vindt, dan is een foto al snel goed.

                        Daarnaast komt het denk ik ook (en nu gooi ik misschien wel de knuppel in het hoenderhok) omdat er mensen zijn die heel snel senior member of member willen worden dat ze maar heel veel commentaar geven op foto's, want daarvoor hoef je geen technische bagage te hebben. terwijl het echt niets uitmaakt of je nu senior member bent of niet. En ik moet bekennen dat ik mij daar ook in het begin wel schuldig aan heb gemaakt. Want (destijds werkte BD nog met sterren ipv senior, junior enz) 0 sterren vond ik wat triest staan bij mijn nickname. En naarmate ik wat meer geïnteresseerd raakte in het materiaal waarmee ik aan het fotograferen was én ik ook meer tijd had om te fotograferen ging ik ook de andere forumonderdelen (en fotofora) goed lezen om toch meer kennis op te doen.

                        Maar goed, dit laatste klinkt misschien wat elitair, maar zo bedoel ik het niet. Ik denk dat dit oorzaken kunnen zijn van de reden dat er mensen zijn die een foto anders bekijken dan een amateur / prof die best intensief bezig is met fotograferen.
                        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                        --------

                        Comment


                        • #87
                          Re: ligt het aan mij??

                          Ah Pol, nu gaat het interessant worden!!

                          "die blijkbaar niet gehinderd door enige techische bagage afval tot kunst verheffen."

                          De Mosselpot, is dat een pot met mosselen of is dat kunst? De Cloaca, is dat kunst of **** (hehehe)?

                          En als ik het goed begrijp zou er in de showcase enkel 'kunst' mogen komen? Dan zouden er niet veel foto's staan, vrees ik :-)
                          www.YourConcertShots.com

                          Comment


                          • #88
                            Re: ligt het aan mij??

                            Mosselpot en Cloaca zijn an sich absoluut geen kunst, maar zijn het geworden door hun ontstaansgeschiedenis en context. Ze zijn, in tegenstelling tot mislukte foto’s, niet toevallig tot stand gekomen door onwetendheid, onkunde of foute manipulatie van materialen en technieken, maar het zijn bewuste, goed doordachte creaties van individuen die daarmee een emotie of een idee tot uiting wilden brengen.
                            Oorspronkelijk geplaatst door rsted Bekijk bericht
                            En als ik het goed begrijp zou er in de showcase enkel 'kunst' mogen komen? Dan zouden er niet veel foto's staan, vrees ik :-)
                            Nee, dat heb je fout begrepen.

                            Comment


                            • #89
                              Re: ligt het aan mij??

                              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                              Mosselpot en Cloaca zijn an sich absoluut geen kunst, maar zijn het geworden door hun ontstaansgeschiedenis en context. Ze zijn, in tegenstelling tot mislukte foto’s, niet toevallig tot stand gekomen door onwetendheid, onkunde of foute manipulatie van materialen en technieken, maar het zijn bewuste, goed doordachte creaties van individuen die daarmee een emotie of een idee tot uiting wilden brengen.
                              Nu wordt het interessant!
                              Wanneer is een foto mislukt, of is het een bewust, goed doordachte creatie?
                              Er zijn hier velen die eens op de site van Magnum Photography zouden moeten rondkijken... en er hopelijk geen hartstilstand aan overhouden.
                              "Storende elementen," ruis, scheve horizonten, onscherpte, .... alles wat men bij BD als totally not done beschouwt, kom je daar in zeer ruime mate tegen.

                              (Voor zij die het niet weten: Magnum-leden worden algemeen beschouwd als 's werelds beste fotografen.)

                              Comment


                              • #90
                                Re: ligt het aan mij??

                                Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
                                Nu wordt het interessant!
                                Wanneer is een foto mislukt, of is het een bewust, goed doordachte creatie?
                                Er zijn hier velen die eens op de site van Magnum Photography zouden moeten rondkijken... en er hopelijk geen hartstilstand aan overhouden.
                                "Storende elementen," ruis, scheve horizonten, onscherpte, .... alles wat men bij BD als totally not done beschouwt, kom je daar in zeer ruime mate tegen.

                                (Voor zij die het niet weten: Magnum-leden worden algemeen beschouwd als 's werelds beste fotografen.)
                                Misschien een kleine nuance: Magnum-leden beschouwen zichzelf als ’s werelds beste fotografen. Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat ze niet goed zijn, begrijp me niet verkeerd aub.

                                Je moet bovendien goed lezen wat ik hierboven geschreven heb.

                                Foto’s met storende elementen zoals ruis, scheve horizonten, onscherpte enz worden goede foto’s enkel en alleen door de gehele context, nl. auteur, nieuwswaarde, onderwerp, zeggingskracht enzovoorts. Indien een of twee van deze elementen ontbreekt zal zelfs een Magnum-fotograaf niet aarzelen de delete-knop te gebruiken.

                                Comment

                                Working...
                                X