Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"showcase" wordt "display" ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: "showcase" wordt "display" ??

    een idee dat plots de kop opstak: als je een bericht post kan je kiezen uit verschillende icoontjes die dan te zien zijn in de topiclijst... is daar niks mee aan te vangen? bvb een icoon voor iemand die een bespreking wenst, een icoon voor iemand die beginner is,...
    Of is dat wat vergezocht?

    Comment


    • #77
      Re: "showcase" wordt "display" ??

      @jo99841:

      Eigenlijk is dat wel spijtig, jouw manier van werken. Als iemand weinig commentaren krijgt, weet hij dan misschien wel dat zijn foto niet ok is. Maar dan weet hij nog steeds niet waarom juist. Terwijl als je negatieve punten zou benoemen, dan weet hij (ik) waarop te letten vooraleer een volgende posting te maken.
      PS. Ik wou dat ik het kon

      Comment


      • #78
        Re: "showcase" wordt "display" ??

        Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
        een idee dat plots de kop opstak: als je een bericht post kan je kiezen uit verschillende icoontjes die dan te zien zijn in de topiclijst... is daar niks mee aan te vangen? bvb een icoon voor iemand die een bespreking wenst, een icoon voor iemand die beginner is,...
        Of is dat wat vergezocht?
        een bericht kan enorm groot zijn. gebruik dit voor aan te geven welke reacties je wenst of welke je juist niet wenst
        foto als spiegel of als venster?

        Comment


        • #79
          Re: "showcase" wordt "display" ??

          Oorspronkelijk geplaatst door jo99841
          Aan het aantal reply's zal de TS dan wel zien (hoop ik) dat er iets scheelt met zijn foto's.
          Zo leer je inderdaad niet echt veel bij. Neem me niet kwalijk maar dan komt het over als elitair. De goeie fotograaf die neerkijkt en zwijgend toekijkt hoe een geïnteresseerde aanmoddert. Terwijl de visie van de betere fotografen mij hier al heel wat hebben geleerd. Ze laten de beginnende fotograaf op een andere manier denken, kijken, ...

          Trouwens, mag ik dan concluderen dat mijn pogingen over 't algemeen ondermaats zijn? Gezien de meestal bescheiden replies.

          Ik leer bij door oa te kijken naar de postings van anderen. Goeie en minder goeie. En door de positieve en negatieve replies. Wat voor mij niet synoniem is van 'in de grond boren'. Is het niet zo dat iedereen misschien wel graag een beetje respons krijgt op een posting? Positief en minder positief? Anders zouden mensen niet posten, denk ik.

          Ik sluit me aan bij wat eentonig (twee postings terug) schreef.

          Grts,
          Jurgen

          Comment


          • #80
            Re: "showcase" wordt "display" ??

            Als er geen reacties komen vraag je je idd wel af: wat doe ik verkeerd? Is het een oninteressant onderwerp, trekt het echt op niks, of is iedereen sprakeloos

            Ik maakte altijd zeer donkere foto's, bouk heeft me daar enige keren op gewezen en ik denk dat het ondertussen toch al gebeterd is met mijn donkerte. Zonder dat commentaar deed ik nu nog altijd hetzelfde.
            Maar je hebt er dan inderdaad soms eens die commentaar krijgen en eigenlijk verwacht hadden dat iedereen ze ging feliciteren met de foto van de eeuw... dat geeft dan zere teentjes natuurlijk...

            Zolang je commentaar enigszins onderbouwd is (en voldoende voorzichtig) vind ik dat de poster niet op zijn tenen getrapt moet zijn. Af en toe gebeurt het wel dat routinés een beetje te veel "de" waarheid gaan debiteren... Ik heb al threads gezien waarop dan komt: "die tweede foto is echt niks hoor"... gelukkig antwoordt er dan iemand anders: "ik vind dat juist de beste". Maar als die tweede persoon niet antwoordt gooit de poster misschien een best geslaagde foto weg...

            Comment


            • #81
              Re: "showcase" wordt "display" ??

              Als je niet tegen zere teentjes kan, heb je volgens mij niks te zoeken op een forum. Dat is immers nog steeds in de eerste plaats een omgeving om verschillende visies en ideëen tegen elkaar te plaatsen.

              Als je niet tegen negatieve opmerkingen kan, houdt je foto's dan voor jezelf of voor de familie
              PS. Ik wou dat ik het kon

              Comment


              • #82
                Re: "showcase" wordt "display" ??

                Ja, klopt.
                En ook niet kwaad bedoeld hoor. Maar sommige foto's krijgen zowiezo veel waauws omdat men mekaar beter kent. Door sd's. Wat dan geen referentie is voor de waarde van de foto.
                En ook bovenstaande gedachte van mezelf is dan weer onvolledig hé. Want hier verschijnen idd vaak pareltjes!

                Grts,
                Jurgen

                Comment


                • #83
                  Re: "showcase" wordt "display" ??

                  Oorspronkelijk geplaatst door eentonig Bekijk bericht
                  Als je niet tegen zere teentjes kan, heb je volgens mij niks te zoeken op een forum. Dat is immers nog steeds in de eerste plaats een omgeving om verschillende visies en ideëen tegen elkaar te plaatsen.

                  Als je niet tegen negatieve opmerkingen kan, houdt je foto's dan voor jezelf of voor de familie

                  En laat dat nu net de reden zijn dat veel "gevorderden" op deze wijze tewerk gaan . De kat uit de boom kijken, kijken of die "nieuwe" wat kan verdragen, of hij/zij voor rede vatbaar is.

                  HVR heeft het hier nog over gehad.


                  Als je in showcase post moet je de lange tenen thuis laten, de sandalen uitdoen en werkschoenen aandoen met een stalen "tip" .
                  Groetjes
                  ----JO

                  Comment


                  • #84
                    Re: "showcase" wordt "display" ??

                    Commentaar moet kunnen op een forum, harde commentaar ook.
                    Ik heb geen probleem met reactie's op mijn postings, maar zal niet iedere reactie even serieus nemen. Da hangt af van wie die reactie geeft en wat ik zelf van die poster al gezien heb. Met andere woorden als de reactie gefundeerd lijkt dan heb je der iets aan.

                    Reactie's kunnen ook zeer dikwijls naast de kwestie zijn en dan zou het spijtig zijn om daar van wakker te liggen of je der ook maar iets van aan te trekken.
                    Reactie's moeten ook over de foto gaan en niet over een persoon die op de foto staat. Een persoonlijke smaak die je niet terug vindt in het geposte beeld, wil niet noodzakelijk zeggen dat het een minder goede foto is.

                    Als besluit zou ik toch willen zeggen dat je de commentaren moet nemen voor wat ze zijn en ondanks alle commentaar je moet blijven werken voor jezelf.
                    In real life fotoclubs heb je net hetzelfde, maar de kritiek wordt meestal beter aanvaard omdat ze persoonlijk gegeven is. Dan nog is een mening maar van beperkte waarde omdat dit de mening is van 1 individu .
                    Zo is het bijvoorbeeld heel goed mogelijk dat het werk dat voor een maand op een internationaal fotosalon een bekroning kreeg, niet wordt aanvaard op een provinciaal Salon. Het is voldoende als er 1 jurylid van de drie of van de vijf leden je werk bijzonder lage punten geeft om niet door de selectie te komen.
                    Is je werk dan minder goed, nee het is enkel door één jurylid minder naar waarde geschat. Echt niks om je zorgen over te maken.

                    MVG, Jeff
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #85
                      Re: "showcase" wordt "display" ??

                      Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
                      Als je in showcase post moet je de lange tenen thuis laten, de sandalen uitdoen en werkschoenen aandoen met een stalen "tip" .
                      Ben het in dat punt wel met Jo eens, zoals hij al eerder aangaf geeft hij wel commentaar bij "zijn" soort foto's en zo zi ik dat ook om het zo te doen.
                      Wat is het nut van een comment van mij bij een modelfoto terwijl ik zelf nooit modellen op de plaat zet, soms laat ik wel mijn mening achter maar of de TS daar wat verder mee komt ?
                      Last edited by jan.brouwers; 19 november 2006, 20:46.
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                      Comment


                      • #86
                        Re: "showcase" wordt "display" ??

                        Zoals ik al eerder heb vermeld mag negatief commentaar best gegeven worden in Showcase (mits fatsoenlijk). Dan heeft de poster van de foto tenminste nog een idee of de foto Showcasewaardig is of niet. Maar ik moet er wel bij zeggen, dat veel forumleden niet zo goed tegen kritiek kunnen (ondanks dat het op een nette manier gegeven wordt)!

                        Een voorbeeld over de manier van commentaar geven:
                        Dit topic geeft weer hoe je wel én hoe je niet commentaar moet geven. Het gaat er mij niet eens om of de foto wel of niet thuishoort in Showcase, ik zie dagelijks namelijk veel slechtere foto's in Showcase, maar om de manier van commentaargeven. Vandaar dat ik dit voorbeeld erbij pak.
                        Helaas komt het veel vaker voor dan je denkt dat je op commentaar op een foto van iemand (ongeacht in welk forumonderdeel die gepost is) niet gewenst is. Hoe netjes het ook is geformuleerd. Vaak krijg je dan boze pm's waarin heel duidelijk staat dat men niet van je commentaar gediend is. Commentaar wordt vaak persoonlijk opgevat, terwijl je dat eigenlijk al nooit moet doen. Want de meeste forumleden kennen elkaar alleen van nickname en willen anderen alleen maar helpen. Ongeacht of je het commentaar nu in een pm naar iemand mailt of in het topic zelf zet. En dat motiveert in het geheel niet om commentaar te geven. Voor een aantal forumleden is dat ook een reden om niet zoveel commentaar te geven, of zelfs helemaal geen commentaar te geven.

                        Vergeet niet, je hoeft ook helemaal niets met het commentaar te doen! Als ik een foto post en ik krijg daarop commentaar dat die bv te donker is, dan kan ik denken, ja daar zit wat in óf ja, dat is de bedoeling. Je hoeft het niet eens te zijn met het commentaar, maar het geeft je wel een indruk hoe anderen een foto bekijken. En dat verbreedt uiteindelijk wel weer je blik. Kortom goed onderbouwd commentaar geven is heel moeilijk, netzoals het ontvangen van negatief commentaar als je zelf vindt dat je een topfoto hebt gemaakt.
                        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                        --------

                        Comment


                        • #87
                          Re: "showcase" wordt "display" ??

                          Wat me trouwens ook opvalt is dat er sowieso érg weinig op foto's gereageerd word in fotodiscussie. Er wordt wel steeds geroepen dat je daar eerst maar eens moet gaan posten als beginner maar wat heeft dat voor zin als er niet of nauwelijks gereageerd word? Het aantal views laat zien dat men wel kijkt maar blijkbaar geen zin heeft om iets constructiefs te zeggen.

                          Comment


                          • #88
                            Re: "showcase" wordt "display" ??

                            Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
                            Wat me trouwens ook opvalt is dat er sowieso érg weinig op foto's gereageerd word in fotodiscussie. Er wordt wel steeds geroepen dat je daar eerst maar eens moet gaan posten als beginner maar wat heeft dat voor zin als er niet of nauwelijks gereageerd word? Het aantal views laat zien dat men wel kijkt maar blijkbaar geen zin heeft om iets constructiefs te zeggen.
                            Heb ik in den beginne ook bemerkt. Waarschijnlijk waren mijn fotos toen al zo perfect dat er niets op aan te merken viel.
                            Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                            MySite - All your base are belong to us - What you say

                            Comment


                            • #89
                              Re: "showcase" wordt "display" ??

                              da's een vicieuze cirkel.
                              als je zelf niet in DF post,
                              ga je daar ook geen comments geven.
                              als je zelf in DF post ga je ook sneller
                              comments geven op andere posters
                              in dat onderdeel.

                              misschien moet er een maatstaf komen:
                              1 foto posten <> minimaal 2 DF-comments geven

                              niet verplichtend !!
                              maar raadzaam ...

                              mm
                              ∏__|_ ∏__|_
                              "no rules, great shots"
                              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                              Comment


                              • #90
                                Re: &quot;showcase&quot; wordt &quot;display&quot; ??

                                Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
                                Wat me trouwens ook opvalt is dat er sowieso érg weinig op foto's gereageerd word in fotodiscussie.
                                Tja, moest er nu in FD een opsplitsing zijn zoals in Showcase (macro, dieren, ...) dan zou ik wel eens moeite doen om beginnende macro fotografen op weg te helpen. Nu is het een potje en staat heel fotodiscussie bij mij zelfs verborgen. Ik heb tijd noch goesting om elke post te openen om te zien wat het juist is.

                                Comment

                                Working...
                                X