Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"showcase" wordt "display" ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: "showcase" wordt "display" ??

    Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
    ik heb de indruk dat de toevloed aan BD-geregistreerden
    twee belangrijke gevolgen heeft voor de showcase:

    1. enkele nieuwe posters trekken het nivo van de geplaatste foto's
    heel fel omhoog! het zijn dan ook niet de minste, en van enkele daarvan
    konden we o.a. reeds werk zien op andere zusterfora.
    dit zie ik als een heel positieve evolutie die mij ondertussen al niet tweemaal
    maar drie- tot viermaal doet nadenken vooraleer ik hier foto's plaats.

    2. enkele nieuwe posters trekken het nivo van de geplaatste foto's
    heel fel omlaag! dikwijls zijn het posts van mensen die net een (nieuwe)
    digitale camera hebben gekocht en (terecht of onterecht) fier zijn op de
    resultaten die ze daarmee boeken. snapshots van familiefeestjes, de hond op
    wandeling, zicht vanuit mijn toilet-raampje, ... en zo meer. dit laat het nivo
    van de showcase soms tot een bedenkelijk nivo zakken.

    naast showcase is er het discussieforum, opgedeeld in het "gematigde"
    onderdeel en in het hardere "extra" onderdeel. vroeger heette dit "beginners"
    en "gevorderden". af en toe (vooral sedert de hervorming van het
    gedeelte "nieuwe berichten") bekijk en becommentarieer ik foto's uit dat
    onderdeel. daarbij moet ik soms heel goed opletten of ik in zachte of harde
    discussie zit, en eventueel mijn bewoording of opmerkingen aanpassen.

    nu gebeurt het echter ook dat ik een topic aanklik en commentaar geef in de
    veronderstelling dat ik op het discussieforum zit, terwijl de foto (uit categorie
    2 hierboven) blijkt op de "showcase" te staan.
    dit geeft me soms de goesting om de commentaar als "extra in het kwadraat"
    te schrijven, maar dit heeft al eerder voor pijnlijke tenen gezorgd bij de
    (nietsvermoedende) posters.

    eigenlijk is mijn vraag nu:

    is het gepermitteerd keiharde commentaar te geven bij foto's in het showcase-gedeelte
    geplaatst die daar (volgens mijn/jouw bescheiden mening) niet in thuishoren?
    (in zoverre dit beschaafd gebeurt)





    mm
    Ben ik verkeerd, of loopt deze post over van de arrogantie?

    Comment


    • Re: "showcase" wordt "display" ??

      Ik denk dat je verkeerd bent.
      PS. Ik wou dat ik het kon

      Comment


      • Re: "showcase" wordt "display" ??

        Ja, ik denk dat toch ook... misschien vertroebelt de rest van deze thread bij wijlen je blik een beetje

        mm stelt wel een vrij pertinente vraag, laat het ons als volgt samenvatten:

        "is dit een forum voor familiekiekjes en toevallig gelukte snapshots, of is dit een forum over fotografie?" - in het begin had ik het ook soms wat lastig met die houding maar (zoals je wel hier en daar kan lezen) heb ik m'n idee toch wat moeten bijstellen.

        Waar ik me wel al aan gestoord heb is dat bepaalde mensen de lat zó hoog leggen dat zelfs een "vrij" geslaagde foto direct commentaar krijgt à la "dit hoort hier niet". Daar komt soms wel wat arrogantie (in mijn ogen) de kop opsteken.
        Iemand die snel met zijn gsm een foto neemt van zijn dochtertje die net in haar pamper gedaan heeft, moet die hier niet posten. Maar soms krijgen foto's die technisch niet ideaal zijn maar wel goed bestudeerd, ook een commentaar als betrof het een gsm-foto...

        Comment


        • Re: "showcase" wordt "display" ??

          Je moet er maar van uitgaan de 'de perfecte foto' niet bestaat.
          Op elke foto kan wat aangemerkt worden en je mag ervan uitgaan dat dat ook zal gebeuren.
          Als poster van een foto moet jij je conclusies trekken wat er voor jou van belang is.. onderwerp, techniek, scherpte, whathaveyou.
          Verder , hoe ga jij met negatieve kritiek om? Put je er kracht uit om wat beters af te leveren of ga je in een hoekje zitten mopperen-- c'est trop injuste?
          Daarom denk ik dat we allemaal maar menselijk moeten blijven, en geen mensen wegjagen door hun foto's tot op het bot af te breken.
          Ik weet hoeveel moeite het kost om de stap te zetten iets wat op zich vrij persoonlijk is, op een publiek forum te zetten, hou daar ajb rekening mee.
          Zoals ik al eerder zei, in elke foto zit iets goeds, al is het maar een visie, een detail.
          Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

          Comment


          • Re: "showcase" wordt "display" ??

            Hmm. Ik heb hier een paar foto's van de hond die ik wel geslaagd vind. Alleen heb ik ze lang geleden gemaakt met een 2mp camera. Zijn die foto's geschikt voor showcase? (Ik vind zelf tenminste dat ze beter zijn dan de doorsnee huis-, tuin- en keukendierenfoto's).

            Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

            Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

            Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
            Canon 350D
            Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

            Comment


            • Re: "showcase" wordt "display" ??

              Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
              Hmm. Ik heb hier een paar foto's van de hond die ik wel geslaagd vind. Alleen heb ik ze lang geleden gemaakt met een 2mp camera. Zijn die foto's geschikt voor showcase? (Ik vind zelf tenminste dat ze beter zijn dan de doorsnee huis-, tuin- en keukendierenfoto's).
              Je geeft hier toch zelf al het antwoord al, JIJ bent tevreden met deze foto's en dat is het criterium wat in de sticky staat voor showcase.
              Voor MIJ is de tweede plaat showcasewaardig maar over de andere twee heb ik mijn twijfels, volgens MIJN mening dus.
              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

              Comment


              • Re: "showcase" wordt "display" ??

                De tweede is inderdaad een zeer mooie, zeker met een kleine camera
                Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

                Comment

                Working...
                X