Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

01. Fujiprint
    02. Fotoboek 30x30cm op glanzend fotopapier (nieuw en stevig)
    03. Wat betaalde je ervoor : 90€
    04. Wat was de levertermijn? Besteld op 19/1/10, geleverd op dinsdag 26/1.
    05. Stevige verpakking bij verzending? Ja, in karton
    06. Algemene indruk: .90%. (in %)
    07. Kwaliteit kaft: 95% (in %)
    08. Kwaliteit foto's: 85% (in %)
    09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? Keuze is vrij uitgebreid vind ik persoonlijk.
    10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...)Keuze genoeg.
    11. Software: Nederlands? JA
    12. Software: eenvoudig te bedienen? Zeer gebruiksvriendelijk!!
    13. Opmerkingen: Ik ben zeer tevreden over dit fotoboek, vooral de foto's die over een volledige pagina zijn gedrukt zijn gewoon SUPER. Enkel bij de kleinste (bv. 4x4cm) foto's is de kwaliteit iets minder. Kan iemand zeggen waaraan dit kan liggen?
    GO ON...BE A TIGER!!!

Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

Comment

01. CEWE (delhaize)
      02. Fotoboek 20 op 20
      03. Wat betaalde je ervoor : 25 à 30 euro ofzo
      04. Wat was de levertermijn? een klein weekje
      05. Stevige verpakking bij verzending? afgehaald in plaatselijke delhaize, goe verpakt
      06. Algemene indruk: .80%. (in %)
      07. Kwaliteit kaft: 95% (in %)
      08. Kwaliteit foto's: 75% (in %)
      09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? Keuze is vrij uitgebreid vind ik persoonlijk.
      10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...)Keuze genoeg.
      11. Software: Nederlands? JA
      12. Software: eenvoudig te bedienen? gebruiksvriendelijk!!
      13. Opmerkingen: als ik hem naast die van profotnet (zie wat hoger) is't toch een stuk minder
      nikon stuff

Comment

Ik ga binnekort ook aan fotoboek beginnen en wou CEWE eens proberen omdat deze als beste uit de test kwam van Shoot-magazine.
        Moet iemand nog een goede centrale weten laat je maar iets horen...
        Wel liefst eentje waar je het boek kan betalen via overschrijving of ophaling in de winkel (hebben geen internetbanking).
        Racing Pics
        Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

Dag,

ik zou graag een aantal van mijn foto's bundelen, maar dan niet in een gebonden boek. Ik zou dit namelijk telkens willen aanvullen met mijn beste foto's in de toekomst. Iemand tips wat hiervoor het beste systeem is?
          Ik ben wel fan van afdrukken op 'ruw' papier, maar ik veronderstel dat dat voor sommige foto's minder goed uitkomt?

Betreffende eigen ervaringen met fotoboeken.
          Vorig jaar 2 fotoboeken besteld: 1 bij hema en 1 bij pixum.
          Album van Hema heeft een linnen kaft, met een titel op gedrukt. Dit komt echt zéér mooi over. Afdrukkwaliteit is ook in orde, maar ik heb de fout gemaakt om voor blinkend papier te kiezen, wat enkel voor vervelende reflecties zorgt.

Bij het album van Pixum is het printwerk misschien net iets minder fijn, maar dat stoort niet echt als je er niet met je neus op gaat zitten. Hier geen blinkende pagina's, wat een pak mooier uitkomt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lies MX Bekijk bericht
            Ik ga binnekort ook aan fotoboek beginnen en wou CEWE eens proberen omdat deze als beste uit de test kwam van Shoot-magazine.
            Moet iemand nog een goede centrale weten laat je maar iets horen...
            Wel liefst eentje waar je het boek kan betalen via overschrijving of ophaling in de winkel (hebben geen internetbanking).
            Ik heb vorige week een fotoalbum van CEWE gezien, eentje op echt fotopapier en dat is echt wel kwaliteit hoor. Dus ik denk dat je met CEWE wel goed zit. Ze zijn alleen wat aan de dure kant soms. Maar.... zonder te willen spammen, vanaf 6 februari gaan er ook promoties van CEWE op photoprints.be komen en zo kan je toch al snel een 20% besparen Zo komt de prijs toch al wat meer in de buurt van fotoalbums op gewoon papier dus zeker het testen waard!
            http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
            http://foto-actiecode.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ichmwa Bekijk bericht
              Dag,

ik zou graag een aantal van mijn foto's bundelen, maar dan niet in een gebonden boek. Ik zou dit namelijk telkens willen aanvullen met mijn beste foto's in de toekomst. Iemand tips wat hiervoor het beste systeem is?
              Ik ben wel fan van afdrukken op 'ruw' papier, maar ik veronderstel dat dat voor sommige foto's minder goed uitkomt?
              Even een antwoord op mijn eigen vraag:
              www.hetfotoalbum.nl biedt navulbare albums aan, maar dan heb ik, denk ik, het probleem dat ik in de toekomst zal vastzitten aan deze firma.

Bij hema kan je losse bladen bestellen met 4 ringen, lijkt mij handiger vanwege het 'algemene' A4 formaat. Enkel jammer dat je enkel staande A4's heb, terwijl ik en liggend album dikwijls toch mooier vind.

Iemand ervaring met één van deze twee? Of nog andere tips?

Comment

Ik bestelde een fotoboek bij pixum, op fotopapier.

01. pixum
                02. Fotoboek 21 op 21; 58pagina's
                03. Wat betaalde je ervoor : 56,54€ verzending inbegrepenvan 4,99€
                04. Wat was de levertermijn? een goeie week
                05. Stevige verpakking bij verzending? een dunne kartonnen envelop, ik heb liever een dikkere kartonnen omslag.
                06. Algemene indruk: 80% omdat de kwaliteit van de prints voor mij primeert.
                07. Kwaliteit kaft: 60% de foto op de kaft is veel te cyaan, en de lijming is slecht gedaan.
                08. Kwaliteit foto's: 90% binnenin is de fotokwaliteit quasi perfect, misschien een ietsje te veel verscherpt, maar dat is persoonlijk.
                09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? ok, kan altijd beter
                10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? ja
                11. Software: Nederlands? ja
                12. Software: eenvoudig te bedienen? ja

13. Opmerkingen: de manier van inbinden is ondermaats. de bladzijden zijn op elkaar gekleefd, en bij openen van het boek kome ze van elkaar bij de rug van het boek.
                Heeft hier nog iemand ervaring mee? is dit ook het geval bij fotoboeken op fotopapier van bvb CEWE en fotoalbum.be?

@ Kees: De boeken van fotoalbum zien er op de foto's hierboven toch steviger ingebonden uit, komen ze nog niet los van elkaar?

Ik nam hierover contact op met pixum en wacht op antwoord.
                Myra fotografie

Comment

Gisteren de fotosoftware van CEWE gedownload. Iets wat mij nu al tegenvalt is dat bij de fotoboeken op fotopapier blijkbaar geen foto's of iets anders kan zetten op de achterkant van het boek en de binnekant van de kaft (voor en achter).
                  Racing Pics

Comment

Gisteren de fotosoftware van CEWE gedownload. Iets wat mij nu al tegenvalt is dat bij de fotoboeken op fotopapier blijkbaar geen foto's of iets anders kan zetten op de achterkant van het boek en de binnekant van de kaft (voor en achter).
                    Bij Fujiprint kan je wel foto's plaatsen op de achterkant van het boek, ook wel niet op de binnenkant.
                    GO ON...BE A TIGER!!!

Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

Comment

Voor zover ik weet kan je nergens foto's laten printen op de binnenkant van de kaft.
                      Waarom zou je dat willen?
                      Myra fotografie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door myrakel Bekijk bericht
                        Voor zover ik weet kan je nergens foto's laten printen op de binnenkant van de kaft.
                        Waarom zou je dat willen?
                        Geen foto's maar ik vind als op de 1ste pagina vb een mooie landschapsfoto hebt staan en je ziet er dan een wit blad naast vindk maar niets. Als je nu er een achtergrond in bepaalde kleur kon van kieze vind ik het toch altijd mooier als maar gewoon wit
                        Racing Pics

Comment

Ik heb vorige week een fotoboek laten maken bij Fnac.
                          Gebruiksvriendelijke site, eventjes bestuderen en dan tal van mogelijkheden.

Correcte service, afhaling in een Fnac-winkel.
                          Perfect verpakt, zonder fouten.

Voor mij een 9/10.

Enig minpuntje: zwart-wit foto's vertoonden een magenta zweem.

Filip
                          www.fluidr.com/photos/fotofilip3

Comment

ik heb wat opgezocht over apple-fotoboeken en struikelde hier ook over die magenta-zweem die mensen kregen. Die heeft te maken met het feit dat je de fotos niet in RGB of sRGB hebt opgeslagen.
                            Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                              Zeker weten ? Oei, dat begint eigenlijk al niet zo goed, want wat kan je dan op deze sites bestellen ?

http://www.aldifotos.de/
                              Nu ook in België: http://www.aldifoto.be/nl/index.html
                              Iemand al ervaring met de kwaliteit van deze fotoboeken van Aldi?
                              De groeten,
                              Ksavjee.

Comment

Een eigen bijdrage, en een vraag...

Heb in de loop der jaren een paar verschillende mogelijkheden getest, meest recent Pixum en Blurb.

Blurb viel wat tegen, vooral qua beeldkwaliteit: het raster dat ze gebruiken bij het drukken is echt wel erg grof. Hun eigen software om het boek samen te stellen is meer gericht op boeken dan op fotoboeken, en als je alles wil opslaan en bekijken als pdf (om bvb door te sturen), dan staat er een lelijk watermerk op elke pagina. Je kan natuurlijk zelf alles opmaken in Indesign als dat een issue is. Al bij al, dit was bedoeld als test en niet echt super kritisch, en de mensen voor wie het bedoeld was waren erg tevreden, maar ikzelf minder

Pixum was ik wel tevreden mee, goede beeldkwaliteit, toch zeker als je een album neemt op echt fotopapier. Die laatste komen trouwens met een volledig vlakke binding, wat ideaal is om echt groot te printen.
                                Ik heb trouwens de indruk dat hun aanbod exact hetzelfde is als dat van fotoalbum.be, dus misschien zijn die ook gewoon hetzelfde product onder een andere naam?

Comment

Working...
                                X