Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

I love hair

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: I love hair

ik vind de 2e zw echt stukkkkkkkkeeeeen beter. Eigenlijk niets op aan te merken
    Fototechnisch zit het wel snor hier
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Comment

De 1e foto is super, maar de bewerking was iets minder.
      De 2e foto is nog steeds super, en de bewerking ook (zwart puntje boven de lip is weg)

Is het nodig om hierover zo een rel te veroorzaken? Denk het niet.
      Wanneer een pro zich een pro noemt (en we nemen dan aan dat deze persoon er zijn/haar brood mee verdient) dan worden er precies een paar wakker en halen ze hun scherpste kritieken boven. Soms op het randje van de totale afbraak van een mooie foto.
      Ruikt dat naar jaloezie? Verschrikkelijk hard, me dunkt.
      Het gebeurt niet alleen in dit topic, ook in vele andere...spijtig... .

Deze type foto's zijn niet meer de 'natuurlijke', bijna onbewerkte foto's (op een paar na dan) die hier al jaren staan. Blijkbaar moeten de foto's nog steeds aan alle fotografische regeltjes voldoen en niet te modern worden (ivm nabewerking), want anders mag je je verwachten aan de woorden 'onnatuurlijk, plastic, barbie,....'.
      Hier is ook een markt voor mensen, een hele grote markt zelfs.
      Schrik de mensen die deze tak van fotografie (ik hoor er al een paar afkomen ) beoefenen niet af en laat ze hun werk showen, punt.

En aan de TS:
      Pareer de kritiek in iets minder furieuze mate, dan maak je geen slapende honden wakker...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vulture Bekijk bericht
        Wanneer een pro zich een pro noemt (en we nemen dan aan dat deze persoon er zijn/haar brood mee verdient) dan worden er precies een paar wakker en halen ze hun scherpste kritieken boven. Soms op het randje van de totale afbraak van een mooie foto.
        Ruikt dat naar jaloezie? Verschrikkelijk hard, me dunkt.
        Het gebeurt niet alleen in dit topic, ook in vele andere...spijtig... .
        Jaloezie? Nog zo'n cliché...
        Toch maar normaal dat iemand die zichzelf pro noemt even hard of desnoods ietsje harder wordt aangepakt dan iemand die zijn eerste stappen zet in de fotografie? Toch normaal dat de lat hoger ligt?
        In de eerste foto is iets misgegaan, daar is toch redelijke consensus over (of de klant liever de eerste ziet is irrelevant op dit forum), en het gaat niet over een klein springhaartje dat opviel, maar over de huid - een aspect dat 3/4 van het beeld inneemt.

Van een pro wordt dan nog verwacht dat ze perfect om kunnen gaan met kritiek, gezien hun vele opdrachten en al dan niet sympathieke opdrachtgevers/collega's/modellen/... de TS ging hier toch wel zeer onpro met die kritiek om.

Comment

update , site , gewoon WOW

grtjs,

jeannot

Comment

------
            Last edited by rsvb; 24 juli 2009, 23:47. Reden: topic sloeg als een tang op 1 varken

Comment

mooie foto jim...ik zou eigelijk nog meer fotos willen zien van deze dame....knap..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jim007 Bekijk bericht
                www.jimmybollaerts.com

kijk maar gerust es rond je kan zelfs heel de site in full screen bekijken
                'Jimmy Bollaerts' , aan het aantal taalfouten in de comments en de grenzeloze arrogantie hadden we het eigenlijk kunnen raden..blijkbaar nog niks bijgeleerd..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk bericht
                  'Jimmy Bollaerts' , aan het aantal taalfouten in de comments en de grenzeloze arrogantie hadden we het eigenlijk kunnen raden..blijkbaar nog niks bijgeleerd..
                  beste noel gij ook nie zo te zien ge werk nog steeds met u doeken van voor den oorlog
                  zoude dat niet stillaan doneren aan't museum

Comment

beste noel gij ook nie zo te zien ge werk nog steeds met u doeken van voor den oorlog
                    zoude dat niet stillaan doneren aan't museum
                    Begrijp dat jij eens graag met mijn doeken zou willen werken maar het zijn nu eenmaal redelijk unieke exemplaren en ik leen die niet aan jan en alleman uit , alleen soms aan collega modelfotografen.

Comment

ken je het spreekwoord de beste stuurlui staan aan wal
                      wel dat is de reden waarom ik zo zwaar uithaal der zijn hier sommige mensen bij als je na hun portfolio gaat kijken dat je echt van denk man waar zijn die mee bezig maar ik zwijg dan en dan zijn dat wel die personen die staan te springen om als eerste een ander af te breken, en merk dat niet alleen bij mij heb het onlangs nog gezien in andere soortgelijke topics
                      zoals bij de italiaanse schone bv
                      Het is de tweede keer dat ik deze verachterlijke tekst lees op korte tijd.

Ik ga er dan ook enkele bedenkingen bij plaatsen...
                      1. Wees blij dat er een forum als BD is, want je hebt DUIDELIJK bijgestuurd naar de detailfoto toe. De reacties van de amateurs van hier zou je eigenlijk beter naar waarde schatten, i.p.v. de mensen af te doen als prutsers. Op de eerste foto zijn de beide modellen ziek, op de tweede foto genezen, en wonder boven wonder, zijn de bedenkingen, die door prutsers gemaakt zijn, er allemaal uitgewerkt.
                      2. Van mij zal nooit iemand een foto zien, die ik voor een brochure of een promotiecampagne gemaakt heb, en wees gerust, ik heb er ook gemaakt, zij het wel in een totaal ander genre, VOOR de brochure verschenen is.
                      Dit getuigt m.i. van een onprofessionele houding die ik als opdrachtgever totaal niet zou appreciëren. Ik meende dan ook eerst hier niet te reageren, en onmiddellijk een mail te sturen naar de opdrachtgever, zodat hij de bedenkingen die "prutsers van fotografen maken" ook even mee kan lezen.
                      3. Als je voor deze opdracht betaald wordt, denk dan ook even aan die "prutsers" hier die je geholpen hebben om de fouten uit je foto's te halen. De detailopname is gewoon af, maar die heb je niet alleen gemaakt... Of was hij nog niet af, en wou je gewoon weten waar je nog moest bijsturen ?
                      4. Val nu a.u.b. niet over het woordje "prutsers"... ik gebruik deze term, voor mensen die jij afdoet als... "der zijn hier sommige mensen bij als je na hun portfolio gaat kijken dat je echt van denk man waar zijn die mee bezig ". Jij weet duidelijk wel waar je mee bezig bent, al heb je daarbij duidelijk nog heel wat hulp nodig.

Mvg

Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht

1. Wees blij dat er een forum als BD is, want je hebt DUIDELIJK bijgestuurd naar de detailfoto toe. De reacties van de amateurs van hier zou je eigenlijk beter naar waarde schatten, i.p.v. de mensen af te doen als prutsers. Op de eerste foto zijn de beide modellen ziek, op de tweede foto genezen, en wonder boven wonder, zijn de bedenkingen, die door prutsers gemaakt zijn, er allemaal uitgewerkt.
                        2. Van mij zal nooit iemand een foto zien, die ik voor een brochure of een promotiecampagne gemaakt heb, en wees gerust, ik heb er ook gemaakt, zij het wel in een totaal ander genre, VOOR de brochure verschenen is.
                        Dit getuigt m.i. van een onprofessionele houding die ik als opdrachtgever totaal niet zou appreciëren. Ik meende dan ook eerst hier niet te reageren, en onmiddellijk een mail te sturen naar de opdrachtgever, zodat hij de bedenkingen die "prutsers van fotografen maken" ook even mee kan lezen.
                        3. Als je voor deze opdracht betaald wordt, denk dan ook even aan die "prutsers" hier die je geholpen hebben om de fouten uit je foto's te halen. De detailopname is gewoon af, maar die heb je niet alleen gemaakt... Of was hij nog niet af, en wou je gewoon weten waar je nog moest bijsturen ?
                        4. Val nu a.u.b. niet over het woordje "prutsers"... ik gebruik deze term, voor mensen die jij afdoet als... "der zijn hier sommige mensen bij als je na hun portfolio gaat kijken dat je echt van denk man waar zijn die mee bezig ". Jij weet duidelijk wel waar je mee bezig bent, al heb je daarbij duidelijk nog heel wat hulp nodig.

Mvg

Chris
                        AMEN ..gaat U allen heen in vrede..
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht

Mvg

Chris
                          Amen˛

En samengevat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pixations Bekijk bericht
                          Is het nu echt zo moeilijk om toe te geven dat de nabewerking slecht gedaan was?
                          Edit: over de kleurenfoto: vind jij nu zelf mooi hoe je de huid van de man laat overvloeien in zijn baard? En het verschil in huidstructuur tussen zijn wang en zijn neus? (kijk er eerst eens rustig naar vooraleer je ego weer de bovenhand neemt).

Ik vind het (op zijn zachts gezegd) een ramp en absoluut geen reclame voor je workshops. Ook deze keer is de foto op alle vlakken van professioneel niveau behalve de afwerking. Misschien ligt het aan mij maar van een pro verwacht ik meer
                          Last edited by Pixations; 23 juli 2009, 21:54.
                          www.pixation.be

Comment

Ik ben hier nog maar net als amateurfotograaf. Ik vraag me af of het er hier altijd zo lollig aan toe gaat.

p.s. de tweede reeks is toch gewoon beter, he?

gr.

Mark Mendonck

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rsvb Bekijk bericht
                              Er zit gewoon discrepantie in de doelgroep waarvoor de foto is gemaakt en de forumleden (en niet zo'n klein beetje ook).
                              Bull****...iedereen ziet dat deze foto slecht bewerkt is....ZEKER de fashionindustrie...mag ik hopen.
                              Ik zou zo graag de foto zonder bewerking zien, want volgens mij is het een dijk van een plaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixations Bekijk bericht
                                Amen˛

En samengevat:

Edit: over de kleurenfoto: vind jij nu zelf mooi hoe je de huid van de man laat overvloeien in zijn baard? En het verschil in huidstructuur tussen zijn wang en zijn neus? (kijk er eerst eens rustig naar vooraleer je ego weer de bovenhand neemt).

Ik vind het (op zijn zachts gezegd) een ramp en absoluut geen reclame voor je workshops. Ook deze keer is de foto op alle vlakken van professioneel niveau behalve de afwerking. Misschien ligt het aan mij maar van een pro verwacht ik meer
                                het zal aan u liggen
                                en eerlijk gezegd uwe comentaar zal me een worst wezen als ge niets anders kunt doen dan balken volg dan zelf wa cursussen ge hebt het zelf meer dan nodig kheb net uwe site eens bekeken en stop ook eens bij pearl ze doen der een actie

Comment

Working...
                                X