Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

My best friend

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• My best friend

Ok, gelieve deze platen in beginnershoek te plaatsen, OPROEP AAN GELIJK WELKE MOD
    Exif zit in platen

Waarom wilde ik deze op forum plaatsen -> om te weten of foto's technisch goed zijn, niet voor compo, louter camera-training op settings en beetje nabewerking. Ik zag de schaduw verderkomen in tuin, en wilde die juist laten stoppen voor mijn zoon en mijn hond, zodoende die enkel in zon zitten, zo vond ik dat zij meer aandacht kregen door in de zon te zitten, precies of er zit een spot op te schijnen.

Bij 1 en 2 zit witbalans niet goed, hoe zie je dat, controleer je dat?

Onderbelichting in foto 3? waarschijnlijk te wijten aan snelle sluitersnelheid of niet?

Alvast bedankt hoor mensen.
    Greetz Joeri

Last edited by Joeri De Grande; 27 juli 2009, 19:26.
    Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

Re: My best friend

Eerste indruk: hoog snapshot(oefen)gehalte.

De witbalans klopt niet en de interactie tussen modellen en cam is er niet.
    no3 is imho onderbelicht.
    Bij de eerste platen soort de achtgergrond.
    Tevens vind ik de styling van de jongen niet flaterend (1,2), maar dat is persoonlijke smaak. No3 is dan toch de betere. Maar door het lage standpunt en de beperkte DOF krijg je een behoorlijke wazige strook aan de voorkant. Als je die eraf zou snijden, tot net onder de hond, ziet de plaat er al beter uit. Maar ook hier zitten storende elementen in het beeld zoals het groene hek en de electrapaal de achtergrond.

Dit klinkt mss hard, maar is niet zo bedoeld hoor.
    Probeer als je buiten bezig bent om de storende elementen uit beeld te krijgen (of weg te fotoshoppen)
    Maar de basis is natuurlijk een goede kleurtemp en andere basiszaken.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
      Eerste indruk: hoog snapshot(oefen)gehalte.

Dit klinkt mss hard, maar is niet zo bedoeld hoor.
      Probeer als je buiten bezig bent om de storende elementen uit beeld te krijgen (of weg te fotoshoppen)
      Maar de basis is natuurlijk een goede kleurtemp en andere basiszaken.
      Helemaal geen probleem hoor, had het na post al beklaagt, toen ik verder rond keek naar anderen, helemaal terecht, is snapshot(oefen)gehalte.
      Toch heel erg bedankt voor de feedback, I'll keep it in mind.

Aan gelijk welke mod, remove this from showcase, and do it fast please
      Last edited by Joeri De Grande; 26 juli 2009, 20:47.
      Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

Comment

Je hoeft je absoluut niet te schamen.
        Je posting was vatbaar voor verbeteringen maar ze had wel één enorm positieve kant en dat is een "hart" en dat wordt hier dikwijls vergeten.
        De postings die hier geplaatst worden zijn meestal van het type "plastieke levenloze babe opgenomen in steriele studio en chirurgisch nabehandeld in PS".
        Waar zijn die sublieme straatopnames en expressievolle portretten gebleven?
        Doe mij een plezier en herplaats je opnames zodat we verder kunnen genieten van warmte en genegenheid.

Henri
        Last edited by kodachrome; 27 juli 2009, 01:09.
        lidnummer: BD0435BE

Comment

Neeee.. juist niet verwijderen joh.
          Dit hoort ook bij een leerproces. Je wordt toch niet zwart gemaakt of zo? Probeer uit de reacties te leren en de volgende zal er al stukken beter uitzien

Maar met weghalen schiet een forum niks op.. dan krijg je van die gaten waar niemand op zit te wachten..
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

Comment

nee hoor, ik zet ze terug in forum hoor, maar op juiste plaats, en daar zal ik dan vragen hoe het zit met die witbalans, want wil daar wel meer over weten, want dat heb ik helemaal niet onder de knie. ik zet ze morgen terug maar niet meer in showcase.
            ik zal in eerste post link naar de plaats zetten waar ze zullen staan.
            Heel erg bedankt voor de replies hoor mensen

PS, madmax, ik ben juist heel blij met je commentaar.
            Last edited by Joeri De Grande; 26 juli 2009, 23:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joeri De Grande Bekijk bericht
              nee hoor, ik zet ze terug in forum hoor, maar op juiste plaats, en daar zal ik dan vragen hoe het zit met die witbalans, want wil daar wel meer over weten, want dat heb ik helemaal niet onder de knie. ik zet ze morgen terug maar niet meer in showcase.
              ik zal in eerste post link naar de plaats zetten waar ze zullen staan.
              Heel erg bedankt voor de replies hoor mensen

PS, madmax, ik ben juist heel blij met je commentaar.

Zo'n instelling zie je niet veel meer de laatste tijd.

Btw volgende keer is t handiger om aan een mod te vragen om je topic te verplaatsen.
              ( Dat kan met deze ook nog als je ze hier terug plaatst )

Dan worden ook de bijbehorende reacties mee verplaatst

Greetz rich
              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Working...
              X