Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

trouw

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: trouw

Aangezien je géén ervaring hebt ... en je hier de vraag komt stellen op welke body je je flits moet steken ...

Laat maar zitten, ik feest niet mee vanavond
    www.fotofolio.be

Comment

ge zijt ondertussen al wel wat wijzer geworden he Hilke
      lang leve facebook
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

HILKE , HIER IS HET TO THE POINT !!!

Als ge dan toch een tip wil van een "Pro" ?

Ik kan je alleen maar heel veel succes toewensen.

Voor een 750€ mag je toch wel dit afgeven als je niet prof bent:

- 8 uur reportage vanaf aankleden bruid tot 1ste glas receptie.
        - Alle gelukte foto's in hoge resolutie op DVD. (hopelijk zijn het er meer dan 100)
        - Een mooi album, digitaal gedrukt of ambachtelijk.

Tips:

Wat heb je nodig ?
        2 body's, ideaal 1 fullframe en 1 Crop.
        lichtsterke prime 50mm, 85mm.
        lichtsterke zoom 17-55 2.8, 24-70 2.8.
        lichtsterke tele 70-200 2.8.
        een sterke flash. (430 of 580 ex).
        Geheugenkaartjes 5 x 4GB.
        Batterijen a Volonté zowel voor flash als camera's.

Een grote paraplu tegen de regen.
        Ne grote rugzak.
        Eventueel statief of monopod.
        Basiskennis fotografie, want met toestel op auto gaat het niet lukken. (denk maar aan een witte jurk naast zwart kostuum)
        En een suikerwafel tegen de flauwte.

WIE VULT ER AAN ????
        Last edited by Phote4you; 27 februari 2009, 16:14.
        CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
          HILKE , HIER IS HET TO THE POINT !!!

Als ge dan toch een tip wil van een "Pro" ?

Ik kan je alleen maar heel veel succes toewensen.

Voor een 750€ mag je toch wel dit afgeven als je niet prof bent:

- 8 uur reportage vanaf aankleden bruid tot 1ste glas receptie.
          - Alle gelukte foto's in hoge resolutie op DVD. (hopelijk zijn het er meer dan 100)
          - Een mooi album, digitaal gedrukt of ambachtelijk.

Tips:

Wat heb je nodig ?

Ne grote rugzak.
          Basiskennis fotografie, want met toestel op auto gaat het niet lukken. (denk maar aan een witte jurk naast zwart kostuum)

WIE VULT ER AAN ????
          Een fris uitgeslapen manneke/vrouwke achter de camera
          Last edited by PVA; 27 februari 2009, 16:29.
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Als je geen BTW nummer hebt, doe het dan gratis, indien niet, speel het spel dan serieus en betaal belastingen op je inkomen zoals zovelen hier.

Aangezien het voor vrienden is, dan is dit een leuk trouwcadeau voor hen.

Een professioneel is een fotograaf die belastingen betaalt op wat hij/zij met fotografie verdient. Of die dan ook nog kwaliteit aflevert, is natuurlijk een andere vraag. Er zijn er hier een aantal op het forum die waarschijnlijk beter zullen doen dan de gemiddelde pro.

succes.

G
            fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
            Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Als niet prof zou ik het volgende doen:

-op papier zetten wat er van je verwacht wordt
              -het koppel betaalt zelf voor afdrukken foto's en trouwboek
              -prijs otk maar ikzelf zou het gratis doen. ten eerste als je doorrekent kunnen ze evengoed een prof vragen. ten tweede als ze content zijn zal je sowieso wel iets mogen verwachten

let wel: duidelijke afspraken zorgen voor goeie vrienden nietwaar

mvg
              moa

Comment

Vergeet ook niet, dat jij de verantwoordelijkheid draagt voor hun tastbare herinneringen van één van de belangrijkste momenten uit hun leven... En als je er geld voor vraagt gaan ze immers NOG meer van je verwachten...

Ik zou het voor die reden alleen al weigeren...

moest het iets anders zijn dat van "minder belang" is, dan doe je het gratis...
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hilke Bekijk bericht
                  Ik vraag me gewoon af waarop mensen hun prijs baseren.
                  experience
                  the right equipment
                  travel
                  work hours
                  insurance
                  paying taxes
                  putting food on the table
                  dealing with people who think they can

the list goes on.

Comment

voor degenen die bruikbare tips geven, alvast bedankt.
                    Ik dacht dat fotografen (pro of amateur) hun foto's nooit op cd of dvd gaven.
                    Aangezien het vrienden zijn, doe ik het natuurlijk wel.
                    Maar gratis gaat toch nooit, ze verwachten toch afgedrukte foto's en ik weet niet wat jullie als cadeau aan vrienden geven maar meestal leg ik een pot met andere mensen en wordt het bedrag in groep bepaalt. laten we zeggen dat het afdrukken van foto's bij een drukker of dergelijke boven dat bedrag uit komt.
                    Dan nog zit ik met de vraag hoeveel foto's worden er gemiddeld afgedrukt of geleverd voor een trouw. Tuurlijk weet ik wel dat je er duizend en meer trekt maar hoeveel moet je er ongeveer over houden. Zijn hier geen richtlijnen rond? Of verschilt dit per koppel? Hoe kan een fotograaf dan een vaste prijs hebben?
                    What you see, is what I shoot :-)
                    Canon 30D; Tamron 17-50 F2.8; Tamron 28-75mm F 2,8; CF 16G; Canon Speedlite 430EX

Comment

...Maar gratis gaat toch nooit, ze verwachten toch afgedrukte foto's en ik weet niet wat jullie als cadeau aan vrienden geven maar meestal leg ik een pot met andere mensen en wordt het bedrag in groep bepaalt.....
                      Soms is afwijken van een principe handig....doe het dan gratis (vrienden is in mijn inziens nog altijd gebasseerd op geven en nemen, wederdiensten, enz...)en laat hen dan bepalen wat ze gedrukt willen en waar ze het willen drukken.
                      Last edited by Blue Point; 27 februari 2009, 17:15.

Comment

Toch wel, maar aan de juiste prijs

G
                        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

voor degenen die bruikbare tips geven, alvast bedankt.
                          Aangezien het vrienden zijn, doe ik het natuurlijk wel.
                          Maar gratis gaat toch nooit, ze verwachten toch afgedrukte foto's en ik weet niet wat jullie als cadeau aan vrienden geven maar meestal leg ik een pot met andere mensen en wordt het bedrag in groep bepaalt. laten we zeggen dat het afdrukken van foto's bij een drukker of dergelijke boven dat bedrag uit komt.
                          Dan nog zit ik met de vraag hoeveel foto's worden er gemiddeld afgedrukt of geleverd voor een trouw. Tuurlijk weet ik wel dat je er duizend en meer trekt maar hoeveel moet je er ongeveer over houden. Zijn hier geen richtlijnen rond? Of verschilt dit per koppel? Hoe kan een fotograaf dan een vaste prijs hebben?
                          Kijk HIER eens of zoek eens op TFP en TFCD dan ga je zien hoe nuttig de ZOEKFUNCTIE wel is.
                          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Klein werdervraagje alvorens ik je kan helpen:
                            Jij bent opvoedster lees ik. Ben je dat als prof of als amateur en wat zou het verschil zijn in je prijs?
                            't is ook voor een vriendendienst.

Henri
                            lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht

Tips:

Wat heb je nodig ?

Ne grote rugzak.

WIE VULT ER AAN ????
                              -Je toestellen/apparaten grondig kennen, geen tijd om nog je toestel uit te pluizen.
                              -Kennis van de familie (wee o wee als bompa of oma nie op de foto staat).
                              -Deftige kennis van flitsen (als je nog nooit externe flitser hebt gebruikt, is dat een groot probleem)
                              -Kennis van de locaties

Als het je eerste keer is, dan zou ik gewoon een onkostenvergoeding vragen ofzo. Tis toch een grote verantwoordelijkheid vind ik.

Comment

Wat betreft het aantal foto's dat je "moet" overhouden: hier zijn denk ik geen regels over. De ene fotograaf werkt met vaste aantallen per pakket, de andere niet. De ene fotograaf geeft veel foto's, de andere niet. Mijn raad: laat je niet verleiden tot "veel foto's geven". Je geeft alleen je allerbeste werk mee aan je klant. Een foto waar je zelf niet 100% tevreden van bent blijft bij jou, die krijgt een klant zelfs nooit te zien. Heb je 500 superfoto's: dan krijgt de klant er 500. Heb je er slechts 25, dan krijgt de klant er slechts 25 (maar voor een volledige trouwreportage zal je dan wel wat uitleg moeten geven vrees ik om dat te verantwoorden...)

Hopelijk ben je hier wat mee...
                                www.135mm.be
                                @135mm_leuven
                                info@135mm.be

Comment

Working...
                                X