Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's veldrijden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto's veldrijden

Hey!

Deze zondag is het de superprestige veldrit in Vorselaar.
    Aangezien ik in Vorselaar woon, zou het eens leuk zijn om daar wat foto's te trekken..
    Nu heb ik totaal géén ervaring met dit soort fotografie..
    Wat zijn zo de belangrijkste dingen waar ik op moet letten?
    Korte sluitertijd, ISO, diafragma..??
    Ik beschik over volgend materiaal.
    Nikon D60, Sigma 18-200 en SB-900 speedlight.
    Is het een goed idee om mijn speedlight mee te nemen, of niet?

Thx alvast!

Re: Foto's veldrijden

De laatste tijd ga ik regelmatig foto's maken op de cross. Ik ben zelf maar een beginner, maar dit is wat ik al geleerd heb.

Positie: ik denk dat dit belangrijker is dan de technische kant. Ga op tijd, bekijk het parcours eens en hou de zon in de gaten (als ze er al is). Als je ze in de rug hebt op eem mooi stuk van de omloop zit het licht meteen goed. Op grote (drukke) wedstrijden moet je echt vooraan in een bocht staan zodat je er mooi in kijkt, of op het einde van een recht stuk. Loodrecht op het parcours is moeilijk, want iedereen gaat over de afsluiting hangen en heb je maar weinig kans voor goeie actiefoto's. Afhankelijk van de drukte kan je proberen van positie te veranderen en je ergens tussen te wurmen terwijl de wedstrijd bezig is. Dat lukt niet altijd even goed Tijdens de wedstrijden voorafgaand aan die van de elite kan je al wat testshots nemen. Tijdens de verkenning kan je al eliterenners fotograferen en is het minder druk. Maar ook minder spectaculair.