Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

trouw

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• trouw

Hoi
    ik moet foto's maken van een trouw.
    Nu vroeg ik me af wat je eigenlijk vraagt als amateur.
    Stel: ik vraag €500.
    Wat lever je dan af.
    - hoeveelheid foto's
    - fotoalbum inbegrepen
    - formaat foto's

Ik vind geen duidelijke richtlijn om een prijs op te maken dus vroeg ik me af hoe anderen dit doen?
    En als je 2 body's mee neemt. En je hebt maar één opzetflits. Zet je die dan op je 70-200 lens of op je 17-55 lens (allebei 2.8). Alle tips zijn welkom.
    Liefst geen 'begin er niet aan' commentaar want zoek enkel bruikbare tips.
    Merci voor de moeite alvast.
    What you see, is what I shoot :-)
    Canon 30D; Tamron 17-50 F2.8; Tamron 28-75mm F 2,8; CF 16G; Canon Speedlite 430EX

Re: trouw

oeioeioei...
    Hier gaan we weer...
    Hoofdvraag wordt... "heb je een btw-nummer? anders is het zwartwerk"...
    BD0910BE

Comment

Deze ga ik volgen ....
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Ik volg ...
        www.fotofolio.be

Comment

Zijn de mensen van wie je de foto's gaat maken, vrienden, familie of onbekenden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
            oeioeioei...
            Hier gaan we weer...
            Hoofdvraag wordt... "heb je een btw-nummer? anders is het zwartwerk"...
            Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
            Deze ga ik volgen ....
            Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
            Ik volg ...
            'k Ga dit ook volgen.Het is de 75x dat dit aan bod komt maar kan mss nog iets meer van opsteken.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

het gaat over vrienden, mensen die ik ken.
              en het is niet officieel dus ...
              Canon 30D; Tamron 17-50 F2.8; Tamron 28-75mm F 2,8; CF 16G; Canon Speedlite 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hilke Bekijk bericht
                het gaat over vrienden, mensen die ik ken.
                en het is niet officieel dus ...
                Da's dus zwartwerk,oppassen geblazen voor de prof.fotografen.
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

hier wil ik nog wel een kleine anekdote aan toevoegen
                  ik ben zelf ook getrouwd
                  mijn fotograaf was een prof en vroeg 500 euro. De goedkoopste die je kan krijgen maar alle andere fotografen waar we toen zijn langs geweest zaten boven de duizend euro. natuurlijk staat waarschijnlijk tegenover die prijs ook een kwaliteit.
                  Nu moet ik wel zeggen dat mijn prof fotograaf weinig origineel uit de hoek kwam, maar één body bij had en inderdaad voor die 500 euro weinig kwaliteit bood. Ik heb zelf voor de album gezorgd en achteraf bekeken vind ik het een weggegooide kost. Ik ken veel mensen die gen prof fotograaf zijn maar veel beter kunnen als dat. En ik ga natuurlijk niet veralgemenen maar mensen moeten zelf uitmaken hoeveel ze geven aan een fotograaf en of ze een prof willen.
                  Als je je huis gaat neerzetten komt er ook zwart geld bij kijken en die discussie wil ik ook niet aangaan. Ik vraag me gewoon af waarop mensen hun prijs baseren. Dat is eigenlijk de enige vraag waar ik een antwoord op wil. De rest is al genoeg aan bod geweest.

Comment

ik denk dat je best duidelijk afspreekt wat er verwacht wordt, of jij de album moet leveren of ze die liever zelf maken (zoals ik gedaan heb toen ik trouwde).
                    formaat van de foto's zal je ook moeten bespreken : wat gaat het koppel met deze foto's verder aanvangen? Zijn aparte afdrukken nog nodig met een boek? een grote afdruk voor de ouders of een canvas of zo?

toen wij trouwden hebben wij voor onze ouders een mooie compilatie op A3 gemaakt en ingekaderd.

op hoeveelheid foto's digitaal afgeleverd staat geen einde tenzij je ze natuurlijk 1 per 1 gaat bijwerken en er nog een massa tijd in gaat steken.
                    Onthoud hier dan wel dat tijd achteraf ook zijn prijs heeft.

Hier zullen waarschijnlijk ook nog wel wat prof. fotografen hun hoofd opsteken (hopelijk om tips te geven).

Allesinds als je wil mag je mijne 1D2 die dag meenemen als 2e body. Ik heb er ook een 580EX bij.
                    Het ergste wat je als fotograaf op zo'n dag kan gebeuren is dat je body kapot gaat...

Doe Raf de groeten & tot vanavond op het feest misschien?
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

Comment

Ik ga je een goede raad geven !

Het beste wat ik je kan aanraden : " Blijf eraf , doe het niet !" Maar waarschijnlijk ga je daar niet naar luisteren, dan ga ik je een tweede goede raad geven. " Doe het Gratis ", en waarschijnlijk ga je ook naar mijn tweede raad niet luisteren.

Dus wens ik je véél succes !

MVG, Jeff
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Mijn eerste gedacht was, als het vrienden zijn, geef ze het als trouwcadeautje

Veel succes!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                          Ik ga je een goede raad geven !

Het beste wat ik je kan aanraden : " Blijf eraf , doe het niet !" Maar waarschijnlijk ga je daar niet naar luisteren, dan ga ik je een tweede goede raad geven. " Doe het Gratis ", en waarschijnlijk ga je ook naar mijn tweede raad niet luisteren.

Dus wens ik je véél succes !

MVG, Jeff
                          ze zijn geland zunne het feest kan beginnen.
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                            ze zijn geland zunne het feest kan beginnen.

Come'on babe, let's have some fun !

Jeff
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

hier wil ik nog wel een kleine anekdote aan toevoegen
                              ik ben zelf ook getrouwd
                              mijn fotograaf was een prof en vroeg 500 euro. De goedkoopste die je kan krijgen maar alle andere fotografen waar we toen zijn langs geweest zaten boven de duizend euro. natuurlijk staat waarschijnlijk tegenover die prijs ook een kwaliteit.
                              Nu moet ik wel zeggen dat mijn prof fotograaf weinig origineel uit de hoek kwam, maar één body bij had en inderdaad voor die 500 euro weinig kwaliteit bood. Ik heb zelf voor de album gezorgd en achteraf bekeken vind ik het een weggegooide kost. Ik ken veel mensen die gen prof fotograaf zijn maar veel beter kunnen als dat. En ik ga natuurlijk niet veralgemenen maar mensen moeten zelf uitmaken hoeveel ze geven aan een fotograaf en of ze een prof willen.
                              Als je je huis gaat neerzetten komt er ook zwart geld bij kijken en die discussie wil ik ook niet aangaan. Ik vraag me gewoon af waarop mensen hun prijs baseren. Dat is eigenlijk de enige vraag waar ik een antwoord op wil. De rest is al genoeg aan bod geweest.
                              Zijn het vrienden....doe het dan gratis.
                              Ben je evengoed als die prof van 500 euro...vraag dan 500 euro
                              Ben je evengoed als die van 1000euro en meer....vraag dan 1000 euro en meer
                              Ben je er tussenin...vraag dan 750

Op die manier ben je alleen maar zwartwerker en geen oneerlijke concurent van de prof.
                              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Working...
                              X