Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handbagage in vliegtuig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Handbagage in vliegtuig

Van 1 land weet ik het absoluut zeker: in Pakistan moeten de batterijen in de grote bagage (2 x meegemaakt). Het is overigens in Pakistan dat batterijen aan de grondslag lagen van een vliegtuigaanslag.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
      Klopt dit van die batterijen?
      Toch in ieder geval niet op Gatwick. Geen probleem daar voor 2 Nikon EN-EL3, 8 AA-alkalinebatterijen en 12 AA-NiMH-batterijen in de handbagage afgelopen zomer.
      Last edited by pol parasol; 30 oktober 2007, 09:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fred. Bekijk bericht
        Mogen we ook weten op welke luchthaven dat dat gebeurt is, en bij welke maatschappij?
        Ik moet binnen 14 dagen 7 vluchten doen. Ik heb nog nooit problemen gehad, maar ik zou niet voor verrassingen willen staan.

Ik heb altijd een hoop batterijen mee eigenlijk, nooit problemen ondervonden.
        Weet ik niet meer, want dat is al jaren geleden, maar twee jaar geleden had ikzelf bijna problemen op Schiphol door de batterijen en een set kleine schoevendraaiertjes. Eén van de controleurs deed moeilijk, maar een collega van hem heeft me uiteindelijk doorgelaten. In ieder geval neem ik het risico niet en laat alle batterijen gewoon inchecken.

Groetjes,
        Philippe
        beeldbank www.arterra.be
        persoonlijke site www.wildeyes.be
        Before You Attempt To Beat The Odds. Be Sure You Could Survive The Odds Beating You.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Photophil (De) Bekijk bericht
          Weet ik niet meer, want dat is al jaren geleden, maar twee jaar geleden had ikzelf bijna problemen op Schiphol door de batterijen en een set kleine schoevendraaiertjes. Eén van de controleurs deed moeilijk, maar een collega van hem heeft me uiteindelijk doorgelaten. In ieder geval neem ik het risico niet en laat alle batterijen gewoon inchecken.

Groetjes,
          Philippe
          Nu noem je ook weer wat op, voor een land dat in oorlog is het wel een beetje begrijpelijk eigenlijk.
          In Pakistan moet ik toch niet zijn.

Ik neem gewoon alles mee, batterijen en al in de handbagage.
          Er is meer risico dat ze de batterijen uit je bagage jatten dan dat je ze moet achterlaten. Ik neem wel geen set schroevendraaiers mee.

Ik denk niet dat ze uit batterijen een probleem maken zolang je ze niet samen met ander verdacht materiaal meeneemt.
          En als ze zien dat je allemaal fotomateriaal bij hebt denk ik niet dat ze problemen gaan maken over enkele batterijen.
          Canon EOS 5D met 3KG glas
          https://reisforum.net

Comment

Ik heb in oktober geen problemen gehad met de batterijen van mijn Nikon d80 of mijn oplaadbare AA batterijen om op reis te gaan (Brussel->Milan->Cairo en terug).

Kleine rugzak als handbagage én aparte LowePro Offroad tas werden geaccepteerd door Al-Italia in Brussel (ik had het wel op voorhand nagevraagd). Naast het ene stuk handbagage heb je bij hen nog het recht om een laptop of handtas mee te nemen op het vliegtuig.

Dit is echter zeer afhankelijk van luchtvaartmaatschappij (niet bij BA!) en luchthaven (NIET in Heathrow of Frankfurt!).
            mvg
            Bert

Comment

echt een schande van al die onduidelijkeid.

dan betaal ik liever bij zodat ik een degelijke backpack kan meenemen.
              je gaat inderdaad 9/10 geen problemen hebben met een kleine rugzak
              met een klein body en 2 à 3 kleine lenzen.
              wanneer je een reis maakt waarbij het groot materiaal mee moet
              vb. safari naar kenia
              kan het bijna je hele reis verzieken als je telkens moet denken of je door de check in komt en nadien nog terug kan reizen naar huis

en trouwens je zou je materiaal moeten inpakken naargelang wat je nodig (denkt) te hebben, en NIET inpakken om zeker te zijn dat je in mag checken

Comment

Batterijen, in Polen mocht dit niet in de handbagage en al mij materiaal moest ik tonen. Was met wizz air.
                Mijn fototas:
                -geen probleem met Wizzair.
                -Bij Thai: in Frankrijk deden ze lastig over het gewicht maar met wat grotere onkunde in Frans gaven ze het uiteindelijk op, In bangkok geen probleem
                -Airasia: geen probleem in Bangkok, en Phnom Penh, nooit gewicht gewogen.
                In Rangoon al mijn overgewicht en handbagage afgegeven aan een veiligheidsbeambte voor ik naar de balie ging. Na het krijgen van mijn ticket wat "teamoney" gegeven aan die man. Alles samen meer dan 20 kilo overgewicht. Zij die het niet deden moesten betalen aan de balie en was een pak meer (officiele tarieven Airasia, personeel krijgt percentage)
                Plaatselijke luchtvaartroutes: nog nooit gehoord van gewicjt, afmetingen of inhoud

Comment

Ik neem als handbagage een 13kg zware LowePro Phototrekker EN een zwaar Gitzo statief mee. Nog nooit problemen gehad en nog nooit mijn handbagage laten wegen. Vermijd wel als de pest de volgende luchthavens: London en Frankfurt. Steek geen kleine schroevendraaiertjes en ook geen reservebatterijen in de rugzak. Die worden geconfisceerd.

Goeie reis,
                  Philippe
                  www.wildeyes.be
                  Hallo Philippe,

Om hier even op te reageren, hebben ze op je statief geen bezwaar gemaakt? Het is omdat ik namelijk naar amerika moet vliegen en zou graag mijn statief meenemen, maar dacht dat dit misschien niet toegelaten word in handbagage?
                  Groetjes
                  M-R

Comment

Yep! Een maat van mij heeft de dure batterijen van zijn videocamera mogen afgeven. Batterijen kunnen gebruik worden als ontsteker voor .
                    Hallo,

Bedoel je werkelijk de batterijen die in zijn videocamera zaten? Of de reservebatterijen? die in zijn handbagage zaten?

groetjes
                    M-R

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marie-Rose Bekijk bericht
                      Hallo Philippe,

Om hier even op te reageren, hebben ze op je statief geen bezwaar gemaakt? Het is omdat ik namelijk naar amerika moet vliegen en zou graag mijn statief meenemen, maar dacht dat dit misschien niet toegelaten word in handbagage?
                      Groetjes
                      M-R
                      In september 2006 was het nog geen probleem om een rugzak én een statief mee te nemen als handbagage.
                      Maar mijn laatste reis was naar Arizona in april 2007 en met de verscherpte controles heb ik in plaats van mijn zware aluminium Gitzo, een lichtgewicht en compacte Gitzo Mountaineer 1228 in mijn normale bagage gestoken omdat je tegenwoordig maar één stuk handbagage mag meenemen.

Groetjes,
                      Philippe
                      beeldbank www.arterra.be
                      Before You Attempt To Beat The Odds. Be Sure You Could Survive The Odds Beating You.

Comment

Hallo,

Bedoel je werkelijk de batterijen die in zijn videocamera zaten? Of de reservebatterijen? die in zijn handbagage zaten?

groetjes
                        M-R
                        De batterijen in de camera en de reservebatterijen (alles in handbagage). Veel hangt af van de persoon die voor je neus staat bij de controle. Sommigen zijn voor rede vatbaar, andere redeneren "reglement is reglement" en wijken geen duimbreed af

Groetjes,
                        Philippe
                        beeldbank www.arterra.be

Comment

Hallo Philippe,

Groetjes
                          M-R
                          Naar de US moet je zeker je statief in je gecheckte bagage steken; word niet meer in handbagage aanvaard, ondanks het feit dat je op sommige maatschappijen zoals AA een behoorlijk gewicht aan handbagage meemag.
                          Is nu ook voor security redenen (enkele jaren geleden was dat geen probleem)
                          Nog een opmerking: binnen de US wordt ook maar één stuk ingecheckte bagage toegelaten...
                          Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                          Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Aflevering 36 van deze topic

Zelf vertrek ik begin mei naar Botswana. Wie Botswana denkt, denkt beestjes, denk veel gerief. Statief, 2 dody's, licht gevoelig glas (4 stuks) extra bat. enz. een ganse rugzak vol dus.

Reis gaat met BA via Londen naar Johannesburg en zo naar Maun in Botswana met AIR Botswana.

Wie heeft recente ervaring met dit traject?

Gr,
                            Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PGR Bekijk bericht
                              Aflevering 36 van deze topic

Zelf vertrek ik begin mei naar Botswana. Wie Botswana denkt, denkt beestjes, denk veel gerief. Statief, 2 dody's, licht gevoelig glas (4 stuks) extra bat. enz. een ganse rugzak vol dus.

Reis gaat met BA via Londen naar Johannesburg en zo naar Maun in Botswana met AIR Botswana.

Wie heeft recente ervaring met dit traject?

Gr,
                              Peter

In een fotovest kan je veel wegsteken, dan weegt die rugzak al wat minder
                              BD0497BE : Nikon body + glas
                              www.RudyVerrijt.info

Comment

Wat batterijen betreft, moet je steeds erop letten dat de contacten niet bloot zijn. Die zouden met een metalen voorwerp (munten, sleutels..) kortsluiting kunnen geven. Als de batterijen van een beschermdop (meestal meegeleverd) voorzien zijn, maakt men daar geen probleem van.
                                Met sommige maatschappijen mag je sleechts 1 stuks handbagage meenemen. Dit wil zeggen ook voor de vrouwen, die moeten hun handtas in de handbagage steken en wordt soms meegewogen.
                                Het ergste is het gesteld met de low budgetmaatschappijen. Daar moet je niet teveel buiten de maten en/of gewicht gaan of je kan bijbetalen. Is trouwens een bron van inkomsten voor die maatschappij.

Comment

Working...
                                X