Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handbagage in vliegtuig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Handbagage in vliegtuig

Ik heb nog nooit last gehad qua gewichtsbeperking met fotomateriaal, maar vaak met een 'gewone' business tas/koffer, vooral in specifieke luchthavens (o.a. Oslo, Copenhagen...). Ik heb geleerd gewoon de zakken van je (over)jas te vullen met de zwaardere stukken uit de tas (PC power supply, GSM lader... ) op het moment dat je bij check-in de handbagae moet laten wegen... lukt (totnogtoe) altijd
    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

Comment

Ik gebruik een Lowepro Orion Trekker II en nog nooit problemen mee gehad, zelfs als hij meer dan toegelaten weegt.

Op de website van Lowepro staat er ook een icoontje ( http://www.lowepro.com/images/icons/carryon.gif ) bij alle tassen die VOLGENS LOWEPRO (uiteindelijk beslist de vliegtuigmaatschappij) geschikt zijn als carry-on.
      http://francks.wordpress.com

Comment

Iemand een idee of het mogelijk zou zijn om een Lowepro CompuTrekker met daarin laptop en kleinigheden EN een Lowepro Stealth Reporter D200 met daarin fototoestel en lensen mee te nemen als handbagage?

Ik vertrek binnen een maand naar de USA en dacht er eerst aan om enkel mijn Computrekker mee te nemen als handbagage (computer + fotomateriaal in dezelfde rugzak) en de Stealth Reporter op te bergen in de gewone bagage, maar zo verlies ik uiteraard plaats.

Comment

hangt van de maatschappij af. Ik ga ook in april met een SNBA vluchtnummer maar uitgevoerd door AA en op hun website zijn de maten wat je gewoonlijk standaard vind: som van l x b x h niet meer dan 114 cm. Werkt voor de Compu Trekker (heb ik ook) maar dan moet je het gewicht nog checken ook; dit is dikwijls beperkt tot 6 kg... Gelukkig is het bij AA intercontinentaal 18 kg. Op een kilootje zullen ze niet kijken maar AA weegt wél.
          Bovendien kan je bij AA een "personal item meenemen" waaronder ze ook een laptop rekenen, bovenop de normale carry-on.
          Zie hier:
          Last edited by parrotman; 15 maart 2007, 17:15.
          Web: http://www.hanscouwenbergh.be
          Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

ik heb de compu trekker en dat is geen probleem
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

Comment

18kg is het max. gewicht van handbagage bij AA (ik vlieg op 18 april met AA naar NY), dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken.

Het zou gewoon gemakkelijk uitkomen mocht ik beide zakken mee als handbagage kunnen meenemen. Dan hoef ik heuptas niet in de gewone bagage te steken. Eventuele optie is die als 2e valies (zo goed als leeg) laten inchecken (maar dan vrees misschien dat die zal verdwijnen aangezien het een fototas is) ofwel in aparte valies laten inchecken, maar ik heb geen zin om ginds met 2 valiezen te moeten sleuren.

Comment

Ik weet niet hoe groot dat ding is maar misschien kan je het als "personal item" aangeven; moet dan wel met die richtlijnen overeenkomen, zie de link die ik hogerop plaatste.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
                  Ik weet niet hoe groot dat ding is maar misschien kan je het als "personal item" aangeven; moet dan wel met die richtlijnen overeenkomen, zie de link die ik hogerop plaatste.
                  Diene stealth reporter is kleiner dan de computrekker. Dat is ook de reden waarom ik ook die zak wil meenemen, kwestie van ter plekke met een kleinere zak te kunnen rondlopen.

Ik heb de richtlijnen van AA ook al bekeken (komen ongeveer overeen met de richtlijnen die hier staan) maar dus omdat men aangeeft dat er nog 1 persoonlijk item mag meegenomen worden en bijv. de laptop daar ook onder valt, zit ik met twijfels.

Comment

Ja maar persoonlijk item komt bovenop de carry-on. Mag niet groter zijn dan 36 inch l x b x h. lowepro site zegt 11 x 9.3 x 9.3 dus totaal minder dan 36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                      Ik heb vorig jaar met een PhotoTrekker van 12 kg serieuse moeilijkheden gehad in Zaventem om deze mee te nemen. Een herschikking met de grote bagage was nodig. 10 kg tolereerden ze wel.
                      Was dit bij de check-in met SN ?
                      Want ik ga met die gasten naar Kenia. Via de telefoon waren ze formeel, 6kg en geen gram meer.

Ik heb ook een phototrekker AW, blijkbaar voldoet die niet aan de ideale maten. Daarom ben ik van plan om een Thinktank antidote of Acceleration
                      We are a group of product designers and professional photographers on a mission to design and create the highest quality travel gear for the world’s Venturing Observer.

aan te schaffen, op aanbeveling van Paepke
                      BD0497BE : Nikon body + glas
                      www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                        Was dit bij de check-in met SN ?
                        Want ik ga met die gasten naar Kenia. Via de telefoon waren ze formeel, 6kg en geen gram meer.

Ik heb ook een phototrekker AW, blijkbaar voldoet die niet aan de ideale maten. Daarom ben ik van plan om een Thinktank antidote of Acceleration
                        We are a group of product designers and professional photographers on a mission to design and create the highest quality travel gear for the world’s Venturing Observer.

aan te schaffen, op aanbeveling van Paepke
                        Het was inderdaad bij de check-in van SN. Ik had de ongelofelijke tegenslag op een beambte in opleiding en leraar te stoten. Ze lieten geen gram teveel door...
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Een overzichtje van handbagage voorschriften is te vinden op de Samsonite website.

Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                          Website - 500px - Instagram

Comment

het is eigenlijk allemaal belachelijk.
                            Mijn vrouwke mag met 55 kg en met 15 kg handbaggage niet binnen, maar ik wel met 85 en een handbaggage.

PEter
                            Camera : nikon D90 (1/7/2010) met (Nikon 18/200 VR) vervangen door Tamron 18/270.

http://www.peter-mia.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pevsteen Bekijk bericht
                              het is eigenlijk allemaal belachelijk.
                              Mijn vrouwke mag met 55 kg en met 15 kg handbaggage niet binnen, maar ik wel met 85 en een handbaggage.

PEter
                              Je hebt een punt, maar waar trek je de lijn natuurlijk?
                              De beperkingen tot 10 à 12 kg hebben te maken met de draagkracht van de handbagagevakken en de gelijke verdeling van gewicht. Uiteraard zijn de toegelaten maxima nog lager op charters; dit heeft te maken met nog zuiniger vliegen en rentabiliteit.

Er zijn nu echter al een aantal maatschappijen in de VS die extreem zware passagiers (+120 kg) laten bijbetalen. Puur economisch gezien volkomen terecht, maar sociaal gezien eerder discriminerend.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Jamaar de passagiers zitten op een stoel.
                                De handbagage moet boven in de daarvoor voorziene ruimte komen. En dus is er een limiet op dat gewicht. Anders komt die handel tijdens een vlucht misschien naar beneden.

Denk ook aan de anderen. Ik vind het toch heel vervelend als ik weer bij de laatste op het vliegtuig aankom en dan moet ontdekken dat die anderen allemaal teveel bij hebben en er voor mij geen plaats meer is om mijn rommel kwijt te geraken. Als iedereen de regels wat zou respecteren dan was dat geen probleem.
                                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                                X