Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handbagage in vliegtuig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Handbagage in vliegtuig

Oorspronkelijk geplaatst door Zuiderbuur Bekijk bericht
    Fotodiox.com levert je bestelling in 3 dagen (ik verschoot er zelf van). De hoofdzakken zijn voldoende gevuld om bescherming te bieden en je kan er een divider van Lowepro tas in 'plakken' om de zakken op te delen voor bv twee lenzen. Ik ga nooit meer zonder zo'n fotovest met vakantie.

Het gewicht van mijn rugzak werd in al die jaren nog nooit gecontroleerd, maar ik neem zonder meer mijn voorzorgen. Vóór de check-in gaan 70-200, 17-40, 24-105, 1.4x, 1.7x, 420ex in de fotovest en G6 + 10-22 worden aan broeksriem gehangen. En over volgestouwde fotovesten heb ik hier of eender ander forum nog NOOIT horen klagen. Aan de check-in balie heeft mij nog nooit iemand een opmerking hierover gemaakt.
    3 dagen... en heb je douane kosten moeten betalen?
    Ik zou er ook willen bestellen.

Hebben ze die bij jou ook met US postal service opgestuurd?
    Canon EOS 5D met 3KG glas
    https://reisforum.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fred. Bekijk bericht
      3 dagen... en heb je douane kosten moeten betalen?
      Ik zou er ook willen bestellen.

Hebben ze die bij jou ook met US postal service opgestuurd?
      Niks douanekosten gezien. Ik dacht idd met US postal. Alles samen was het dacht ik 100 Euro. Betaald met Paypal en 3 daagskes later thuis.

Great
      :::: Canon :::: 1D MkII N
      :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
      :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

Ok, ik bestel dan voor mij een deluxe press style photo vest large en een XL.
        daar hou ik er dan 1 van die mij het beste past.
        De andere kan ik misschien nog wel een DB'er mee blij maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
          Ik zal binnen een week of 4 weten te zeggen hoe het bij mij afgelopen is -> een phototrekker met veel te veel gewicht naar Kenia met SN
          Zoals beloofd mijn ervarig met SN van BXL naaer Nairobi en terug.

Phototrekker + bodies, lenzen en laptop -> 16Kg

Vertrek bxl : 6 kg in fotovest en 10 kg in de rugzak
          Over de groote van de rugzak werd niks gezegd wel over het gewicht, maar het kon er nog door. Aan de rugzak word een extra label gehangen (+ barcode) met je naam en het gewicht.

Na incheck gewoon alles terug in de rugzak en niemand heeft nog iets gevraagd of gezegd. Ook niet bij het instappen i9n het vliegtuig.

Vertrek Nairobi : terug de vest gevuld
          Handbagage werd niet bekeken of gewogen, we moesten er wel een label aanhangen.

De bezetting van beide vluchten was wel laag,
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

Comment

Even inpikken op deze discussie. Ik ga volgende week een paar dagen naar Barcelona en ik wil graag mijn camera meenemen. Echter, ik ben nog nooit met het vliegtuig op reis geweest, dus ik weet niet hoe het er aan toe gaat. Ik ben van plan om enkel handbagage mee te nemen, maar hoe zit het dan met het fototoestel?
            Canon 40d, Canon 50mm 1.8, Canon 70-200mm 4L, Sigma 17-70mm 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ManontheSide Bekijk bericht
              Even inpikken op deze discussie. Ik ga volgende week een paar dagen naar Barcelona en ik wil graag mijn camera meenemen. Echter, ik ben nog nooit met het vliegtuig op reis geweest, dus ik weet niet hoe het er aan toe gaat. Ik ben van plan om enkel handbagage mee te nemen, maar hoe zit het dan met het fototoestel?

geen probleem zolang je niet over het (handbagage) gewicht gaat dat de vliegtuigmaatschappij opgeeft.

Voor binnen Europa zijn de procedures vrij soepel.
              Voor buiten Europa moet je bijna altijd jou rugzak uitladen en controleren ze alles.

Je mag alles door de scanner laten gaan, enkel labtops moet je uit je rugzak halen. door sommige scanners mogen ze door, en door andere weer niet.

Maar voor jou fototoestel geen enkel probleem.

Als je een statief of monopod bij hebt, die van mij steek ik wel altijd in de gewone bagage. Die zou je als slagwapen kunnen gebruiken, en dat zal waarschijnlijk niet lukken op zoiets in de handbagage mee te nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fred. Bekijk bericht
                geen probleem zolang je niet over het (handbagage) gewicht gaat dat de vliegtuigmaatschappij opgeeft.

Voor binnen Europa zijn de procedures vrij soepel.
                Voor buiten Europa moet je bijna altijd jou rugzak uitladen en controleren ze alles.

Je mag alles door de scanner laten gaan, enkel labtops moet je uit je rugzak halen. door sommige scanners mogen ze door, en door andere weer niet.

Maar voor jou fototoestel geen enkel probleem.

Als je een statief of monopod bij hebt, die van mij steek ik wel altijd in de gewone bagage. Die zou je als slagwapen kunnen gebruiken, en dat zal waarschijnlijk niet lukken op zoiets in de handbagage mee te nemen.
                Bedankt voor de informatie
                Canon 40d, Canon 50mm 1.8, Canon 70-200mm 4L, Sigma 17-70mm 2.8

Comment

Handbagage is tegenwoordig beperkt in gewicht.
                  Ik heb eens problemen gehad met 11 Kg, en die handbagage kan niet op slot dus ook moeilijk om mee te geven met de bagage want dan zie je je dure spullen misschien niet meer terug.

Dus als je een laptop meeneemt, dan ben je daar snel.
                  Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Photophil (De) Bekijk bericht
                    Ik neem als handbagage een 13kg zware LowePro Phototrekker EN een zwaar Gitzo statief mee. Nog nooit problemen gehad en nog nooit mijn handbagage laten wegen. Vermijd wel als de pest de volgende luchthavens: London en Frankfurt. Steek geen kleine schroevendraaiertjes en ook geen reservebatterijen in de rugzak. Die worden geconfisceerd.

Goeie reis,
                    Philippe
                    www.wildeyes.be
                    Klopt dit van die batterijen?
                    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                    Website - 500px - Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                      Klopt dit van die batterijen?
                      Yep! Een maat van mij heeft de dure batterijen van zijn videocamera mogen afgeven. Batterijen kunnen gebruik worden als ontsteker voor .
                      beeldbank www.arterra.be
                      persoonlijke site www.wildeyes.be
                      Before You Attempt To Beat The Odds. Be Sure You Could Survive The Odds Beating You.

Comment

is het te riskeren om alles in een goede stevige koffer te steken , eventueel op te vullen met kleren. Ik zou namelijk niet voor een verassing willen staan dat mijn rugzak (weegt 16 kg en is redelijk groot) niet mee mag als handbagage.
                        Ik overweeg natuurlijk ook de andere tips ivm fotovest en of cammera aan je nek hangen
                        in ieder geval zeer handige tips
                        Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

Comment

Yep! Een maat van mij heeft de dure batterijen van zijn videocamera mogen afgeven. Batterijen kunnen gebruik worden als ontsteker voor .
                          Dus moet ik ook mijn batterijen uit de fototoestellen halen en in check-in bagage duwen ???

En dan je bagage kwijtraken of inhoud gestolen... dan sta je daar zonder batterijen
                          :::: Canon :::: 1D MkII N
                          :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
                          :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zuiderbuur Bekijk bericht
                            Dus moet ik ook mijn batterijen uit de fototoestellen halen en in check-in bagage duwen ???

En dan je bagage kwijtraken of inhoud gestolen... dan sta je daar zonder batterijen
                            In Zaventem hebben ze niet achter batterijen gevraagd (niet bij de check-in en niet bij de security)
                            www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eric schroeyen Bekijk bericht
                              is het te riskeren om alles in een goede stevige koffer te steken , eventueel op te vullen met kleren. Ik zou namelijk niet voor een verassing willen staan dat mijn rugzak (weegt 16 kg en is redelijk groot) niet mee mag als handbagage.
                              Ik overweeg natuurlijk ook de andere tips ivm fotovest en of cammera aan je nek hangen
                              in ieder geval zeer handige tips
                              Er bestaan pelicases voor ! Die zijn min of meer gemaakt om tegen een stootje te kunnen. Als je stevige koffer bij het overladen openspringt omdat ze ruw behandelt wordt, dan zou ze wel eens wat lichter kunnen zijn als je ze terug krijgt.

En als ik me niet vergis dekt een bagageverzekering, de inhoud van je koffer maar voor een klein bedrag.
                              www.RudyVerrijt.info

Comment

Mogen we ook weten op welke luchthaven dat dat gebeurt is, en bij welke maatschappij?
                                Ik moet binnen 14 dagen 7 vluchten doen. Ik heb nog nooit problemen gehad, maar ik zou niet voor verrassingen willen staan.

Ik heb altijd een hoop batterijen mee eigenlijk, nooit problemen ondervonden.

Comment

Working...
                                X