Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handbagage in vliegtuig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Handbagage in vliegtuig

Moet regelmatig weg voor het werk, en ik neem gewoon geen fotomateriaal meer mee, ben al die zever kotsbeu van die handbagage. Durf het gewoon niet meer. vanavond ook weer in het terugvliegen, iemand zijn trolley kon niet meer in de overhead compartimenten en ze hebben hem naar de bagageruimte gebracht. Stel voor dat het jouw trolley is met je fotomateriaal....

Als het minder als 600km is neem ik de wagen nu

Comment

Mannen toch waar dat gijle problemen over maakt.

1. je partner gaat toch meestal mee? En heeft ook recht op een handbagage, en die weegt toch minder? Als ze zagen -> herverdelen.
      2. eveneens als ze zagen; hang je body met grip, TC's en je zwaartste lenzen om je nek, en doe idem met reservebody bij je partner. Dit mag, en telt dan NIET als andbagage
      3. een aparte laptoptas (incl laptop natuurlijk) is eveneens toegestaan.
      4. draag een fotojasje en prop er vanalles in. Doe ze effe uit bij de check en laat ze apart door de X-ray gaan. Is GEEN handbagage.

Als je rugzak dan nog 5 kg weegt, dan weet ik het niemeer zenne. Dan heb je te veel drugs mee, denk ik.

Net terug van een reis met maar liefst 11 vluchten. Geen enkele keer problemen gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TooT Bekijk bericht
        Mannen toch waar dat gijle problemen over maakt.

1. je partner gaat toch meestal mee? En heeft ook recht op een handbagage, en die weegt toch minder? Als ze zagen -> herverdelen.
        2. eveneens als ze zagen; hang je body met grip, TC's en je zwaartste lenzen om je nek, en doe idem met reservebody bij je partner. Dit mag, en telt dan NIET als andbagage
        3. een aparte laptoptas (incl laptop natuurlijk) is eveneens toegestaan.
        4. draag een fotojasje en prop er vanalles in. Doe ze effe uit bij de check en laat ze apart door de X-ray gaan. Is GEEN handbagage.

Als je rugzak dan nog 5 kg weegt, dan weet ik het niemeer zenne. Dan heb je te veel drugs mee, denk ik.

Net terug van een reis met maar liefst 11 vluchten. Geen enkele keer problemen gehad.

1 en 2. Ik reis veelal solo of met een kameraad-fotograaf; uitwisselen is dus onmogelijk;
        3. ik neem zelfs geen laptop mee;
        4. de truc met het fotojasje is de enige die ik kan toepassen en doe ik dan ook. Een volgeladen fototas weegt bij mij meestal rond de 10 à 11 kg.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik zal binnen een week of 4 weten te zeggen hoe het bij mij afgelopen is -> een phototrekker met veel te veel gewicht naar Kenia met SN
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
            fotograaf; uitwisselen is dus onmogelijk;
            OK, maar dan is het nog steeds mogelijk je cam met dikste lens rond je nek te hangen hee. Vergeet hem ook niet te voorzien van flash, TC, en batterygrip.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisFRST Bekijk bericht
              vanavond ook weer in het terugvliegen, iemand zijn trolley kon niet meer in de overhead compartimenten en ze hebben hem naar de bagageruimte gebracht. Stel voor dat het jouw trolley is met je fotomateriaal....
              Je moet er ook wat voor overhebben hé.
              Zie dat je van de eerste kan inschepen (ruim op tijd zijn dus), dan is er nog voldoende plaats in de overhead compartimenten.

J.
              johnvde

Comment

Zo'n trolley is loodzwaar en het is logisch dat als het niet in de overheads kan het resoluut in de bagageruimte moet. Bij zware turbulentie is zo'n trolley een moordtuig.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mirlong1 Bekijk bericht
                  Je moet er ook wat voor overhebben hé.
                  Zie dat je van de eerste kan inschepen (ruim op tijd zijn dus), dan is er nog voldoende plaats in de overhead compartimenten.

J.
                  Niet altijd, als je bv. met KLM vliegt (gelukkig ikzelf zo weinig mogelijk) ga je met een City hopper naar A'dam. Daar is sowieso geen plaats voor eender welke trolley. Die worden steevast voor je de trap opgaat op "den tarmac'" gezet en in de bagageruimte gestoken waar je bij het ontsteigen van het vliegtuig in A'dam je "handbagage" weer kan oppikken.

Op mijn laatste vlucht (Lufthansa) had ik een rugzak en een Stealth reporter AW550 tas mee. Zowel in heen als terugreis geen problemen om deze mee te nemen. Ik vloog economie maar heb wel een FTL kaart waardoor men misschien flexibeler is.

Comment

Heeft iemand ervaring met het gewicht van de handbagage bij Britisch Airways ? Op de website zie ik wel de beperkingen van afmetingen staan, maar niet van het gewicht.

Alvast bedankt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door simone Bekijk bericht
                      Heeft iemand ervaring met het gewicht van de handbagage bij Britisch Airways ? Op de website zie ik wel de beperkingen van afmetingen staan, maar niet van het gewicht.

Alvast bedankt.

Alles hangt af van de goodwill van de persoon aan de check-in balie. Wat je ook hebt met BA is het beperkte aantal check-in balies in Brusseln (besparingen) wat tot veel kwade reacties leidt en dus een uitwerking heeft op het personeel.
                      Je kan maar beter elektronisch inchecken en daarna netjes je bagage afleveren. Je instapkaart(en) heb je dan reeds gekregen.

Comment

Vorig jaar in september ben in daar in Londen bij BA nog gepasseerd, toen waren ze daar heel streng, als je je handbagage niet in dat bakje kreeg had je pech, dan kon je bagage het ruim in. Ik geloof dat er toen op de website van BA max. 7KG stond bij de handbagage. Nu vind ik daar niets meer over terug op hun site.

In Brussel inchecken bij BA was vrij éénvoudig, ze controleren wel de grote van je handbagage maar het gewicht hebben ze bij mij nog nooit gecontroleerd.

Maar het kan inderdaad wel ééns afhangen van hoe goed het personeel daar toezicht op houd of hoe goed gezind ze zijn.
                        Canon EOS 5D met 3KG glas
                        https://reisforum.net

Comment

Ik heb vorige week ook problemen gehad. Toen ik terug kwam van Cuba, was de maximum handbagage 5 kg, dus heb mijn lenzen als handbagage genomen en mijn digitale camera "canon 300D EOS" in mijn reiskoffer gestoken. Bij aankomst te Brussel, na thuiskomst, kwam ik tot de constatatie dat mijn camera gestolen was . Dan gingen natuurlijk bij alle instanties de paraplu's naar omhoog . Niemand was opeens nog verantwoordelijk. Dus conclusie, ik ben mijn camera kwijt, en ik ben weer al eens een illusie armer . Wat moet een mens nog doen om aan de regels van de luchtvaartmaatschappijen te voldoen, als je 15kg fotomateriaal bij je hebt. In de kleine lettertjes van de vervoersovereenkomst stond dat er geen camera's of andere dure spullen in de bagage horen, maar al hetgeen men in zijn bagage steekt is waardevol! Ik pleit voor de revolutie van de fotografen!!!

groeten Danny

Comment

Deze week even op en neer geweest naar Ruanda voor het werk. Omdat ik een vlucht had in 4 hops (Bxl-Paris-Adis Abeba-Nairobi-Kigali) had ik gekozen om alleen handbagage mee te nemen. En dus ook geen camera, want ik zou toch niet echt tijd hebben om te fotograferen. By the way wij moeten economie vliegen en dat dan met Etopian is echt wel een avontuur.

Maar in Brussel wel de eerste discussie, mijn handbage (met laptop) was 11Kg en dus te zwaar. Na wat gediscussieer mocht het mee omdat het mijn enige bagage was.

Bij de heen reis voor de rest geen problemen gehad.
                            Maar dan stap je in Kigali terug op het vliegtuig. Het vliegtuig zat te vol, eerst kon ik als persoon al niet zitten. Maar na wat discussie omdat ik conected vluchten had mocht ik mee en moesten er een paar anderen af. Er was volgens het luchthavenpersoneel geen probleem want ze konden 24 uur laten zonder probleem meevliegen

Maar dan kon mijn handbagage niet meer in de kastjes en het was te groot om onder de zetel te zetten. Dus ging het wel in het ruim. Na wat gedicusieer want ik had connected vluchten ... Ging ik het zeker terug krijgen aan het vliegtuig, het zou niet meegaan met de andere bagage.

In Adis stap ik van het viegtuig en ze wisten daar natuurlijk niets van mijn handbagage. Na weer wat discussie mocht ik met iemand mee om het te gaan zoeken. Ik tussen al die bagage gaan zoeken maar niets gevonden. Na een kwartier wist opeens iemand van die mannen te zeggen dat de eerste lichting al wel was vertrokken naar het luchthavengebouw.

Wat nu, ik was een transit pasagier en had geen visa voor Ethiopië. En mijn bagage was hopelijk wel daar ergens op de band. Ook kon die bagage niet op slot, dus vreesde al voor het ergste.

Uiteindelijk hebben de stewardessen (die er trouwens best mogen wezen bij Etopian) mij meegenomen. Eerst een paar keer discussie omdat ik geen personeel was en toch via die wegen meemoest. Dan kwamen we aan de immegratie aan. Na weer wat discussie (deze keer in een onverstaanbare taal voor mij) moest ik mijn paspoord afgeven en de bagage maar gaan zoeken op de band. Gelukkig vond ik ze met alles erin, ik geraakte in omgekeerde richting terug door de immegratie diensten en vond mijn paspoort nog terug ook.

Oef maar je wilt dit toch niet meemaken met je eigen dure camera gerief. Ik denk dat ik nu op zoek ga naar handbagage met een stevig slot.
                            Last edited by FotoDirk; 30 september 2007, 09:51.
                            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Ik denk eigenlijk dat ze dat hadbagageprobleem maar op 1 manier kunnen oplossen. en dat is de mensen die weinig of geen handbagage bij hebben (per kilo) belonen met een korting. En de mensen die meer willen meenemen iets meer laten betalen.

Als mijn bagage veilig bij mij kan, betaal ik daar graag iets meer voor.

Want wat zit er nu in de gemiddelde zijn handbagage... een fles zonnecrème om zich direct in te smeren als ze aankomen, nog wat kleding...
                              Steek dat toch in het bagageruim. Dan hebben wij wat meer plaats.
                              Canon EOS 5D met 3KG glas
                              https://reisforum.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dannycant Bekijk bericht
                                Ik heb vorige week ook problemen gehad. Toen ik terug kwam van Cuba, was de maximum handbagage 5 kg, dus heb mijn lenzen als handbagage genomen en mijn digitale camera "canon 300D EOS" in mijn reiskoffer gestoken. Bij aankomst te Brussel, na thuiskomst, kwam ik tot de constatatie dat mijn camera gestolen was . Dan gingen natuurlijk bij alle instanties de paraplu's naar omhoog . Niemand was opeens nog verantwoordelijk. Dus conclusie, ik ben mijn camera kwijt, en ik ben weer al eens een illusie armer . Wat moet een mens nog doen om aan de regels van de luchtvaartmaatschappijen te voldoen, als je 15kg fotomateriaal bij je hebt. In de kleine lettertjes van de vervoersovereenkomst stond dat er geen camera's of andere dure spullen in de bagage horen, maar al hetgeen men in zijn bagage steekt is waardevol! Ik pleit voor de revolutie van de fotografen!!!

groeten Danny
                                Ik begrijp de discussie gewoonweg niet :
                                Als je handbagage tegen of zelfs over de limiet van max gewicht meeneemt, ben je sowieso overgeleverd aan goodwill van baliepersoneel. Indien je dan zelf niet zorgt voor een alternatief, zit je idd met de gebakken peren. Ik geef toe dat max 5 kg peanuts is voor onze hobby en vind de regelgeving rond fotomateriaal ook maar dubbelzinnig (het mag niet in check-in bagage, maar als je carry-on te zwaar is, moet het er weer wel in)

Mijn advies :
                                Een fotovest geeft dikwijls eindeloze mogelijkheden... Maar ja, da's hier tot vervelens toe al genoeg herhaald.
                                Fotodiox.com levert je bestelling in 3 dagen (ik verschoot er zelf van). De hoofdzakken zijn voldoende gevuld om bescherming te bieden en je kan er een divider van Lowepro tas in 'plakken' om de zakken op te delen voor bv twee lenzen. Ik ga nooit meer zonder zo'n fotovest met vakantie.

Het gewicht van mijn rugzak werd in al die jaren nog nooit gecontroleerd, maar ik neem zonder meer mijn voorzorgen. Vóór de check-in gaan 70-200, 17-40, 24-105, 1.4x, 1.7x, 420ex in de fotovest en G6 + 10-22 worden aan broeksriem gehangen. En over volgestouwde fotovesten heb ik hier of eender ander forum nog NOOIT horen klagen. Aan de check-in balie heeft mij nog nooit iemand een opmerking hierover gemaakt.
                                :::: Canon :::: 1D MkII N
                                :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
                                :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

Working...
                                X