Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handbagage in vliegtuig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Handbagage in vliegtuig

Ik heb ook een Low Pro mini trekker, en er nog nooit problemen mee gehad (ook niet met het gewicht). Als je ook ziet wat somige mensen voor koffers als handbagage mee nemen kan ik me ook niet voorstelen dat er airlines zijn die problemen maken over een mini trekker (en ik heb toch heel wat verschilende airlines meegemaakt)

Roland
    Sony A55,Tamron 28-75mm F/2.8, Tokina 60-300,Sigma 18-35
    www.reizigerssite.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
      Er zijn nu echter al een aantal maatschappijen in de VS die extreem zware passagiers (+120 kg) laten bijbetalen. Puur economisch gezien volkomen terecht, maar sociaal gezien eerder discriminerend.
      Heeft dat niet eerder te maken met het comfort van de andere passagiers? Ik dacht dat de dikke medemens eigenlijk moet betalen voor 2 stoeltjes aangezien ze simpelweg niet in 1 passen soms.
      http://kasper.photography & Flickr

Comment

Ik heb hier een Lowepro Computrekker Plus AW. Vorige jaar met Thomas Cook naar Lanzarote gevlogen met volgende inhoud:
        - 1x 300D
        - 1x Canon 18-55, 1x Canon 90-300, 1x Canon 70-200 F4
        - extra batterij (incl. lader), GSM lader
        - schoonmaakgerief voor de camera+lenzen
        - laptop

Gewicht was een kleine 9 kg. Ze hebben niet eens gekeken hoe groot de rugzak was (en die is, vind ik, echt wel groot), noch gewogen.

Geen enkel probleem mee gehad, al moet je nu geen Eclipse vloeistof bv. meer meenemen om te kuisen, want je bent ze kwijt (door de nieuwe regels)...
        Canon EOS 50D | Canon EF 70-200 F4 L USM | Canon EF 400 F5.6 L USM | Canon EF 16-35 F2.8 L USM II | Canon EF 85 F1.8 USM | Canon EF 50 F1.4 USM | Canon Speedlite 430EX | LowePro Computrekker Plus AW

Comment

de luchtvaarmaatschappijen met hun handbaggage politics ben ik zó beu eh

maar ja, ze halen hun geld voor de helft niet meer uit tickets maar uit kleine letters en droge broodjes.

Ik heb al zoveel miserie gehad bij charters, en dan voor 1 body of 2 met 3 lenzen en een laptop nota bene, samen met de meeste van mijn kenissen die producties doen en met meer vliegen, en we zijn het allemaal zo moe.

dan mail je op voorhand, dan wil je bijbetalen, alleen om de typische 'veiligheids'maatregelen zever te lezen.

Het is niet veilig om mijn peperdure spullen in een beschermde zak te steken met schokabsorptie, maar ik mag wél 10 kilo alcohol in glas van de overgeprijste winkels die ik tegenkom tijdens de ellenlange wandeling naar de gate meenemen.En wie heeft dat nu ontworpen ? Ik hoef echt geen 35 schoenwinkels te zien voor ik ga vliegen.

Check in, haal je sticker, en ga erna naar de parking waar een vriend je opwacht en vul je zak bij, zever gedaan.

Om nog maar te zwijgen over de belachelijke hoge taksen van dat prutsluchthaventje in Zaventem waar ze om het kwartaal staken voor een maaltijdcheck.
          Last edited by Guest57; 6 juni 2007, 05:04.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pvphoto Bekijk bericht
            Check in, haal je sticker, en ga erna naar de parking waar een vriend je opwacht en vul je zak bij, zever gedaan.
            Niet slecht bekeken hoewel ik reeds meermaals heb gezien dat mensen de grote stukken handbagage aan de deur van het vliegtuig alsnog mochten afgeven. En dan ben je nog verder van huis.... Ook niet vergeten dat er landen zijn waar je na de checkin niet meer uit de luchthaven mag en iemand zonder ticket het gebouw niet in (niet onbelangrijk voor de terugvlucht).

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Ondertussen is de vakantie naar de USA al meer als een maand gepasseerd maar tijdens het inchecken is er nooit enige controle gebeurd van mijn handbagage. Er is me nooit gevraagd hoeveel stukken handbage ik bij me had (2, rugzak (Lowepro Computrekker) en heuptas (Lowepro Stealth Reporter D200)) en het is dus ook nooit gecontroleerd op gewicht of afmetingen.

Maatschappij waarmee ik de vlucht gemaakt heb was American Airlines.
              Last edited by TDP; 6 juni 2007, 17:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jense Bekijk bericht
                Ik heb hier een Lowepro Computrekker Plus AW. Vorige jaar met Thomas Cook naar Lanzarote gevlogen met volgende inhoud:
                - 1x 300D
                - 1x Canon 18-55, 1x Canon 90-300, 1x Canon 70-200 F4
                - extra batterij (incl. lader), GSM lader
                - schoonmaakgerief voor de camera+lenzen
                - laptop
                Ik weet dat bepaald schoonmaakgerief niet toegelaten is. Zo mag je bijvoorbeeld geen Eclipse (= zuivere methanol) meenemen (niet in de handbagage, maar ook niet in het bagageruim). Ook worden bepaalde blaasperen naar verluid soms gezien als handgranaten: dus ook daarmee is het oppassen geblazen (ik hoorde iemand zeggen dat de Canon blaaspeer dat probleem niet heeft).

Ik heb een 2-tal jaar geleden ook m'n camera meegenomen op reis, maar had er nog geen bijkomend gerief bij toen. Nu zou ik graag m'n Canon rugzak met volgend gerief meenemen:
                • EOS 350D + batterygrip + Tamron 17-50
                • Canon 70-200 f/4L
                • Canon 430EX flitser (met 4 AA batterijen) + AA batterij-lader
                • Canon Batterijlader
                • Canon blaaspeer

De maatschappij wordt TNT Airways (het is een Club Med charter-vlucht) en op hun site vind ik geen informatie (vermoedelijk wel in de Club Med brochure, maar die heb ik hier niet bij me).

Iemand een opmerking over een bepaald onderdeel wat problemen zou kunnen opleveren? Heb namelijk absoluut geen zin om hier iets van te verliezen (heb voornamelijk schrik voor de flitser)!!
                1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | backpack full of ammo

Comment

Ik ben net terug uit Corfu en heb gevlogen met JAF (jet-air-flight) en met Air Berlin. Voor beide maatschappijen was er geen probleem met mijne lowepro mini trekker. In zaventem moest ik wel deze laten wegen en die was 5.3 kg met inhoud ; men mag gaan tot 6 kg (europese norm).

In Corfoe zelfs geen enkel probleem want ik had m tot in de nok gevuld met souvenirs en woog zekers 9 kg.

Gewoon doen , geen enkel probleem hoor
                  EOS 400D - Tamron 28-75mm F2.8 XR Di - Canon EF 70-200mm F4 L USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vin Bekijk bericht
                    Gewoon doen , geen enkel probleem hoor
                    Allemaal waar, maar het geeft wel koude rillingen als ze zeggen dat je rugzak met 5000 Eur aan materiaal mee de cargo in moet
                    BD0497BE : Nikon body + glas
                    www.RudyVerrijt.info

Comment

Ook wij zijn naar Corfu geweest (met Thomas Cook)

Tamrac Velocity 9 met 7,2 kg gewicht (bij vertrek).

Niet gewogen in zaventem en ook niet in Corfu zelf
                      Mvgr
                      DimitriM (BD0913BE)
                      website: http://www.pbase.com/dimitrim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DimitriM Bekijk bericht
                        Ook wij zijn naar Corfu geweest (met Thomas Cook)

Tamrac Velocity 9 met 7,2 kg gewicht (bij vertrek).

Niet gewogen in zaventem en ook niet in Corfu zelf
                        Dit lukt waarschijnlijk 9 op de 10 keer, maar als je pech hebt...
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

idd. 9/10 keer geluk.
                          maar oooh wat een pech als je net die 10de bent,
                          en vb. voor natuurfotografie naar kenia gaat
                          met € 9000 glas
                          en €5000 body en toebehoren.

Comment

Ik vertrek binnenkort naar Nieuw-Zeeland met Quantas en ik ga toch weer mijn pelicase meenemen. Ik probeer wel zoveel mogelijk in mijn handbagage te krijgen. (Lenzen, body, flitser, imagetank, batterijen & CF + laders)

Maar mijn computrekker Plus AW gaat in de pelicase met wat kleine prul in.
                            en 2 TSA sloten erop. Deze pelicase kan ik ook s'nachts gebruiken om mijn materiaal veilig in op te bergen.

Ik doe meestal begeleide rondreizen met de bus. Als ik de koffer dan niet nodig heb kan deze gewoon in het ruim van de bus blijven. Een paar pinten voor die buschauffeur en die is ook weer tevreden.

Ik zit normaal op 11 KG met mijn rugzak, en mag maar 7 KG meenemen, dus dat word weer sorteren.

Maar ik ga eerst via Londen, en daar is het niet te vertrouwen. (vorig jaar een slot van mijn peli case gejat) en deze was op slot...Als ik daar zonder pelicase zit en mag mijne rugzak niet meenemen... Ik gooi die niet zomaar op de band ze.

Passeer ook in Bankok / Sydney dus denk ik dat de peli case de beste keuze is. Als je ziet hoe die er al uit ziet van enkele trips. Volgens mij laten ze die speciaal vallen omdat die er zo stevig uit ziet.

Hopelijk gaat deze keer ook alles goed, want het zal een lange trip worden vrees ik...
                            Canon EOS 5D met 3KG glas
                            https://reisforum.net

Comment

Als je van plan bent je fotoaperatuur gewoon met de bagage mee te laten gaan moet je dit eens lezen:

Twee meter! Een koffer met zeer veel schuimrubber is dan wel aan te raden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                                Als je van plan bent je fotoaperatuur gewoon met de bagage mee te laten gaan moet je dit eens lezen:

Twee meter! Een koffer met zeer veel schuimrubber is dan wel aan te raden...
                                En das nog het minste - wat ik ooit zag door het vliegtuigraampje in Delhi: een hefboomtruck (clark) nam zijn bocht wat te kort op de tarmac en reed dwars over enkele reistassen...
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                                X