Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Die andere 100% crop was 100% op mijn scherm, niet aan gedacht dat het hier slechts 900pixels mag zijn.
En dan nog, probeer eens een 100% crop te maken in lightroom...
Geef je gelijk dat Nikons bijna steeds beter zijn dan de 3rd party alternatieven, maar in dit geval niet...
De Sigma 50 1.4 heeft ook mooiere bokeh dan de Nikon 50 1.4... *loopt snel achter muurtje*
Die andere 100% crop was 100% op mijn scherm, niet aan gedacht dat het hier slechts 900pixels mag zijn.
En dan nog, probeer eens een 100% crop te maken in lightroom...
Geef je gelijk dat Nikons bijna steeds beter zijn dan de 3rd party alternatieven, maar in dit geval niet...
De Sigma 50 1.4 heeft ook mooiere bokeh dan de Nikon 50 1.4... *loopt snel achter muurtje*
Dat ziet er reeds heel anders uit hé jong, zie ik hier wat lichte CA? Je hebt gelijk, de objectieven zijn aan elkaar gewaagd, en je zal ze er via gewone foto's
gemaakt met een D800 niet uithalen denk ik.
100% crop in Lightroom, geen idee, want ik gebruik geen Lightroom, alleen Nikon Capture NX2
In Photoshop is het vrij simpel, zet linialen in pixels, kies het rechthoekig selectiegereedschap en sleep over het deel dat je wil uitsnijden,
daar kan je constant (in het zwarte kadertje dat meeloopt met je cursor) je werkelijke pixels aflezen, na de selectie van het gewenste aantal pixels
gewoon op het uitsnede gereedschap klikken en twee maal enter drukken, dat is het.
Voordat je gaat zeggen dat de Sigma hier ook geen 100% crop is, de Sigma is hier getest op de 1DsmIII, die 2 MP minder heeft dan de D3x waar de Nikon op getest is. Als je al deze reviews en voorbeelden allemaal naast je neerlegt en ervan uitgaat dat Nikon sowieso altijd beter is, komt dat een beetje over als 'fanboyisme'. Over het algemeen zijn Nikon lenzen beter dan de Sigma varianten, maar er kunnen uitzonderingen zijn
100% is 100% hé LaurentS playerofwar heeft dat ondertussen mooi aangepast.
Zijn dat linksboven allemaal originele F's? Of zijn het verschillende toestellen.
Ach, zo'n mooie Sigma mag er toch wel tussen . Je moet een museum openen! (of bestaat dat al ergens, zo'n cameramuseum?)
Welke van die filmcamera's gebruik je trouwens zelf nog regelmatig?
(weet ook dat ik dit als PM kon versturen, maar ik denk dat velen dit wel interessant vinden, of ben ik hier verkeerd in ? Misschien een apart topic beginnen: Het Nikonmuseum van Demeyereg. Ik stel voor dat je een 360 panorama maakt met je D800 en die in full res upload )
Ps: wat zijn die auto's?
Zijn dat linksboven allemaal originele F's? Of zijn het verschillende toestellen.
Ach, zo'n mooie Sigma mag er toch wel tussen . Je moet een museum openen! (of bestaat dat al ergens, zo'n cameramuseum?)
Welke van die filmcamera's gebruik je trouwens zelf nog regelmatig?
(weet ook dat ik dit als PM kon versturen, maar ik denk dat velen dit wel interessant vinden, of ben ik hier verkeerd in ?
Ps: wat zijn die auto's?
Allemaal verschillende uitvoeringen van de F2 en dat met verschillende zoekers, motorisaties en ruggen zoals de MD-1 (250 beelden) en de MD-2 (750 beelden)
Geen enkele wordt gebruikt, zelfs de splinternieuwe F5 Gold editie niet, (heeft nog nooit batterijen of film gezien).
Die auto's zijn relatiegeschenken uitgebracht speciaal voor Nikon en in bijhorende doos met Nikon opschrift zelf meegebracht
bij dat bezoek KLIK
Ikzelf ben ook geïnteresseerd om de sigma 35mm 1.4 te kopen. Echter beschik ik wel "maar" over een een 60D dus geen fullframe camera. Kan ik deze uberhaubt gebruiken op een cropsensor? Indien ja, zal ik dan veel kwaliteit verliezen? Wat raden jullie aan? Te dure en te goeie lens voor mijn body? Daar zit ik een beetje met twijfels....
Zoek infeite een lichtsterke lens om m'n onderwerp te isoleren en een mooie wazige achtergrond te hebben. Ik ben namelijk karpervisser en neem enorm veel man-vis foto's, dus infeite portretfotografie maar dan met een vis. (het klinkt raar )
Vandaag ook de sigma 35mm f/1.4 gehaald voor op mijn 5DIII. Had wat last van frontfocus. Even gecorrigeerd met de usb dock en mooi scherpe beelden nu. +3 op 0,3m, +9 op 0,4m, +9 op 0,6m. Oneindig nog niks veranderd wegens nog niet kunnen testen maar vermoed ook wel een frontfocus. Geinig ding zo een usb dock. Kwam direct ook aanzetten met nieuwe firmware waardoor de AF nog vlotter ging. Al bij al supertevreden en leuk spelen met flinterdunne dof.
Ondertussen is het nu duidelijk de sigma steekt onze canon L en Nikon objectieven op zijn sloefkes voorbij.
Te zien op photozone.de enz.......
Leve de concurentie!
Ondertussen is het nu duidelijk de sigma steekt onze canon L en Nikon objectieven op zijn sloefkes voorbij.
Te zien op photozone.de enz.......
Leve de concurentie!
Nog even met Focal Pro alles nagechecked en moest toch nog wat bijdraaiien. Lijkt alsof deze lens bijna altijd standaard een frontfocus heeft.
Het is dan toch wel een probleem dat Sigma sommige lenzen niet juist kan laten focussen als ze uit de doos komen.
Normaalgezien zou je bij zo'n lens verwachten dat je geen AF-correcties moet uitvoeren in de camera, en als er dan toch een afwijking is, dan zou die erg klein moeten zijn.
Gisteren heb ik tijdens de SD in Grimbergen even een Canon 35mm f2 IS kunnen uitproberen, die focust zonder aanpassingen 100% correct op mijn 5D MKIII (om ze te testen heb ik ze vooral op f2 gebruikt, bij elke foto zat het scherpste deel op de plaats van het gebruikte scherpstelpunt).
Met mijn Sigma 180 mm f2,8 OS heb ik nog geen scherpstelproblemen gehad, die focust perfect op al mijn camera's, zonder AF correcties (zelfs met een Kenko 1,4x tc).
Ze kunnen het dus wel als ze willen...
Comment