Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 35mm 1.4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma 35mm 1.4

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Het is dan toch wel een probleem dat Sigma sommige lenzen niet juist kan laten focussen als ze uit de doos komen.
    Normaalgezien zou je bij zo'n lens verwachten dat je geen AF-correcties moet uitvoeren in de camera, en als er dan toch een afwijking is, dan zou die erg klein moeten zijn.

Gisteren heb ik tijdens de SD in Grimbergen even een Canon 35mm f2 IS kunnen uitproberen, die focust zonder aanpassingen 100% correct op mijn 5D MKIII (om ze te testen heb ik ze vooral op f2 gebruikt, bij elke foto zat het scherpste deel op de plaats van het gebruikte scherpstelpunt).

Met mijn Sigma 180 mm f2,8 OS heb ik nog geen scherpstelproblemen gehad, die focust perfect op al mijn camera's, zonder AF correcties (zelfs met een Kenko 1,4x tc).
    Ze kunnen het dus wel als ze willen...
    Mijn vroegere 17-70 2.8-4 en 70-200 f/2.8 OS waren ook goed maar het lijkt precies dat ze denken van we hebben nu de mogelijkheid van een usb dock om de klant zelf aanpassingen te laten doen en het steekt nu niet meer zo nauw. Vraag me af of het ook hetzelfde is voor de andere nieuwe stijl lenzen van sigma. Ben dus wel blij dat ik de usb dock er bijgenomen heb
    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Het is dan toch wel een probleem dat Sigma sommige lenzen niet juist kan laten focussen als ze uit de doos komen.
      Normaalgezien zou je bij zo'n lens verwachten dat je geen AF-correcties moet uitvoeren in de camera, en als er dan toch een afwijking is, dan zou die erg klein moeten zijn.

Gisteren heb ik tijdens de SD in Grimbergen even een Canon 35mm f2 IS kunnen uitproberen, die focust zonder aanpassingen 100% correct op mijn 5D MKIII (om ze te testen heb ik ze vooral op f2 gebruikt, bij elke foto zat het scherpste deel op de plaats van het gebruikte scherpstelpunt).

Met mijn Sigma 180 mm f2,8 OS heb ik nog geen scherpstelproblemen gehad, die focust perfect op al mijn camera's, zonder AF correcties (zelfs met een Kenko 1,4x tc).
      Ze kunnen het dus wel als ze willen...
      mijn Sigma 35mm F/1.4 is ook gewoon scherp zonder enige fijnafstelling hoor. Allez, als we dan toch anekdotisch bewijs bovenhalen Beste aankoop die ik de laatste maanden heb gemaakt.
      flikker : http://www.flickr.com/photos/59051145@N07/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lykmeraid Bekijk bericht
        mijn Sigma 35mm F/1.4 is ook gewoon scherp zonder enige fijnafstelling hoor. Allez, als we dan toch anekdotisch bewijs bovenhalen Beste aankoop die ik de laatste maanden heb gemaakt.
        Heb je al eens geprobeerd af te stellen? In het begin dacht ik ook dat het goed was totdat je begint met fijnafstellen. Dan pas kwam de echte scherpte naar voren.
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Working...
        X