Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

14-24mm f/2.8G ED AF-S

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 14-24mm f/2.8G ED AF-S

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
    Heeft er nu al iemand een voorbeeld foto met een 14-24 gemaakt?

Nog geen met de 14-24 gemaakt, probleem, het weer, maar ik heb er wel een met de 24-70 gemaakt, vol open om de onscherpte te beoordelen.
    Deze morgen was het wel niet het ideale weer buiten op een bloembak met wat bevroren struiken en een huis op de achtergrond.

Exif zit nog in de foto, omgezet via Capture NX, en daarna in 900X900 pixels gezet via PS3, het beeldje is ongeveer 10 cm hoog, het valt op hoe dicht je met dit objectief op je voorwerp kan komen
    Scherpgesteld op het mondje.
    Nikon D300 obj. 24-70 AFS
    sluitertijd 1/640 s. f2.8

Comment

Voila gemaakt op 14mm Raw omgezet via capture NX, en grootte naar 900 Pix in de lengte omgezet via PS3, veel valt er hier in West Vlaanderen niet te fotograferen, je ziet amper 100 meter ver buiten, daarom zojuist even een foto gemaakt hier in huis, op statief, met spotlicht en achter spaarlampjes in de luchter, scherpgestelt op de glazen vaas op de salontafel
      Camera Nikon D300, Objectief 14-24 AFS.
      op 14mm f2.8 1/8 sec. ISO 200 exif nog aanwezig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Voila gemaakt op 14mm Raw omgezet via capture NX, en grootte naar 900 Pix in de lengte omgezet via PS3, veel valt er hier in West Vlaanderen niet te fotograferen, je ziet amper 100 meter ver buiten, daarom zojuist even een foto gemaakt hier in huis, op statief, met spotlicht en achter spaarlampjes in de luchter, scherpgestelt op de glazen vaas op de salontafel
        Camera Nikon D300, Objectief 14-24 AFS.
        op 14mm f2.8 1/8 sec. ISO 200 exif nog aanwezig.
        Dus ... die 14-24 AFS kan wel gebruikt worden op een DX formaat camera?
        Hoe zou het beeld van uw living dan geweest zijn op een D3 Full Frame?
        Breder links en rechts ?
        BD0723BE

Comment

Sven, op mijn blog heb ik eind november enkele foto's gepubliceerd, gemaakt
          binnenshuis op hogere iso's met een D3 en 14-24. Ik heb nog niet direct tijd
          kunnen vrijmaken om de grote bestanden ergens te hosten.

Comment

@ Demeyereg

Het zou mss eens interr. zijn een rechtstreekse vergelijking te doen tss de 14-24FX en 12-24DX, bij gelijke brandpuntsafstand en diafragma ?

Op FX zijn de voordelen van de nieuwe lens wel duidelijk maar wat mogen DX shooters verwachten (kwa beeldkwaliteit dan) ?

mvg

Silent M.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svc Bekijk bericht
              Sven, op mijn blog heb ik eind november enkele foto's gepubliceerd, gemaakt binnenshuis op hogere iso's met een D3 en 14-24. Ik heb nog niet direct tijd kunnen vrijmaken om de grote bestanden ergens te hosten.
              Thx voor de link
              Als ik dit zie, kan ik haast niet meer wachten tot ik camera en beide lenzen mag lenen van NPS. Normaal gezien moet ik nog 3 weken geduld hebben. De foto's van het autosalon 2008 te Brussel zullen hiermee getrokken worden

Sven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                Dus ... die 14-24 AFS kan wel gebruikt worden op een DX formaat camera?
                Hoe zou het beeld van uw living dan geweest zijn op een D3 Full Frame?
                Breder links en rechts ?
                Natuurlijk kunnen alle Full Frame lenzen worden gebruikt op DX, op Full Frame wordt de beeldhoek 1,5 X groter, dus een echte 14mm waar deze bij DX een 21-36 wordt in kleinbeeldnormen, en niet alleen links en rechts, maar ook boven en onder

Comment

Mooie living, Geert.
                  Bangelijk stukje optiek dat je daar hebt gekocht! Het water komt mij al in de mond. Ik weet nu waarvoor te sparen, maar het zal wel een beetje meer tijd nodig hebben.
                  De Kerstman was blijkbaar in goede doen toen hij bij jou thuis langs kwam.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                    Mooie living, Geert.
                    Bangelijk stukje optiek dat je daar hebt gekocht! Het water komt mij al in de mond. Ik weet nu waarvoor te sparen, maar het zal wel een beetje meer tijd nodig hebben.
                    De Kerstman was blijkbaar in goede doen toen hij bij jou thuis langs kwam.
                    Ik moet nog steeds zelf kerstman spelen hier, anders komt het er ook niet van
                    Ik hoop dat ik binnen enkele weken mooiere dingen kan tonen, als ik terug ben uit Zuid-Afrika, ik vertrek alvast met goede voornemens om veel te fotograferen

Comment

Ik hoop dat ik binnen enkele weken mooiere dingen kan tonen, als ik terug ben uit Zuid-Afrika, ik vertrek alvast met goede voornemens om veel te fotograferen
                      Geert, wij kijken er alvast naar uit....2 dagen na thuiskomst mogen we de shots verwachten?....
                      wij zijn in volle overtuiging dat je de prestaties van je nieuw Nikonglas laat zien...
                      ...na de periode van de Kerstmannen, krijgen we de verliefden op Valentijn, dan volgen de paashazen, verjaardagen, vaderkesdag enz...
                      reden genoeg om uit te kijken wat die brengen...

mvg,

Roland

Comment

Domme vraag misschien; maar bij Zuid-Afrika denk ik aan wildparken en aan het bijhorende wild. Heb jij dan geen behoefte aan een langer brandpunt dan je 70-200mm?

Comment

Domme vraag misschien; maar bij Zuid-Afrika denk ik aan wildparken en aan het bijhorende wild. Heb jij dan geen behoefte aan een langer brandpunt dan je 70-200mm?
                          bah, er is ook het citylife van kaapstad en jo'burg, er is de tafelberg als zijn kop uit de mist wil komen, er zijn de wijngaarden van stellenbosch, er is de kaap (enfin de kapen: kaap de goede hoop en houtkaap en valse kaap enzovoort), er is robbeneiland met zijn gevangenis en de cel van mandela die je kan bezoeken en de steengroeve waar je totaal verblind wordt van het zonlicht op de witte stenen, en er is het zuiderkruis 's nachts aan de sterrenhemel ...

én ze begrijpen je als je nederlands praat ! (da's zelfs in brussel niet altijd het geval)

zucht...

veel plezier op reis, geert!
                          erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Hallo Geert,

Ik denk dat ik binnenkort ook kerstman zal spelen. Ik ben al langer verkocht aan dit objectief. Klein nadeel : geen filter mogelijk wegens de bolle voorkant. En ik zie zoals verwacht geen vervorming op 14. Dat is heel hoopgevend.

Groetjes,
                            Pol.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                              bah, er is ook het citylife van kaapstad en jo'burg, er is de tafelberg als zijn kop uit de mist wil komen, er zijn de wijngaarden van stellenbosch, er is de kaap (enfin de kapen: kaap de goede hoop en houtkaap en valse kaap enzovoort), er is robbeneiland met zijn gevangenis en de cel van mandela die je kan bezoeken en de steengroeve waar je totaal verblind wordt van het zonlicht op de witte stenen, en er is het zuiderkruis 's nachts aan de sterrenhemel ...

én ze begrijpen je als je nederlands praat ! (da's zelfs in brussel niet altijd het geval)

zucht...

veel plezier op reis, geert!
                              Dat wist ik dus ook, want ik was er in 2006.

Comment

Dat wist ik dus ook, want ik was er in 2006.
                                Bij mij zal het de vierde keer zijn, mijn broer woont er in Plettenberg-baai mooi meegenomen.

Comment

Working...
                                X