Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spiegel tele-objectief 500 mm /6,3 DX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Spiegel tele-objectief 500 mm /6,3 DX

Heeft iemand ervaring met http://cgi.ebay.de/Super-Tele-Spiege...QQcmdZViewItem deze lens en/of weet iemand waar ik daar ergens voorbeeld foto's van kan zien gemaakt met deze lens ?

Ik heb geen bezwaar om handmatig scherp te stellen, ben ook niet in het bezit van 1000 euro of meer om een dure lens te kunnen kopen en doe de (beginnende) digitale-fotografie naast vele andere (dure) leuke dingen.

Ik heb hier uiteraard gezocht of deze lens al ergens beschreven was en moet opmerken dat er , naast mensen die wel hulpvaardig zijn nogal eens kritiek komt op goedkopere lenzen en men andere veel duurdere voorschrijft.
    Meestal mensen die leuke maar voor mij onbetaalbare lenzen in hun onderschrift hebben staan.
    Daar zit ik dus niet op te wachten ..... dat er veel betere lenzen te koop zijn van 2500 euro of meer is me bekend .
    Toch wil ik ook wel eens een foto kunnen maken van een vogel die voor mijn sigma 70-300mm lens te ver weg zitten (en niet lokbaar zijn met dat goedkopere zakje broodkruimels )

Voorbeelden van gemaakte foto's met deze lens zou MIJN keus deze wel of niet te kopen kunnen bepalen.
    Mischien ook voorbeelden waarbij een 2xconv. wordt gebruikt samen met deze lens ?
    Dan zou ik helemaal blij zijn , want daarover twijfel ik ook nog....

Nick
    Nikon D5000 en wat lenzen.

Re: Spiegel tele-objectief 500 mm /6,3 DX

Een spiegeltele is een wat vreemde lens. Hij werkt als een telescoop, met twee spiegels. Door die spiegels kan hij zo kort zijn. De eerste zit vlak bij de cameravatting, en de tweede op de frontlens (die zie je ook als het rondje). Voordelen van een spiegellens is dat hij compact en licht is, nadeel is dat ze (meestal) geen diafragma hebben. Daarnaast is de wijze waarop onscherpte toont erg herkenbaar. Gezien de optische construtie kan ik me voorstellen dat hij niet werkt met een converter.
    Er zijn niet zoveel spiegelobjectieven gemaakt, dus ook niet zoveel reviews. 't Is in ieder geval een relatief goedkope manier om aan wat mm's te komen.
    Overigens deel ik je mening over het aanraden van dure oplossingen op dit forum volmondig. Overigens zag ik net een post van een paar buizerds.Daaruit blijkt dat 500 mm nog aan de krappe kant is
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
      Gezien de optische construtie kan ik me voorstellen dat hij niet werkt met een converter.
      Voor het ding wordt een 2x conterter aangeboden op dezelfde pagina dus vandaar ook mijn vraag.
      Blijkt dan toch te kúnnen werken.....lijkt me...

Overigens zag ik net een post van een paar buizerds.Daaruit blijkt dat 500 mm nog aan de krappe kant is
      En hier een volgende reden van het waarom ik dit vroeg....
      Dat 500 mm zelfs nog wel eens te kort is (wat op een digi wat groter is overigens heb ik begrepen , zo rond de 750 ? voor mijn nikon d70s) was me al opgevallen.
      Ik wilde dus wel eens resultaten zien van zo'n lens en mét converter....

Comment

Beste,

De advertentie lijkt me nogal van dubieuze kwaliteit. Persoonlijk zou ik me dan ook enkel materiaal aanschaffen dat enkel in officiële winkels aangeboden wordt. Zoek ook informatie over de lens die je interesseert en lees gebruikers reviews.

Het is jammer genoeg een vast gegeven dat je betaald voor kwaliteit. Je geld weggooien lijkt me niet echt een vorm van kwaliteit. En dat is het eerste wat in me opkomt als ik zo'n ebay advertentie zie.

Misschien dat je beter nog wat doorspaart en de 2ehands markt goed in het oog houdt. De kans is veel groter dat je op die manier een product koopt waar je achteraf geen grote teleurstelling aan overhoudt.

Enkele sites:

"aangeboden" op deze site

ebay, maar dan voor gekende merken

Veel succes met je beslissing.
        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Tja, ook van mij geen voorbeelden... hoop dat je ze toch kan vinden want een spiegeltele heeft een speciale bokeh. Ik wou je er enkel op wijzen dat deze spiegeltele's niet lichtsterk zijn, en als je dan nog een 2X converter gaat gebruiken dan moet het weer al uitzonderlijk zonnig zijn.
          Verder is het inderdaad zo dat jouw Nikon een cropfactor van 1,5 heeft, dus die 500mm heeft een kleinbeeldequivalent van 750 mm en daar kan je al heel wat mee voor vogeltjes etc.
          Het aanbod in de door jou geposte link vind ik wel te duur. Er zijn interessantere aanbiedingen te vinden als je wat verder zoekt.

Comment

Hi,

Spiegeltele is een alternatief op 500mm.
            Deze is wel relatief lichtsterk, de meeste zijn f8.

Er zijn voorkeuren in dit soort lens en de tamron 500mm
            (in een koffertje met gekleurde filtertjes bij) wordt als de beste beschouwd. (Is al een relatief oude lens op ebay te vinden en in 2dehands winkels).

Ik zou eerst testen alvorens te kopen en < 150 euro geven.

Dpaul.
            DPaul - A.FIAP
            D810, nikkors and other stuff

Comment

De tamron 500 had ik ook naar gekeken....maar die is wel met een F/8 dus dacht ik hier met f/6 een lichtsterkere lens te hebben gevonden ?
              Op ebay alleen een uit de vs gevonden.... ik vind het nogal een risico om zoiets over de post te laten versturen.( dat gaat door vele handen die niet allemaal zo verzichtig zullen zijn lijkt me )
              Nah... ik wacht nog even af.... het voorjaar moet nog beginnen.... en misschien komen er toch nog voorbeeld foto's voor die tijd.

Comment

Nick, goed oppassen met kopen op ebay, ik heb persoonlijk geen al te beste ervaringen mee. En vooral NIET kopen als je niet vooraf kunt uitproberen. Dat geldt trouwens voor elke okkassie. Ene, een spiegeltele is dat niet analoog?
                Met digitaal heb ik maar weinig ervaring met analoog des te meer. Ik zou dit objectief niet kopen, straffer nog ik zou er gene cent voor geven. Wat Bask zegt klopt helemaal. Van die kitlens ben ik tevreden, op de pc kunt ge uw foto's achteraf bewerken. En natuurlijk zijn de duurdere lenzen (L serie) veel beter, je moet er eerst één hebben om het verschil te merken. Maar als je niet veeleisend bent, ben je beter af met een goedkoperer lens. En nu nog over de forumleden, ik ben pas nieuw hier, en ik moet zeggen dat dit een héél tof forum is. Iedereen zegt ongezouten zijn mening en zo moet het, vind ik in ieder geval.
                Mvg, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Gebruik van de geweldige "Zoekfunctie" van deze site leverde ondermeer volgende resultaten op:

Spiegelobjectief 500 mm TE KOOP.

Draadje van een eigenaar van een dergelijk objectief (inclusief voorbeeldfoto i.v.m. bokeh).

Eigenaar van een dergelijk objectief. Foto's niet meer zichtbaar, maar wel de koppeling naar zijn website.

En er is nog méér!

Allemaal gevonden door het intypen van twee woorden: "spiegeltele" en "spiegelobjectief".

't Kan toch zo eenvoudig zijn.
                  Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Is het ook Jos.....
                    Maar nu nog over de lens waar ík het over had

Nick

Ik heb zelf overigens een nikon d70s , denk niet dat die te koop staande tokina lens daarop past en weet nog niet of zo'n adapterring ook voor de nikon te koop is.
                    Anders had ik het voor die prijs wel willen kopen zonder eerst te proberen...
                    Last edited by Nick Altena; 11 maart 2008, 13:43.

Comment

Kijk anders eens hier :

http://www.rugift.com/photocameras/r..._1000_lens.htm

Voor niet te veel geld heb je een 1000mm-hebbedingetje om wat te spelen.

Met de teleconverter (hieronder) heb je een 2000mm tele.

http://www.rugift.com/photocameras/t...erter_tkl2.htm

De behuizing zal ongetwijfeld zeer degelijk zijn, zoals we dat gewend zijn van Russisch tuig. Ik ga er wel niet van uit dat de optische resultaten van deze lens overweldigend gaan zijn.
                      Canon EOS400D | Sigma 15-30 | Sigma 24-70 f2.8 | Sigma 70-200 f2.8 | Sigma 120-300 f2.8 | Leica Vario Elmarit 28-70 | Helios 40-2

Comment

Ik heb er hier nog eentje.
                        Deze is wel niet te koop.(Hopelijk ooit een goedkope Pentax)
                        Deze namiddag ne keer een fotoke van genomen.
                        Het is ne 1000mm scherpstellen tot 200m F10.
                        Hierbij een fotoke.

Ik heb er een Euro bij gelegd dat je een idee van de grote krijgt.

Groetjes.
                        lucv.be - instagram - facebook

Comment

Ook eens proberen een antwoord te formuleren...

Nee, ook hier geen voorbeelden.

Eerste wat je moet bedenken: dat ding is volledig manueel, en ik denk dat het op de D70s (als ik me niet vergis) wel zal passen, maar dan zonder enige indicatie van lichtmeting (je zal dus een aparte lichtmeter moeten gebruiken.)

Tweedens: spiegeltele's: you like 'em or you hate them. Veel tussenweg is er niet. De speciale bokeh (een soort ring effect) is al vermeld, maar meestal zijn spiegeltele's niet zo scherp als hun conventionele soortgenoten. De Tamron 500 SP is inderdaad zowat de beste in zijn soort (als je niet duurder wil gaan naar Nikon 500 of Pentax 400-600 zoom...) ik heb zelf de Tamron, en om eerlijk te zijn, hij is niet slecht (maar daar is dan zowat alles mee gezegd.)

De link (lens van eBay) lijkt me niet de eerste keuze, maar als je echt verlegen bent om veel tele voor niet te veel waarom niet?
                          http://www.digifotofreak.nl

Comment

Working...
                          X