Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 80-400 & Sigma 50-500

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 80-400 & Sigma 50-500

Wie kan me concreet vertellen of één van bovenvernoemde lenzen binnenkort door Sigma nieuw
    op de markt zullen worden gebracht en zoja, wanneer aub ?
    (In de nieuwe 150-500 ben ik minder geïnteresseerd.)

Gaan deze beide dan komen met OS & HSM ?
    Nikon D80 *** AF-S DX VR Nikkor 18-200mm f/3.5~5.6G IF-ED *** Sigma 150mm f/2.8 APO Macro DG ***
    Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC HSM *** Nikon SB-600 *** Manfrotto 055MF4 + Gitzo G1376M balhoofd *** .....

Wally's Photogallery *** Wallysplace.be

Re: Sigma 80-400 & Sigma 50-500

Volgens mij is de 80-400 er al, of komt snel, met HSM, OS was er natuurlijk allang en nu de combinatie
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wally Bekijk bericht
      Wie kan me concreet vertellen of één van bovenvernoemde lenzen binnenkort door Sigma nieuw

De 120-400 en 150-500 met OS en HSM ter vervanging van de 80-400 en 50-500 zijn toch aangekondigd? De kleinere zoom range van de nieuwe modellen zou normaal gezien optisch betere kwaliteit moeten leveren

MVG,

Comment

Voor rond de 1300,- Euro inclusief btw heeft u een nieuwe Nikon 80-400mm f4.5-5.6 ED AF-D VR Zoom-Nikkor Lens
        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
          Voor rond de 1300,- Euro inclusief btw heeft u een nieuwe Nikon 80-400mm f4.5-5.6 ED AF-D VR Zoom-Nikkor Lens
          Da's nu niet bepaald de meest moderne lens uit het Nikon-gamma.
          Ik had persoonlijk gehoopt dat er tijdens de voorbije PMA een update van deze lens zou aangekondigd worden met AF-S en VRII maar helaas...
          Ik wacht dus met ook met ongeduld op de nieuwe Sigma-modellen maar het ontbreken van het EX-logo schrikt me voorlopig nog wel een beetje af.

Mvg,

Dirk.
          The difference between genius and stupidity is that genius has its limits.

Comment

Ik versta niet waarom mensen zo naar het EX logo kijken.

Alle lenzen van sigma zijn toch zéér degelijk? Kijk maar naar het gewicht. Je hebt het bereik en je hebt de hsm en os. De prijs is bovendien ook iets minder. Nu gewoon nog hopen op de goede tests
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
              Ik versta niet waarom mensen zo naar het EX logo kijken.

Alle lenzen van sigma zijn toch zéér degelijk? Kijk maar naar het gewicht. Je hebt het bereik en je hebt de hsm en os. De prijs is bovendien ook iets minder. Nu gewoon nog hopen op de goede tests
              De stelling 'alle lenzen' vind ik persoonlijk toch een beetje te scherp door de bocht.
              Je kan de optische kwaliteit van de huidige 135-400 en 170-500 bijvoorbeeld moeilijk vergelijken met de 80-400OS en de 50-500, deze laatsen beiden EX-exemplaren.
              Ik ben het wel met je eens dat we de testen moeten afwachten om uitsluitsel te krijgen over de kwaliteit van de nieuw aangekondige lenzen en ik hoop met je mee op positieve resultaten

Mvg,

Dirk.
              The difference between genius and stupidity is that genius has its limits.

Comment

ja over de prestatie's ben ik het met je eens maar ik heb het meer over de bouw van de lens.

laat ons inderdaad hopen op goeie resultaten.
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Sommige EX lenzen van Sigma zijn prima, andere wat minder. Ook valt bij sommige exemplaren de verf binnen een paar jaar rustig gebruik er toch af.
                  Met name in het groothoek en standaard bereik wisselt de kwaliteit te veel, ook van de EX lenzen. Telebereik heeft dara bij Sigma minder last van en is ook beter gebouwd.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

Als ik kijk naar sommige EX lenzen met name de bigma zien deze er inderdaad totaal niet meer proper uit. Daarom dat ik niet zozeer naar het EX logo kijk.

Alleen naar de prestaties

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DVDW Bekijk bericht
                      Ik wacht dus met ook met ongeduld op de nieuwe Sigma-modellen maar het ontbreken van het EX-logo schrikt me voorlopig nog wel een beetje af.
                      Voor wat het waard is... naar het schijnt zou Sigma het EX logo voortaan willen voorbehouden voor de lichtsterkere topobjectieven.

MVG,

Comment

Als ik de foto's van de nieuwe Sigma's (120-400 en 150-500) bekijk, dan zien ze er toch uit zoals EX-lenzen. Het zijn niet de "plastieken buizen" uit de goedkopere reeks.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Technische gegevens en prijs in £.

120-400 en 150-500
                          Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

Stel dat ik toch ga voor de 50-500 van Sigma.
                            Is deze dan zonder problemen gewoon uit de hand te gebruiken, of vraagt ie
                            op grote afstand naar een statief om fatsoenlijke foto's te kunnen nemen ?
                            Deze lens zou (zoals reeds elders vermeld) vooral worden gebruikt voor voetbalwedstrijdjes.
                            Dus heel veel bewegende spelertjes en ikzelf die constant bewegend probeer te volgen ...
                            Nu krijg ik wss te horen dat ik eerder een 2.8 met vast brandpunt zou nemen hiervoor,
                            maar ik ben dus werkelijk op zoek naar één lens om zowel dichtbij als ver te kunnen
                            fotograferen zonder te hoeven wisselen van lens. Heb nu de 18-200 VR, maar deze
                            reikt net niet ver genoeg .... vandaar de zoektocht naar iets meer mm's.
                            Nikon D80 *** AF-S DX VR Nikkor 18-200mm f/3.5~5.6G IF-ED *** Sigma 150mm f/2.8 APO Macro DG ***
                            Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC HSM *** Nikon SB-600 *** Manfrotto 055MF4 + Gitzo G1376M balhoofd *** .....

Wally's Photogallery *** Wallysplace.be

Comment

Stel dat ik toch ga voor de 50-500 van Sigma.
                              Is deze dan zonder problemen gewoon uit de hand te gebruiken, of vraagt ie
                              op grote afstand naar een statief om fatsoenlijke foto's te kunnen nemen ?
                              Deze lens zou (zoals reeds elders vermeld) vooral worden gebruikt voor voetbalwedstrijdjes.
                              Dus heel veel bewegende spelertjes en ikzelf die constant bewegend probeer te volgen ...
                              Nu krijg ik wss te horen dat ik eerder een 2.8 met vast brandpunt zou nemen hiervoor,
                              maar ik ben dus werkelijk op zoek naar één lens om zowel dichtbij als ver te kunnen
                              fotograferen zonder te hoeven wisselen van lens. Heb nu de 18-200 VR, maar deze
                              reikt net niet ver genoeg .... vandaar de zoektocht naar iets meer mm's.
                              Wat men ook moge beweren: een 500 mm uit de hand, daar geloof ik niet in.
                              Vanaf 400mm gaat alles op statief bij mij, soms zelfs 300 mm als het moet.
                              Voor voetbal zal een 500 mm zeker overkill zijn - ik denk dat je 95 % van je beelden zeker zal kunnen weggooien. Scherpstellen met een 500 mm is vrij kritisch. Ik zou opteren voor een kortere zoom met groter diafragma of beter nog; een prime met f2.8.
                              Ik gebruik mijn 70-200/2.8 met 1.4 converter op het jeugdvoetbal en ik ben vrij tevreden over de resultaten. Nadien crop ik de beelden een beetje, dit is makkelijker dan met zeer lange teles te werken. Ik gebruik steevast een eenbeenstatief voor de stabiliteit, voor het gemak en om mij van het gewicht te ontlasten. Want vooral dit laatste mag je niet onderschatten.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                              X