Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

*Camera voor fotos van (snelle) dansshow's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: *Camera voor fotos van (snelle) dansshow's

Is het echt allemaal zo dringend, ik zou je toch aanraden om ergens simpel te beginnen,
    koop gewoon een D50/d70 of 350 d met kitlens en experimenteer hiermee.
    Je zal wel zien of het voor jouw werk meevalt of niet...
    Ik zie regelmatig mensen frontstage staan met kitlenzen en die zijn meestal zeer tevreden over hun werk.
    En waarom moeten zulke shots bevroren worden, snelle dans moet met veel beweging vastgelegd worden (...vind ik).

later koop je wel mooie stukken glas bij, daar ben ik zeker van, maar tegen die tijd weet je tenminste wat je koopt en waarom je die specifieke lens koopt...

Dan koop je geen 50mm 1.8 maar misschien een 50 1.4, dan koop je misschien geen 70-200 f2.8 maar een 105 f2...

Probeer te groeien in je hobby en geniet er van...

BTW: vergeet ook geen goede flits te kopen, als je dan ooit in een zaaltje komt met een wit en laag plafond dan kan je hiermee hele mooie foto's maken...

Comment

Zoals reeds gezegd er zijn geen slechte DSLR.

Zelf zou ik voor een 350D gaan ipv D70 maar dat is een persoonlijke keuze.

Comment

Hallo...

Nogmaals bedankt voor alle adviezen!
        Het heeft even geduurd maar ik heb een keuze gemaakt,

Ik heb een Nikon D70 aangeschaft en ben er heel blij mee.

Ik heb nu F2.8 lenzen maar ik wil graag de Nikkor 50mm F1.4 Ais lens kopen,
        2dehands kan ik hem krijgen voor 150 euro.

Mijn vraag is wat vinden jullie hiervan?? Prijs/kwaliteitsverhouding

Bedankt als nog iemand zou willen reageren!

Comment

Ik heb een Nikon D70 aangeschaft en ben er heel blij mee.

Ik heb nu F2.8 lenzen maar ik wil graag de Nikkor 50mm F1.4 Ais lens kopen,
          2dehands kan ik hem krijgen voor 150 euro.

Mijn vraag is wat vinden jullie hiervan?? Prijs/kwaliteitsverhouding

Ohww wacht even, als ik het goed heb dan kan deze lens niet op mijn nikon D70???? ivm Ais-lens, klopt dit? want dan houdt het feessie al meteen op...

Comment

WELCOME als nieuwe BD-er...

Ik heb met belangstelling jou vragen/en de hierop volgende/ antwoorden gelezen.
            Ik wil je een goede advies geven....LEZEN,LEZEN EN NOGEENS LEZEN....
            je kan overal goede boeken vinden van fotografie en gebruik van verschillende apparatuur.
            Wat bij mij als eerste opviel....door jou vragenstelling maak ik op dat je heel er weinig van fotografie afweet. Het is wel onontbeerlijk om goede foto te kunnen maken, dat je de kunsten van fotografie leert. Je kan het leren, maar jij moet dan veel tijd aan besteden om eerst je kennis op peil te krijgen.Zonder kennis zal je ook nog de beste apparatuur kunnen en willen kopen, kan je geen goede foto's maken. Uitgaande van het feit, dat je ook in een van de meest moeilijke fotografietak wil begeven....foto's maken in lage lichtomstandigheden en bewegende objecten. en ik weet er alles van , aangezien dit mijn beroep is.....
            Er is nog nooit iets gelukt zonder kennis en dit zal ook gelden voor fotografie.
            De meeste mensen hier op het forum hebben een jarenlange studie en/of oefening en ervaring en als jij goede foto's wil maken , zal je het zelfde moeten doen.
            Maar het is niet onmogelijk, je kan alles aanleren, maar dan moet je er wat voor doen. Jij geeft het aan dat je GOEDE FOTO'S wil maken, dat is dus je drijfveer...met een goede camera ben je al op de juiste weg, maar er is geen apparatuur op de werled, die de kennis van de gebruiker overbodig kan maken.
            Mijn advies is...ga zoveel mogelijk lezen en leren en jij zal merken dat de kwaliteit van je foto's razendsnel zullen verbeteren.

ik wens je heel veel leer en gebruikplezier....
            gr. Kati

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cherasy
              Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb een aantal vragen.

Mijn fujifilm Finepix S5500 is onlangs gestolen dus ben ik op zoek naar een nieuwe digitale camera.
              Ik wil dit keer graag een betere camera als ik had.

Mijn doeleinde is het maken van fotos van (snelle) dansshows.
              Dit is meestal in theaterzalen en/of discotheken dus ruimtes waar heel weinig licht is.
              Met de fujifilm finepix S5500 was het een ramp om hiervan goede fotos te maken, ze waren allemaal wazig.
              Wat wel een voordeel van deze camera was, is dat hij goede/mooie kwaliteit filmpjes kon maken (640x480 30fps)
              Dit moet mijn nieuwe camera dus ook wel kunnen.

Nu komt het probleem. Ik weet niet op welke specificaties ik moet letten voor het maken van goede foto's van mijn doeleinde.
              Zou iemand mij dit willen uitleggen?????

Ik dacht zelf dat het aan de snelste sluitertijd lag, maar ik heb me laten vertellen dat het aan de diafragma ofzo ligt??
              Kan iemand dat ook even uitleggen want ik begrijp niet precies wat diafragma is en waarom het daaraan ligt..

Ook begrijp ik niet wat het verschil tussen een digitale camera & digitale spiegelreflex camera is? (behalve de prijs..) Wat maakt een spiegelreflex bijvoorbeeld beter?

Verder zou ik jullie willen vragen welke camera's jullie mij zouden aanraden voor dit doeleinde??
              De camera moet het volgende kunnen:

- Snel achter elkaar foto's maken voor het beste resultaat
              - Filmen, het liefst 640x480 maar het mag ook iets lager als het maar wel 30fps is

Verder zou ik dit ook handig vinden:

- verwisselbare lens (zodat ik betere lenzen kan kopen in de toekomst)
              - Externe flitser of via hotshoe (ik weet niet precies waar het voor staat maar er is mij verteld dat een externe flitser die draaibaar is voor betere fotos zorgt....misschien wil iemand dit nog een beetje toelichten)

Oja ook niet onbelangrijk..mijn startbudget is op dit moment maximaal € 1000,- (het liefst iets goedkoper maar als het echt moet dan toch tegen die 1000 aan).

Sorry dat ik zoveel vraag, ik hoop dat dit in de goede topic staat.

Graag hoor ik jullie adviezen want jullie hebben hier immers verstand van :-)

Groetjes Patty
              Hoy,
              Eerst en vooral welkom in de oneindige wereld van de fotografie!

Ik denk dat jij eerst en vooral moet overwegen of je wil filmen of fotograferen.
              De 2 willen doen met 1 toestel is een nogal prijzige zaak. Ze bestaan wel, de camera's met hoge resolutie en mogelijkheid om foto's te nemen maar dan kan je het budget van 1000 euro lekker vergeten.

Om enkel te fotograferen zal je voor jou doel ook wel wat dieper in de beugel moeten tasten, gezien je nogal redelijk hoge eisen stelt voor een beginner. Mij niet verkeert begrijpen hé, je mag natuurlijk hoge eisen hebben, maar dat is bijna gelijk aan een hoger budget.

Wat voor jou een leuke camera kan zijn is de nikon d50. het enigste nadeel vind ik is de sd kaart (niet snel genoeg en kwetsbaar) ik raad je ook aan om eens naar een occasie D70 te zoeken of een nieuiwe D70s. + nog een redelijke zoomlens vb: 50-200 of zoiets. vind je wel 2de hands van tamron of sigma aan redelijke prijs. Nikor lenzen daarentegen zijn wel beter op je apparaat afgestemd, maar te duur voor wat je krijgt vind ik persoonlijk.

In ieder geval hoop ik dat je hier wat mee bent, en wens je veel succes!

Groeten will

Nikon 401s/D70/D2X/tamron 200/400/sigma55-200/18-70/Tokina 12/24

Comment

Working...
              X