Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

*Camera voor fotos van (snelle) dansshow's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: *Camera voor fotos van (snelle) dansshow's

Zoals Sam reeds zei zooms hebben als beste F waarde 2.8. En deze lenzen kosten ook heel veel geld. Dit is teveel voor jouw budget. En voor de omstandigheden waarin je wilt fotograferen kan je veel goedkopere primes vinden die betere resultaten kunnen geven. Maar je kan dan wel natuurlijk niet zoomen!. Alles hangt natuurlijk ook af van hoe donker en hoe snel al dat dansen is. Geef eens een voorbeeld van de diafragma, iso, shutter die je had toen je het probeerde dan kunnen we misschien al beter inschatten wat voor jou zou kunnen werken.

Comment

voor een klein budget: 50mm 1.8 (kost bijna niks en is dik in orde)
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Alles hangt natuurlijk ook af van hoe donker en hoe snel al dat dansen is. Geef eens een voorbeeld van de diafragma, iso, shutter die je had toen je het probeerde dan kunnen we misschien al beter inschatten wat voor jou zou kunnen werken.
        Daar ligt het probleem de camera is gestolen ondertussen en ik kan dat dus niet meer nakijken. Uit mijn hoofd weet ik het niet echt
        Het dansen is in ieder geval zéér snel.. (snelle vorm van hiphop/streetdance en breakdance) En de belichting is in discotheken zéér slecht met soms wat lichteffectjes...en bij een theaterzaal is het gedeelte waar ik zit of sta donker maar het podium meestal verlicht met wat effecten

Ik zit me nu oom af te vragen wat eigenlijk het verschil tussen Canon & Sigma lenzen/objectieven...?
        is dat alleen het merk of scheelt het ook in kwaliteit etc. ?
        Sorry dat ik zoveel vraag hoor !! Ohjaa...bij sommige lenzen zie ik geen Fwaarde staan maar alleen maar cijfers daar kan ik ook niet echt wijs uit maar dat ligt denk ik aan mij

ohja op de canon eos 20d of 350d passen daar alle lenzen van canon op en ook van andere merken?

Nou hopelijk hoor ik nog iets van jullie !

Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cherasy
          Daar ligt het probleem de camera is gestolen ondertussen en ik kan dat dus niet meer nakijken. Uit mijn hoofd weet ik het niet echt
          Het dansen is in ieder geval zéér snel.. (snelle vorm van hiphop/streetdance en breakdance) En de belichting is in discotheken zéér slecht met soms wat lichteffectjes...en bij een theaterzaal is het gedeelte waar ik zit of sta donker maar het podium meestal verlicht met wat effecten
          Als je de foto's nog hebt zal het toch wel in de exif staan en kan je dit nog altijd bekijken.
          Ik zit me nu oom af te vragen wat eigenlijk het verschil tussen Canon & Sigma lenzen/objectieven...?
          is dat alleen het merk of scheelt het ook in kwaliteit etc. ?
          Sorry dat ik zoveel vraag hoor !! Ohjaa...bij sommige lenzen zie ik geen Fwaarde staan maar alleen maar cijfers daar kan ik ook niet echt wijs uit maar dat ligt denk ik aan mij.
          Het is het merk dat scheelt en algemeen gezien ligt de kwaliteit van Canon lenzen iets hoger maar sommige sigma lenzen zijn perfect het is dus eigenlijk lens per lens dat je zoiets moet beoordelen. Wat wel kan gebeuren met niet canon lenzen op een canon is dat er wanneer een nieuw toestel uitkomt die lenzen niet werken op die nieuwe canon. Dat wordt meestal wel opgelost maar is toch vervelend.
          ohja op de canon eos 20d of 350d passen daar alle lenzen van canon op en ook van andere merken?
          Alle canon eos(ef en ef-s) lenzen (dat zijn dus alle huidige lenzen) passen op de canons. Als je lenzen van een ander merk koopt moet je erop letten dat deze ook een EF-mount hebben.

Comment

Zoals Sam reeds zei zooms hebben als beste F waarde 2.8. En deze lenzen kosten ook heel veel geld. Dit is teveel voor jouw budget. En voor de omstandigheden waarin je wilt fotograferen kan je veel goedkopere primes vinden die betere resultaten kunnen geven. Maar je kan dan wel natuurlijk niet zoomen!.
            Sorry dat ik zo dom overkom maar
            "En voor de omstandigheden waarin je wilt fotograferen kan je veel goedkopere 'primes' vinden die betere resultaten kunnen geven."

Heeft u nog wat voorbeelden van lenzen die ik zou kunnen aanschaffen???
            Want er zijn er zoveeel dat ik de kluts een beetje kwijt begin te raken (dat zoomen moet maar even achterwege blijven)

Comment

Als je de foto's nog hebt zal het toch wel in de exif staan en kan je dit nog altijd bekijken.
              Ohja dat is een goed idee.. ik heb er net eentje uitgevist en daar heb ik de instellingen van opgezocht, u kunt ze hieronder zien:

Ik hoop dat u hier iets aan heeft ????

Comment

Wel er zijn natuurlijk veel mogelijkheden en het hangt toch wel echt af van wat je gaat nodig hebben maar hier denk ik dus aan als het niet te dure moeten zijn : Canon 50mm f1.8,85 f1.8, 35 f2 de Canon 100 f2 ken ik niet maar kan eventueel ook iets zijn. Bij sigma heb je de 20 1.8 en 30 1.4 die ik interessant vind. Zelf gebruik ik in hoofdzaak voor dergelijke omstandigheden canon 50 1.4, 135 f2, 200 f2.8 en sigma 15 mm 2.8 fisheye. Maar ik zou eigenlijk ook nog wel canon 85 1.8 en sigma 30 1.4 (allee nog liever canon 35 1.4 maar die prijs he!!!) willen.

Dit is zoiets wat ik veronderstel dat je wil doen.

Comment

Ohja dat is een goed idee.. ik heb er net eentje uitgevist en daar heb ik de instellingen van opgezocht, u kunt ze hieronder zien:

Ik hoop dat u hier iets aan heeft ????
                  Euh iets is mij hier toch onduidelijk die shutter lijkt te zeggen 1/750 sec. Dat is al heel snel en ik betwijfel serieus dat aan die snelheid niet alles bevroren zou zijn. Kan je effe kijken wat de shutter hier effectief is. Of lees ik dat verkeerd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                    Kan zeker zijn maar om beweging te fotograferen in donkere omstandigheden is ze waardeloos. En dat is hier nu juist de bedoeling.
                    Ik weet het maar het mag ook niets kosten
                    Ik bedoel vooral : 699 is goedkoop en je hebt er een fijn lensje bij, je gaat toch niet alleen maar dansfoto's maken als een DSLR hebt ?
                    Last edited by elsan; 10 november 2005, 11:32.
                    fotosite

Comment

Euh iets is mij hier toch onduidelijk die shutter lijkt te zeggen 1/750 sec. Dat is al heel snel en ik betwijfel serieus dat aan die snelheid niet alles bevroren zou zijn. Kan je effe kijken wat de shutter hier effectief is. Of lees ik dat verkeerd?
                      Ik heb de foto nog een keer met dat programma bekeken en nu staat er ineens P1/7" ipv P1/750" ik weet niet of daar een verschil in ligt..?
                      Verder snap ik niet zo goed waar ik moet kijken voor de effectiefheid, kunt u mij dat even vertellen dan kijk ik het na!

Comment

Ik bedoel vooral : 699 is goedkoop en je hebt er een fijn lensje bij, je gaat toch niet alleen maar dansfoto's maken als een DSLR hebt ?
                        Nee ik ga natuurlijk ook andere foto's maken maar het voornamelijkste vind ik dat hij van die dansshows gewoon goede foto's zal kunnen schieten.
                        Mijn vriend is danser en hij treed vaak op ik wil hier graag goede foto's van kunnen maken, ook van andere mensen die dansen..
                        Vandaar dat dat mijn grootste vereiste is aan een camera

Comment

Kevlar, dat zijn trouwens hele mooie foto's !!
                          En zulke foto's wil ik o.a. ook gaan maken, maar dan ligt de focus iets minder op breakdance maar meer op een snelle dansvorm van hiphop/streetdance

Comment

Ik heb de foto nog een keer met dat programma bekeken en nu staat er ineens P1/7" ipv P1/750" ik weet niet of daar een verschil in ligt..?
                            Verder snap ik niet zo goed waar ik moet kijken voor de effectiefheid, kunt u mij dat even vertellen dan kijk ik het na!
                            1/7 van een seconde is veel te traag om actie vast te leggen zonder dat het blurry wordt.

Voor de actie waar je aan denkt is 1/125 toch een minimum vrees ik want de actie zal wel snel zijn. Waarschijnlijk kan je aan die sluitertijd nog niet alles bevriezen maar als de armen of benen wat beweging tonen kan het zelf zijn dat de foto er enkel maar beter van wordt want je ziet de actie. Timing is dus ook belangrijk en daar kan enkel jij iets aan doen geen camera gaat je daarmee helpen.

Bijv volgende foto bijv zie je ook nog beweging in 1 van de handen en het been. Het draagt hier niet echt iets bij maar het stoort ook absoluut niet.
                            settings hier waren f2.8 iso1600 1/125.

Op de foto met de exif die je toont had je met een DSLR op ISO3200 en een lens op f2.8 ook 1/125 kunnen hebben of op iso1600 maar een F2 lens. Dit zou waarschijnlijk niet alles bevroren hebben maar ik denk wel dat het resultaat acceptabel zou zijn.

Comment

Ohwh dan lag het daar mede aan denk ik..bedankt voor de info in ieder geval dan weet ik dat ook weer !

Ik heb net nog wat revieuws advies e.d. gelezen en ik wil nu eigenlijk voor de Nikon D70 gaan zodat ik meer geld over hou om betere lenzen aan te schaffen

Wat vinden jullie daar van? Is dat een goede keuze?

Comment

Dat de D70 een geschikt toestel is ga ik niet ontkennen , maar met een Canon 350d kan je evengoed scherpe dansfoto's maken zolang je de toesellen maar combineert met lichtsterke lenzen.
                                Er zijn hier al massa's topics verschenen over D70(s) vs 300/350D, je moet de search-functie eens gebruiken, of in dit sub-forum de topics eens sorteren op aantal repleys, veel kans dat dergelijke discussies bovenaan staan.

Greetz

Sam Jae

Comment

Working...
                                X