Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fujifilm finepix s9500 of sony cybershot r1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fujifilm finepix s9500 of sony cybershot r1

ik weet niet welke ik moet kiezen.
    vorig jaar de canon pouwershot pro 1 gekocht, wat overigens een goede camera is, maar ISO 400 is voor mij te laag.
    hoop eigenlijk dit jaar nog op de opvolger.
    dus ben ik benieuwd naar 3 camera's.

Re: fujifilm finepix s9500 of sony cybershot r1

De Sony R1 heeft één van de laatst ontwikkelde sensors van een groter formaat.

Het aantal megapixels dat een sensor kan produceren wordt bepaald door de dichtheid van de pixels en de grootte van de sensor. Daarbij geldt: hoe groter de pixeldichtheid, hoe meer ruis. Dit maakt meteen het verschil duidelijk tussen compactcamera’s en D-SLR’s. De pixeldichtheid van een compactcamera is veel groter (meer pixels op een kleinere sensor), waardoor de ruis de scherpte benadeelt. Dit heeft grote invloed op de signaal-naar-ruis-verhouding, ook wel SNR (Signal-to-Noise-Ratio) genoemd.
    Uiteraard wordt dit constant verbeterd dankzij betere beeldprocessors en vernuftige algoritmische berekeningen waardoor fabrikanten toch steeds meer megapixels op een sensor kunnen proppen vergeleken met een aantal jaren terug. Het is echter niet zo eenvoudig om in plaats van megapixels dan maar als maatstaf de pixel- en sensoromvang te gebruiken aangezien er een groot verschil is tussen de nieuwe en oude modellen omdat de beeldchips sterk verbeterd zijn.

Comment

Working...
    X