Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Canon EOS 5D topic!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het nieuwe Canon EOS 5D topic!

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
    Ook op luminous-landscape:
    Explore Leica's latest masterpiece - the SL3-S mirrorless camera. Discover how this 24MP hybrid powerhouse combines professional video capabilities with classic Leica image quality.

Jan.
    En dit is het vervolg:

Explore Leica's latest masterpiece - the SL3-S mirrorless camera. Discover how this 24MP hybrid powerhouse combines professional video capabilities with classic Leica image quality.

Citaat Michael Reichmann:
    Over the past 6 years I've shot some 25,000+ frames with Canon DSLRs, every single model from the D30 to the 5D. Dust on the sensor is one of the unavoidable facts of life when working with almost all interchangeable lens digital cameras. For some reason though, the 5D that I was testing seemed to attract more dust than usual.
    Jan_10D weet het weer beter. Zoals ik de eerste dag reeds opgemerkt had wordt dit probleem veroorzaakt door het sensor ontwerp.

Jan.
    Last edited by Jan_10D; 22 september 2005, 23:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
      Als je zo naar die foto's kijkt kan je die indruk krijgen, aangezien je gewoon twee keer een 100% crop bekijkt, de pixels dus.
      Als je je foto gaat afdrukken op dezelfde grootte, zullen er 50% meer gegevens in de foto van de 5D zitten (van de 50% extra pixels)

sugar
      Idd, dan is het toch zo dat je enkel bij vergrotingen eventuele verschillen in kwaliteit ziet, niet?
      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Kijk eens effe op deze website, één van gelukkigen die zijn 5D heeft aangekregen en een vergelijking maakt tussen 5D en 20D...

Dit geeft een erg goed beeld wat betreft verschil in resolutie ...

sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Kijk eens effe op deze website, één van gelukkigen die zijn 5D heeft aangekregen en een vergelijking maakt tussen 5D en 20D...

sugar
          Geeft vooral een beeld over de kwaliteit van de L lens, meer dan resolutie vind ik
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

sugar
            Als je enkel de beeldkwaliteit van de toestellen wil vergelijken, moet de gebruikte lens op beide dezelfde zijn, ook al verandert daarmee de beeldhoek wegens het verschil in sensorformaat.
            Anders kan er nooit een objectieve beoordeling gegeven worden over het scheidend vermogen.
            Zoals reeds aangehaald, kan je in principe een L lens moeilijk op dezelfde hoogte plaatsen als een "consumer" lens, die de 17-85 IS USM toch wel blijft (al moet ik toegeven dat ik onaangenaam verrast ben dat de vignettering met de 24-105L lens duidelijk sterker is dan met de 17-85)
            Greetz Geert.
            Canon gerief...

Comment

Wil je bovendien een eerlijke vergelijking maken zul je in gecontroleerde omstandigheden een test moeten doen en niet buiten van willekeurige objecten.

De vignettering is inderdaad opvallend, om niet te zeggen tegenvallend.
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Iemand die zijn verhaal begint met 'de beste camera ter wereld', kan nooit onbevooroordeeld een oordeel vellen...

Hallo, ooit al gehoord van Phase One, Mamya ZD en consoorten? En dan vergeet ik nog de 1Ds en D2x, om er maar enkele in dezelfde categorie te noemen...

Verder: hij vergelijkt appelen met peren, en om te eindigen, het toont alleen maar mijn betoog tegen full frame aan...

Maar voor de rest slaap ik gerust, wees gerust!
                http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                  De vignettering is inderdaad opvallend, om niet te zeggen tegenvallend.
                  Als je dit ook al vignettering noemt, dan moet je de foto van een Canon EF 17-40 op een 1DsII even bekijken.

Maar op een 10D of 20D zal de EF 24-105L IS het waarschijnlijk iets beter doen dan de EF-S 17-85 IS die tenslotte ook een FF lens is op een APS sensor.

En als je echt goede fotos wil dan is er maar 1 oplossing...

Koop een Nikon.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                    En als je echt goede fotos wil dan is er maar 1 oplossing...

Koop een Nikon.

Jan.
                    Da's ook relatief Zoals Cruijf al zei....nou je begrijpt me wel
                    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                    lidnummer: BD0371NL

Comment

Is the Canon EF 24-105mm f/4L IS USM Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!
                      Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                      Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Canon 1DsII review

Niet echt Canon 5D maar omdat er geen Canon EOS 1DsII topic is:

Dit is het Canon 1DsII review van imaging resource:

Detailed review of Canon EOS-1Ds Mark II, with actual sample images, and a detailed data sheet.

Moeten we nu ook een volledig jaar wachten op een review van de Canon 5D ?

Jan.

Comment

Als iemand dringend een Canon 5D nodig heeft:

Prijs is verlaagd bij top-foto en onmiddelijk leverbaar

Zie http://www.top-foto.de/

Jan.

Comment

Heel lang geleden dat ik hier nog eens iets gepost heb, maar hier kan ik het even niet laten....

Deze voorbeeldfoto is eigenlijk geen voorbeeldofoto om de camera op te beoordelen, eerder de lens, en Marcfoto die zegt dat ie dezelfde kwaliteit kan bezorgen met zen pentax ISTD zit er even ferm naast want je kunt zelf zo geen foto maken met een pentax, ik spreek hier niet over de resolutie maar over de focal lenght.

Is getrokken op 17mm , maar wel werkelijk 17mm (full frame sensor)

Als ik me niet vergis is de Istd een 1.5 crop, als je daar een foto op werkelijk 17mm wil maken heb je een 11mm lens nodig , ten eerste bestaat deze al niet en moest deze bestaan zou je dan eens moeten kijken naar de randen en vervorming.

Blijkbaar is hier niet veel veranderd, marcfoto vind weer iets of ergens een foto waar wat aan op te merken valt en ie andere merken kan afbreken maar eigenlijk meestal zonder een echt vergelijk te maken.

Als je een camera wil beoordelen op zen kwaliteit (kleur en scherpte) ga je geen foto nemen met een breedhoek lens, maar bv met een vaste 50mm of iets dergelijks.

De foto die hier als voorbeeld gesteld is heeft niet de bedoeling om de camera zijn scherpte de beoordelen.
                            visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

@fredericrom: Bedankt voor uw reaktie.

Zelf vind ik het heel goed dat deze foto op de site van Canon staat.

Deze foto toont duidelijk aan dat het voor minder ervaren DSLR gebruikers niet eenvoudig is om goede resultaten te bereiken met een FF camera en dat de betere keuze voor veel gebruikers toch een DSLR met een APS sensor is.

En zelf denk ik dat de EF-S 10-22 op een Canon 20D een stuk scherper is in de hoeken dan deze 17-40L op een Canon 5D.

Jan.

Comment

Leg me dat eens uit Jan... Hoeveel moeilijker is het volgens jou om goede resultaten te halen met een FF-camera tegenover een APS? We zijn hier per slot van rekening toch niet aan het praten over point-and-shoot camera's (& fotografen). Onscherpte van een lens in de hoeken is iets waar je als fotograaf nauwelijks omheen kan werken net zoals vignettering trouwens... Ik heb zo flauw het vermoeden dat er in de toekomst wel een aantal D5-gebruikers zullen zijn die regelmatig hun beelden gaan terugcroppen met een factor 1.2, 1.3, 1.5 om die scherpte weer in hun breedhoekfoto's te krijgen.

Anderzijds heb je me wel overtuigd van de zin van die 5D, toen je verwees naar de 135mm L f2.0, die pas op FF volledig tot z'n recht komt. Ik heb die lens nu een tijdje te leen en ben razend enthousiast. Enige kritiek: met m'n 1.3x crop is ie een ietsepietsie te lang. Op een FF zou het m'n absolute favoriet worden.

Wat de groothoek betreft, ben ik nog niet overtuigd, maar voor de "normalisatie" van het gamma standaard- en milde tele's is zo'n wellicht 5D een zegen.
                                Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

Comment

Working...
                                X