Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Canon EOS 5D topic!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het Canon EOS 5D topic!

als ik da zo zie, lijkt de 5d me een sublieme camera!
    nu nog de 5d II se, nog wat geld bijeen zien te krijgen
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
      vergelijk nikon D3 vs Canon 5D

http://www.dpreview.com/reviews/NikonD3/page26.asp ...

no comment ...
      comment:

Once again the two most obvious difference here is sharpness (the 5D's default sharpening is considerably higher than the D3). The D3 also deals with the roll off of highlights are they approach the point where they clip in a more pleasing manner (though the difference is small). If you turn up the in-camera sharpness on the D3 (or sharpen this image in Photoshop) the differences in detail captured and overall sharpness disappear.

Last edited by Peekaa; 12 mei 2008, 19:01. Reden: link

Comment

Prijzen bij Konijn:
        Canon 5D: 1767.21
        Nikon D3: 4176.89

Appelen met Peren?

Dave
        pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
          Prijzen bij Konijn:
          Canon 5D: 1767.21
          Nikon D3: 4176.89

Appelen met Peren?

Dave
          +3 jaar verschil in techniek. Niet vragen wat de 5D voor een bak is!

Comment

wel daar ben ik niet mee akkoord, duidelijk geschreven door een nikon addict (wss ook omdat het om review van nikon d3 gaat en niet van de canon)

mijn d5 staat in standaard op 3 in een schaal tot 7 van scherpte, en die is ongelooflijk scherp, dus vind beetje flauwekul dat ze die uitvlucht zoeken

anyway, ik vind het toch prima dat een camera van 1500 euro zich mag wagen qua beeldkwaliteit aan de momentele top camera van nikon voor 4000-5000 euro ...

PS: let ook eens goed op de kleuren, bv. dat rood van die fles martini

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
            comment:

Once again the two most obvious difference here is sharpness (the 5D's default sharpening is considerably higher than the D3). The D3 also deals with the roll off of highlights are they approach the point where they clip in a more pleasing manner (though the difference is small). If you turn up the in-camera sharpness on the D3 (or sharpen this image in Photoshop) the differences in detail captured and overall sharpness disappear.

http://www.dpreview.com/reviews/NikonD3/page26.asp
            Fuji XPRO1

Comment

Nu blijven zowel de 5D als de D3 kanjers van camera's in hun eigen markt-segment. Ik denk niet dat er voor de 5D een echte concurrent is rond die prijs, alsook niet voor de D3 voor zijn prijs.

Dave
              pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
                wel daar ben ik niet mee akkoord, duidelijk geschreven door een nikon addict (wss ook omdat het om review van nikon d3 gaat en niet van de canon)

mijn d5 staat in standaard op 3 in een schaal tot 7 van scherpte, en die is ongelooflijk scherp, dus vind beetje flauwekul dat ze die uitvlucht zoeken

anyway, ik vind het toch prima dat een camera van 1500 euro zich mag wagen qua beeldkwaliteit aan de momentele top camera van nikon voor 4000-5000 euro ...

PS: let ook eens goed op de kleuren, bv. dat rood van die fles martini
                De prijs van de de 5D is nu 1500€ maar dat was niet de prijs een paar maanden na het lanceren van het product, die was het dubbele. Kennelijk geraakte Canon voor die prijs -zo'n 3000€- niet meer van de 5D af. D300 effect? Of gewoon het anticiperen op een opvolger?

Tevens is het getal dat de gebruiker voor de scherpte ingeeft niet waarop gewezen werd maar de wel scherpte door Canon gezet in het besturingspgm van de camera. En zo wordt de test uitgevoerd.
                Natuurlijk is de 5D overall geen partij voor de D3 maar allebij zijn voor mezelf niet interesant daar FF cameras.

Comment

De prijs van de de 5D is nu 1500€ maar dat was niet de prijs een paar maanden na het lanceren van het product, die was het dubbele. Kennelijk geraakte Canon voor die prijs -zo'n 3000€- niet meer van de 5D af. D300 effect? Of gewoon het anticiperen op een opvolger?
                  Toen ik m'n 5D kocht, in december 2006, kostte hij nog 2300€. Toen was er van een D300 nog geen sprake. De introductieprijs houdt nooit lang stand en is eigenlijk enkel voor de "early adopters". Men MkIII heb ik te veel betaald, maar ik had 'm wel snel.

Dat is de normaalste gang van zaken.

Dave
                  pixelpusher

Comment

ik heb mijn 5D pas sinds een week

aan de huidige prijs voor zo'n full frame camera echt een koopje (1700 euro - 200 euro cash back)

hopelijk gaat dan ook de mkII richting 3000 euro gaan

maar denk dat het wel moeilijk vergelijken is met de introductieprijs van de 5D enkele jaren geleden, niet vergeten dat de dollar nu echt subliem laag staat, dat zal ook wel zijn effect hebben denk ik op de europese verkoopprijs

Toen ik m'n 5D kocht, in december 2006, kostte hij nog 2300€. Toen was er van een D300 nog geen sprake. De introductieprijs houdt nooit lang stand en is eigenlijk enkel voor de "early adopters". Men MkIII heb ik te veel betaald, maar ik had 'm wel snel.

Dave
                    Last edited by frankyds; 13 mei 2008, 12:11.
                    Fuji XPRO1

Comment

Dave
                      De D200 is toch lang niet zoveel gezakt (een paar honder euro) hetgeen me laat denken dat het van de camera afhangt en misschien 'de markt' op dat moment.
                      n.b. de 5D is al met al meer dan gehalveerd in prijs!

Karel

Comment

De D200 is toch lang niet zoveel gezakt (een paar honder euro) hetgeen me laat denken dat het van de camera afhangt en misschien 'de markt' op dat moment.

Karel
                        Dit zegt absoluut niets over een camera.
                        Meer iets over een bedrijf.
                        De 40D staat ook heel goedkoop voor wat hij biedt en die is nog niet lang uit.
                        Eén van de redenen dat ik naar Canon ben gegaan.
                        Deze bieden gewoon veel meer voor uw geld. Nikon is beesteduur....

De IQ van de 5D is voor mij beter dan die van de D3. De tonen zijn beter, de scherpte is beter en alleen hoger dan iso1600 kan de D3 winnen.
                        De meeste shoots in studio vindt ik gewoon lelijk met een D3. Ik kan de foto's al herkennen.

De D3 is wel voor sport gemaakt; de 5D voor statische onderwerpen.
                        Beide doen heel goed waar ze voor zijn gemaakt.

Comment

Karel
                          en wie koopt nu nog een D200? en wie koopt er allemaal nog een 5D...

beter 2 verkochte voor de prijs van 1 dan X00 euro af en nog in het rek. En dan nog, de D200 kost nu 949 euro en lanceringsprijs was 1949 euro. Kan je nog rekenen?

Het hangt dus blijkbaar niet alleen van de camera af. Want wees nu eens eerlijk, bij de release was de 5D alleen in zijn klasse, letterlijk en figuurlijk. En nu is hij zeer aantrekkelijk geprijsd. Hoe lief van CANON!

Terwijl hij nog geen opvolger heeft. De D200 is daarentegen, volgens gebruikers van Nikon VOLLEDIG achterhaald op een grote afstand van de D300 maar kost slechts een 500 euro minder...

Kunnen we anders gewoon over de 5D hebben? Als je je ogen laat spreken, zie je genoeg. Dat de D300 meer AF-punten heeft en D3 hem overstijgt in snelheid mag best wezen. Veel fotografen hebben dit niet bepaald nodig. Sommige pro's zijn niet zo lyrisch over de vernieuwde AF trouwens.

Voor iemand die scherpte, FF en IQ zoekt, is de 5D zeker niet uitgespeeld.

Comment

Voor iemand die scherpte, FF en IQ zoekt, is de 5D zeker niet uitgespeeld.
                            Daarom ben ik sinds vorige week ook de trotse eigenaar van een 5D. Alleen moet ik nu het toestel nog onder de knie zien te krijgen. Want zo'n FF is toch héél iets anders dan mijn 40D.
                            het verschil in intensiteit en kwaliteit van de kleuren viel me in elk geval al op (in de positieve zin dan).
                            Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Karel
                              Amai! Gij moet politieker worden! 3000 (ik weet niet wie hem ooit aan die prijs gekocht heeft, waarschijnlijk was dat de "suggested retail price") naar 1767.21 is al bij al meer dan gehalveerd!

pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                                Dit zegt absoluut niets over een camera.
                                Meer iets over een bedrijf.
                                Natuurlijk zegt dat wel iets over het product, de schappen blijven anders vol ermee.
                                Het is een vraag en aanbod effect en kennelijk is er sinds een tijdje wat minder vraag naar Canon DSLRs vanwege de -te dure?- concurentie. Dus gaan de prijzen omlaag. Basic.
                                En als je bij Canon goedkoop af wilt zijn dan moet je een jaar of 2 wachten (5D)? Techniek en prestaties 'ok' maar geen state of the art meer. (3600€ voor de 5D toen die uitkwam, er zullen hier dus zeker mensen zijn die er >3200€ voor betaald hebben. Dan mag zo'n camera ook wel wat kunnen).
                                In juli is het weer uitverkoop.......

Comment

Working...
                                X