Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Canon EOS 5D topic!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het Canon EOS 5D topic!

Is het nog de moeite om een 5d te kopen of is de opvolger er al bijna?
    Bij konijnenberg staat hij nog aan 2200 euro, wel goed gezakt in prijs...
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
      Tja, dat valt af te wachten sommigen denken van wel, anderen ...

Comment

Hi,

Scherpte is volgens mij voornamelijk een functie van de kwaliteit van de lenzen (duur is niet noodzakelijk goed) en van de fotografietechniek.

Dit is een onverscherpte foto:
        raw-> jpeg -> 900x600 -> compressie medium 7

Aan de bovenrand zijn de letters perfect scherp zelfs met een 21mm objectief. In het midden ook, maar daar zijn alle objectieven scherp. (of toch bijna)

DPaul

DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

Comment

Hey Paul,

Is dit met de zuiko 21 mm getrokken? Heb je daar nog voorbeelden van ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
            Hey Paul,

Is dit met de zuiko 21 mm getrokken? Heb je daar nog voorbeelden van ?

WOW, een kenner !
            idd. Zuiko 21 mm f3.5. Ideaal om op reis mee te nemen, klein, weegt niets en de tweede beste 21mm aller tijden. (De contax 21mm wil je niet meeslepen in die hitte)

DPaul
            DPaul - A.FIAP

Comment

Paul

Tot in de hoeken mooi scherp en mooi perspectief...

Ik had nog een paar vraagjes rond deze lens, if you please.

* Kan je er filters op zetten ala polarisator en neutral density schroeffilters.
              * Ergens gelezen dat je de neus van de lens moet afvijlen omdat bij focusen op oneindig uw mirror ertegen zit. Iets van aan?
              Is er in dit geval trouwens een beschermingsmechanisme of is het gewoon dada camera. Stel ne kleine zit aan uw camera te prutsen ... toch wel een risico.
              * Heb je de cameraquest adapter nodig of kan je een goedkopere gebruiken voor goede resultaten en vb focus confirmatie?

bedankt he

Stef
              Last edited by PSG; 10 augustus 2007, 11:54.

Comment

Paul

Tot in de hoeken mooi scherp ...

Ik had nog een paar vraagjes rond deze lens, if you please.

* Kan je er filters op zetten ala polarisator en neutral density schroeffilters.
                * Ergens gelezen dat je de neus van de lens moet afvijlen omdat bij focusen op oneindig uw mirror ertegen zit. Iets van aan?
                Is er in dit geval trouwens een beschermingsmechanisme of is het gewoon dada camera. Stel ne kleine zit aan uw camera te prutsen ... toch wel een risico.
                * Heb je de cameraquest adapter nodig of kan je een goedkopere gebruiken voor goede resultaten en vb focus confirmatie?

bedankt he

Stef
                Er zijn 2 versies de f3.5 (die heb ik) en de f2 denk ik, maar die zal je 900 euro lichter maken. Ik heb het dus over de 3.5.

- Er draaien 49mm filters op, het glas ligt tamelijk diep
                - Niks vijlen. De meeste takumars <= 50mm zijn mirror hitters) Ik ben dat al tegengekomen en dan blijft de spiegel hangen, voor de rest niets. Maar de zuiko f3.5 heeft dat probleem niet.
                -Je koopt een oly-eos adapter bij Mark Trawinsky in Parijs voor 55 euro. Dat ding zit echt muurvast, geen enkele lensbeweging. Eerst denk jetrouwens dat hij niet past, maar hij is perfect. Mark is een zeer vriendelijke gast.

Focus confirmatie op 21mm is weggesmeten geld, tenzij je boven op de bloemetjes hangt, en dan nog. Omdat die focus confirmators ook back en frontfocus vertonen, de mannen met hun Mark III hebben dat kunnen vaststellen.

DPaul.
                DPaul - A.FIAP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                  Ik denk niet dat er onmiddelijk een 40D en een 1DsIII en ook nog een 5D opvolger zal zijn.
                  Ik verwacht dus de opvolger niet vroeger dan over 6 maanden.

Je kan ook raden wat de opvolger van de 5D meer krijgt.
                  Een groter LCD, mogelijk een grotere sensor (MP ) en 3 C instellingen. Voor mij de belangrijkste aanpassing.

Ik vind de beeldkwaliteit van de 5D ook na twee jaar nog altijd goed genoeg.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                    Er zijn 2 versies de f3.5 (die heb ik) en de f2 denk ik, maar die zal je 900 euro lichter maken. Ik heb het dus over de 3.5.

- Niks vijlen. De meeste takumars <= 50mm zijn mirror hitters) Ik ben dat al tegengekomen en dan blijft de spiegel hangen, voor de rest niets. Maar de zuiko f3.5 heeft dat probleem niet.
                    -Je koopt een oly-eos adapter bij Mark Trawinsky in Parijs voor 55 euro. Dat ding zit echt muurvast, geen enkele lensbeweging. Eerst denk jetrouwens dat hij niet past, maar hij is perfect. Mark is een zeer vriendelijke gast.

Focus confirmatie op 21mm is weggesmeten geld, tenzij je boven op de bloemetjes hangt, en dan nog. Omdat die focus confirmators ook back en frontfocus vertonen, de mannen met hun Mark III hebben dat kunnen vaststellen.

DPaul.

Waar kan je deze lens kopen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                      Waar kan je deze lens kopen ?
                      ebay, kapaza, marktplaats, MF sites...
                      En wat geduld hebben.

DPaul.
                      DPaul - A.FIAP

Comment

Bedankt. Op 21 mm is focus confirmatie inderdaad zinloos maar ik dacht al aan later wanneer ik nog andere mf lenzen bijkoop.

Hoe zet je dan uw spiegel terug als hij vasthangt?

Comment

Bedankt. Op 21 mm is focus confirmatie inderdaad zinloos maar ik dacht al aan later wanneer ik nog andere mf lenzen bijkoop.

Hoe zet je dan uw spiegel terug als hij vasthangt?
                          Spiegel hangt eigenlijk niet vast. Hij blijft steken tegen het te lange objectief en als je dat ontkoppelt, gaat de spiegel terug naar zijn normale stand.

Er zijn heel wat sites die compatibiliteitslijsten hebben tussen MF objectieven en de 5D.

Sommigen laten hun spiegel bijvijlen, maar er is zoveel keus in andere objectieven dat mij dit niet opportuun lijkt. Ook al niet met het oog op wederverkoop.

DPaul.
                          DPaul - A.FIAP

Comment

Er zijn heel wat sites die compatibiliteitslijsten hebben tussen MF objectieven en de 5D.
                            Daar komt ook mijn vraag vandaan.
                            Deze toch wel heel complete compatibiliteitslijst stelt dat de neus eraf moet.
                            Deze lijst op fredmiranda stelt dat mirror clearance OK is, maar infinity focus niet.

Zijn er verschillende versies van deze lens of zo?

Comment

Daar komt ook mijn vraag vandaan.
                              Deze toch wel heel complete compatibiliteitslijst stelt dat de neus eraf moet.
                              Deze lijst op fredmiranda stelt dat mirror clearance OK is, maar infinity focus niet.

Zijn er verschillende versies van deze lens of zo?
                              Ik zal het eens aan Martin vragen. Hij managed de lijst van Panoramaplanet die je aangeeft.
                              Hij spreekt over de "silvernose".

Ik mail hem om te vragen wat hij bedoelt. (IK heb mijn 21mm op zijn aanwijzing ergens gekocht in Duitsland)

DPaul.
                              Last edited by DPaul; 10 augustus 2007, 19:41.
                              DPaul - A.FIAP

Comment

bedankt voor de service

Comment

Working...
                                X