Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D2X

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: D2X

    Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
    Klopt,

    Je hebt 2 mogelijkheden:

    #1: Je opent de d2x-foto in Nikon Capture en slaagt ze dan op als tiff en opnet ze daarna in Photoshop CS
    #2: Je schaft Photoshop CS2 aan en opent de foto's in CS2

    Vanaf nu zullen alle (nieuse) updates enkel nog maar gemaakt worden voor CS2

    Sven
    Maar nikon capture is ook niet gratis hé
    Als student wordt het dan wel veel om te betalen, d2x, computer, software, ... Zijn er nog onverwachte kosten?

    Comment


    • Re: D2X

      Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
      Zorg wel dat alles navenant is

      Steek dus geen 8 gig intern geheugen op een flut moederbord en idemdito grafische kaart hé

      Sven
      Sven, dit is mijn gedachte om te kopen


      Pentium 4
      Cpu: 3,4 Ghz
      videokaart:Asus EAX800/2dtv r 259 mb dualhead 2x dvi PCI-Express 16
      HD: 2xMaxtor 200giga
      Ram geheugen:2x1giga
      en ik heb al 2 monitors, Eizo Flexscan L568

      wat denk jij hier van?
      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
      www.langenacker.nl

      Comment


      • Re: D2X

        Noname,
        ik heb de file opengekregen met nikon view, maar...veel te traag. Bij het inzoomen, moest ik toch telkens een tiental seconden wachten. Zou dit dus op te lossen zijn met wat extra ram geheugen? of is misschien het programma altijd zo traag, en zal het beter gaan met cs2?

        Comment


        • Re: D2X

          Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
          Maar nikon capture is ook niet gratis hé
          Als student wordt het dan wel veel om te betalen, d2x, computer, software, ... Zijn er nog onverwachte kosten?
          Nikon Capture: de sofware zelf moet je kopen, maar updates zijn gratis.

          Onverwachte kosten? Neen

          Camera, lenzen, computer, software, verzekering

          Meer hebt je niet nodig denk ik

          Sven

          Comment


          • Re: D2X

            Oorspronkelijk geplaatst door NoName
            Sven, dit is mijn gedachte om te kopen


            Pentium 4
            Cpu: 3,4 Ghz
            videokaart:Asus EAX800/2dtv r 259 mb dualhead 2x dvi PCI-Express 16
            HD: 2xMaxtor 200giga
            Ram geheugen:2x1giga
            en ik heb al 2 monitors, Eizo Flexscan L568

            wat denk jij hier van?
            pcke lijkt me goed, alleen welk moederbord?

            Ik zou wel nog 2X512mb (of 2X1 gig als het budget het toelaat) bijsteken

            Sven

            Comment


            • Re: D2X

              Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
              Noname,
              ik heb de file opengekregen met nikon view, maar...veel te traag. Bij het inzoomen, moest ik toch telkens een tiental seconden wachten. Zou dit dus op te lossen zijn met wat extra ram geheugen? of is misschien het programma altijd zo traag, en zal het beter gaan met cs2?


              Extra ram geheugen zal wel beter werken, maar of het voldoende is? en met Cs2 heb ik geen ervaring,en Nikonview is niet echt langzaam
              D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
              www.langenacker.nl

              Comment


              • Re: D2X

                Noname,

                Als je een veilig systeem wil voor je foto's zou ik een moederbord met een Raid- controller nemen en drie identieke disks van 200 GB zodat je de disks in een Raid 5 configuratie kan opstellen.
                Dit heeft als voordelen
                - Leest en schrijft veel sneller omdat de 3 disks samenwerken
                - zeer veilig omdat de data verdeelt wordt over alle schijven. Gaat er een schijf stuk dan bevatten de twee andere voldoende informatie om het systeem terug op te bouwen.

                - nadeel
                - Je moet een disk meer kopen
                - het MB is iets duurder.
                Zorg ervoor dat de disks van het type Serial-ATA zijn omdat dit de recenste controller is voor HD's.

                De CPU en Ram zal wel voldoende zijn.
                Trouwens de 64bit tijdperk staat voor de deur. Dwz nieuwe processors, RAM en MB.
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

                Comment


                • Re: D2X

                  Oorspronkelijk geplaatst door JePe
                  Noname,

                  Als je een veilig systeem wil voor je foto's zou ik een moederbord met een Raid- controller nemen en drie identieke disks van 200 GB zodat je de disks in een Raid 5 configuratie kan opstellen.
                  Dit heeft als voordelen
                  - Leest en schrijft veel sneller omdat de 3 disks samenwerken
                  - zeer veilig omdat de data verdeelt wordt over alle schijven. Gaat er een schijf stuk dan bevatten de twee andere voldoende informatie om het systeem terug op te bouwen.

                  - nadeel
                  - Je moet een disk meer kopen
                  - het MB is iets duurder.
                  Zorg ervoor dat de disks van het type Serial-ATA zijn omdat dit de recenste controller is voor HD's.

                  De CPU en Ram zal wel voldoende zijn.
                  Trouwens de 64bit tijdperk staat voor de deur. Dwz nieuwe processors, RAM en MB.
                  Aan het boven genoemde hebben wij ook aangedacht maar wij weten nog niet of Nikon Capture en Photoshop CS ook gebruik maken van de 64 bit
                  D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                  www.langenacker.nl

                  Comment


                  • Re: D2X

                    Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                    pcke lijkt me goed, alleen welk moederbord?

                    Ik zou wel nog 2X512mb (of 2X1 gig als het budget het toelaat) bijsteken

                    Sven

                    even vergeten er bij te zetten hier komt hij dan het is de
                    Asus P5GDC de Luxe
                    D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                    www.langenacker.nl

                    Comment


                    • Re: D2X

                      Oorspronkelijk geplaatst door NoName
                      Aan het boven genoemde hebben wij ook aangedacht maar wij weten nog niet of Nikon Capture en Photoshop CS ook gebruik maken van de 64 bit
                      Van Photoshop mag je zeker zijn dat het er snel zal zijn. Nikon Capture zal ooit nog wel eens hetzelfde doen.
                      BD0497BE : Nikon body + glas
                      www.RudyVerrijt.info

                      Comment


                      • Re: D2X

                        Oorspronkelijk geplaatst door NoName
                        Aan het boven genoemde hebben wij ook aangedacht maar wij weten nog niet of Nikon Capture en Photoshop CS ook gebruik maken van de 64 bit
                        Nee.
                        Er zijn nog geen commerciële programma's die tenvolle aan de 64 bit architectuur aangepast zijn....
                        D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                        BD0323BE

                        Comment


                        • Re: D2X

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
                          Noname,
                          ik heb de file opengekregen met nikon view, maar...veel te traag. Bij het inzoomen, moest ik toch telkens een tiental seconden wachten. Zou dit dus op te lossen zijn met wat extra ram geheugen? of is misschien het programma altijd zo traag, en zal het beter gaan met cs2?
                          Probeer eens Rawshooter Essentials van Pixmantec. Deze raw converter kan je gratis downloaden en werkt zeer snel, op mijn AMD 64-3200 met 1GB intern geheugen is het geen enkel probleem om D2x raw bestanden te verwerken.
                          http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

                          Comment


                          • Re: D2X

                            Hallo toekomstige D2X eigenaars ,

                            Moesten er nog mensen zijn die een goed(koop) adres zoeken voor hun D2X te bestellen (maar misschien ook voor andere producten),
                            ga dan eens langs bij Foto-Video Dierckx te mortsel (Adres vind je in de goudengids)

                            mvg Sven Michiels

                            Comment


                            • Re: D2X

                              Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                              Hallo toekomstige D2X eigenaars ,

                              Moesten er nog mensen zijn die een goed(koop) adres zoeken voor hun D2X te bestellen (maar misschien ook voor andere producten),
                              ga dan eens langs bij Foto-Video Dierckx te mortsel (Adres vind je in de goudengids)

                              mvg Sven Michiels
                              Wat was nu uiteindelijk de aankoopprijs voor jou?

                              Comment


                              • Re: D2X

                                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be
                                Wat was nu uiteindelijk de aankoopprijs voor jou?
                                Is eerder in de topic al vernoemd

                                4372€

                                Sven

                                Comment

                                Working...
                                X