Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Digital Rebel XT (350d?) onthuld?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon Digital Rebel XT (350d?) onthuld?

Oorspronkelijk geplaatst door Hypo1337
    De 350D zal waarschijnlijk wel weer een plastic body hebben waardoor die vergelijking met de 10D niet doorgaat vind ik. Een 10D is nog altijd een stapje hoger dan de 3xxD reeks. Ik moet zeggen dat de sample images van de 350D mij zeer bevallen.
    Als je geen plastic body wil is voor u de keus inderdaad snel gemaakt

Ik heb er jaren eentje gehad (analoog) en mijn vader gebruikt die nu ook al jaren. Ik behandel mijn toestel(len) niet als porselein maar ga er natuurlijk ook geen nagels mee in een muur kloppen. Maw voor mij (en vermoedelijk voor 95% van de niet-profesionele gebruikers) zal een plastic body niert sneller uiteenvallen dan een magnesium. Het verschil in stevigheid is (persoonlijke mening) volgens mij niet meer dan een gevoel.

En gelukkig is dat niet het enige verschil, het zou maar erg zijn voor zo'n prijsverchil.
    Ik ga ze zeker en vast naast elkaar leggen om te vergelijken en voor mezelf uitmaken of ik ten eerste de extra feature op de D20 zal gebruiken! en ten tweede ALS ik ze gebruik of ze die meerkost waard is. En dat is allemaal weer heel persoonlijk.
    Want ik gebruik bv. veel MLU (mirror lock up) en JOEPIE dat staat nu ook op de 350D
    Ik wacht toch nog zeker tot eind dit jaar en wie wat wat is er dan weer allmeaal uitgekomen. Maar de evolutie zit goed, weeral goedkoper en meer features.
    Groetjes,
    Arvid

Reis- en fotowebsite

Comment

Komt de 3D er

We zullen het af moeten wachten Wat me wel opvalt is dat het "prijs gat" tussen de 1D en de 20D, 350D steeds groter wordt. Iedere camera in het goedkopere segment komt uit voor de prijs waar de vorige is blijven hangen.

Canon is blijkbaar ook bezig om hun sensor en processor technologie in een ongelooflijk tempo te veranderen. Ze kunnen blijkbaar in een onwaarschijnlijk tempo meer techniek voor minder geld aanbieden met iedere nieuwe generatie.

Er wordt al heel lang gesproken over een "tweener". Een soort Elan 7/EOS 30 camera in digitale vorm. Een vulling tussen de prof en de hobby camera's. Mocht deze er in de komende 2 jaar komen is er minstens 1 verkocht
      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

Comment

De test :
        #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
        Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Staat toevallig ook op zdnet hoor:

ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.

Ludovic
          EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
          BD0118BE

Comment

De gegevens zien er in elk geval niet slecht uit. Als ik niet pas een 20D gekocht had, dan zou ik ook wel twijfelen tussen de nieuwe 350D en de 20D.

Ook al heb ik nooit problemen gehad met de plastic-body van de 300D (daarmee heb ik bijna 10.000 foto's gemaakt), een 20D voelt al direkt vanaf dat je die vastneemt veel steviger aan.

Dat de 350D kompacter en lichter is, dat kan voor veel gebruikers een voordeel zijn, maar bij het gebruik van zwaardere lenzen raakt de boel dan toch wat uit evenwicht. En, om die kleiner te maken hebben ze er een veel kleinere akku ingezet. Een BP 511 heeft tegenwoordig 1500mAh, een NB-2L heeft maar 570mAh. De NB-2LH akku zal wel een iets hogere capaciteit hebben dan de vorige versie (zonder 'H'), maar heel veel meer zal dat ook niet zijn.

Maar voor die prijs zal het wel een superkoop zijn, voor iedereen die wil beginnen met een digitale reflex. En voor de meeste hobbyfotografen zitten er zeker voldoende mogelijkheden op.
            De voornaamste reden waarom ik naar een 20D overgestapt ben, was dat er zo goed als geen mogelijkheid was om zelf de AF mode te kiezen, en ik zie dat dit bij de nieuwe 350D wel zo is .

Dat ze tegelijk ook een nieuwe EFS-60mm Macrolens uitbrengen geeft wel aan dat ze voor de goedkopere toestellen op dezelfde weg blijven doorgaan.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Ik weet 1 ding, dit wordt de mijne.

Ik stel mij alleen vragen bij de prijs . Die is wel erg "laag". Bijna bereikbaar voor Piet en Poll die 10 fotos op een jaar trekken.....

Maar who cares, hoe lager hoe beter natuurlijk. Voor mij niet gelaten. Ik bestel heb op 2 Juli. Nu nog wachten op een 10- of 12 mm van Sigma/Canon/Tamron die betaalbaar is.

Yes yes yes

Comment

Voor wie nog meer zou willen lezen

ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.

Blijkbaar zal ook de Kitlens lichtjes aangepast zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                  Ik stel mij alleen vragen bij de prijs . Die is wel erg "laag". Bijna bereikbaar voor Piet en Poll die 10 fotos op een jaar trekken.....
                  Dat is een trend die ingezet lijkt met de 20D. De nieuwe camera start waar de voorganger eindigt Geweldig toch die vooruitgang
                  Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bert_300D
                    Voor wie nog meer zou willen lezen

Blijkbaar zal ook de Kitlens lichtjes aangepast zijn.
                    Voor zover Dpreview vermeldt (en die zijn meestal goed op de hoogte) betreft het louter cosmetische aanpassingen, niets aan het ontwerp...
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Ook nieuw bij Canon:

Als er iemand weet wat je hier mee kan aanvangen, laat maar horen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                        Ook nieuw bij Canon:

Als er iemand weet wat je hier mee kan aanvangen, laat maar horen.

Dat is de opvolger van de LC-4

Description
                        The Canon LC-4 is an extended-range Wireless Controller system designed for professional and advanced amateur users of EOS cameras with N3 remote control sockets.
                        Based on the LC-3 Wireless Controller, the LC-4 offers an enhanced connector on the Receiver unit, which has been changed from a threaded to a quick-lock type. The Remote Contoller provides remote shutter release capability with a maximum transmitter to receiver distance of 100 meter.
                        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Hoe zit het met dat grijs-zwart.

Ik lees op andere fora enkel zwart voor japan......

Comment

OK Otto, bedankt. That is very clear.

Nog 1 domme vraag: Werkt dat ding met radiogolven of met infrarood ?

Hierna zeg ik niets meer.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                              Hoe zit het met dat grijs-zwart.

Ik lees op andere fora enkel zwart voor japan......

Oorspronkelijk geplaatst door Zdnet
                              ... Wel kunt u nu kiezen tussen een zilveren en een zwarte uitvoering...
                              Ik denk dat ge gaat kunnen kiezen wat voor kleur, ik hoop natuurlijk dat zwart mogelijk is. Als het enkel grijs is, geen probleem. (voor mij toch)
                              You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                              www.koendd.be

FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                                The Remote Contoller provides remote shutter release capability with a maximum transmitter to receiver distance of 100 meter.
                                Bereik 100m. Vast radiografisch.
                                Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

Working...
                                X