Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Digital Rebel XT (350d?) onthuld?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon Digital Rebel XT (350d?) onthuld?

wow, klein stormlooptopic

Ik heb recentelijk ook een 20D met 17-85 IS USM lens gekocht, en ik moet zeggen dat ik na het zien van de 350D specs toch nog steeds blij ben met m'n aankoop

Vooral het feit dat de body in plastic is, stoort mij wat. Ben ik trouwens de enige die het wat "raar" vind dat ze de body nog lichter en 25% kleiner dan de 300D gemaakt hebben? Dit lijkt me niet echt comfortabel meer als je met grotere/zwaardere lenzen gaat werken. Zelfs de 20D voelt wat klein aan in mijn - toegegeven, ik ben een grote jongen - handen, een batterygrip is hier zeker geen overbodig iets.

Verder heel mooie prijs/kwaliteit verhouding

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen dd
      Ik denk dat ge gaat kunnen kiezen wat voor kleur, ik hoop natuurlijk dat zwart mogelijk is. Als het enkel grijs is, geen probleem. (voor mij toch)

De zwarte worden compleet met grip en lens verkocht en de eerste zending staat over ruim drie weken hier.

De zilverkleurige body's komen één weekje later.
      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

One of the criticisms of the EOS 300D is the lack of autofocusing and metering choice offered. Although One-shot, AI Servo and AI Focus AF are available, they are set automaticaly according to the shooting mode selected. The same is true of evaluative, partial and centreweighted average metering. The EOS 350D has responded by allowing you to choose the AF and metering modes in the creative zone settings.
        Dit is het enige wat ik miste in de 300D ... dus als die 350D echt werkelijkheid word en de reveiws zijn niet slechter dan de 300D ... dan ... ...
        --
        Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Ik ga hem ook bestellen, kan het gewoon niet laten
          Nu hoop ik niet dat de sets zonder kitlens niet later worden geleverd
          Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

Comment

Het ziet er naar uit dat de 350D ook nog een voordeel heeft tov de 300D of D70: hij kan zelf zwart-wit foto's maken (dan moet je niet wachten tot op je PC om de kleur eraf te halen, maar kan je ze onmiddellijk evalueren op je lcd-schem).
            Michelangelo
            Sony DSC-R1, Sony DSC-P72, Minolta 7XI/28-105mm/70-300mmAPO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michelangelo
              Het ziet er naar uit dat de 350D ook nog een voordeel heeft tov de 300D of D70: hij kan zelf zwart-wit foto's maken (dan moet je niet wachten tot op je PC om de kleur eraf te halen, maar kan je ze onmiddellijk evalueren op je lcd-schem).
              hmmm ... en dan toch nog in PS gaan bewerken omdat de 'tone' je niet echt aan staat. Nee, dit is volgens mij een "nonsense-feature" op een digitale camera.

Beetje verder aan't lezen en heb toch 2 bedenkingen tov de 300D
              1) body is kleiner -> hoe ligt dit in de hand
              2) geen BP511's meer vooral dit laatste zou wel eens een dumper kunnen zijn.

fotootje :

eigenlijk zijn de verschillen maar min of meer minimaal. Een ECHTE upgrade van 300D/10D/20D is toch nog altijd de 1dMKII.

edit : hmm .. ook de buffer van de 350D is verhoogd. Hier heb ik regelmatig wel problemen mee met mijn 300D (slechts 4 jpg's ).
              Last edited by Perrush; 17 februari 2005, 21:49.
              --
              Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

En nu een Hands-on Preview!

"I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

En 25 % kleiner dan de 300D is toch heel wat hoor. Zal inderdaad zoals reeds gezegd voor velen te klein, en dus niet stevig en onhandzaam uitvallen.

Geldt met al die verbeteringen die in deze nieuwe 350D zijn toegepast, voor wat betreft de fotoresultaten dan eigenlijk de regel " 't is de man / vrouw achter de camera die de foto's maakt..." nog wel ??? Of misschien niet meer ?

Ludovic
                  EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                  BD0118BE

Comment

laat de vergelijkende fotoos (met de D70) maar komen!
                    Nikon D70S - Sigma 18-200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door igor
                      En 25 % kleiner dan de 300D is toch heel wat hoor. Zal inderdaad zoals reeds gezegd voor velen te klein, en dus niet stevig en onhandzaam uitvallen.

Geldt met al die verbeteringen die in deze nieuwe 350D zijn toegepast, voor wat betreft de fotoresultaten dan eigenlijk de regel " 't is de man / vrouw achter de camera die de foto's maakt..." nog wel ??? Of misschien niet meer ?

Ludovic
                      Ze hebben er al wel direkt een batterijgrip voor gemaakt, om die wat groter te maken, en ook om de kleinere akku-capaciteit te vergroten.
                      De camera is wel kleiner geworden, maar de kant die je vastneemt, in ongeveer hetzelfde gebleven. En met je linkerhand heb je meestal de lens vast, dus zoveel verschil zal daar niet opzitten.

En samen met de EF-S lenzen zal het geheel toch wel goed hanteerbaar zijn .

Het resultaat dat uit de camera komt, dat hangt inderdaad voor het grootste deel van de fotograaf af, maar dat geldt voor de meeste camera's.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                        Ze hebben er al wel direkt een batterijgrip voor gemaakt, om die wat groter te maken, en ook om de kleinere akku-capaciteit te vergroten.
                        De camera is wel kleiner geworden, maar de kant die je vastneemt, in ongeveer hetzelfde gebleven. En met je linkerhand heb je meestal de lens vast, dus zoveel verschil zal daar niet opzitten.

En samen met de EF-S lenzen zal het geheel toch wel goed hanteerbaar zijn .

Het resultaat dat uit de camera komt, dat hangt inderdaad voor het grootste deel van de fotograaf af, maar dat geldt voor de meeste camera's.
                        Ik heb zo eens de maten aan het vergelijken geweest met de Pentax*ist Ds (die als de kleinste Dslr bekend staat). Wel, de 350 is maar een paar mm groter meer, maar in gewicht gaat hij er ver onder en daar maak ik mij toch wel wat zorgen over . Ik vond de Pentax al zo'n lichtgewicht.
                        Voordeel bij de 350D is dat je er inderdaad een batterijgrip kan aan hangen en bij de Pentax niet .

E.
                        Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                        http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Ik begrijp de kritieken niet zo goed.

1) Batterij minder levensduur? Eerst en vooral staat het duidelijk in de specificaties dat de image processor minder power consumeert. Verder zie ik voor de meeste mensen toch echt geen probleem. Wie van jullie is het al tegengekomen dat je 's morgens, met een volgeladen batterij (is toch een kleintje of dat ding effe in de stopcontact te steken dacht ik) vertrekt en in 1 dag je batterij leegschiet? Sportfotografen misschien, ja... Voor de rest? Wie? Ikzelf ben een amateur, en heb dus geregeld enkele shots nodig voordat ik het krijg hoe ik het wil, en ik presteer het niet om mijn batterij leeg te schieten, aan geen kanten. Ik heb 2 batterijen en gebruik de ene niet.

2) Lichter. Wel, heel dat "slechte balans"-gedoe lijkt me onzin voor de meeste toepassingen. Ik heb een 100-400 IS op mijn 300D zitten, en ik zie het balansprobleem alleszins niet in. Uiteraard ligt het meeste gewicht op de hand die de lens vasthoudt, maar ik zie hoegenaamd niet in waarom dit een probleem zou moeten zijn.

Ik vind de specificaties van de 350 ongelooflijk. Hadden die verdomde dieven in Indonesia nu geen paar maanden kunnen wachten om mijn camera te stelen, zodat ik binnen een paar maanden een nieuwe had nodig gehad... Nah ja, ik zal het met mijn 300D moeten doen, maar als ik ergens een onverwachte cheque in, dan zit het er toch dik in dat ik overschakel... zo'n machien voor die prijs!

Greets, MVanker

Comment

Batterij levensduur:
                            Zal wel meevallen. Inderdaad, als je een hele dag sport of b.v. een vliegshow schiet met een IS lens zou je wel eens een probleem kunnen krijgen. Maar hoe vaak doe je dat als amateur

Lichtgewicht:
                            Heeft wat mij betreft zowel een voor als een nadeel. Het voordeel is duidelijk, makkelijk me te nemen. Ook het formaat helpt daar bij.

Het nadeel vind ik dat een zwaardere body toch wat stabieler is. Althans zo voel ik dat. Destijds heb ik gekozen voor een 10D i.p.v. een 300D mede omdat de body zwaarder was. Er waren uiteraard nog wat meer punten Minder last van bewegingsonscherpte voor mijn gevoel. Het gewicht neem ik dan maar op de koop toe.
                            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                            lidnummer: BD0371NL

Comment

Het voordeel van de lage prijs is wel dat je makkelijk een grip kan bijkopen, weer stabieler Ik heb geen enkel probleem met de batterij, we zien wel.
                              Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

Comment

Ik ben ook in de wolken van de 350D maar kan er iemand eens duidelijk HET GROTE verschil uitleggen ts de 10D en de 350D, buiten het leeftijdsverschil en de 2Mega pixel meer van de 350D dat je toch niet ziet op de foto.... ?
                                Canon 30D - Tammy 28-75 2.8

Comment

Working...
                                X