is die Rebel (stoere naam trouwens ) nou beter dan de 20D of niet. Ben newbie
Het autofocus systeem lijkt nog altijd hetzelfde te zijn als van de 10D en de 300D.
Dit is op het eerste zicht het grootste verschil met de 20D.
Als alternatief voor een 20D zou dit wel eens de beperking kunnen zijn.
Voor wie Canon lenzen heeft is deze 350D in elk geval een goed alternatief voor de Nikon D70, wat van de 300D moeilijk kon gezegd worden.
Vergelijk gewoon even de specificaties van deze 350D met de specificaties van een 10D.
hoh, waarom moet die nu weer uitkomen???
kwas er net uit om mij een D70 aan te schaffen, hmm, ben terug aan het twijfelen.
Kzal toch nog een heel eind wachten voor ik er één koop.
Wachten op reviews ed.
Is hij nu al ergens te koop?
groeten koen
You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon www.koendd.be FZ50
gij ebt niet echt de keuze te maken é, ge hebt al canon lenzen,
aangezien hij maar in April uitkomt (ofzo) kan ik nog veel sparen en rondneuzen.
maar die acht MP is toch wel aantrekkelijk als jet mij vraagt.
dan is er nog die prijs, 900EUR is wel heel weinig voor zo'n camera.
Kzal nog even vergelijken met de specs van de D70
we zullen zien
You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon www.koendd.be FZ50
met prijzen (OFFICIEEL wel te verstaan, ik denk in Duitsland gewoon te vertalen naar euros )
1250 £ voor EOS20D
750 £ voor EOS350D
de 300D zakt nog in prijs!!
en wat uitleg.
Ziet er wreed interessant uit
is dit nu dezelfde processor /CMOS sensor dan de 20D? met dezelfde goede ruisonderdrukking,....
Verschillen onder andere:
ISO maar tot 1600 ipv 3600 op 20D, geen wieltje achteraan zoals de 20D
en geen magnesium body maar dat beschouw ik persoonlijk totaal niet als nadeel, eerder als voordeel, lichter .
Batterij is ook vernieuwd , spijtig , heb er net 2 voor mijn Pro1, die kan ik dus niet uitwisselen.
De 350D zal waarschijnlijk wel weer een plastic body hebben waardoor die vergelijking met de 10D niet doorgaat vind ik. Een 10D is nog altijd een stapje hoger dan de 3xxD reeks. Ik moet zeggen dat de sample images van de 350D mij zeer bevallen.
== Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==
is dit nu dezelfde processor /CMOS sensor dan de 20D? met dezelfde goede ruisonderdrukking,....
Nope, andere sensor. Jawel, de vierde in een jaar tijd... en weer een nieuwe processor erachter ook.
Die batterij is wel een beetje zwaktebod; die dingen die er in gespecificeerd zijn bevatten aanzienlijk minder peut dan de BP511 series (ik meen zo uit 't hoofd 700 mAh ipv de 1100 nogwat, maar pin me daar niet op vast).
Andere interessante dingen aan die 350D c.q. Rebel XT: USB 2.0, kleinere body, lichter, maar ook weer een eigen grip (Canon's schoorsteen moet ook roken immers ). En in 1 moeite door introduceert Canon ook meteen de nieuwe EF-S 60mm f/2.8 Macro USM en EF-S 18-55 3/5-5.6 MkII objectiefjes. Leuk hoor, die PMA
Van 't Nikon front overigens veel nieuwe compacts en de fraaie D2Hs. En.. niet te vergeten: Rollei doet ook weer een duit in het zakje met o.a. de Rolleiflex 6008 AF (ach... je mag toch dromen, niewaar? ).
Comment