Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke systeemcamera...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: welke systeemcamera...

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
    Nee hoor, grapje... zelfrelativering. Men vindt mijn uitspraken soms bij het haar getrokken, en dan probeer ik toelichting te geven om mensen de kans te geven mijn ongelijk aan te tonen. ....
    haha .. ja ik heb daar ook regelmatig last van .. meestal wordt dat dan ook "slecht" begrepen ..

(maar de focus tracking van dat kleine Sony bakske is werkelijk verbluffend ... iemand vroeg zich hier eens af waartoe die 179 focuspunten wel dienden, welnu, dat mag nu wel duidelijk zijn )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
      Waarom heb ik dat gelukkig eens nooit
      Proficiat met je aankoop en welkom in de Olympus-club

Meestal heb ik ook dat geluk niet hoor
      Ik zit al een tijdje in de Olympus club. Vanaf de OMD EM5
      De EM1 is geweldig gewoon.
      Ik had gisteren mijn gepersonaliseerde camera instellingen gedaan en daarna de grote nieuwe 4.0 firmware.
      Al mijn instellingen om zeep ... Vergeten op te slagen naar Myset.

Had gehoopt dat het verplaatsen van het focuspunt met je duim op het LCD terwijl je door de zoeker kijkt er ging tussen staan... niet dus

Voor de rest... terecht het topmodel van Olympus.
      Vooral stevigheid, customisatie, directe bediening en weerbestendigheid steekt boven de rest van het gamma.
      De vertical grip sluit ook mooi aan.. zowel esthetisch als praktisch.

Zeer tevreden van mijn aankoop ... kon echt niet weerstaan aan die prijs.
      Last edited by Funcky; 14 december 2015, 22:41.
      Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

De kogel is door de kerk, na nog behoorlijk wat te twijfelen tussen de fuji (xt10 en uiteindelijk nog ook over de x100t) en de sony is het de sony a6000 geworden die ik vandaag 2dehands kunnen bestellen heb bij een fotozaak dan nog (heb ik nog leuk een jaartje garantie)
        Nu nog op zoek naar een sigma 19mm f2.8 en dan zijn we gestart!
        De kitzoomlens ga ik er niet bijnemen, die beperking van niet te kunnen zoomen zal mijn fotografie alleen maar ten goede komen

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

Comment

Veel plezier ermee!

Jaja

Verstuurd vanaf mijn LG-V500 met Tapatalk
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
            [...] is het de sony a6000 geworden die ik vandaag 2dehands kunnen bestellen heb bij een fotozaak dan nog (heb ik nog leuk een jaartje garantie)
            Joepie
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

De kogel is door de kerk, na nog behoorlijk wat te twijfelen tussen de fuji (xt10 en uiteindelijk nog ook over de x100t) en de sony is het de sony a6000 geworden die ik vandaag 2dehands kunnen bestellen heb bij een fotozaak dan nog (heb ik nog leuk een jaartje garantie)
              De kitzoomlens ga ik er niet bijnemen, die beperking van niet te kunnen zoomen zal mijn fotografie alleen maar ten goede komen

Veel plezier Bulke met je nieuwe aanwinst
              Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Bedankt gasten, we gaan ons bevindingen ier nog wel neerpennen eenmaal ik wat gewend ben aan het systeem!
                Iedereen alvast bedankt voor de vele hulp!

portfolio en workshops:

Comment

ben na 2 weken voltijds prutsen en uitproberen, 2x een halve dag eropuit met de a6000 er uit:
                  deze gaat gewoon weer de deur uit....
                  dit is uiteindelijk niet wat ik zocht, er zijn net iets teveel nadelen die de voordelen teniet doen....
                  de trage verstelling van het af punt, de veel te luide sluiter! (enorm, en ik dacht echt dat dit toestel een stille modus had, elektronisch sluitergordijn ofzo)
                  en de compleet ongebruiksvriendelijke menu's (snap niet dat een beginner dit toestel echt ten volle zou kunnen leren kennen)
                  het was licht, lag fantastisch in de hand en de tilt screen was weleens leuk, ook de elektronische viewfinder lag me wel
                  maar dit wordt hem niet, voor mij werkt een d3200 vlotter, makkelijker, vlugger en stiller...
                  ook de lens was net mijn ding niet,
                  bij deze grootte van lens had ik graag f2 gehad (f2.8 op zo'n hoek is iets teveel scherptediepte voor mij)
                  kon indien gewenst mijn onderwerpen niet genoeg isoleren
                  de algehele beeldkwaliteit was ik wel zeer van te spreken! top

de meesten zullen mij nu wel gek verklaren, maar uiteindelijk was het leerzaam voor mij,
                  ik weet nu beter wat ik wil en verwacht van een toestel dat niet mijn d800e is
                  eerlijk, ik ga eens de x100t uitproberen later, nu eerst de rest eens laten bezinken en verder fotograferen met mijn nikon
                  portfolio en workshops:

Comment

..

de meesten zullen mij nu wel gek verklaren, maar uiteindelijk was het leerzaam voor mij,
                    ..
                    't zal wel aan mij liggen hoor, maar mensen met zulke snelle leercurven ? ... niet mijn ding, te veel "ingeving van het ogenblik" ... ik moet trouwens wel heel erg slecht horen want meestal hoor ik die shutter nauwelijks maar bon ... als men de poen heeft om sneller van cam dan van sokken te wisselen, waarom niet "ieder het zijne" zei iemand ooit (alhoewel dat enigszins beladen is ... grijns)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      't zal wel aan mij liggen hoor, maar mensen met zulke snelle leercurven ? ... niet mijn ding, te veel "ingeving van het ogenblik" ... ik moet trouwens wel heel erg slecht horen want meestal hoor ik die shutter nauwelijks maar bon ... als men de poen heeft om sneller van cam dan van sokken te wisselen, waarom niet "ieder het zijne" zei iemand ooit (alhoewel dat enigszins beladen is ... grijns)
                      beter dan een jaar te volharden in iets dat mij steeds minder bekoord, daardoor stof te laten vergaren in de kast en dan met veel verlies te verkopen hé
                      maar ik begrijp best je reactie hoor
                      portfolio en workshops:

Comment

bulke41,

Wel een héél snelle conclusie
                        Nu ja, als de camera jou niet "dat" gevoel geeft, tja ...

Ik wissel af tussen de Nikon D7200, de Nikon D5200 en nu de Sony A6000.
                        Het duurt effectief wel even eer je een camera "helemaal" kent en er alles uithaalt wat erin zit.
                        Mijn ervaring na al die Canons, Panasonic, Olympussen, Fuji's, Sony's en noem maar op is dat de camera slechts "de tool" is, de foto's moet je zelf maken ...
                        Succes in je verdere zoektocht.

Jaja

ben na 2 weken voltijds prutsen en uitproberen, 2x een halve dag eropuit met de a6000 er uit:
                        deze gaat gewoon weer de deur uit....
                        dit is uiteindelijk niet wat ik zocht, er zijn net iets teveel nadelen die de voordelen teniet doen....
                        de trage verstelling van het af punt, de veel te luide sluiter! (enorm, en ik dacht echt dat dit toestel een stille modus had, elektronisch sluitergordijn ofzo)
                        en de compleet ongebruiksvriendelijke menu's (snap niet dat een beginner dit toestel echt ten volle zou kunnen leren kennen)
                        het was licht, lag fantastisch in de hand en de tilt screen was weleens leuk, ook de elektronische viewfinder lag me wel
                        maar dit wordt hem niet, voor mij werkt een d3200 vlotter, makkelijker, vlugger en stiller...
                        ook de lens was net mijn ding niet,
                        bij deze grootte van lens had ik graag f2 gehad (f2.8 op zo'n hoek is iets teveel scherptediepte voor mij)
                        kon indien gewenst mijn onderwerpen niet genoeg isoleren
                        de algehele beeldkwaliteit was ik wel zeer van te spreken! top

ik weet nu beter wat ik wil en verwacht van een toestel dat niet mijn d800e is
                        eerlijk, ik ga eens de x100t uitproberen later, nu eerst de rest eens laten bezinken en verder fotograferen met mijn nikon
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Ik breek zeker ook niet die camera af, verre van! De beeldkwaliteit en hoge iso zijn echt goed
                          Ik heb uiteindelijk een 800 foto's ermee gemaakt, en de nadelen zijn me te groot... had dit zelf ook niet gedacht trouwens

portfolio en workshops:

Comment

Mocht je voor een fuji gaan, dan zou ik me eerst maar eens goed inlezen over het x-trans verhaal in combinatie met Lightroom of Photoshop.

Voor mij de grootste reden (naast het trage autofocus) om mijn fuji te verkopen
                            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Bulke hoeft zich niet te verantwoorden waarom hij zijn a6000 de deur uit wil.
                              Ik denk wel dat Bulke wijs genoeg is om zelf te beslissen wat al dan niet/wel bij hem past.
                              Op zich was zijn keuze naar de a6000 zo al moeilijk genoeg en is hij niet over één nacht ijs gegaan.. en ik denk dat sommigen dat een beetje te simplistisch voorstellen door te zeggen "snelle beslisser"

Iemand met zoveel ervaring wijs ik toch niet graag de vinger.. maar steek er liever iets van op.

Ik vind eerder dat hij de "moed" opbrengt om zijn visie te brengen over de a6000 op een forum waar toch dikwijls andermans mening afgebroken wordt...

Het Sony verhaal geldt niet voor iedereen...
                              Een camera is meer dan een goede sensor allleen.

En zoals jaja zegt ... een camera is een tool... De foto's moet je zelf maken...
                              Maar dan liefst met de camera die je het meeste ligt.

Een camera die je ligt, daar fotografeer je liever mee...zo is dat nu eenmaal...
                              en... een ander kan nooit oordelen welke camera voor jou het meeste geschikt is omdat we individueel allemaal verschillen.

Comment

Volkomen eens met Funcky!!
                                Tof dat bulke41 nog een update geeft...

Ik had hetzelfde gevoel met mijn Fuji's... Terwijl de IQ heel goed was lagen die camera's mij niet...

Eerlijk gezegd vind ik de kitlens van A6000 ook niet leuk werken... (powerzoom) maar is de combi wel heel compact, licht en goedkoop voor de IQ die je krijgt...Vind de A7RII ook veel beter in de hand liggen door de goeie grip...

Comment

Working...
                                X