Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke systeemcamera...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: welke systeemcamera...

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
    Ik denk dat je niet begrijpt waarom ik dit zeg. Die x100T is iets apart zie reply van bulcke zelf hierover. Ofwel ligt je dat of niet. Dat zal hij wel zelf ontdekken in de toekomst. Als hem dat ligt dan ga je zien dat zoals al zovele voor hem veel interesse krijgen in de andere fuji toestellen. En als die x-t2 uitkomt en die zal lijken op x-pro 2 die vandaag gelanceerd is. Dan schat ik de kans groot dat deze wel eens zijn d800 zou kunnen vervangen.
    Ah ok. Ik dacht dat hij snel zou kunnen 'overschakelen' naar een ander Fuji-model
    Maar met de X-T01 (X-T02) zit je wel al in een serieuze prijsklasse...
    Ik heb ook interesse, maar de prijs schrikt me enorm af...

Je hebt trouwens ook de X-E2 (of de nieuwe X-E2S ). Ik dacht dat deze bijna dezelfde specs heeft als de X-100T, maar dan met verwisselbare lenzen...
    http://www.imaging-resource.com/came...ujifilm/x100t/

Die geïntegreerde ND-filter op de X-100T lijkt me megacool (als LE-fanaat zeggende...)
    Last edited by timdelma; 15 januari 2016, 10:50.
    Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
    Mijn fotoalbums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
      Maar met de X-T01 (X-T02) zit je wel al in een serieuze prijsklasse...
      Ik heb ook interesse, maar de prijs schrikt me enorm af...
      Als de X-T2 op de markt komt, mag je mijn X-T1 overkopen
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

De geïntegreerde grijsfilter een hit voor een LE-fanaat? Camera kan maar dalen tot iso 200 buiten vele high end camera's tot iso 50... das ook al 2 stops verschil uitt, is eerder leuk om in volle zon portretjes te trekken denk ik...
        Xt2 de d800 vervangen???
        Dàt durf ik niet zeggen hoor, ben er ferm tevreden van!

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        Last edited by bulke41; 15 januari 2016, 17:50.
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
          het vaste brandpunt heeft als voordeel dat je meer gaat nadenken over de compo ... just my 2cts.
          Daar ben ik het volmondig mee eens.
          Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
            Xt2 de d800 vervangen???
            Was als grapje bedoeld he maar wie weet.........je zou niet de eerste zijn.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              Was als grapje bedoeld he maar wie weet.........je zou niet de eerste zijn.....
              Das ook waar, en zeg nooit nooit,
              maar kan het me nu toch niet direct voorstellen!

portfolio en workshops:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                Veel plezier ermee... Er is weinig alternatief dat zo compact is met die beeldkwaliteit denk ik.... (toch voor die prijsklasse)
                De X100 heeft natuurlijk alles mee... Evf, bouw, 2.0 lens, beeldkwaliteit...

Maar de Ricoh GR II steelt de eer van de compactste met APS sensor.
                Ik heb hem ooit in mijn handen gehad... en dit is echt een stevig ding die heel goed in de hand ligt. Veel beter dan een coolpix A ...terwijl die laatste dikker is.
                Met afmetingen die in de buurt zitten van een Sony RX100 mag je dit toestel best super compact noemen.
                Geen evf, geen 2.0... maar ik denk wel dat dit kwa beeldkwaliteit in de buurt komt ( of misschien even goed is)

Ricoh GR.... een vergeten toestel... en das best jammer want de prijs is ook mooi.

Compare unlimited number of cameras with lenses, see how compact or bulky a camera is and sort by height, width, depth and weight.
                Last edited by Funcky; 15 januari 2016, 23:30. Reden: 2.8 = 2.0
                Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Fuji heeft zopas de X70 gelanceerd die meer in de buurt komt van de Ricoh GR, en als je wilt gaan vergelijken met de RX100 qua compactheid.
                  De X100-reeks heeft een EVF/OVF die hem wat hoger maakt, wat bij de X70 niet het geval is.
                  Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

Comment

Het grootste nadeel bij de ricoh gr is geen viewfinder uiteraard, maar ook 18mm bij f2.8 (=geen onderwerp isoleren)
                    De man die mij de x100t verkocht had de eerste versie van de ricoh liggen, zag er supercompact uit!

portfolio en workshops:

Comment

mijn relaas na een testperiode die beetje gelijk was aan die van de a6000

heb er een 1000 tal foto's mee genomen en de + en - punten zal ik eerst even opsommen:

+ geruisloos foto's nemen, letterlijk te nemen, zaaalig
                      + menu's, gewoon logica, vlot te wennen (dit kan zeer persoonlijk zijn natuurlijk)
                      + compact, past in de ruime jaszak en daardoor heb ik hem ALTIJD bij me (grootste reden van aankoop uiteindelijk)
                      + de lens, wat een kwaliteit voor zo'n klein lensje, op f2 perfect bruikbaar, voor zover getest tot in de hoeken
                      + styling (was totaal gen punt voor mij maar wel mooi meegenomen)
                      + wifi met echt bruikbare toepassingen en vlotter werkend dan je zou verwachten!

en dan

- geen tilt screen (écht jammer)
                      - geen tracking af (zoals 3d tracking af bij nikon)
                      - geen toutch screen (althans niet op de body)
                      - autofocus bij weinig licht is niet goed genoeg vind ik (zonder af-hulplicht)
                      - een iets duidelijkere grip had ideaal geweest

deze camera verbaasd eigenlijk wel hoor, de snelheid van af bij voldoende licht is zeer ok, het in stilte foto's nemen is een erg leuke feature, en de lens heeft een prachtkwaliteit met een zéér mooie bokeh, echt zalig (dankzij het 9-bladig diafragma), waarmee je echt voldoende je onderwerp kan isoleren
                      batterijverbruik is niet zo denderend, maar heb 3 batterijen en dat is meer dan voldoende en weegt bijna niks, is dan ook eigen aan een systeemcamera
                      deze camera past in mijn jaszak dus ik fotografeer meer (erg belangrijk)
                      switchen tussen de d800e naar de fuji stoort niet, ik geraak er niet door in de war
                      geen tracking af is het grootste minpunt!samen met het ontbrekende tiltscreen, maar VOOR MIJ wegen de nadelen alvast niet op tegen al de voordelen
                      leuke feature is de wifi, werkt erg vlot en met 2 aps, een voor foto's te downloaden en 1 voor de camera op afstand te bedienen (mét diafragma én af-toutchscreen anpassingsmogelijkheid!), dit wordt écht gebruikt voor de straatfotografie, beeld je eens in hoe DICHT je kan gaan als je camera rond je nek hangt en je foto's kan nemen terwijl je naar beneden kijkt op je smartphone! (denk aan vivian mayer met de rolleiflex)

deze camera gaat niet weg, ben er tevreden van en hij doet wat hij moet doen
                      puur op beeldkwaliteit van de sensor is de a6000 beter, zonder twijfel, de hoge iso en de speciale fuji omgang hiermee is wennen en bevalt me tot iso 5000, 6400 veegt hij plots teveel detail weg voor mij (wel bruikbaar hoor, maar de a6000 is hier beter)

maar de flauwe menustructuur en luide sluiter, alsook het niet ideale lensaanbod van sony,
                      zo'n frustraties blijven uit bij de fuji dus dat zorgt ervoor dat dit een blijver zal zijn bij mij

bedankt voor mee te denken en....
                      proost!

[IMG][/IMG]
                      een classic chrome f2 fotoke ter afsluiting
                      portfolio en workshops:

Comment

Ik heb dit aandachtig gevolgd Bulke.
                        Goed dat je er uit geraakt bent
                        Er is wel iets dat ik niet begrijp in je laatste Post.... of verkeerd interpreteer misschien en dat is... dat je zegt dat lens keuze een zwak punt is bij de Sony terwijl je nu toch een vast gemonteerd objectief hebt op je Fuji die je niet kan wisselen.
                        Ik veronderstel dat je bedoeld dat je geen compacte 35 mm (FF eq) (Pan-cake) vindt op de Sony ? of ben ik niet mee ?

Comment

een classic chrome f2 fotoke ter afsluiting
                          Toestel trekt toch hele lelijke foto's hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                            Ik heb dit aandachtig gevolgd Bulke.
                            Goed dat je er uit geraakt bent
                            Er is wel iets dat ik niet begrijp in je laatste Post.... of verkeerd interpreteer misschien en dat is... dat je zegt dat lens keuze een zwak punt is bij de Sony terwijl je nu toch een vast gemonteerd objectief hebt op je Fuji die je niet kan wisselen.
                            Ik veronderstel dat je bedoeld dat je geen compacte 35 mm (FF eq) (Pan-cake) vindt op de Sony ? of ben ik niet mee ?
                            ik bedoel idd de keuze voor een objectief een ideale beeldhoek, maar ook lichtsterk (isoleren onderwerp) én hierin compact zijn
                            de sony zeis 24mm 1.8 bvb heeft en lengte van 6,5 cm, gecombineerd aan een prijs waarvan je dan ook weer stijl achterover valt, toch voor een prime ontwikkeld voor apsc...
                            dan kon ik net zogoed een 24mm 1.8 kopen op mijn nikon, heeft niet veel verschil meer dan...
                            pas op, die sigma die ik erop staan had was kwalitatief (contrast, af, bouw) maar bij 19mm f2.8 isoleer je bijna niets en verlies je veel licht, en dan heb je eigenlijk geen compacte lens nog...
                            portfolio en workshops:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                              Toestel trekt toch hele lelijke foto's hoor
                              ligt zeker aan t'model
                              portfolio en workshops:

Comment

ik bedoel idd de keuze voor een objectief een ideale beeldhoek, maar ook lichtsterk (isoleren onderwerp) én hierin compact zijn
                                de sony zeis 24mm 1.8 bvb heeft en lengte van 6,5 cm, gecombineerd aan een prijs waarvan je dan ook weer stijl achterover valt, toch voor een prime ontwikkeld voor apsc...
                                dan kon ik net zogoed een 24mm 1.8 kopen op mijn nikon, heeft niet veel verschil meer dan...
                                pas op, die sigma die ik erop staan had was kwalitatief (contrast, af, bouw) maar bij 19mm f2.8 isoleer je bijna niets en verlies je veel licht, en dan heb je eigenlijk geen compacte lens nog...
                                Ik snap hem

Comment

Working...
                                X