na lange tijd alle draadjes te lezen over vanalle soorten systeemcamera's, heb ik toch nog flink wat vragen....
mijn relaas:
voor naast mijn d800e (die mijn nr 1 camera blijft sowieso) zou ik graag in de nabije toekomst een systeemcamera aanschaffen,
die zou moeten dienen voor de keren dat de d800e te groot is (deze past nét niet in een jas-zak )
als ik ga fotograferen op uitstap en zo (doe ik vaak) blijft de d800e meegaan, zoek iets voor de momenten dat ik er geen meeheb (heb nog een d3200 werkloos liggen, tenzij een huwelijk ofzo, maar dat is zeldzaam)
dus eentje liefst voor in de grote jaszak (of die dat benaderd)
deze zal ook voor straatfotografie en in het gezin gebruikt gaan worden....
het MFT systeem lijkt logisch want klein en een totaal andere scherptediepte
maar.... sommige apsc-sensor toestellen zijn even klein...
interesses: Panasonic gx7
gewicht speelt geen rol
of een apsc systeem voor toch iets lichtsterkere sensor (ruis) maar waarschijnlijk dan grotere lenzen
interesses: Fuji xt10, sony a6000, iets van samsung????
ik werk bijna enkel raw dus j-peg voordelen doen er niet toe
wat moet erop zitten van features: tilt screen(must!), viewfinder, raw beelden, zo snel mogelijke af (daar heb ik geen idee van hoe vlug ze al zijn die toestellen)
zou gebruikt worden met een hopelijk GOEIE kitlens, en een brede primelens à la 20mm op apsc (of twee primes zou ook mogen)
ben benieuwd naar jullie bevindingen
mijn relaas:
voor naast mijn d800e (die mijn nr 1 camera blijft sowieso) zou ik graag in de nabije toekomst een systeemcamera aanschaffen,
die zou moeten dienen voor de keren dat de d800e te groot is (deze past nét niet in een jas-zak )
als ik ga fotograferen op uitstap en zo (doe ik vaak) blijft de d800e meegaan, zoek iets voor de momenten dat ik er geen meeheb (heb nog een d3200 werkloos liggen, tenzij een huwelijk ofzo, maar dat is zeldzaam)
dus eentje liefst voor in de grote jaszak (of die dat benaderd)
deze zal ook voor straatfotografie en in het gezin gebruikt gaan worden....
het MFT systeem lijkt logisch want klein en een totaal andere scherptediepte
maar.... sommige apsc-sensor toestellen zijn even klein...
interesses: Panasonic gx7
gewicht speelt geen rol
of een apsc systeem voor toch iets lichtsterkere sensor (ruis) maar waarschijnlijk dan grotere lenzen
interesses: Fuji xt10, sony a6000, iets van samsung????
ik werk bijna enkel raw dus j-peg voordelen doen er niet toe
wat moet erop zitten van features: tilt screen(must!), viewfinder, raw beelden, zo snel mogelijke af (daar heb ik geen idee van hoe vlug ze al zijn die toestellen)
zou gebruikt worden met een hopelijk GOEIE kitlens, en een brede primelens à la 20mm op apsc (of twee primes zou ook mogen)
ben benieuwd naar jullie bevindingen
Comment