Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke systeemcamera...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: welke systeemcamera...

Weet er iemand of fuji in België kits verkoopt met de x-t1 graphite edities en lenzen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
      Toch vreemd dat ik daar in de praktijk geen nadelen van ondervind, terwijl jij maar met DxO cijfers blijft goochelen.
      Ik zeg niet dat er een probleem is. Jij blijft constant doorgaan over het feit dat Fuji kunstmatig zijn hoge ISO resultaten opkrikt.
      Waarom zou je daar rekening mee moeten houden? Laat je toestel correct belichten in plaats van je foto's een stop op te trekken. Onderbelichting is je grootste vijand bij hoge ISO.
      Nee ik goochel niet met DXO cijfers zeg enkel dat DXO, mijn en jou bevindingen bevestigen je bekijkt de zaken veel te defensief, ter verduidelijking:
      jouw bevinding: fuji -1 stop toz van nikon d7100
      mijn bevinding: fuji -1,27 stop toz van a6000
      DXO bevinding: Nikon -1/4 a 1/3 stop toz van a6000 dus dit verklaart toch heel duidelijk waarom jij 1 stop verschil ziet toz vd de nikon en ik 1,27 toz vd sony

Schrijf enkel dat als je toestellen gaat vergelijken je er rekening moet mee houden dat fuji de ISO waardes anders interpreteert dan andere toestellen , en dat je grosso modo op een verschil van 1 stop mag rekenen. Hetgeen jij en ook andere bevestigen.
      Als jij met fuji een 6400ISO opname maakt kun je met dezelfde instellingen bij zelfde licht met ander toestel die opname maken op 3200ISO . Als je nu met ander toestel een 6400 ISO opname maakt en je wil dat praktisch gaan vergelijken moet je het fuji beeld 1 stop optrekken. Of als je bij zelfde licht op beide toestellen zelfde instellingen gebruikt, wat relevanter is om een vergelijking te maken, is het fuji beeld 1 stop onderbelicht en zul je 1 stop moeten optrekken in de RAW-converter om te kunnen vergelijken. Is toch niet zo moeilijk. Ik heb een link naar de voorbeelden gepost je moet ze enkel maar opladen en vergelijken, je moet alleen maar slikken.
      Het zou verdomme erg zijn als ze hun lichtmeter niet zouden afstemmen op hun omgang met de ISO-waardes.

Inderdaad. De Fuji sensoren zijn zo verouderd dat ze langs geen kanten meer meekunnen met de concurrentie. Wat een lulkoek zeg!
      Ik fotografeer altijd in raw. Ik heb genoeg vergelijkingsmateriaal. Als je dacht dat het enkel de jpegs zijn die bij Fuji zo goed zijn, dan wordt het hoog tijd dat je eens een X-trans toestel van dichtbij leeft kennen.
      Daar staan toch voldoende RAW-files op het web, zeg niet dat die fuji RAW's slecht zijn integendeel, maar daar is beter tot veel beter, sensors evolueren zo snel, je oogkleppen nu en dan eens afzetten dan weet je wat er aan de gang is. De fuji sensor zal nu naar de vier jaar gaan (sony 16mp sensor) ondertussen is er al een 2 jaar een nieuwe 24mp sensor op de markt en heeft Samsung zijn 28 mp BSI CMOS sensor, momenteel het neusje van de zalm, op de markt gebracht (1 jaar)

Je mag als je wil de uitdaging eens aangaan en het 3200ISO fuji RAW bestand dat ik gelinkt heb in vorige posts trachten van optimaal te converteren, zal ik het zelfde doen met het a6000 bestand dan kunnen we vergelijken. Ik wil het ook voor alle 2 doen hoor maar dan ga je me verwijten dat ik foeter.

Iemand iets proberen wijs te maken, is altijd verkeerd. Hou er dus gewoon mee op.
      Het is al lang duidelijk dat je je graag verdiept in de technische aspecten van digitale fotografie. Ik kan alleen maar bevestigen dat je er heel veel over weet en opzoekt. Maar breng asjeblief je verhaal niet alsof het neutraal is, want dat is het niet.
      Mijn verhaal is heel neutraal, schrijf enkel mijn bevindingen kan zijn dat dit niet in jullie kraam past dat is een andere zaak.

Jouw stelling is dat alle 20MP+ APS-C sensoren betere resultaten leveren dan de Fuji X-trans 16MP. Ik spreek dat resoluut tegen op basis van mijn eigen ervaringen met de X-T1 en D7100.
      Weet niet wat jou criteria zijn, maar ik zie toch wel een vrij groot verschil tussen d7100 en de fuji. Heb je een slechte lens misschien op de Nikon. Hou je rekening met mp verschil, verschillende interpretatie van de ISO-waardes, dat fuji zijn RAWs pre-cooked etc.
      Maak een een grote print van beide bvb 60x 90 zelfs een a2ke zalvoldoende zijn op de toch wel redelijk grote verschillen te zien. Zet eens een link naar de RAWkes van beide toestellen. Zelfde opname , zelfde licht zelfde instellingen, allez als je denkt dat diegene die dat al gedaan hebben niet bekwaam zijn volgens jou, anders hoef je dat niet te doen die resultaten kennen we al.
      Last edited by puerte; 12 december 2015, 11:02.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
        zouden jullie allemaal niet beter fotos maken in plaats van je tijd te verliezen met dergelijke nutteloze discussies .... alles hangt uiteindelijk toch af van de uiteindelijke ervaringen van de gebruiker... just my 2 cts hé
        Wees gerust Ik hoef geen foto's van het web te plukken en te pixelpeepen om te weten wat ik uit mijn toestellen kan halen.
        De meesten onder ons die zich al eens met enig plezier aan deze discussies wagen, beleven ook meer dan genoeg plezier aan het echt fotograferen.
        En zoals je suggereert, fotografeer ik het meest en het liefst met het systeem waar ik als gebruiker de beste ervaringen mee heb.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          Weet niet wat jou criteria zijn, maar ik zie toch wel een vrij groot verschil tussen d7100 en de fuji. Heb je een slechte lens misschien op de Nikon. Hou je rekening met mp verschil, verschillende interpretatie van de ISO-waardes, dat fuji zijn RAWs pre-cooked etc.
          Maak een een grote print van beide bvb 60x 90 zelfs een a2ke zalvoldoende zijn op de toch wel redelijk grote verschillen te zien. Zet eens een link naar de RAWkes van beide toestellen. Zelfde opname , zelfde licht zelfde instellingen, allez als je denkt dat diegene die dat al gedaan hebben niet bekwaam zijn volgens jou, anders hoef je dat niet te doen die resultaten kennen we al.
          Mijn criteria, beste vriend, zijn zeer eenvoudig: wat mijn ogen zien op het scherm en op afdrukken. Met al de rest hou ik geen rekening, en dat hoeft ook helemaal niet. Wat maakt het nou in godsnaam uit dat mijn Nikon een foto maakt op ISO1600 die mijn Fuji op ISO3200 maakt? Het gaat mij uitsluitend om het eindresultaat, en dat is voor mij beter met mijn Fuji. Mijn D7100 is een geweldige fotomachine met andere voordelen, maar in die low light foto's moet hij het afleggen tegen mijn Fuji.

Valt het je op dat ik zeg "mijn" D7100 en "mijn" X-T1? Jij vermoedt dat ik een slechte lens heb (de 17-55 en 35/1.8) maar misschien heb ik wel toevallig de allerbeste Fuji X-T1 die er ooit gemaakt is

Testresultaten posten... Waarom zou ik? Ik heb toch gezegd dat mijn test puur persoonlijk en dus waardeloos is. Maar mijn bevindingen zijn wel gebaseerd op ervaringen met mijn eigen foto's, gemaakt met mijn eigen materiaal en mijn eigen (beperkte) fotografische kunnen.
          Pieter
          --

Comment

zouden jullie allemaal niet beter fotos maken in plaats van je tijd te verliezen met dergelijke nutteloze discussies .... alles hangt uiteindelijk toch af van de uiteindelijke ervaringen van de gebruiker... just my 2 cts hé
            Dat is nu eenmaal democratie hé .. ieder recht op zijn eigen mening .. voor zover het nog een mening betreft als het altijd gaat om één merknaam van een bepaald persoon. Noem het maar extreem-rechtse-foto-uiting die als doel dient de verkoop te bevorderen (wat bij mij omgekeerd werkt)
            Foto's maken doen we genoeg hoor en tijd verlies is dit zeker niet... het is zoals je het zelf stelt.. nutteloze discussies en dat is het nu juist wat we hier proberen duidelijk te maken.

En ook u heeft gelijk... alles hangt af van de uiteindelijke ervaring gebruiker.
            Heb trouwens ook al zoiets gelijkaardig vermeld in post 83
            Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Met zo'n weer buiten komen? Dan lig ik liever met de kat op de sofa voor de stoof

Comment

Ik volg al een tijdje dit draadje en mijn vrouwke wil een nieuw toestel dat zeer goede jpegs afleverd op automatische stand. Wat kunnen jullie me aanraden Let wel dat ze steeds op automatisch foto's neemt. Maar mag wel iets zijn met verwisselbare lens eventueel.

Mvg

Templar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  Met zo'n weer buiten komen? Dan lig ik liever met de kat op de sofa voor de stoof
                  Dan kunt ge toch foto's maken van uw kat
                  nikon coolpix s9100

Comment

Dan kunt ge toch foto's maken van uw kat
                    op voorwaarde dat zijn gerief nog goede fotos aflevert op iso3200 en up .. anders kan hij beter blijven stil liggen .. al dan niet met kat ...

Comment

regulus,

Zoiets?

Ik zal maar zwijgen over het cameramerk zekers?
                      Maar wel ISO3200 ...

Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Mijn criteria, beste vriend, zijn zeer eenvoudig: wat mijn ogen zien op het scherm en op afdrukken. Met al de rest hou ik geen rekening, en dat hoeft ook helemaal niet. Wat maakt het nou in godsnaam uit dat mijn Nikon een foto maakt op ISO1600 die mijn Fuji op ISO3200 maakt? Het gaat mij uitsluitend om het eindresultaat, en dat is voor mij beter met mijn Fuji. Mijn D7100 is een geweldige fotomachine met andere voordelen, maar in die low light foto's moet hij het afleggen tegen mijn Fuji.

Valt het je op dat ik zeg "mijn" D7100 en "mijn" X-T1? Jij vermoedt dat ik een slechte lens heb (de 17-55 en 35/1.8) maar misschien heb ik wel toevallig de allerbeste Fuji X-T1 die er ooit gemaakt is

Testresultaten posten... Waarom zou ik? Ik heb toch gezegd dat mijn test puur persoonlijk en dus waardeloos is. Maar mijn bevindingen zijn wel gebaseerd op ervaringen met mijn eigen foto's, gemaakt met mijn eigen materiaal en mijn eigen (beperkte) fotografische kunnen.
                        Jij komt hier in eer en geweten vertellen dat je 16mp fujike op 3200ISO beter beelden maakt dan de 24mp d7100 op 1600ISO ?
                        Ja man, je zult 2 slechte lenzen hebben of anders 2 slechte ogen
                        Toch niet moeilijk 2 RAWkes beschikbaar te stellen nietwaar

Comment

Jij komt hier in eer en geweten vertellen dat je 16mp fujike op 3200ISO beter beelden maakt dan de 24mp d7100 op 1600ISO ?
                          De eerste foto van U moeten we hier anders ook nog zien hé Puerte....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            De eerste foto van U moeten we hier anders ook nog zien hé Puerte....
                            Een goede mecanicien moet daarom geen goede autocoureur zijn.
                            http://users.telenet.be/patric/

Comment

Ik zal ze samen posten met de foto's van jouw A7r... ok?
                              Pieter
                              --

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                                regulus,

Zoiets?

Ik zal maar zwijgen over het cameramerk zekers?
                                Maar wel ISO3200 ...

Jaja
                                grijns ... als we het over hetzelfde hebben .. straf machientje he

Comment

Working...
                                X