Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke systeemcamera...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: welke systeemcamera...

Idd, gebruikerservaring is persoonlijk. Ikzelf had geen problemen met de a6000, komende van een Nikon D3200.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
      Volkomen eens met Funcky!!
      Tof dat bulke41 nog een update geeft...

Ik had hetzelfde gevoel met mijn Fuji's... Terwijl de IQ heel goed was lagen die camera's mij niet...
      Zo is dat. Zelfs naar de winkel gaan en vastpakken, is onvoldoende voor een juiste indruk. Waar de meeste SLRs behoorlijk vergelijkbaar zijn in gebruik van de hoofdfuncties, ligt dat bij een aantal mirrorless systemen wel anders.
      Zeker Fuji is daar een goed voorbeeld van: je houdt ervan of niet. Ik had het geluk dat ik een halve dag met de X-T1 aan de slag kon, en dat was een bevestiging dat het mij ligt. Een rangefinder-achtig type ligt mij dan weer totaal niet. De centrale positie van de zoeker is wellicht heel belangrijk voor mijn gevoel met een camera, en ik vermoed dat het voor een stuk te maken heeft met evenwicht, zeker met iets zwaardere lenzen.

Elk zijn ding, elk zijn tools... uiteraard moet Bulke zich niet verantwoorden, maar het is altijd interessant om te lezen wat de doorslag geeft, ook als het verdict negatief is.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

bulke41 heeft gelijk als een camera je niet ligt dan zou ik deze ook terug verkopen,beter nu dan na een jaar en evengoed spijt hebben.

grtz

Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Kijk toch echt zeker eens naar de Fuji X-T10. Ik heb daar nu een dagje mee rondgelopen en dit in combinatie met een prime (die 17-55 f/2.8-4.0 die ik toen had was trouwens wel echt super) moet gewoon de max zijn...
          Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
          Mijn fotoalbums

Comment

Inderdaad Fuji X-T10 eens bekijken, ik had ook zitten zoeken naar een systeemcamera om vrij compact toch foto's te kunnen nemen, en de eerste 'schuchtere' pogingen tot straatfotografie te ondernemen.
            Eerst een RX100m3 gehad, maar die was qua handeling toch héél ver weg van mijn D7200, ik miste hiermee toch vaak een moment omdat ik niet snel genoeg van diafragma- of sluitertijdinstelling kon wijzigen.
            Bij de X-T1(0) staan de sluitertijden gewoon bovenop het toestel d.m.v. een draaiknop en met een XF lens heb je een ook diafragma ring, ook kan je finetunen met de draaiwieltjes voor en achter het toestel voor zowel sluitertijd als diafragma.
            Door op de Q knop te drukken zit je onmiddellijk in het menu voor bv. ISO en WB, één van beiden (of een andere optie) kan je ook programmeren in de Fn toets.
            Focuspunten zijn eenvoudig te wijzigen door op het pijltoetsje naar beneden te drukken en dan het focuspunt te plaatsen, je kan zelfs het focuspunt vergroten/-kleinen.
            Voor sport- en of wildfilefotografie is de X-T1(0) minder geschikt, maar dat wist ik bij voorbaat maar voor mijn spelende kids te fotograferen lukt het mij meestal zeer goed .
            Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

Comment

het is dan nu....... de fuji x100t geworden
              vandaag weesten halen (2de hands) en nu afstellen en spelen (hoop toch dat het spelen wordt)
              het enigste dat ik nu kan zeggen is dat hij zeer solide aanvoelt,
              en dat de auto iso iets is wat hierop gebruikt zal worden, werkt zéér goed (kiest eigenlijk wat ikzelf op die moment zou kiezen als ik het manueel zou doen!)
              de rest zal voor binnenkort zijn, eens er enige uurkes mee gewerkt is
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

Comment

Super keuze gemaakt met je fuji. Zelf heb ik mijn 5d iii ingeruild voor de x-t1, geen enkele seconden spijt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                  vandaag weesten halen (2de hands) en nu afstellen en spelen (hoop toch dat het spelen wordt)
                  en dat de auto iso iets is wat hierop gebruikt zal worden, werkt zéér goed (kiest eigenlijk wat ikzelf op die moment zou kiezen als ik het manueel zou doen!)
                  Bulke, Proficiat
                  Ik heb nooit gedacht aan dit model... eigenlijk best wel heel interessant.
                  En zeer compact..
                  Ik ben jaloers
                  Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                    Aparte keuze, omdat je nu vastzit aan 1 brandpunt?!. Maar als jij er gelukkig mee bent, dan zijn wij dat ook
                    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                      Aparte keuze, omdat je nu vastzit aan 1 brandpunt?!. Maar als jij er gelukkig mee bent, dan zijn wij dat ook
                      Het is voor Bulke ook bedoeld als bijkomend compact apparaat.. niet als hoofdtoestel.
                      Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht

Het is voor Bulke ook bedoeld als bijkomend compact apparaat.. niet als hoofdtoestel.
                        het vaste brandpunt heeft als voordeel dat je meer gaat nadenken over de compo ... just my 2cts.
                        nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                          het vaste brandpunt heeft als voordeel dat je meer gaat nadenken over de compo ... just my 2cts.
                          Dat kan met een zoomlens natuurlijk ook.... als je de wilskracht hebt.

Comment

Dat kan met een zoomlens natuurlijk ook.... als je de wilskracht hebt.
                            Blijkbaar was ik niet duidelijk genoeg... een vast brandpunt VERPLICHT je om meer over de compo na te denken...
                            nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                              Blijkbaar was ik niet duidelijk genoeg... een vast brandpunt VERPLICHT je om meer over de compo na te denken...
                              Ja en met een zoomlens kun je jezelf die verplichting ook opleggen... als je de wilskracht ervoor hebt!!!!
                              En met die 23mm kun je bepaalde dingen gewoon niet doen.

Comment

Ja en met een zoomlens kun je jezelf die verplichting ook opleggen... als je de wilskracht ervoor hebt!!!!
                                En met die 23mm kun je bepaalde dingen gewoon niet doen.
                                Tsja jongen, ik zal je maar gelijk geven, ik heb maar 50 jaar ervaring en het toppunt is wel dat ik zie dat je bij je Nikon enkel lenzen met vast brandpunt hebt... alle dat vermeldt je toch
                                nikon coolpix s9100

Comment

Working...
                                X