Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikon D750

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe Nikon D750

Oorspronkelijk geplaatst door chipkenaas Bekijk bericht
    Ik begrijp toch niet goed als nikon een nieuwe camera uitbrengt er toch altijd 'iets' scheelt !
    Raar, ik heb met mijn D700 nog nooit problemen gehad
    en met mijn vorige D200 ook niet
    paar collega's met hun D300 en D300"s ook niet
    idem voor de drie man die ik ken met hun D3(s)
    dus uw stelling met elke nieuwe camera dat ze uitbrengen scheelt er wel iets
    mijn camera's waren bij de eerste lichtingen , die van mijn collega fotografen ook
    dus waar baseer je uw stelling op?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
      Raar, ik heb met mijn D700 nog nooit problemen gehad
      en met mijn vorige D200 ook niet
      paar collega's met hun D300 en D300"s ook niet
      idem voor de drie man die ik ken met hun D3(s)
      dus uw stelling met elke nieuwe camera dat ze uitbrengen scheelt er wel iets
      mijn camera's waren bij de eerste lichtingen , die van mijn collega fotografen ook
      dus waar baseer je uw stelling op?
      Lees het forum en idd de generatie van d40 tot d300s en D700 had dit niet , het is toch bekend dat er de laatste tijd veel problemen zijn met oil spots, zoek via google of hier op het forum.
      Ga jij nu beweren dat er geen oil spots waren bij de D600, 610, 7100 en nu flare probleem bij D750. Hoe komt dat dit vroeger niet zo was ??
      canon of een sony

Comment

Lees het forum en idd de generatie van d40 tot d300s en D700 had dit niet , het is toch bekend dat er de laatste tijd veel problemen zijn met oil spots, zoek via google of hier op het forum.
        Ga jij nu beweren dat er geen oil spots waren bij de D600, 610, 7100 en nu flare probleem bij D750. Hoe komt dat dit vroeger niet zo was ??
        als je de lijn verder trekt in verband met nieuwe uitgebrachte toestellen
        de D4 heeft dit probleem niet
        de D5200 heeft dit niet, de D3xx reeks heeft dit probleem niet
        en nog altijd volgens u hebben alle toestellen van nikon dit probleem?
        mm toch raar
        of ga jij ook beweren dat er bij die reeksen ook olie problemen zijn?
        ik ken ook wel een paar personen die een D7100 en een D610 hebben en geen last hebben van die zogenaamde olie spots die altijd bij die camera's aanwezig zijn
        internet staat vol van klachten van ontevreden gebruikers, diegene die wel tevreden zijn zal niet snel iemand iets van online zetten
        dat is nu eenmaal eigen aan mensen, niet tevreden , klagen tegen de sterren op, wel tevreden dan zegt of schrijft men niets

Comment

en ivm met flare probleem
          tja tegenwoordig wilt men steeds meer en beter
          een goede 10 jaar geleden hadden veel meer last van flare maar toen nam men dat erbij
          nu heeft men veel betere lenzen met een betere coating erop
          gebruikt gewoon een camera en lens voor wat die dienen, om foto's te maken
          je kan elke camera en lens zo pushen en manipuleren zodat deze "fouten" en onvolmakingheden produceert, maar als je uw camera en lenzen kent dan weet je om te gaan om zo bepaalde dingen te vermijden
          dit geld voor nikon, canon, sony, pentax, fuji enzo....
          elk merk en type heeft zijn goede en zwakkere punten of onvolmakingheden, een perfect toestel bestaat niet

Comment

een goede 10 jaar geleden hadden veel meer last van flare maar toen nam men dat erbij
            je kan elke camera en lens zo pushen en manipuleren zodat deze "fouten" en onvolmakingheden produceert, maar als je uw camera en lenzen kent dan weet je om te gaan om zo bepaalde dingen te vermijden
            elk merk en type heeft zijn goede en zwakkere punten of onvolmakingheden, een perfect toestel bestaat niet
            Ben ook gewoon bang een toestel te kopen waar ik nadien constant moet binnen doen voor gelijk wat, ik verwacht er teveel van (dat het perfect is), miss zal de D7200 dit zijn of benaderen, maar zo kan ik blijven wachten :-)
            canon of een sony

Comment

Voor wat het waard is: D200 nooit enig probleem gehad, D700 super toestel, Df idem dito. Maar zoals gert007 al zei: als je de uitersten gaat aftasten, zul je allicht wel ergens iets vinden.....
              Maar misschien ben ik wel de gelukzak onder de Nikon-adepten....

Comment

ik ken ook wel een paar personen die een D7100 en een D610 hebben en geen last hebben van die zogenaamde olie spots die altijd bij die camera's aanwezig zijn
                internet staat vol van klachten van ontevreden gebruikers, diegene die wel tevreden zijn zal niet snel iemand iets van online zetten
                dat is nu eenmaal eigen aan mensen, niet tevreden , klagen tegen de sterren op, wel tevreden dan zegt of schrijft men niets
                ik had met m'n d7100 wel die oliespots, maar was er wel zeer tevreden van!!
                zou hem zo opnieuw aanschaffen mocht ik terug een cropsensor camera willen
                1 of 2 keer toestel wat vroegtijdig laten reinigen is het einde van de wereld niet hé (al mogen ze dat nu wel eens oplossen)
                want reinigen moet je uiteindelijk sowieso
                m'n d800e heeft nu 1 à 2 spatjes, (6500klicks) en die je zeldzaam eens ziet opduiken, vooral bij landschappen dan nog
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                  ik had met m'n d7100 wel die oliespots, maar was er wel zeer tevreden van!!
                  zou hem zo opnieuw aanschaffen mocht ik terug een cropsensor camera willen
                  1 of 2 keer toestel wat vroegtijdig laten reinigen is het einde van de wereld niet hé (al mogen ze dat nu wel eens oplossen)
                  want reinigen moet je uiteindelijk sowieso
                  m'n d800e heeft nu 1 à 2 spatjes, (6500klicks) en die je zeldzaam eens ziet opduiken, vooral bij landschappen dan nog
                  Hoe krijg je die olie spatjes bij je D800e dan weg, met photoshop ?
                  canon of een sony

Comment

ik start altijd in LR, daar doe ik dat dan meestal.
                    en alst in photoshop (CS) moet, met de kloonstempel
                    daar dit meestal in de lucht zich toont valt dit echt mee om weg te klonen hoor
                    en het ene toestel heeft het iets sterker (in het begin) dan de rest, de d600 was de ergste en bij dat toestel vervangen ze nu ook gratis de sluiter...
                    portfolio en workshops:
                    https://www.bennybulke.com/

Comment

Hoi,
                      Ik had het linkje al eerder geplaatst, maar het wordt weer tijd.

Ook een concurrent van die "slechte" Nikons zijn besmet.
                      Wat er gecontrueert wordt, wat er ook gemaakt wordt, er zullen altijd situaties ontstaan,
                      dat de grenzen van een machientje bereikt wordt.
                      Dan worden zulke onvolkomenheden ontdekt.
                      Nikon pakt het licht probleem deze keer professioneel en voortvarend aan.
                      Hoelang heeft "de concurrent" last gehad van vervuilde en niet (goed) werkende ontspanknoppen?
                      Zover ik weet, bij een vijftal opeenvolgende modellen...
                      Gewoon maken en verder...
                      Genieten van dat spiegelbeest van een D750!!

Comment

en het ene toestel heeft het iets sterker (in het begin) dan de rest, de d600 was de ergste en bij dat toestel vervangen ze nu ook gratis de sluiter...
                        Blijf er toch bij dat het niet kan dat je bij zo'n duur toestel bijna automatisch CS of Lr moet gebruiken om vlekken weg te klonen, bij een compact camera van 100 euro miss niet, soit je hebt volkomen gelijk dat ze er iets mogen aan doen !
                        canon of een sony

Comment

Van een topic over de D750 zijn we bij olievlekjes van de D610 of al dan niet problemen met de D800 de D300, enz enz....zucht

Comment

Blijf er toch bij dat het niet kan dat je bij zo'n duur toestel bijna automatisch CS of Lr moet gebruiken om vlekken weg te klonen, bij een compact camera van 100 euro miss niet, soit je hebt volkomen gelijk dat ze er iets mogen aan doen !
                            een dslr heeft wisselbare lensen
                            met gevolg dat je zowieso om de zoveel tijd eens een grondige sensor reiniging moet doen
                            als je dit op tijd eens doet dan moet je niet zitten te foefelen in lightroom of fotosoep
                            dan heb je geen vlekken op je sensor en is er geen enkel probleem
                            als je maar een klein beetje handig bent kan je dit perfect zelf, het is in feite het glas voor de sensor dat je moet reinigen
                            je gaat nooit rechtstreeks op je sensor werken, deze zit achter een soort van glas
                            indien je dit niet ziet zitten moet je een bridge camera kopen
                            dan koop je beter geen dslr met verschillende lenzen
                            Last edited by Franciskine; 3 februari 2015, 21:28.

Comment

In de RAW converter kun je perfect stofjes weghalen. Eenvoudiger dan in Photoshop met het kloonstempel
                              http://www.smuttynose.nl

Comment

ik denk niet dat er een mogelijkheid voor is op die camera, op de d7100 kan je er ook gene bevestigen....
                                Bijna 1,5jaar intensief gebruik van d7100 en geen enkel krasje. Zeer goed kwaliteit lcd schermpje waar je met moeite moet doen om krassen te krijgen,D750 idem. Bescherming neemt ook het goed zicht weg

Comment

Working...
                                X