Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikon D750

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe Nikon D750

Net mijn nieuwe Nikon D750 gaan halen bij Art & Craft, er zouden er voldoende op stock zijn. Eerste resultaten zijn prachtig

Comment

het lijkt beter de situatie nog wat af te wachten tot komend jaar
      mijn instap naar FX, had ik ook gedacht aan de nieuwe 750, vooral om zijn ISO prestaties en redelijke prijs
      het goed in de hand liggen en niet te zwaar en groot formaat is een pluspunt voor mij
      Ik wil me meer concentreren op indoorsport waar licht van nie al te beste kwaliteit is en iso van essentiele waarde is
      De FX zou hierin sowieso een meerwaarde tegenover mijn 7100 zijn

Comment

Hoe presteert deze D750 eigenlijk in hoge ISO waardes? Zou dat een pak beter zijn dan bijvoorbeel de Sony A7?
        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Niemand?
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

voor wat het waard is... geen lab-resultaten en pixelpeeping, waarschijnlijk ook niet 100% objectief, maar zelfs met een lepeltje zout is deze review toch nog vrij overtuigend....

Comment

deftige review, staan toch interresante dingen in, als zijn lowlight (niet bewerkte) beelden waarheidsgetrouw zijn, dan zal het een gewilde camera worden!
              en de afmetingen, bijna dezelfde grootte als de d7100, alsook ongeveer zelfde gewicht!
              voor mij zijn dit toch echte pluspunten, weet al waarvoor dak een jaarke of 2 kan sparen
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

Comment

Ik had mezelf de voorbije maanden geheroriënteerd van een D610 als mogelijke nieuwe camera, naar mirrorless, maar had me ook voorgenomen om nog een tijdje te wachten om te zien welke verbeteringen er de komende maanden op de markt zouden komen (andere merken met FF systeemcamera's etc.).

Maar deze D750 doet me toch terug serieus nadenken. IQ lijkt subliem, niet die (voor mij althans) overdreven grote bestanden van de D800, relatief licht wat ik (voor mijn gebruik) erg belangrijk vind etc....lijkt mij wel de ideale camera
                Ook benieuwd naar die 20mm 1.8 voor architectuurfotografie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                  deftige review, staan toch interresante dingen in, als zijn lowlight (niet bewerkte) beelden waarheidsgetrouw zijn, dan zal het een gewilde camera worden!
                  en de afmetingen, bijna dezelfde grootte als de d7100, alsook ongeveer zelfde gewicht!
                  voor mij zijn dit toch echte pluspunten, weet al waarvoor dak een jaarke of 2 kan sparen
                  Hier van't zelfde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                    Mooi ding en hier misschien over twee jaar op BD te koop met weinig clicks en voor een leuk prijsje (als je ziet voor welke bedragen de D800 en D800e weggaan)
                    http://www.smuttynose.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
                      Op photokina in m'n handen gehad en ben toch teleurgesteld.
                      Camera voelt minder stevig aan dan de d700. Het ontbreken van de snelknoppen voor kwaliteit, iso en wb is een tegenvaller.
                      Ik heb op mijn D700 jaren geleden WB op auto gezet en Qual op Raw. Sindsdien nooit meer angeraakt. ISO gebruik ik wel veel, maar mis de Auto-ISO die de D750 bijv. wel heeft.
                      "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk bericht
                        Ik heb op mijn D700 jaren geleden WB op auto gezet en Qual op Raw. Sindsdien nooit meer angeraakt. ISO gebruik ik wel veel, maar mis de Auto-ISO die de D750 bijv. wel heeft.
                        een D700 heeft toch ook een auto ISO instelling?

Comment

Camera voelt minder stevig aan dan de d700.
                          De D700 is waarschijnlijk de best gebouwde camera uit het gamma (de D2, D3 en D4 buiten beschouwing gelaten). Dat viel me zelfs ook op toen ik mijn D800 voor de eerste keer vastnam. Alles moet nu goedkoper geproduceerd kunnen worden en lichter zijn. De D700 weegt ook meer dan 1 kg. Je kan niet alles hebben: een camera die stevig als een steen aanvoelt en ook licht is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                            De D700 is waarschijnlijk de best gebouwde camera uit het gamma (de D2, D3 en D4 buiten beschouwing gelaten). Dat viel me zelfs ook op toen ik mijn D800 voor de eerste keer vastnam. Alles moet nu goedkoper geproduceerd kunnen worden en lichter zijn. De D700 weegt ook meer dan 1 kg. Je kan niet alles hebben: een camera die stevig als een steen aanvoelt en ook licht is.
                            als ze het 5 jaar geleden voor die prijs konden, dan zie ik niet in waarom ze het nu niet meer zouden kunnen.

Comment

als ze het 5 jaar geleden voor die prijs konden, dan zie ik niet in waarom ze het nu niet meer zouden kunnen.
                              Als ik met niet vergis waren de introductieprijs van de D700 en D800 ongeveer dezelfde. 4 jaar later heeft 3000 dollar niet meer dezelfde waarde. Electronica wordt wel goedkoper maar niet meer in die mate van 10 jaar geleden. De stevigheid van een body (of het gevoel van stevigheid - mijn D800 is stevig maar voelt niet even kwaliteitsvol aan als mijn D700) heeft te maken met de grondstoffen en arbeid. Beide zijn duurder geworden.
                              Als je de winstcijfers en de aandeelkoers van Nikon van de laatste 2 à 3 jaar bekijkt dan weet je dat Nikon onder serieuze druk staat om hun winstmarge op te drijven. Dat kan door of goedkoper te produceren of duurder te verkopen (of een combinatie). Duurder verkopen zit er niet meteen in in de DSLR markt (die niet echt aan het groeien is). Blijft over: goedkoper produceren. Zo wordt de D810 ook niet meer in Japan gemaakt, de D800/E wel. De loonkost in Thailand is lager. Japan is alleen nog voor D4s en Df en de betere lenzen.
                              Kijk eens naar de prijs evolutie van D3, D3S, D4, D4S. Daar beknotten ze niet op kwaliteit maar die worden telkens met enkele honderden dollars duurder. In die professionele markt kunnen ze het zich (nog) permitteren.
                              Naast dit is er gewoonweg een vraag voor lichtere camera's.

Comment

Is hier iemand die de D750 al gekocht heeft en zijn ervaringen hier wil delen?!
                                Nikon

Comment

Working...
                                X