Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikon D750

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe Nikon D750

Oorspronkelijk geplaatst door teenslets Bekijk bericht
    Bijna 1,5jaar intensief gebruik van d7100 en geen enkel krasje. Zeer goed kwaliteit lcd schermpje waar je met moeite moet doen om krassen te krijgen,D750 idem. Bescherming neemt ook het goed zicht weg
    OK thanks voor de info.

Comment

Heeft er al een D750 gebruiker zijn toestel terug opgestuurd om de herstelling van het "flare" probleem aan te pakke?

Mijn toestel zit in de range die zou moeten hersteld worden, ben nog enkel aan het twijfelen als ik hem binnen breng...
      Omdat de "flare" nog nooit heb kunnen uitlokken.

wat zijn de ervaringen hierbij?
      Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
      Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

Comment

Bij de toestellen die je nu koopt is het probleem toch zowiezo opgelost he?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door coningx Bekijk bericht
          Bij de toestellen die je nu koopt is het probleem toch zowiezo opgelost he?
          Nee, althans bij de vakhandelaar niet. Ik heb gisteren mijn D750 afgehaald bij Art&Craft in Gent.
          Ik had die besteld tot ze terug leverbaar waren.
          Tijdens mijn wachttijd zag ik nog verschillende andere winkels die ze op stock hadden.
          Of die dan verkocht worden met het probleem weet ik niet. maar bij A&C althans niet, ik heb het serienummer gecontroleerd.

Comment

als je kijkt in de statieffitting en der staat een zwart punt in, dan is je toestel al gerepareerd.
            Alle toestellen werden normaal terug geroepen en hersteld vanaf een bepaalde periode.
            Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910

Comment

Sommige stofjes(stuifmeel bv) gaan naar verloop van tijd over in olieachtige vlekjes en uit de camera komt echt geen stuifmeel.
              Maar als iemand over olievlekken begint(speciaal in de US) zijn de rapen gaar.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Toen er nog geen digitale Camera's waren, en iedereen nog met fotorolletjes fotografeerde kwam er in de donkere kamer ook wel eens een stofje op het negatief.
                Maar men maakte daar toen nog géén groot probleem van, maar tegenwoordig moet alles 100% perfect zijn op zich al een probleem.
                En bij de meeste nieuwe camera's maakt niet uit welk merk komen er weleens olieachtige vlekjes op de sensor, wat meestal na een paar maal schoonmaken is opgelost.

Comment

Ik heb vandaag mijn D750 met Bpost gratis verstuurd naar Procirep. Via mail van Nikon werd ik gevraagd een sticker af te printen, te kleven op mijn pakket en naar de post te gaan voor verzenden.
                  Op mijn vraag hoe het met de verzekering gesteld was (bij Bpost gaat ook wel eens iets verloren niet en de max verzekerbare waarde is slechts 500 euro) kreeg ik van Procirep een mail terug met de melding dat Nikon Belux de dekking wel op zich zou nemen mocht er iets mis gaan.
                  Nu wachten tot wanneer mijn D750 terug komt.
                  Ondertussen met de Df spelen ��.
                  groetjes

dirk g

Comment

laat je iets weten hoe het verlopen is? ben nog aan het twijfelen wanneer ik de mijne op zal sturen...

Oorspronkelijk geplaatst door dlg Bekijk bericht
                    Ik heb vandaag mijn D750 met Bpost gratis verstuurd naar Procirep. Via mail van Nikon werd ik gevraagd een sticker af te printen, te kleven op mijn pakket en naar de post te gaan voor verzenden.
                    Op mijn vraag hoe het met de verzekering gesteld was (bij Bpost gaat ook wel eens iets verloren niet en de max verzekerbare waarde is slechts 500 euro) kreeg ik van Procirep een mail terug met de melding dat Nikon Belux de dekking wel op zich zou nemen mocht er iets mis gaan.
                    Nu wachten tot wanneer mijn D750 terug komt.
                    Ondertussen met de Df spelen ��.
                    groetjes

dirk g

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chipkenaas Bekijk bericht
                      Blijf er toch bij dat het niet kan dat je bij zo'n duur toestel bijna automatisch CS of Lr moet gebruiken om vlekken weg te klonen, bij een compact camera van 100 euro miss niet, soit je hebt volkomen gelijk dat ze er iets mogen aan doen !
                      Pfff.... Zo'n moeite is dat niet hoor en je ziet ze niet op alle foto's hé.
                      En een reinigingsbeurt stelt niets voor. Dat heb je nu eenmaal bij een DSLR en dat weet je.
                      Als ik de centen had kocht ik er ook wel één, al weet ik van het probleem.
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bart salembier Bekijk bericht
                        je kan er wel een screen protector op plaatsen :
                        JJC LCP-D750 LCD bescherming - Displaybescherming van JJC tegen stof, krassen en ander vuil koopt u voor een hele scherpe prijs bij Cameranu!

vergelijkbaar met die van op een smartphone.
                        Ik heb deze, je ziet het bijna niet: http://www.amazon.de/gp/product/B00N...ilpage_o01_s00
                        Flickr

Comment

Ok thanks voor de screenprotector tips. Voor de flare wacht ik nog even. Hoor al verhalen van meer dan twee weken...

Comment

Hoi,

hier heb je ook een protector:
                            ACMAXX 3.2" HARD ARMOR LCD SCREEN PROTECTOR NIKON D750 D-750 VR Body Kit lens | Cameras & Photo, Camera, Drone & Photo Accessories, LCD Hoods | eBay!

(ACMAXX 3.2" HARD ARMOR LCD SCREEN PROTECTOR)
                            In een week heb je ze thuis.
                            Ik had er ook over gelezen op het forum van de Nederlandse Nikon club.

Ad B

Comment

Bedankt voor de tip, ziet er inderdaad goed uit.

Comment

Mijn D750 is ondertussen binnen voor nazicht op mogelijk lichtlek van 3 februari en ik heb nog steeds geen nieuws wanneer ik m'n camera ga terugkrijgen. Heb deze namiddag dan ook naar Procirep gebeld en daar kreeg ik te horen dat ze "slechts een tussenpersoon" zijn en dat ze niet weten waar m'n camera is. Niet echt een antwoord dus waar je iets aan hebt...heel duidelijk dat ze daar hun paraplu opentrekken. Ik kreeg er wel een telefoonnummer van Nikon België dat ik vervolgens gebeld heb. Hetzelfde liedje... daar wist men ook niet waar m'n camera is. Na wat aandringen heeft men m'n serienummer genoteerd en me beloofd me morgen op de hoogte te brengen waar m'n toestel is. Ik heb de indruk dat het nazicht op een mogelijk lichtlek serieus in het 100 aan 't lopen is...
                                Danny's Photosite

Comment

Working...
                                X