Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    D3 verkopen, Df terug inruilen en een D4, dan heb je een super camera met een waardige sluiter, een véél betere batterij enz.
    Ik ben eens benieuwd wat dat batterijtje zal doen als je daar bv. een 300mm AF-S zou op gebruiken.
    Geen aanval op je persoon hé Paul, maar je kent mijn gedacht over de DF, het is Nikon gelukt mensen gek te maken van een retro model met een super sensor, maar jammer genoeg met minderwaardige sluiter, batterij en AF, die bovendien een stuk van het gebruiksgemak mist waartoe ze waren gekomen bij camera's als D3 en D4.
    Enige die in het voordeel van de DF speelt, is gewicht, retro look en natuurlijk ook de prijs.
    Voordelen D4, dikke batterij, superlichte Carbon sluiter met een superieure snelheid en levensverwachting, beste AF, beresterk, enz. Nadelen gewicht en prijs.
    Ik heb het reeds gezegd, persoonlijk had ik véél liever die sensor in een D800 gezien en dat in combinatie met de huidige D800 gebruiksmogelijkheden.
    Ik weet het Paul ik ben een van de mensen die hem niet hebben..... hopelijk neem je mij mijn "eigen" visie niet kwalijk.
    Wat er uit je DF komt, daar twijfel ik niet aan, dat zal zeker in orde zijn, maar zal enkel en alleen te maken hebben met de sensor het gebruikte glas, de fotograaf en mooi licht.
    Wat er in shoot staat is er op bepaalde vlakken inderdaad over, maar voor een stuk delen ze mijn visie.
    Iets wat ik nog nooit zoveel gezien heb als nu bij Nikon, is dat twee van hun laatst uitgebrachte semi/pro modellen zo snel op de tweedehands markt belanden, namelijk de D600 en de DF.
    Toen ik dat een paar maanden geleden heb voorspeld op het Nikon forum, hebben ze mij bijna gelyncht, zelfde verhaal toen ik zei dat bij de "release" toestellen van de D800 de hoge iso niet deugde, gelukkig is dat nadien redelijk goed gekomen.
    Ik volg je wel Geert maar bepaalde zaken op de D4 zijn voor mij overkill. Met mijn tempo kan ik geen sluiter verslijten, dat zie ik aan de D3. Ik geloof niet dat ik 20.000 kliks heb sinds 2010.
    Na een urbex-shoot heb ik naar schatting 1/4 van de beelden van iemand anders. De snelle motor gebruik ik bijna nooit daarvoor en ik doe zowat alles met een 24-70/2.8. Die ga ik eens uitproberen, op dit moment zit er een 50/1.4 op. Straks eens proberen met een 70-200/2.8, ben benieuwd.
    Het is wel weer eens wennen, die primes. Wat ik mis is de handgreep en het feit dat de CF niet als knop aanwezig is.
    Nu, voorlopig gaat de D3 nog niet weg, dat is een feit. We zijn op elkaar ingesleten. CDC van za ll dus met de D3 en de 24-70 want ik moet nu eenmaal wennen aan een camera. Van D2x naar D3 was makkelijk, je was meteen "thuis".

    Comment


    • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

      Even opgelet, op Fred&Miranda heeft men nooit een iPhone willen vergelijken met een Df maar was de foto volgens de man er enkel om te tonen hoe donker het was .
      De Df foto was er om te tonen hoe die presteerde op extreem hoge ISO.

      Comment


      • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Van D2x naar D3 was makkelijk, je was meteen "thuis".
        Van D3 naar D4 zou je ook meteen "thuis" zijn hoor Paul, vraag maar
        eens aan Vincent.

        Comment


        • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Van D3 naar D4 zou je ook meteen "thuis" zijn hoor Paul, vraag maar
          eens aan Vincent.
          De kat nooit bij de melk zetten Geert

          Comment


          • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Even opgelet, op Fred&Miranda heeft men nooit een iPhone willen vergelijken met een Df maar was de foto volgens de man er enkel om te tonen hoe donker het was .
            De Df foto was er om te tonen hoe die presteerde op extreem hoge ISO.
            Ik dacht er ook zo over.

            Comment


            • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

              Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
              Even opgelet, op Fred&Miranda heeft men nooit een iPhone willen vergelijken met een Df maar was de foto volgens de man er enkel om te tonen hoe donker het was .
              De Df foto was er om te tonen hoe die presteerde op extreem hoge ISO.
              Weet ik wel Vincent, maar persoonlijk zag ik liever het verschil met een D3.

              Hans Braakhuis ken ik persoonlijk, ik heb nog Nikon bajonet vattingen voor hem gemaakt, hij reist soms
              samen met mijn vriend Christophe naar Nikon Japan, zoek maar eens op.
              Hier zijn relaas over de DF http://www.hansbraakhuis.nl/test-Nikon-Df.pdf

              Comment


              • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                De kat nooit bij de melk zetten Geert
                Zoals je weet Paul heb ik een heel ander gedacht over fotomateriaal da U hé.
                Maar de tijden van waardebehoud zijn veel veranderd tegenover vroeger,
                over een jaar is de waarde van een D3 met de helft verminderd, en dat zonder te weten wat
                de D4S zal brengen, als het verschil even groot is als het verschil D3 en D3S zal dat toch wel de moeite lonen.
                Ik heb ze beiden gehad.

                Comment


                • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Van D3 naar D4 zou je ook meteen "thuis" zijn hoor Paul, vraag maar
                  eens aan Vincent.
                  Ik ben van D800E naar D4 gegaan zoals eerder eens vermeld en het vertrouwen was terug . De D800E was teveel camera voor mij (het ligt hier uitsluitend aan mezelf hoor) maar de D4 is weer een vergeeflijke camera zoals ik ken van de D300 en D700. Paul, we gaan eens samen op stap moeten gaan.
                  BTW, gisteren was er brandstichting hier in de buurt in een (vermoedelijke) urbex locatie .

                  Comment


                  • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                    Ik ben van D800E naar D4 gegaan zoals eerder eens vermeld en het vertrouwen was terug . De D800E was teveel camera voor mij (het ligt hier uitsluitend aan mezelf hoor) maar de D4 is weer een vergeeflijke camera zoals ik ken van de D300 en D700. Paul, we gaan eens samen op stap moeten gaan.
                    BTW, gisteren was er brandstichting hier in de buurt in een (vermoedelijke) urbex locatie .
                    Over de D800 kan ik niet veel zeggen omdat ik hem nooit in handen heb gehad maar ik kan me voorstellen dat hij weinig vergevensgezind is. Kwa glas werkt Geert met het allerbeste dat er te krijgen is (heb je ooit zijn foto's gezien met die magische 6 mm Nikkor, ik bedoel die fameuze paddenstoel-lens van 220° ?), ik heb maar één AFS prime en dat is de 50/1.4. Voor de rest werk ik met mijn klassieke 24-70/2.8. Binnenkort probeer ik de Df bij lowlight op urbex en heb de zoom erop gedraaid omwille van de groothoek. Ik geef toe, deze lens past beter op het kaliber van een D3/D4.
                    Maar dat kan wennen zijn. We wachten af zou ik zeggen.
                    Maar we moeten er idd samen eens op uit. Stuur me die urbexlocatie eens door als je wil, het is toch niet de wolwasserij ????? dat zou vreselijk zijn, de eigenaar was zo fier op zijn zaak dat hij de urbexers (ikzelf onderandere) een rondleiding gaf met uitleg.
                    Last edited by Guest2; 21 februari 2014, 15:56.

                    Comment


                    • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                      Mijn vriend Christophe is net terug van zijn jaarlijkse uitstap naar Nikon Tokyo.

                      Blijkbaar is dat toestel reeds in ontwikkeling sinds 2009, bewijs dat die mannen echt niet over één nacht ijs gaan.

                      Hier een stukje uit zijn mail: @Paul en Vincent, zie je mailbox, voor de volledige mail, daar staat een vraag in ivm. San Fransisco waar jullie
                      mischien ook weten hoe hij dat best doet.

                      Geert


                      In oktober moet ik een voordracht geven in San Fransisco over een
                      speciale rug van Nikon, een MF-1 (Multi Function back)

                      Daarvoor zal ik dus foto’s tonen van een gewone rug en de verschillen
                      met een bijzondere rug (en blablabla privégesprek .........)

                      PS : net terug uit Tokyo waar ik de maker van de Df heb ontmoet.
                      Hij toonde mij zijn Df, de eerste die gemaakt werd, en ook de
                      ontwerptekeningen ! die zijn al van 2009, dus 4 jaar ontwikkeling

                      In Japan is de Df momenteel niet verkrijgbaar, uitverkocht.

                      Gr. Christophe
                      Last edited by Guest42; 24 februari 2014, 12:25.

                      Comment


                      • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                        Ik ben van D800E naar D4 gegaan zoals eerder eens vermeld en het vertrouwen was terug . De D800E was teveel camera voor mij (het ligt hier uitsluitend aan mezelf hoor) maar de D4 is weer een vergeeflijke camera zoals ik ken van de D300 en D700. Paul, we gaan eens samen op stap moeten gaan.
                        Hier volg ik jou toch niet echt ... wat is er dan "te veel" camera aan in vergelijking met een D4 ?
                        Nikon shooter - Samyang fan

                        Comment


                        • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                          Voor wie aan Df denkt Paul, moet er zeker geen nieuw kopen,
                          er staat er weeral een te koop op fotobeurs, wat is hiervan de reden
                          Zou mijn voorspelling dan toch kloppen dat ze bij Nikon teveel hebben ingeleverd omwille van de retro look ?

                          Comment


                          • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Mijn vriend Christophe is net terug van zijn jaarlijkse uitstap naar Nikon Tokyo.

                            Blijkbaar is dat toestel reeds in ontwikkeling sinds 2009, bewijs dat die mannen echt niet over één nacht ijs gaan.

                            Hier een stukje uit zijn mail: @Paul en Vincent, zie je mailbox, voor de volledige mail, daar staat een vraag in ivm. San Fransisco waar jullie
                            mischien ook weten hoe hij dat best doet.
                            Een multifunction back, ik ben benieuwd wat ze daarmee bedoelen. Zouden ze eventueel spelen met het idee van medium format?

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Voor wie aan Df denkt Paul, moet er zeker geen nieuw kopen,
                            er staat er weeral een te koop op fotobeurs, wat is hiervan de reden
                            Zou mijn voorspelling dan toch kloppen dat ze bij Nikon teveel hebben ingeleverd omwille van de retro look ?
                            Laatst las ik op D.Preview dat de Df blijkbaar ook geen magnesium chassis heeft zoals de collega pro's , maar een van kunststof.

                            Walter
                            D850

                            Comment


                            • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Voor wie aan Df denkt Paul, moet er zeker geen nieuw kopen,
                              er staat er weeral een te koop op fotobeurs, wat is hiervan de reden
                              Het adres van de verkoper is van een fotostudio.

                              Comment


                              • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                                Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                                Een multifunction back, ik ben benieuwd wat ze daarmee bedoelen. Zouden ze eventueel spelen met het idee van medium format?
                                Walter
                                Ze spelen reeds een paar jaar met een gans ander idee Walter, namelijk van een DSLR met een vierkante sensor
                                met de afmetingen 30,5mm X 30,5mm en dan nog eentje met een licht parabolische vorm, zodat onscherpe hoeken
                                en lichtafval tot het verleden zou horen en de huidige FF objectieven dekken deze beeldcirkel.
                                Je zou op dat toestel het volledige vierkant formaat kunnen gebruiken, maar ook zowel een panorama als portretformaat
                                kunnen instellen zonder je camera te moeten draaien.
                                Dus een andere ccd en een nieuw ontwerp sluiter, dat gerucht doet in de Nikon fabrieken reeds meerdere jaren de ronde.
                                Als het toestel er ooit zou komen, denk ik dat dat pas een echte revolutie teweeg zou brengen, een zet tegen zowel medium formaat
                                maar ook een veel groter gebruiksgemak, en als ze daarmee de hoekscherpte en lichtafval zouden kunnen oplossen...

                                Maar ik hoor daar de laatste tijd niets meer van, een of andere ingenieur heeft dat een jaar of vijf geleden eens van zijn tong laten rollen tegen Christophe
                                op een van zijn bezoeken aan Nikon Japan, meer weet ik er ook niet van.

                                Comment

                                Working...
                                X