Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

Df staat voor Doesnt Film
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Wel, dat dacht ik nu in feite ook.
      Dat de D4 nog meer aankan is maar wiedes, hij kost ook ook het dubbele van een Df.
      Maar waar is de wet van de verminderende meeropbrengsten gebleven ? Is tenslotte niet zowat iedereen hier niet een amateur die het allemaal uit eigen zak moet betalen ?
      Ik wel.
      Vertel Paul, wanneer mag je die in zilver uitvoering nu gaan ophalen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        Merci!
        Duidelijker kan een review niet zijn.
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Goed gelachen...
          Blijkbaar geen camera voor mij dus...

Comment

Een eerlijke benadering, mijn gedacht.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Wel, dat dacht ik nu in feite ook.
              Dat de D4 nog meer aankan is maar wiedes, hij kost ook ook het dubbele van een Df.
              Maar waar is de wet van de verminderende meeropbrengsten gebleven ? Is tenslotte niet zowat iedereen hier niet een amateur die het allemaal uit eigen zak moet betalen ?
              Ik wel.
              Ik weet het Paul, je bent er zot van, en dat is met VELE anderen ook je goed recht.
              Maar ik blijf erbij, ik had persoonlijk ook graag/liever die D4 sensor met rekenelectronica gezien in een soort D800 boddy.
              Wat je bij de Df moet inleveren aan functionaliteit alleen maar om dat ding een retro look te geven is er over.
              Om er maar één op te noemen, de on/off knop met ontspanknop, dat ding zit daar totaal niet handig te bedienen, de on/off
              kan je niet zo gemakkelijk met één vinger bedienen als bij de andere modellen, en de ontspanknop is ook een stuk minder handig geplaatst.
              En als je het dan toch over de wet van de verminderende meeropbrengsten wil hebben, wat is de zin
              om dubbele knoppen op een toestel te zetten voor één dezelfde functie een sluitertijdenknop op de bovenkant en een dial knop
              met zelfde functie op de voorkant, die ook helemaal niet handig te bedienen lijkt.....

Versta mij niet verkeerd hé paul, qua uitzicht zie ik dat ding ook graag, daar niet van, en Nikon speelt het slim,
              voor de liefhebbers van beeldkwalliteit heeft dat ding het beste in huis, en voor liefhebbers van een retro uitzicht ook,
              ze wedden op dat vlak op twee paarden, en wachten heel bewust tot na de komst van de D4s om hun gewone D4 sensor
              in een normaal toestel in te zetten.

Mijn gedacht, mooi maar mist aan een handige bediening, je zou er bijna op wedden dat ze bij Nikon een Italiaanse designer
              onder de arm genomen hebben, waarschijnlijk den dezen van de Fiat 500.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Ik weet het Paul, je bent er zot van, en dat is met VELE anderen ook je goed recht.
                Maar ik blijf erbij, ik had persoonlijk ook graag/liever die D4 sensor met rekenelectronica gezien in een soort D800 boddy.
                Wat je bij de Df moet inleveren aan functionaliteit alleen maar om dat ding een retro look te geven is er over.
                Om er maar één op te noemen, de on/off knop met ontspanknop, dat ding zit daar totaal niet handig te bedienen, de on/off
                kan je niet zo gemakkelijk met één vinger bedienen als bij de andere modellen, en de ontspanknop is ook een stuk minder handig geplaatst.
                En als je het dan toch over de wet van de verminderende meeropbrengsten wil hebben, wat is de zin
                om dubbele knoppen op een toestel te zetten voor één dezelfde functie een sluitertijdenknop op de bovenkant en een dial knop
                met zelfde functie op de voorkant, die ook helemaal niet handig te bedienen lijkt.....

Versta mij niet verkeerd hé paul, qua uitzicht zie ik dat ding ook graag, daar niet van, en Nikon speelt het slim,
                voor de liefhebbers van beeldkwalliteit heeft dat ding het beste in huis, en voor liefhebbers van een retro uitzicht ook,
                ze wedden op dat vlak op twee paarden, en wachten heel bewust tot na de komst van de D4s om hun gewone D4 sensor
                in een normaal toestel in te zetten.

Mijn gedacht, mooi maar mist aan een handige bediening, je zou er bijna op wedden dat ze bij Nikon een Italiaanse designer
                onder de arm genomen hebben, waarschijnlijk den dezen van de Fiat 500.
                Je hebt exact mijn ideeën omtrent de Df verwoord. Als ze een camera hadden willen maken die ook nog eens handig zou geweest zijn om mee te werken, hadden ze de verschillende functies anders moeten implementeren. Nu is het alleen een retro hebbeding, maar wel één met een prijskaartje....

Walter
                D850

Comment

Er stond hier bij aangeboden een Df te ruil tegen een D800, en door die D4 sensor was ik toch geinteresseerd; maar na een halve dag reviews lezen heb ik afgehaakt.
                  Beeldkwaliteit staat niet ter discussie maar voor de rest is het een pak minder dan mijn D800, en laat ons eerlijk zijn, over de beeldkwaliteit van een D800 is ook niet te klagen.
                  Ik vind de Df nog altijd mooi maar hij is i.m.o. gewoon te duur voor een D600 met een betere sensor en andere knopjes
                  D800 en een goed glasservies

Comment

+2 hier

Ik gun uiteraard iedereen zijn moment van nostalgie ( kom stilaan zelf ook wat in de " gevoelige jaren " hehe) doch m.i. Is dit een typisch product van de marketing afdeling :

Inderdaad , het deuntje is al eerder - al dan niet succesvol- gespeeld door de auto-fabrikanten a la VW Beetle en BMW mini.
                    Moest dit nu tot gevolg hebben dat er cash-flow komt voor de core-business ( vb Porsche Cayenne) dan kan ik eea nog begrijpen doch ik vrees ervoor.

1 van de kwaliteiten die steeds weer terugkomen bij Nikon is de ergonomie. Iedereen die lang genoeg een (semi-) professionele body in de hand gehouden heeft kan deze blindelings bedienen ( of zou dit toch moeten kunnen). En nu zou je meer moeten betalen om niet 1 maar drie stappen terug te zetten ? ( zie oa http://www.dslrbodies.com/newsviews/...-df-split.html)

Als, binnen afzienbare tijd de nostalgische brilleglazen afvallen, zal eea duidelijk worden: deze df is gewoon een marketing- gimmick.

Silent M.

Comment

Ik vind dat je eigenlijk pas echt kritisch kan oordelen over camera's als je deze zelf grondig gestest hebt.
                      Gooien met reviews kan iedereen, zelfs de D4 komt er slecht uit bij sommige reviews.

Ik zocht een vergelijkbare back-up voor mijn D4, mocht hij tijdens een fotosessie falen. De 800E was mijn ding niet, de D600 ook niet. De Df beantwoord perfect aan mijn noden momenteel. Ja het is een hipster-look, ja de ergonomie kon beter ... maar momenteel is dit het enige Nikon alternatief en dat compromis wil ik gerust maken t.o.v. de beelden die er uit rollen.

Mocht ik louter op subjectieve en designelementen willen oordelen dan had ik de Df niet gekocht want ik vind de strap niet zo mooi en bij zo'n dure camera past toch wel een mooie strap
                      www.fotofolio.be

Comment

...en wachten heel bewust tot na de komst van de D4s om hun gewone D4 sensor in een normaal toestel in te zetten...
                        Denk je echt dat dit zal gebeuren?

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                        ... maar momenteel is dit het enige Nikon alternatief en dat compromis wil ik gerust maken t.o.v. de beelden die er uit rollen.
                        Voila, dat is nu eens exact mijn idee
                        Nikon Df

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
                          Denk je echt dat dit zal gebeuren?
                          Zeker zal dat op termijn gebeuren, ten eerste de concurrentie is moordend, en als ze daar niet mee komen,
                          dan zal het nog iets beter zijn, wees daar maar zeker van.

zie maar D3 -----> D700, 2007 D3, 2008 D3x, D3s en D700.
                          Last edited by Guest42; 27 januari 2014, 15:56.

Comment

Zeker zal dat op termijn gebeuren, ten eerste de concurrentie is moordend, en als ze daar niet mee komen,
                            dan zal het nog iets beter zijn, wees daar maar zeker van.

zie maar D3 -----> D700, 2007 D3, 2008 D3x, D3s en D700.
                            Ik moet natuurlijk toegeven dat ik een lange analoge periode heb meegemaakt en dat speelt zeker een rol. Met de Df was ik meteen weg, al bij al heb ik twee keer naast de ontspanknop geduwd. Geert snapt hier heel goed wat er in me omgaat.
                            Iemand raakte hier de automiddens aan, daar wordt het heel goed aanvaard dat mensen een merk en een model kiezen via gevoel, waarom kan dit niet via camera's ?
                            Ik zie bij de ADAC steeds weer opnieuw die merken opduiken die een abonnement hebben op "minst betrouwbaar" en toch worden ze gekocht. Snap ik niet.
                            De sportpro's kappen dikwijls op de trage motor : 6 BPS is het niet ? Is dat TRAAG ? Volgens Jan Masyn die zijn hele leven sportfotograaf is geweest duidelijk NIET. Natuurlijk is 12 beter, 24 is nog beter, ik zou zeggen : film dan de hele zwikzwak.
                            Met een Df kan je niet filmen, so what ? Ik heb geen benul als ik met mijn D3 kan filmen trouwens : filmen vind ik veeeel te moeilijk.
                            Live-view, kantelbaar scherm kunnen heel nuttig zijn voor iemand die met makro bezig is, maar dat maakt tenslotte mijn rekening niet.
                            Over de polvalent inzetbare toepasbaarheid van alle oude lenzen hoor je dan niemand zagen, dat er geen retro-like AF is weer wel.
                            Komaan mensen waar zijn we mee bezig, ik heb hier MF's liggen van Nikon van 40 jaar oud. AiS en non AiS. Niks mis mee hoor.
                            Jan M heeft volgens eigen zeggen samen met Lieven Coudenys stokoude lenzen op die Df gedraaid. Als ik het mag geloven : Voigtländers. Als Nikon destijds geen lenzen kon maken dan kon Leitz dat ook niet.

Ik ga er nu misschien een beetje met de botte bijl door maar die Df ligt me écht en wat de esthetiek betreft deze vraag : is iedereen bereid om een spotgoedkope, oerdegelijke en onverslijtbare gore-tex gele regenjas te kopen ? Alleen : er staat een grote Micky Mouse op de rug.

Comment

Ik wil die vest Paul, tenzij de zakken ook op de rug staan. :-)

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Comment

[QUOTE=demeyereg;4067143]

Idem dito. Een waardige opvolger door de d700.
                                Maar marketingsgewijs mss minder interessant...

Comment

Working...
                                X