Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

    Ik ben sinds 1.5 maand een gelukkige bezitter van een DF, komende van een d5200. Wat een verbetering! Uiteraard is niets perfect maar de foto's binnen zonder flits zijn fantastisch. Ikzelf ben niet zo een poster (mijn allereerste bericht op dit mooie forum). Wat de knop AFS_AFC betreft is dit zeer eenvoudig: van voor op de body de knop AF/M indrukken, de achterste scrolwiel verdraaien en klaar is kees.

    Stef

    Comment


    • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

      Overschakeling AfS-AfC is knop indrukken en aan wieltje draaien (2 handen nodig).
      'k Vraag me af of het zoveel duurder zou geweest zijn als ze ipv een 2-standenknop (Af-M) een 3-standen (AfS-AfC-M) zouden geïmplementeerd hebben.

      Wat betreft die "onnozeliteiten", volgens mij bestaan geen onnozeliteiten, als een camera je niet ligt, zou je die beter niet kopen, je gaat je daar blijven aan ergeren, denk ik.
      Misschien dat je beter afwacht tot de D800s uitkomt, zou dit jaar nog moeten zijn.
      Nikon Df

      Comment


      • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

        verkeerd gepost

        Comment


        • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

          Oorspronkelijk geplaatst door stefaninno Bekijk bericht
          Ik ben sinds 1.5 maand een gelukkige bezitter van een DF, komende van een d5200. Wat een verbetering! Uiteraard is niets perfect maar de foto's binnen zonder flits zijn fantastisch. Ikzelf ben niet zo een poster (mijn allereerste bericht op dit mooie forum). Wat de knop AFS_AFC betreft is dit zeer eenvoudig: van voor op de body de knop AF/M indrukken, de achterste scrolwiel verdraaien en klaar is kees.

          Stef
          Stef, bedankt voor deze tip

          Comment


          • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

            Zijn er al specs bekend van die D800 S ? Sensor van de D4 ? Zou natuurlijk ook een mooi machien zijn.
            Want naast die retrolook van de Df is die sensor natuurlijk hét belangrijkste, tenslotte kopen we dat om foto's te maken.

            Comment


            • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

              De D800s kan, denk ik, nooit een D4 sensor krijgen want de D800 is een pixelmonster, de D4 heeft er "slechts" 16,2PM. Ik ben nog nergens een vermelding tegen gekomen als zou er een D800s in de maak zijn.

              Comment


              • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                De naam tot daar aan toe. Maar destijds werd ook de D700 'in de schaduw' van de D3 uitgebracht. En omdat de Df die magnifieke sensor van de D4 kreeg, lijkt het mij niet onmogelijk dat er toch een 'echte digitale camera' komt met diezelfde sensor. Die pixelmonsters zijn niet voor iedereen eerste keuze toch ?

                Comment


                • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  De D800s kan, denk ik, nooit een D4 sensor krijgen want de D800 is een pixelmonster, de D4 heeft er "slechts" 16,2PM. Ik ben nog nergens een vermelding tegen gekomen als zou er een D800s in de maak zijn.
                  Ook nog nooit iets over vernomen. Hij zou er wel kunnen komen natuurlijk, maar het zou in elk geval een pixelmonster blijven. Verbeteringen zouden dan in dat geval het aantal fps kunnen zijn, versnelde en verbeterde AF in live view, een overname van de "tweaks" die de A7R op zijn RAW's toepast, zoals plaatselijke ruisbestrijding enz.

                  Walter
                  D850

                  Comment


                  • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                    D800S, expeed 4, 36 mp, group area AF (zoals de nieuwe D4S) en 8FPS, 1080p aan 60fps..... dit zou wat zijn he
                    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                    Comment


                    • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                      Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                      D800S, expeed 4, 36 mp, group area AF (zoals de nieuwe D4S) en 8FPS, 1080p aan 60fps..... dit zou wat zijn he
                      Er mag voor mij nog een zwenkbaar lcd scherm bij

                      Walter
                      D850

                      Comment


                      • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                        Wat is er nu zo speciaal aan die sensor, alle andere FF sensors geven toch betere tot veel betere beeldkwaliteit of vergis ik me

                        Comment


                        • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                          Oorspronkelijk geplaatst door pevece15 Bekijk bericht
                          Wat is er nu zo speciaal aan die sensor, alle andere FF sensors geven toch betere tot veel betere beeldkwaliteit of vergis ik me
                          Dat is wel een heel krasse bewering, waarop baseer je die ?

                          Comment


                          • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                            Oorspronkelijk geplaatst door pevece15 Bekijk bericht
                            Wat is er nu zo speciaal aan die sensor, alle andere FF sensors geven toch betere tot veel betere beeldkwaliteit of vergis ik me


                            Walter
                            D850

                            Comment


                            • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                              Oorspronkelijk geplaatst door pevece15 Bekijk bericht
                              Wat is er nu zo speciaal aan die sensor, alle andere FF sensors geven toch betere tot veel betere beeldkwaliteit of vergis ik me
                              Inderdaad, KLIK

                              Comment


                              • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                                Ik weet niet ik vraag maar, misschien kun je eens aantonen dat dit niet zo is heb hier nog niets concreet gezien dat dit aantoont.
                                JPEG engine lijkt wel zeer goed te zijn maar dat heeft weinig met de sensor te maken en helpt ook weinig als je in  RAW fotografeert.
                                Ook DXO is die mening toegedaan, alhoewel dat ik daar weinig geloof aan hecht, maar toch moet ik toegeven dat de beelden die ik al gezien
                                heb in grote mate overeenkomen met hun testgegevens. Indien in de juiste handen komen er heel knappe beelden uit dat toestel, maar dat is ook zo met de andere FF’s
                                Overtuig me, ander zou ik met verkeerd idee blijven rondlopen

                                Comment

                                Working...
                                X