Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

    Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht


    Walter
    Ik snap ook niet waar die bewering haar wortels zou kunnen hebben.

    Comment


    • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

      Oorspronkelijk geplaatst door pevece15 Bekijk bericht
      Overtuig me, ander zou ik met verkeerd idee blijven rondlopen
      Overtuig de mensen in de groep eerst ervan dat dit nodig is, scheelt weer wat gepost.
      Paul

      Comment


      • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        (ik kan zo nog enkele punten opnoemen, zo is er bv geen aparte knop om van AfS naar AfC te gaan)
        Hoezo Paul, die is er toch, gewoon knopje AF/MF indrukken en aan je achterste scrolwieltje draaien, zelfde als bij de D800.

        Comment


        • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

          Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
          ...'k Vraag me af of het zoveel duurder zou geweest zijn als ze ipv een 2-standenknop (Af-M) een 3-standen (AfS-AfC-M) zouden geïmplementeerd hebben....
          Geert,
          Ik denk dat Paul dit bedoelt...
          Nikon Df

          Comment


          • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

            Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
            Geert,
            Ik denk dat Paul dit bedoelt...
            Ja, dat kan, maar eenmaal je het gewoon bent, ik vind het persoonlijk beter dan de drie standen knop
            die wel eens per ongelijk tijdens het uit je tas halen op de verkeerde stand kwam te staan.
            Trouwens, ik denk dat nikon volledig naar die twee standenknop is overgestapt, D800, D4, Df, D4s allemaal zijn ze zo.

            Comment


            • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

              In ieder geval dank aan jullie beiden voor de tip. Mijn onderwerpen bewegen meestal niet veel, daarom dat ik die AfC stand niet zoveel gebruik. Maar nu, onlangs met dat wiggelwater van een hond van mijn zoon had ik hem nodigen hupsa, waar was hij ?

              Comment


              • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Ja, dat kan, maar eenmaal je het gewoon bent, ik vind het persoonlijk beter dan de drie standen knop
                die wel eens per ongelijk tijdens het uit je tas halen op de verkeerde stand kwam te staan.
                Trouwens, ik denk dat nikon volledig naar die twee standenknop is overgestapt, D800, D4, Df, D4s allemaal zijn ze zo.
                Ik vind hem ook beter, bij mijn D300 stootte ik regelmatig die knop aan met als gevolg verkeerde instelling.

                Walter
                D850

                Comment


                • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                  Oorspronkelijk geplaatst door pevece15 Bekijk bericht
                  Wat is er nu zo speciaal aan die sensor, alle andere FF sensors geven toch betere tot veel betere beeldkwaliteit of vergis ik me
                  Ik heb dit nog eens gelezen maar nu traaaaaag.
                  Van Canon heb ik geen benul, we blijven dus binnen Nikon maar ik lees toch écht dat alle andere FF sensors een betere tot veel betere kwaliteit hebben dan die van de Df ?
                  Dus hebben een D3 en D700 een betere sensorkwaliteit dan de Df en de D4 (want ze zijn identiek) ????
                  Een D800- sensor is een klasse apart met ook weer voor- en nadelen.

                  Nu wil het toeval dat ik een D3 én een Df heb. Ik kan getuigen dat een D3 nog altijd bepaalde voordelen heeft op een Df maar NIET op het vlak van sensorpresaties.
                  #197 is van jouw hand, daar lees ik toch al iets heel anders.
                  Bovendien : klik eens op de link in #1 en ga eens zoeken wat Jan Masyn voor mekaar krijgt met een Df sensor (ergens Februari) : ongestraft oppimpen tot 36 MPix. Zelfs de meest doorwinterde fotograaf zal moeten toegeven dat dit op zijn minst als "merkwaardig" kan bestempeld worden.

                  Comment


                  • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                    Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                    Ik vind hem ook beter, bij mijn D300 stootte ik regelmatig die knop aan met als gevolg verkeerde instelling.

                    Walter
                    Ik heb het pieptoontje aan bij AfS, valt meteen op.
                    Heb trouwens een leuke anekdote daarover.
                    3 Jaar geleden, IJsland aan de Svinafjellsjökull, klimmen we tot het einde van het pad, niet ver van ons een Nederlands echtpaar, helemaal beneden een cordé van toeristen die hun "leven aan het wagen waren op de gletsjer".
                    Ik dus foto's nemen en op een bepaald moment, ik hoor die Nederlander vol enthousiasme iets uitleggen aan zijn vrouw, begin ik te beseffen : verdorie wat vertelt die vent daar allemaal ?
                    Hij was in het lang en het breed aan het uitleggen hoe die gidsen daar beneden communiceerden met behulp van pieptoontjes .
                    Ik heb hem maar in de waan gelaten.

                    Comment


                    • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      ik hoor die Nederlander vol enthousiasme iets uitleggen aan zijn vrouw.
                      Hij was in het lang en het breed aan het uitleggen hoe die gidsen daar beneden communiceerden met behulp van pieptoontjes .
                      Ik heb hem maar in de waan gelaten.
                      Ik geloof niet dat wij deze van ons dat zouden kunnen wijsmaken Paul....

                      Comment


                      • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                        In ieder geval dank aan jullie beiden voor de tip. Mijn onderwerpen bewegen meestal niet veel, daarom dat ik die AfC stand niet zoveel gebruik. Maar nu, onlangs met dat wiggelwater van een hond van mijn zoon had ik hem nodigen hupsa, waar was hij ?
                        In zowat iedere middelbare school was er vroeger een fotoclub, nu heb ik bij de 18-jarigen er juist geteld 2 die de basisprincipes begrijpen, de rest fotografeert er maar op los.
                        Ik heb ze verleden week in het 4e middelbaar nog eens de mantel uitgeveegd betreft het feit dat er niemand de handleiding van het apparaat leest (vloeide voort uit het feit dat ze allemaal een geavanceerde grafische rekenmachine hebben waarmee ze vervolgens amper kunnen werken). Maar nu even goed nieuws : er was er één die ze wél gelezen had.
                        Zijn vader had dit als voorwaarde gesteld
                        Ik heb hem gezegd dat zijn vader een verstandig, visionair man was die ik graag eens wou zien op een oudervergadering.



                        Bovenstaand citaat over handleidingen en dan zelf ook geen handleiding lezen . allemaal zeer geloofwaardig

                        Comment


                        • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                          Zonder te willen zeuren maar dat is zowat het enige waar ik me hier op het forum aan kan ergeren, dikwijls worden er vragen gesteld die men zou weten als men de moeite zou doen om die handleiding te lezen, en dan nog niet alleen over iets praktisch als één of andere instelling maar je krijgt ook de basisdriehoek iso / sluitertijdtijd/ diafragmaopening mee.
                          1000€ of meer voor ne "kodak" en dan zelfs het boekje niet lezen....
                          Ik heb al tweemaal een wat oudere (nog analoge tijd) fotografie encyclopedie aangeboden, geraak er niet vanaf, maar er zijn er die daar nog flink wat uit kunnen leren zenne.
                          D800 en een goed glasservies

                          Comment


                          • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                            Ik ben de eerste om te zeggen: RTFM ! maar wie onder ons heeft nog nooit een toestel in gebruik genomen zonder de manual goed te lezen ? ik pleit alvast schuldig. Bovendien zijn er soms ook rare handelingen die je zelfs uit de manual niet goed kunt opmaken. Ik heb bv. een Panasonic GX1: daar zit achteraan een half verzonken draaiwiel in om in de M stand de sluitersnelheid en diafragma te regelen. Wel om te switchen tussen die twee moet je dat wieletje in drukken (dus dieper in de body drukken) Bovendien draait het wat stroef zodat je gemakkelijk dat ding indrukt zonder het te weten/te willen, waardoor je ineens andere instellingen krijgt zonder het in de gaten te hebben. Ik ben toch ook naar de verkoper moeten gaan om uitleg te vragen, omdat het niet duidelijk was. En dan is een forum als dit soms een zegen hoor, dan worden sommige dingen ineens heel duidelijk, waar je al een tijd naar zoekt. Zoals (om toch ietwat on topic te blijven) die truuk om bij de Df over te schakelen naar Af C of Af S.

                            Comment


                            • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                              Even iets anders. Ik kwam deze post tegen van iemand die ook een Df heeft gekocht.

                              Als ik naar zijn fotoreeks kijkt denk ik echt WTF, echt geen referentie voor de Df moet ik zeggen en de 70-300mm lens doet er ook geen goed aan.
                              Het F&M forum is ervoor gekend om daar iedereen te bejubelen en iedere vorm van kritiek wordt als "rude and impolite" afgedaan maar stopt me toch niet De TS kan er (hopelijk) enkel maar beter van worden.

                              Comment


                              • Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                                Even iets anders. Ik kwam deze post tegen van iemand die ook een Df heeft gekocht.

                                Als ik naar zijn fotoreeks kijkt denk ik echt WTF, echt geen referentie voor de Df moet ik zeggen en de 70-300mm lens doet er ook geen goed aan.
                                Het F&M forum is ervoor gekend om daar iedereen te bejubelen en iedere vorm van kritiek wordt als "rude and impolite" afgedaan maar stopt me toch niet De TS kan er (hopelijk) enkel maar beter van worden.
                                Die foto reeks maakt weer eens duidelijk dat het (matige) resultaat aan de fotograaf ligt en niet aan de camera.

                                Comment

                                Working...
                                X