Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon keuze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon keuze

heb eens de site van Canon goed doorgenomen..
    ben blij dat ik dit deed
    Aanvankelijk dacht ik aan een Canon eos 700D en ben nu meer te vinden voor een canon eos 60D
    simpel , ik wil méér halen uit mijn foto's en als ik het goed lees kan dit via canon eos 60D perfect

de eos 7OO D is voor de beginnende liefhebber
    maar die fase ben ik al lang voorbij en wil méér halen uit mijn foto's

de eos 60D is voor de liefhebbers die dus meer willen

klopt dit? en is die 60D gebruiksvriendelijk?

ik hou vooral van landschappen, speciale effecten van water, zee en luchten
    dus de natuur , zee , water , bergen ...en dieren
    en ook bewegende mensen en dieren

zou dit een goede camera zijn voor mij ?

ik zou dan deze lens er bij bestellen

Canon EF-S 18-200mm F3.5-5.6 IS

ik hou er van de camera mee te nemen met de fiets zo zie je de mooiste dingen

het zou voor mij een hele stap zijn daar ik nu foto's neem met een Pentax Hybride, dus geen verwisselbare lenzen

maar ik zie het zitten en zou hulp hebben bij mijn eerste stappen in verwisselbare lenzen en heb al veel gelezen en met mijn pentax alvast heel veel geoefend met diagfragma en sluitertijd, maar die camera was te beperkt voor mij , zeker voor wat ik wil !!

groetjes caroline

Re: canon keuze

Zoals ik het heb begrepen verschillen de camera's niet zoveel. De 60d is beter gebouwd en ligt waarschijnlijk beter in de hand. De 700D heeft een touch screen.

Comment

De 60D vind ik zelf ook een fijne camera, je kunt er net wat meer mee, dan bij een instapper, gebruiksvriendelijker ook vanwege het extra venster bovenop. En het wisselen van lenzen, als je dat 1 keer gedaan hebt, dan lukt dat je wel.
      Veel succes met de camera,
      Paul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door carooootje Bekijk bericht
        ........de beginnende liefhebber
        maar die fase ben ik al lang voorbij en wil méér halen uit mijn foto's
        en dan zet je een 18-200mm op een 60D...?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          en dan zet je een 18-200mm op een 60D...?
          grt,bouk.
          ja bouk, als ts zelf zegt dat hij het stadium van beginner al lang voorbij is zal hij toch wel weten wat de prestaties van een 18-200 zijn hé
          nikon coolpix s9100

Comment

Over die lens zou ik alvast nog eens nadenken... het is te veel een alles kunner
            en daardoor, net als bij bewegende mensen, een niets kunner.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Over die lens zou ik alvast nog eens nadenken... het is te veel een alles kunner
              en daardoor, net als bij bewegende mensen, een niets kunner.
              Daar heb je helemaal gelijk in Doudeke, maar ik heb ook zo'n lens vroeger gehad en deze na een paar maanden weer weggedaan,
              en dat is misschien voor sommige mensen nodig, voor mij wel, dan zie je zelf het verschil als je een iets betere hebt, of met 2 lenzen gaat werken.
              Paul

Comment

wat voor body je gebruikt maakt voor de uiteindelijke foto bar weinig uit, ik kan met elk EOS toestel een goede opname maken, mits er maar een deftige lens voor hangt (uitzonderingen zijn er natuurlijk), of dit nou een 700D is of een 60D of zelfs een 7D.

Wat echt verschil in kwaliteit op gaat leveren is een goede lens, niet een 18-200 die jij noemt, dan kun je net zo goed blijven fotograferen met wat je nu hebt.

Dus als je van plan bent om een (bv) 60D aan te schaffen, neem er dan geen 18-200 bij, maar kijk voor een lens met beduidend minder zoombereik, als de 15-85, of een Tamron 17-50 (noem maar even wat), dit soort lenzen leveren je pas echt vooruitgang op, niet zozeer de body.
                Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                  ......... ik kan met elk EOS toestel een goede opname maken....
                  en toch moet je je beste foto nog trekken hè..?
                  grt,bouk.

Comment

nog steeds
                    Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Lenzen zijn inderdaad belangrijker en dat hoeft niet eens zoveel te kosten.

Als ik 1000 EUR te besteden had zou ik gaan voor een tweedehands 50D, met een (eveneens tweedehands) 15-85, of evt de Tamron 17-50, en een 70-200 f:4.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                        ja bouk, als ts zelf zegt dat hij het stadium van beginner al lang voorbij is zal hij toch wel weten wat de prestaties van een 18-200 zijn hé
                        hmmm
                        t'is een "zij " hé

en oké, ik ken niets van lenzen omdat ik altijd met een hybride fototoestel foto's heb genomen en nooit van lenzen hoefde te verwisselen

ik nam met mijn toestel heel mooie foto's maar miste " diepte scherpte"

vandaar dat ik uitkijk naar een toestel die iets meer kan, waar ik méér mee kan doen
                        ik ben echt geen beginner meer en nam al heel mooie foto's

nu wil ik een nieuwe stap
                        meer creativiteit
                        meer mogelijkheid
                        mijn grenzen verleggen
                        en dus kennis maken met lenzen

de canon EOS 60 D spreekt mij enorm aan

die lens die ik voorstelde was de raad van iemand die aan fotografie doet

ik zoek een lens die héél scherp foto's kan nemen in de diepte
                        vandaar haar voorstel
                        maar dan op een Eos 700D

zelf ben ik niet zo te vinden voor een Eos 700 D
                        En meer voor die 60D wegens zijn creatieve mogelijkheden

en ja, ik ben een leek op gebied van lenzen ondanks mijn ervaringen

ik kom hier voor raad en niet om uitgelachen te worden

maar oké
                        misschien gaf ik een verkeerd beeld
                        Last edited by carooootje; 13 april 2013, 00:11.

Comment

hmmm

ik kom hier voor raad en niet om uitgelachen te worden
                          nou dat valt toch wel mee hè.
                          we helpen je genoeg.

grt,bouk.

Comment

Je zou ook kunnen kijken naar een combi Canon 60D en de Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS ....Ik heb wel de lens , maar (nog) niet de 60D ( die ga ik over 2 maanden kopen ). Ik ben redelijk tevreden over de lens. Het is natuurlijk geen L lens en die kwaliteit moet je dan ook niet verwachten. Maar voor mij is het de lens die er standaard op zit , ter vervaning van de kitlens.
                            Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                            Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

hmmm
                              ... ik nam met mijn toestel heel mooie foto's maar miste " diepte scherpte" ...

... ik zoek een lens die héél scherp foto's kan nemen in de diepte ...
                              Bedoel je dat je meer wil kunnen werken met creatieve scherptediepte ?
                              Dus je onderwerp mooi scherp en de achtergrond reeds onscherp om je onderwerp mooi los te maken van de achtergrond ?

Of wil je dingen die heel ver zijn heel scherp kunnen fotograferen ?

Dan zal een 18-200 zeker niet voldoen.
                              Die hebben een eerder klein diafragma dat minder mogelijkheden biedt om je onderwerp te isoleren en die zijn op hun grootste brandpuntsafstand meestal wat zwakker wat scherpte betreft.

Die Winter foto van jou is wel heel mooi ja, dus je bent idd op goede weg .
                              Nikon D800 + MBD12 | Nikon D7000 + MBD11 | Nikon 14mm to 400mm | ...

Comment

Working...
                              X