Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon keuze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon keuze

hallo allemaal

ondertussen heb ik mijn nieuwe camera
    een canon 60D
    ben er super content mee !
    is wel een pak bijleren , maar is niet erg
    ben al aan het oefenen , bijsluiter lezen, boeken lezen enz
    straks gaan we op reis en zal ik alle tijd hebben om alles uit te proberen
    zal ook wat lessen volgen ..je kan zoveel met die camera doen en wil er het beste uit halen

is een enorm verschil met mijn vorige camera
    er gaat voor mij een nieuwe wereld open!!

groetjes
    caroline

Comment

Hey caroline,

Ook ik heb vandaag mijn 60D gaan halen.
      Zo leuk al om gewoon vast te houden
      Ik heb nog niet kunnen uitproberen, want de batterij is momenteel aan het laden dus ik kijk er ook naar uit
      In ieder geval veel succes gewenst en veel foto plezier!

groetjes sandy

Comment

Boekske bij de hand, helemaal doorlezen met de camera bij de hand, en nu en dan wat dingen uitproberen In het begin voorzichtig verkennen, maar op den duur zul je standen gaan uitproberen en grenzen verleggen, en dan heb je niet meer die brave, veilige maar saaie foto's, maar heb je naast natuurlijk een aantal mislukkingen een paar SUPERfoto's!
        Probeer de groene stand te vermijden maar gebruik wel de Av, Tv en M stand en de pareltjes komen er stilaan wel hoor.

Veel leergenot!
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

De M stand zou ik vermijden. Nodeloos complex voor een beginner. De P stand is dan weer wel interessant voor een beginner. De Av stand en de Tv stand zijn ook nog te doen.
          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Proficiat met je aankoop en veel plezier ermee op reis. Welke lens heb je?

Comment

welkom in de grote groep 60D gebruikers
              Momenteel heb ik 3 lenzen (50 1.8 / 55-250 / maar mijn 17-55 2.8 gebruik ik 9/10 van de tijd. Een echte aanrader, véél beter dan de kitlens.
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

EN ik heb sinds gisteren ook de 60D

Komende van een 400D kan ik alleen maar concluderen dat het een hele grote vooruitgang is !
                Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Dat geloof ik graag dat je het verschil merkt. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door carooootje Bekijk bericht
                    hierbij een voorbeeld van wat ik bedoel
                    het is niet één van mijn beste foto's
                    zeker niet , maar een gewone foto om aan te tonen wat ik wil ...en dat is die eilanden ook goed zien
                    ik maak op dit gebied creatieve foto's : een bloem, een boom op de voorgrond voor het extra creeeren van diepte ! en gebruik daarvoor mijn diafragma zodat alles
                    even scherp is
                    die foto is zeker niet scherp , dat weet ik..is geen goede foto..maar is om te tonen wat ik wil...die eilanden scherp samen met de voorgrond

Uploaded with ImageShack.us
                    De laatste generatie 18-135 (STM versie) is een betere keuze dan de 18-200 wil je mooie scherpe opname's zoals je bedoeld.
                    Ook de nieuwe 18-55 (STM versie) ...zeer goede lens en onklopbaar in prijs
                    De 15-85 heeft meer groothoek en is eveneens schitterend maar is duurder
                    De 17-55 2.8 is eveneens een zeer goede keuze .. zeer scherp en relatief snel voor een zoomlens en betere DOF controle als je dat zou wensen.
                    Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Working...
                    X