Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon P770 of Sony RX100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon P770 of Sony RX100

Binnen enkele maanden trekken we terug naar de alpen om bergwandelingen te maken, vorig jaar heb ik op die wandelingen steeds mijn D90 + enkele lenzen mee gesleurd en dat was niet echt ideaal daarom ben ik op zoek naar een 2de toestel om mee te nemen tijdens die wandelingen.
    Ik ben al enkele dagen aan het zoeken en het lezen op BD en diverse testsite zoals dpreview, cameralabs enz...
    Hoe meer je leest hoe moeilijker de keuze wordt.
    Er zijn nog 2 modellen die overschieten en dat is de Nikon P7700 en de Sony RX100.
    De kwaliteit van de RX100 zou iets beter zijn dan de P7700, die laatste heeft dan wat meer zoom en heeft dan een kantelbaar scherm en handgrip, de RX 100 is dan terug wat kleiner.
    De RX100 kost wel een 200 € meer dan P7700, dat is toch aanzienlijk vind ik.
    Kunnen mensen die deze 2 toestellen kennen me nog wat raad geven (is de RX100 die 200€ extra waard ?).
    Alvast bedankt,
    Cypho
    Cypho
    Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

Re: Nikon P770 of Sony RX100

Als je gewend bent aan een dslr en dan plots naar een toestel gaat met een kleine sensor zoals de P7700, dat is toch een behoorlijke achteruitgang. Ik denk niet dat je tevreden gaat zijn over de kwaliteit. Met de RX100 heb je dit in mindere mate vanwege de 1" sensor. Het verschil gaat niet zo groot zijn. Je hebt ook meer ruimte om de foto's te bewerken, een hoger dynamisch bereik voor hdr bijvoorbeeld, en bruikbare foto's tot ISO1600.

Het voordeel vd P7700 is het extra bereik, 200mm vs 100mm, en de lichtsterkere lens op het tele-eind. Maar met de 20MP en 1" sensor vd RX100 kun je wel een behoorlijk stuk croppen, waardoor dat gedeeltelijk wordt goedgemaakt.

Ik zie eigenlijk weinig reden waarom je voor de Nikon zou gaan. Of het moet zijn dat al je foto's op 200mm worden getrokken, maar dat zal wel niet zijn.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Bedankt voor de goede raad Alex.
      Cypho

Comment

de rx 100 wordt dikwijls geprezen hier, maar ik heb er nu 2x mee gespeeld en ik vind focus totaal ondermaats binnen. het ding probeert snel te focussen en afdrukken maar zelden juist... misschien dat het buiten beter lukt ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
          de rx 100 wordt dikwijls geprezen hier, maar ik heb er nu 2x mee gespeeld en ik vind focus totaal ondermaats binnen. het ding probeert snel te focussen en afdrukken maar zelden juist... misschien dat het buiten beter lukt ?
          Hier is een RX100 quasi 4 maand in gebruik; bovenvermelde opmerkingen ervaar ik helemaal niet.
          Je kan het niet met een DSLR vergelijken, maar de kwaliteit die je met RX100 hebt is wel top, ook binnen.

Comment

Ook hier dit fenomeen nog niet gezien...

Comment

Mijn RX100 doet het prima, ik heb er geen problemen mee. AF is gewoon goed.
              De 100 vs 200mm zou ik niet mee inzitten, je hebt op de RX een clearview zoom, dit is een stand waarmee je verder kan inzoomen, je komt dan ook aan 200mm, zonder het typische digitale inzoomverlies.
              De Nikon ken ik niet, maar van alle Nikons die ik ooit gebruikt heb, viel me telkens de minder goede hoge iso prestatie op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Mijn RX100 doet het prima, ik heb er geen problemen mee. AF is gewoon goed.
                De 100 vs 200mm zou ik niet mee inzitten, je hebt op de RX een clearview zoom, dit is een stand waarmee je verder kan inzoomen, je komt dan ook aan 200mm, zonder het typische digitale inzoomverlies.
                De Nikon ken ik niet, maar van alle Nikons die ik ooit gebruikt heb, viel me telkens de minder goede hoge iso prestatie op.
                Ik volg Rudy voor 100%

Comment

Ik heb de goeie raad gevolgd en heb me een RX100 gekocht.
                  Bedankt gasten
                  Cypho

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cypho Bekijk bericht
                    Bedankt gasten
                    Goeie keuze.. ik ben zelf ook een tevreden RX100 gebruiker.Laat even weten hoe hij je bevalt he..post eens een paar voorbeelden..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cypho Bekijk bericht
                      Bedankt gasten
                      Proficiat met deze aankoop !

Comment

Hallo,

Ik heb ook een RX100, en dat is mijn eerste compactcamera waarbij je niet kunt zeggen dat de foto's van een compactcamera zijn.
                        Je mag ze naast de foto's van de Canon 5dmk2 of de Sony NEX-7 zetten: weinig verschil in kwaliteit
                        Voorbeelden op mijn blog (zie link onderaan) - via zoeken rechtsboven en geef dan RX100 maar in ...

Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Dat is toch mooi meegenomen...

Comment

Working...
                          X