Binnen enkele maanden trekken we terug naar de alpen om bergwandelingen te maken, vorig jaar heb ik op die wandelingen steeds mijn D90 + enkele lenzen mee gesleurd en dat was niet echt ideaal daarom ben ik op zoek naar een 2de toestel om mee te nemen tijdens die wandelingen.
Ik ben al enkele dagen aan het zoeken en het lezen op BD en diverse testsite zoals dpreview, cameralabs enz...
Hoe meer je leest hoe moeilijker de keuze wordt.
Er zijn nog 2 modellen die overschieten en dat is de Nikon P7700 en de Sony RX100.
De kwaliteit van de RX100 zou iets beter zijn dan de P7700, die laatste heeft dan wat meer zoom en heeft dan een kantelbaar scherm en handgrip, de RX 100 is dan terug wat kleiner.
De RX100 kost wel een 200 € meer dan P7700, dat is toch aanzienlijk vind ik.
Kunnen mensen die deze 2 toestellen kennen me nog wat raad geven (is de RX100 die 200€ extra waard ?).
Alvast bedankt,
Cypho
Ik ben al enkele dagen aan het zoeken en het lezen op BD en diverse testsite zoals dpreview, cameralabs enz...
Hoe meer je leest hoe moeilijker de keuze wordt.
Er zijn nog 2 modellen die overschieten en dat is de Nikon P7700 en de Sony RX100.
De kwaliteit van de RX100 zou iets beter zijn dan de P7700, die laatste heeft dan wat meer zoom en heeft dan een kantelbaar scherm en handgrip, de RX 100 is dan terug wat kleiner.
De RX100 kost wel een 200 € meer dan P7700, dat is toch aanzienlijk vind ik.
Kunnen mensen die deze 2 toestellen kennen me nog wat raad geven (is de RX100 die 200€ extra waard ?).
Alvast bedankt,
Cypho
Comment