Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 7D vs 600D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon eos 7D vs 600D

Hallo,

Ik sta op het punt een nieuwe spiegelreflex te kopen.

Ik ben nog niet zo weg in het fotografie gebeuren. Ik had een 1000D deze werd altijd op de automatische stand gebruikt.
    Nu heb ik een boeken over fotografie gekocht en deze hebben mij te pakken gekregen en wil ik mij verder gaan verdiepen in de kunst van het fotograferen.

Nu wil ik dus een andere camera gaan aanschaffen, en twijfel ik tussen de eos 7d en de 600d, beide hebben 18MP.
    Ik zou hem gaan gebruiken race evenementen, wielerwedstrijden maar evengoed voor daguitstapjes met vrouw en kind.
    Kan ook wel eens zijn dat er historische gebouwen en andere worden gefotografeerd.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
    Last edited by Philleuh; 19 mei 2013, 07:18.

Re: Canon eos 7D vs 600D

Zelf heb ik een 60D en ik vind het een geweldig toestel! Het is mijn eerste toestel en ben begonnen zonder kennis.
    De knopjes zijn makkelijker toegankelijk vind ik (je kan veel met je duim instellen) terwijl bij de 7D bijna alle knopjes links staan. Ook het kantelbaar scherm is superhandig, dat kan ik niet meer missen.
    Van de 7D weet ik eigenlijk niet zo veel van qua specificaties: ISO (lichtgevoeligheid) is hetzelfde, heeft meer AF punten en kost meer dan de 60D (toch ook niet onbelangrijk)
    Je moet ze eigenlijk eens allebei vastnemen en ook eens kijken wat het best in de hand ligt voor jou. De 7D is iets groter geloof ik.

Succes!

Comment

Wat ik zou doen is eerst leren werken in Manueel op de camera dat je nu hebt, pas dan zal je weten wat je nodig hebt.
      Voor sport is de 7D beter dan de 60/600D (autofocus is stukken beter).
      Maar je leert het meest als je beperkingen hebt en daarvoor is de instapper dat je nu hebt ideaal. Boeken zeggen je altijd dat je het beste materiaal nodig hebt en tonen ook steeds prachtige foto's genomen met dit (zeer) dure materiaal.
      Dus leer eerst werken met beperkingen en kijk dan welk toestel deze beperkingen oplost. (maar meestal zal dit een lens zijn hoor)
      Welke lenzen gebruik je nu?

Comment

De M stand is wat te moeilijk voor iemand zonder kennis van fotografie. Begin eens wat met de P stand (en eventueel Av stand en Tv stand) te spelen. Ga beide camera's ook eens vasthouden (600D en 7D). De 7D is niet alleen een stuk groter, maar ook een stuk zwaarder dan de 600D. Heb de 7D vandaag nog vast gehad in de Mediamarkt en heb zelf een 550D die vergelijkbaar is met de 600D qua afmetingen en gewicht. Als je kleine handen hebt, kan de 7D wel eens te groot zijn voor je. Qua autofocus is er een groot verschil tussen de 7D en 600D. De 7D is veel beter voor actiefotografie dan de 600D.
        Last edited by jocau; 18 mei 2013, 23:16.
        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oo mijn excuses, ik had echt 60D gelezen.. Maarja, dan heb je misschien een keuze extra (60D lijkt er toch sterk op)

In ieder geval, ik denk dat de M stand inderdaad wel wat ambitieus is. Probeer met Av of Tv, daar leer je al heel wat uit. Lijkt me ook een goed idee om wat te 'prullen' met de camera die je nu hebt, tot je echt weet wat je mist.
          De 7D heeft trouwens een schermpje bovenaan met info, dat heeft de 600D niet en kan toch erg handig zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
            Wat ik zou doen is eerst leren werken in Manueel op de camera dat je nu hebt, pas dan zal je weten wat je nodig hebt.
            Dus leer eerst werken met beperkingen en kijk dan welk toestel deze beperkingen oplost. (maar meestal zal dit een lens zijn hoor)
            +1

top-materiaal zonder gedegen kennis zal je geen betere beelden opleveren.

zo werk ik bvb met een oude 40d en voor de meeste doeleinden momenteel voldoet deze hoor.
            ik overweeg wel een stap naar FF voor mezelf maar langs een andere zijde ook weer niet, dus de kans dat ik toch eerst een tussenbody ga kopen, nl. 7d in mijn geval is reeël. dit omdat ik het crop-gebeuren ken en de 7d mijn risico gaat wegwerken op sneuvelen van de 40d welke aan zijn geschatte 'rodering' zit maar waarmee ik wel de kwaliteit kan garanderen naar mijn klanten toe omdat ik de 'beperkingen' ken van een crop-toestel. een FF zal voor mij een compleet nieuwe leerschool zijn deels omdat ik met een ander soort sensor zit waar de scherptediepte geringer is dan bij een crop. en daarom dat ik zal zien voor de beide body's, de crop voor mijn klanten de nodige kwaliteit te leveren die ze van mij nu zien en een FF ernaast om die onder de knie te krijgen en als ik daar dan de 'beperkingen' van ken, wordt deze natuurlijk ook compleet ingezet voor de klanten
            Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Alvast bedankt heren.
              Even vermelden dat de 1000d al enkele dagen niet meer in mijn bezit is.
              Ik heb nergens gelezen in het boek dat ik topmateriaal nodig heb, maar ik ben iemand die als hij ergens mee begint ook degelijk materiaal wil bezitten. Hoeft niet het beste te zijn, maar ook niet de instap.
              We zullen in de loop van volgende week eens een paar modellen testen.
              Last edited by Philleuh; 19 mei 2013, 07:22.

Comment

De EOS 7D is robuuster gebouwd.
                Kantelbare schermen zijn gevoeliger voor intrede stof & vocht. Ze garanderen geen volledige afsluiting... vandaar dat de hogere modellen ze niet hebben.
                Met een 7D kun je dus beter de natuur in en ben je beter beschermd tegen de elementen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martien3 Bekijk bericht
                  ... De knopjes zijn makkelijker toegankelijk vind ik (je kan veel met je duim instellen) terwijl bij de 7D bijna alle knopjes links staan...
                  Bij de 7D hebben de knopjes langs het kleine schermpje bovenaan zelfs allemaal een dubbele functie + extra knoppen links van het scherm wat maakt dat je veel meer zaken nog gemakkelijker kan instellen tov een 60D. De grote ronde draaiknop aan de achterkant is vele malen beter bij de 7D en je hebt nog een extra superhandig joystickje. Verder voor mij betere AF dan 60D, microadjustment, robuuster gebouwd, iets groter (handig voor grotere handen). Qua senor/noise geen grote verschillen alhoewel ik de 7D iets voordeel gun waarschijnlijk omwille van de betere noisereduction en dual digic processor. RAW's zijn nagenoeg identiek daarentegen. Voordeel 60D: lichter/kleiner, goedkoper, kantelbaar scherm (superhandig voor (macro)shots dichtbij de grond)

PS:ik ben zelf met een 60D begonnen en heb nu een 7D dus ben een beetje ervaringsdeskundige.
                  Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Voor actiefotografie is de 7D zeker de beste keuze omdat die een beter autofocussysteem heeft.
                    De beeldkwaliteit van een 7D/60D/600D is vergelijkbaar, als je er dezelfde lens op zet, en dan foto's maakt van hetzelfde onderwerp met dezelfde iso/sluitertijd/diafragma, dan zal niemand kunnen zeggen wel welke camera welke foto is gemaakt (en dan mag je er zelfs een héél grote afdruk van laten maken).

De 7D heeft de grootste zoeker, maakt de meeste foto's per seconde, heeft het beste AF-systeem, en kan wat beter tegen een regenbuitje dan de Canon camera's uit de "lagere klasse".
                    Het verschil tussen een 60D en een 600D zit ook vooral in het AF systeem, ze hebben allebei 9 AF punten, maar bij de 60D zijn dat allemaal cross-type sensors, bij de 600D is alleen het centrale een cross-type.
                    Daardoor is de AF van een 60D beter bij actiefotografie dan de AF van de 600D.
                    Maar de 650D en 700D hebben nu ook allemaal cross-type AF punten zoals bij de 60D (voor sport en actie zou ik dus eerder een 650 of 700D aanraden dan een 600D).
                    De grootte van de zoeker van een 60D zit netjes tussen die van de 7D en de 600-reeks in.
                    De 60D en de 600/650/700D hebben allemaal een draaibaar schermpje dat ook wel eens van pas kan komen.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Working...
                    X