Re: canon keuze
als je idd zoals Timberwolf zegt, wil gaan werken met 'wazige' achtergronden, laat je best die 18-200 links liggen.
koop dan beter een 550d ofzo i.p.v. de 60d en investeer het geld dat je uitspaart in een degelijke lens.
de sensor van de 550-60-7d zijn nagenoeg identiek dus op vlak van beeldkwaliteit zullen de verschillen heel miniem zijn.
ga qua lens voor een leuke lichtsterke allround-zoom zoals een 17-50/55 f2.8 of 24-70/28-75 f2.8 of een 24-105 F4. Je kan voor bepaalde ranges ook terecht voor schappelijkere prijzen bij tamron en/of sigma. Ikzelf heb de tamron 17-50 & 28-75.
Wil je toch effectief een 'superzoom' voor het 'gemak', dan kan je gaan voor de genoemde 18-135 ook en die eventueel uitbreiden met de zogenaamde fantastic plastic prime lens, nl de 50 1.8. deze laatste laat je perfect toe om met hele wazige achtergronden te werken.
bij mij zit die 50 zelfs vastgeroest op mijn toestel waar ik ze kan gebruiken
als je idd zoals Timberwolf zegt, wil gaan werken met 'wazige' achtergronden, laat je best die 18-200 links liggen.
koop dan beter een 550d ofzo i.p.v. de 60d en investeer het geld dat je uitspaart in een degelijke lens.
de sensor van de 550-60-7d zijn nagenoeg identiek dus op vlak van beeldkwaliteit zullen de verschillen heel miniem zijn.
ga qua lens voor een leuke lichtsterke allround-zoom zoals een 17-50/55 f2.8 of 24-70/28-75 f2.8 of een 24-105 F4. Je kan voor bepaalde ranges ook terecht voor schappelijkere prijzen bij tamron en/of sigma. Ikzelf heb de tamron 17-50 & 28-75.
Wil je toch effectief een 'superzoom' voor het 'gemak', dan kan je gaan voor de genoemde 18-135 ook en die eventueel uitbreiden met de zogenaamde fantastic plastic prime lens, nl de 50 1.8. deze laatste laat je perfect toe om met hele wazige achtergronden te werken.
bij mij zit die 50 zelfs vastgeroest op mijn toestel waar ik ze kan gebruiken
Comment